Esikoinen vuodelle 2015

Täti tuli launtaina eli ei ihme, kun raskaustestiin ei tullut sitä toivottua plussaa.. Minulle voi päivittää listaan, että yk3 ja kp 3/26-28. No tulipahan taas opittua kantapään kautta, että sitten vasta kun testiin ilmestyy kaksi viivaa, niin uskon raskauteen, sillä muuten tulee kuviteltua kaikenlaista..
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

TIISTAI 13.1.2015


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Cypress2466/35210/2014kilppari, PCO
Dorin2920/26310/2014
esikoinenhaaveissa23327/2012
Friquet2852/??310/2014
Intopiukka2924/29-36129/2013mfo
Jembbba2232/2839/2014
ModusOperandi2642/36211/2014X
MooiMama2522/26-2895/2014
pipiipa2029/27-3310
robusti299/3585/2014
~SeaWind~2128/29-3194/20141 ku, pco
Sohwia234/26-28311/2014
sporttimimmi2826/2876/2014




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja
satyjo
jennnyyy
Mantzu_85
Sassa7
Tweety87



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
Diadora2114.12.2014
hopess1824.12.2014
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Listaa taas päivittelin :) Toivottavasti meni oikein :)


Meitä on taas useita, joilla on piinailut menossa/lähestymässä :) Joten jännittelen täällä ja toivon vuoden ensimmäisiä plussia ihan hirmuisesti!!!! :) <3

ON: Itellä ei oo mitään fiiliksiä joten eiköhän sitä seuraavaan kiertoon ens viikolla mennä :) Eikä edes masenna :) Ajattelin kyllä, että ku en ole tän 9yk:n aikana tikuttanu ovulaatiota ollenkaan, että pitäisköhän seuraavassa kierrossa ihan kokeilla ja kattoa mitä siellä näkyy :) Ku 12yk:ta tulee täyteen niin ollaan miehen kanssa päätetty, että mennään yksityiselle tutkimuksiin/hoitoihin samantein, joten ehkä nyt seuraavan kolmen kierron aikana vois tutkiskella löytääkö sitä ovista tikuilla itse :) Millaisia ovistestejä suosittelette ja mistä kannattaa hankkia?? :)

Painonpudotusprojekti jatkuu :) Tiukka mutta riittävä ruokavalio ja liikunta on jo näin 3päivässä tiputtanu painoa 1,5kg :) joten matka jatkuu kohti kevättä reippain mielin vaikka vauvaa ei kuulu ei näy :)

Olette tärkeitä! :heart:
 
En jaksa. En pysty. En kykene. Toivo loppuu. Itsevihaa. Pettymystä. En jaksa enää uskoa. Mistä saan lisää voimia??

Eli kp 1/27-33 yk 11 (ja siis välissä ollut huili kuukausia) eli yritystä nyt suunnilleen puoltoista vuotta takana..
 
Onpas täällä samat tuntemukset kuin mulla.. Täällä yk 17 loppupuolella,normisti kp 30 vaihtuu kp 1, nyt menossa kp 36, eikä mitään tapahdu. Testit negoja, muttei menkkoja.

Ja todellakin. Suru. Tuska. Pettymys. Pelko. Alakulo. Valtaavat mielen..

Tsemppiä meille kaikille!
 
Voimia teille kaikille alakuloisille, kyllä ihan varmasti tekin saatte vielä sen plussan! :heart:

Itsellä alkoi nyt sitten (VIHDOIN!!!) ne helkkarin menkat, eli saa päivittää kp 1/?? ja yk3. Kysymysmerkeillä nyt kierron pituus kun ei tästä sekoilusta ota hullukaan selvää. Terolutit tuli tosiaan syötyä ja menkat alkoi tasan kaks päivää kuurin jälkeen niin kuin lääkäri ennusti, eli paikkansa piti. Helpottavaa saada tää melkein 70 päivän kierto loppuun. Onko muuten muilla Teroja syöneillä kuukautiskivut hävinneet kokonaan...? Mulla on normaalisti menkkakivut kohtalaisen karseat, viimeksi porua väänsin kun niin paljon sattui ja nyt en edes tajua että on menkat koska ei satu ollenkaan. En silti valita, että kai tää on positiivinen sivuvaikutus.

Painoa lähtenyt nyt alle 2 viikossa vähän yli 3 kg eli munasarjojen rakkulavähennys hyvässä vauhdissa =) Ens viikolla kilpirauhasarvojen kontrolli, toivon tällä hetkellä jopa enemmän plussaa että se arvo olis jo laskenut edes jonkun verran, viimeksi kun oltiin vaan menty enemmön vajaatoiminnan puolelle.
 
Mitäs tänne pitkästä aikaa? :3
Tässä ekana onnea kaikille joilla on lykästänyt ja halit niille joilla jännitys on vaihtunut uuteen kiertoon.

Cypress: Miten sä onnistut tossa? Sulla on kyllä uskomaton tarmo, kelpais tännekin. Mä en vaan ymmärrä miksi tää oma paino ei suostu millään laskeutumaan, vaikka tekisin mitä. :<
Ja ku kilpirauhasissakaan ei muka pitäisi olla mitään vikaa ja kaikki muutenkin ok, mutta jossain kyllä on silti pakko olla jokin vika. Tai sitten todennäköisemmin mä vaan oon saamaton ja laiska läskipallo. :D
No jaa, oon kyllä saanut pidettyä painon marraskuulta tähän asti samoissa lukemissa, ku olin eka tiputtanut 7 kiloa. Ehkä tässä voisi koettaa taas ottaa muutaman kuukauden spurtin ja tiputtaa taas muutaman kiloa. Ehkä tälle vuodelle voisi koettaa (taas) sellaista 10 kilon tiputusta niin päästäisiin jo tosi lähelle BMI 30 alitusta. :3

Ja sitten vähän muutakin omanapailua; Iiiiiks, täällä ehkä on viimein tapahtumassa jotain!! Nimittäin vessassa pongattu ruskeaa ihmevuotoa! Voisiko olla, että nyt vihdoin viimein päästäisiin yrityskiertoon numero neljä, tälleen yhdeksän kuukauden jälkeen! Noh, sen näkee tässä parin päivän aikana, että oliko vaan jotain häröilyä vai jotain ihan oikeaa tapahtumaa. Gyneaikaa ei ole vielä tullut, mutta vaikka vuoto tulisikin niin ehdottomasti meen siellä käymään niin tulisi ainakin paikat tutkittua. :)
 
Täällä tänään kp 1/26-28 niinku aavistelin :) YK10 lähti käyntiin.. yritin saada aikaa nyt jo tk-lääkärille mutta hemmetin 12kk-pitää-olla-jo-yrittäny-politiikka.. ei kait siis auta muuta ku ootella ja ootella.. mulla on sellainen olo että ilman apua meille ei vauvaa tule.. ostin kyllä tähän kiertoon niitä ovistikkuja että katsotaan mitä ne sanoo :) onneksi on tää painonpudotusprojekti menossa niin on muuta ajateltavaa pariksi kuukaudeksi :)
 
Täällä mennään samoissa kiertopäivissä MooiMaman kanssa eli tänään 2/29-36, yk 13. Julkisella puolella nyt ensikäynti takana ja aukkari ens viikolla! Sit inseminaatio toivottavasti seuraavaan kiertoon. Paska fiilis taas kerran uuden kierron myötä, mut väkisin vaan keksittävä itselleen muutakin ajateltavaa. Taas. Tsemppiä naiset! :hug:
 
Moi kaikille.

Täällä pärähti plussa testiin. Itse asiassa jo viikko sitten (11.1./ yk 2), mutta olen ollut reissussa enkä siis nettiin ole päässyt ilmoittelemaan. Oon ollu niin jotenkin pihalla kaikesta ja pöllämystynyt tästä kaikesta että huhhuh :D eli mut vois kai sit merkitä tonne plussanneisiin. En kyl uskalla vielä liittyä noihin odotusketjuihin vielä, kun mitä vaanhan tässä vois vielä tapahtua. Seurailen kyllä teidän muiden kuulumisia täällä, jumalattomasti tsemppiä kaikille!
 
Hei, ensinnäkin onnitelut MonusOperandille, onneksi sentään joillakin nappaa :heart: kun muuten täällä näyttää olevan kaamoskausi meneillään.

ON: tämä kierto oli ihan tyhmä suoraan sanottuna, aloin nimittäin tuhruta viikko ovulaatioista, joka tietysti nosti toiveet kattoon kiinnittymisvuodosta, no tuhru jatkui ja jatkui, vähän veransekaisenakin ja sitten eilen alkoi kunnon vuoto (tuhrusin siis yli viikon). Suututtaa. Negakin piti tietysti testata kaksikin kertaa. Muita oireita oli herkät tissit ja jatkuva palelu. Ei tule vauvaa meille ei.... Päätin muuttaa kierron laskun nyt kokonaan alkamaan siitä päivästä kun kunnon niagara alkaa, tulee tasan 17 päivää ovulaatiosta, koska näytän tuhruavan ihan miten sattuu enne ja jälkeen niagran. Ainoa iloinen asia tähän kuuhun, että päätettiin että rakennetaan pakettitalo.

Tsemiä kaikille ja kumpa vuosi olisis meille plussainen!

mulle vois siis päivittää 2/28 ja yk 8 vai miten se nyt oli, plääh...
 
MonusOperantille onnea! <3

Turhaanpa mie haaveilin menkoista. Muutaman päivän aikana saattoi tulla ihan pikkiriikkisen verensekaista valkovuotoa ja siinä se. Nyt ei ole enää muutamaan päivään tullut edes sitäkään. Mikä lie häiriö olikaan. Tai ehkä oli sitten "menkat", mutta tuolla ei vaan oo yksinkertaisesti mitään mitä vuotaa niin ei sitten mitään tulekaan...
Parhaimmillaan tässähän saa odotella maaliskuulle sitä gyneaikaa, ku siellä on ilmeisesti kauhea ruuhka. Noh, ei se kauheasti haittaa, koska siinä vaiheesseen olisi sitten (teknisesti) vuosi yritystä takana. Ensi kuussa tulee kumminkin vuosi täyteen ehkäisyn lopetuksesta.

Haleja kaikille jolla on uusi kierto alkanut. :hug:
 
Valonkantaja, mä oon ikuisuuslaihduttaja ja oon yhteensä elämäni aikana laihduttanu varmaan lähemmäs sata kiloa :p Oikeesti siis. Nyt vaan kroppa ilmeisesti ton kilpparin takia niin jumissa että joudun kituuttaan tosi alhasilla kaloreilla, yyh. Tsemppiä sulle, yhdessä pystytään mihin vaan!

ModusOperandi, mielettömästi onnea plussasta! <3 :)

Omaa napaa piti nyt klo 6 aamulla tulla päivittämään että koko eilisen päivän ollut kauheat seksihalut, heiluteltiin peittoa kolme kertaa eikä sekään ois mulle riittäny. Mulla ei kylläkään soinu hälytyskellot että vois olla merkki jostain, ilmeisesti oon ollut stressaamatta? No kumminkin, äsken kesken unien heräsin menkkajomotuksiin ja mahakipuiluun ja tajusin että on kp13, laskin 1+1 ja tein kaapissa lojuneen ovistestin. Ja plussahan toi taitaa olla? image //muoks. Piti tulla vielä lisäämään että ovistestin testiviiva tummui kuvanoton jälkeen vielä tummemmaksi kuin kontrolli että kyllä se ovis nyt sitten on tuloillaan.

Onks nää nyt sit niitä oviskipuja? Äsken kun kävin pissalla niin oli pieni veriviiru vessapaperissaki. Olispa nyt ovis sitten mun haasteellisista munasarjoista huolimatta :)

Mittailetteko te muuten lämpöjö oviksen bongausta ajatellen? Mä oon pitänyt sitä jostain syystä jotenkin vanhanaikaisena konstina, mut nyt ajattelin että jos ei tärppää ni vois ruveta kokeilemaan. Sen oon lukenut, että jos lämpö nousee niin se ainakin todistaa että ovis on tapahtunut. Pitääkö mitata suusta, kainalo vissiin liian epätarkka? Mittasin äsken kainalosta ja näytti 36,6, mulla normilämpö jotain 36,2-36,3.

Ja nyt vielä kerrassaan mahtavat ovislimat bongattu. Kyl tästä viel hyvä tulee, kun vaan ukko tulis äkkii töistä! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Esikoinenhaaveissa, en voi nyt muuta sanoa kuin halaus ja kovasti tsemppiä uuteen kiertoon :heart:

Omaa napaa taas. Viime viikolla otettujen kilppariarvojen tulokset tuli postissa ja TSH oli vihdoin laskenut 6.2 -> 3.1! :D Eli tyroksiini alkaa vissiin viimein vaikuttaa, annostakin nostettiin nyt. Kerroin myös työterveyslääkärille joka näitä mun kilpparijuttuja hoitaa, että yksityisellä gyne kertoi että TSH:n olis hyvä olla jopa 1-2 vauvaa yrittäessä. Nyt tuohon lappuun olikin ilmestynyt teksti "tavoitearvo 1-2, koska yrittää raskautta". Jos kakkosella alkavalla voi jo tulla raskaaks niin kauhean kaukana ei enää olla. Jes, toivoa on :)
 
Raskasta, esikoinenhaaveissa. :/
Ei voi muuta kuin antaa isot halit ja aimon annoksen onnea seuraavaan kiertoon.

Jee, Cypress! :)
Hyvin on sulla purrut tuo. Itsellä on tsh 2,6. Välillä vähän mietityttää, että voisiko se olla liian korkea vieläkin (2011 oli 3,6), mutta toisaalta terveellähän ihmisellä se voi hyvin olla korkeampikin. Keskeistähän ovat oireet ja muiden arvojen tilanne. Vähän vaan epäillyttää edelleen, ku meillä on suvussa kilppariongelmia ja itekin olen ylipainoinen (ja laihtuminen todella ongelmallista) ja nämä kiertohäiriötkin, hmm...
Noh, oletetaan nyt, ettei syy ole kilpirauhasen.

Ja mitä olen ymmärtänyt noista lämpöjen mittauksista niin "varmimman" mittaustuloksen saa ku mittaa mahdollisimman samaan aikaan aamulla, ennen kuin nousee edes ylös ja suusta (tai alapäästä).

Ja joku kiltti ihminen voisi nyt selittää mulle, että miksi nännini/tissini ovat olleet viimeisen viikon ajan todella kipeät? Siis sellaiset, että koskettaessa kyllä tuntuu. Tiedätte kyllä minkä ilmiön tämä aiheuttaa pääkopassani... varsinkin ku mun tissini ei tod. ole koskaan kipeät, eivät ole ikinä-ikinä olleet paitsi vuosi sitten sen pienen hetken, kun olin raskaana.... Mutta ei nyt oikeesti jaksaisi uskoa mihinkään ihmejuttuihin jos nyt on oltu 9kk ilman menkkoja. :mad:
Tulee ensi viikolla muuten tasan vuosi täyteen ehkäisyn jättämisestäkin. Maaliskuussa olisi sitten vuorossa vuosi keskenmenosta. Niin se aika vaan juoksee.
Ja voisi se gyneaikakin jo hiljalleen tulla; maaliskuussa ihan viimeistään pitäisi tulla tai hoitotakuu ei nyt ihan toteudu.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

Torstai 29.1.2015


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
Cypress2416/??310/2014kilppari, PCO
Dorin298/28510/2014
esikoinenhaaveissa23337/2012
Friquet2868/??310/2014
Intopiukka2911/29-36139/2013mfo
Jembbba2214/2849/2014
MooiMama2511/26-28105/2014
pipiipa2016/27-3311
robusti2925/3585/2014
~SeaWind~2144/29-3194/20141 ku, pco
Sohwia2320/26-28311/2014
sporttimimmi2810/2886/2014




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i
SinSin
Valonkantaja
satyjo
jennnyyy
Mantzu_85
Sassa7
Tweety87



ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
Mar Mar1628.10.2014
evuska329.10.2014
bumpy198.11.2014
taikakai710.11.2014
Tiha216.11.2014
Diadora2114.12.2014
hopess1824.12.2014
ModusOperandi211.1.2015
 
Kerkesin äsken kirjoittaa hirveät pätkät tekstiä tähän ja sitten tietokone vain sammu :((( En kerkeä kirjoitella enää samoja pitkiä tekstejä ku pitää jo rientää muualle.. ärsyttää niiin saakelisti.. ärrinmurrin...

Plussanneiden listassa on jo 30plusssaa kun taas meitä odottajia on 12.. tuntuu toisaalta tosi hienolta että plussia on niin paljon mutta sitten taas toisaalta miksei me olla vielä saatu liittyä siihen samaan joukkoon ://

No mut kirjoittelin että laitetaanko sut Merope listalle ja missäköhän Friquet ja ~SeaWind~ on? :) toivottavasti kaikki on heillä hyvin!

Cypress: hieno juttu että kilppariarvot alkaa olla kohillaan ja toivottavasti auttaa raskautumisen kanssa! Älä myöskään syö liian vähää kaloreita ettei kroppa mee säästöliekille ja sitten sieltä ei saa ainuttakaan kiloa ulos.. kokemusta on!

esikoinenhaaveissa: Toivottavasti teilläkin pian tärppäis.. tosi kurjaa että oot joutunu odottaan näin pitkään ja vieläkään ei plussaa näy :/ Mutta lähetän kamalasti plussatuulia!!

on: Huomenna olis taas tiedossa punnituspäivä :) viikko sitten puntari näytti 80.4kg eli kahdessa viikossa -2,8kg :) Huomenna toivottavasti saan tietää että paino on menny alle 80kg:n :) Sitten en kyllä enää ikinä halua nähä moista lukua vaa'alta itseäni punnitessa :) Ihanaa kun kaapissa säästössä olleet "pienet" vaatteet ovatkin nyt sopivia :)

Tänään mun vanhemmat tulee meille pitkäksi vlopuksi ja tietty oviksen aikoihin :D Saa nähä onnistuuko puputtaminen ollenkaan miehen kanssa.. Ovistestit otin käyttöön ja vielä ainakaan ei oo ilmestyny ku yks viiva testiin.. Toivottavasti ei ilmenekkään toistaviivaa nyt ku porukat on kylässä että saa sit rauhassa heilutella peittoja :D:D

Tässä kaikki nyt tiivistetysti.. saakeli ku tähän tekniikkaan ei voi luottaa ollenkaan :((

Tsemppiä meille kaikille!! Päivä kerrallaan eteenpäin!! :) Olette tärkeitä!!
 
TERVEHDYS kanssa sisaret!
Täällä yksi kuumeilija joka haluaa liittyä joukkoon! Ensimmäinen lapsi toiveena.

Ikä23 KP 1 YK 12 YA1/14

Meillä sellaista taustaa että joulukuussa löytyi pitkään muhinut klamis... =( No nyt se on hoidettu pois ja nyt alkaa ensimmäinen yrityskierto sen jälkeen ja usko sekä luotto että tämä on meidän kuu on kova!
Tässä kierrossa olen lisäksi ottanut käyttöön kuningatarhunajan. =)

Tsemppiä kaikille yritykseen! =)
 

Yhteistyössä