Esikoinen vuodelle 2015

Tervetuloa Eufrosyynelle. :)
Ja siekin tällainen "pitkäkiertolainen". Mulla on kanssa samaa, että pillerien jälkeen homma kusi. Toki omalla kohdalla oli vielä se, että heti pillerien jälkeen tulin raskaaksi, mutta keskenhän se meni ja sen jälkeen tuli yhdet menkat ja nyt syvää hiljaisuutta on jatkunut tämän puolisen vuotta (ylihuomenna tulee muuten sekin etappi täyteen...)
Mulla on ollut tätä kiertohäiriöisyyttä jo ennen pillereitä ja oli myös pillerien käytön välissä, kun niistä hetken pidin taukoa, mutta näin pitkää jumitusta ei ole muistikuvan mukaan koskaan ollutkaan.

Pitäisköhän sitä taas tässä tehdä yksi raskaustesti, kun edellinen on tehty joskus elokuussa. Ihan turhaansahan sen tekisin, mutta voisipa sitten taas sanoa, että juu on tehty ja juu en ole raskaana.
Ja mua niin ärsyttää nyt tää kroppa, ku välillä on ihan oikeesti sellainen tunne kuin se yrittäisi jotain ovista pukata (kauhee valkovuotohyökyaalto kolmen viikon välein), mutta ei vaan saa aikaiseksi. Hurururururur, köhpokspau....

Meillä ukko on silleen, että saa tulla kun on tullakseen, mutta ei se taida todellisuudessa miettiä lapsenhankintaa millään muotoa. Siis ei stressaa asiasta (kuten minä :LOL: ). Ei mieti rahaa eikä autoja (koska meillä ei autoa ees ole eikä varmaankaan tule, ku minä ainut jota sitä voisi ajaa ja minä taas en aja jos se ei ole automaatti ja mies taas ei sellaisia suostu hankkimaan... :D) eikä mieti taloja tai ei se taida miettiä ees mitään avioliittoja. Se on vähän sellainen hetkessä eläjä ja naureskelee vaan, kun minä stressaan senkin edestä tulevaisuutta. Taitaa se oikeastaan vaan toivoa, ettei sitä lasta vielä tulisikaan ja minä ehtisin kouluni käymään ja työn hankkimaan. Jep, tämähän olisi oikeastikin fiksua, mutta voiko kukaan nyt todeta lasta kaipaavaa naista kauhean fiksusti ajattelevaksi olennoksi? Pakkosaadalapsinyt! :D
 
Mulle vois kans päivittää kp 3/25-35. Olin ihan yllättynyt, että menkat alkoivat jo näin aikaisessa vaiheessa. Tällä kertaa menkat erittäin kivuliaina ja runsaina, mitä aikaisemmin ei ole ollut. Mutta ei muuta kun uutta yritystä vaan :)
 
Tuuuutikki: Joo kuulostaa niin tutulta tuo oireiden vahtaus, itse olen pitänyt ihan päivittäistä kalenteria :D, ja kyllä niitä oireita on vaikka mitä :D... Pikkuhiljaa sitä vaan on myönnettävä, että tähänastiset oireet ei ainakaan oo raskauteen johtaneet :D, toivottavasti siulle kuitenkin tärppäis :). Itestä tuntuu, että ainakin parissa kierrossa on ollu selkeämmät oireet, että ajattelin jo että nyt on tärpänny, näää....ja menkat alkoi. Semmoinen tuntu kuitenkin on, että kyllä siellä jotain tapahtuu oviksen jälkeen, mutta se ei vaan onnistu/pysy tms. vielä. Joka kuukausi on toivo todella korkealla oviksen jälkeen ja sit löydään pannulla päähän ku menkat alkaa... Pikku hiljaa on alkanut realisoitumaan, että tää voi viedä aikaa ja siks onki kiva että jakaa ilon ja surun hetkiä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Meillä vasta yk. 4 ja siksi toivo vielä aika korkealla... Plussatuulia!

Sinsin: tuosta lapsentekoajasta, itse ajattelin juuri noin, että ensin opinnot kasaan, työpaikka, talo alle jne, tosin olen aina haaveillut saavani ekan lapsen alle 30... Sitten tuli avioero... Rakastuin ja löysin ihanan miehen, jolloin tärkeysjärestykseni vähän muuttui, sillä elämä on nyt ja siitä pitää nauttia juuri nyt, myös läheisieni yllättävät sairastumiset ovat rohkaisseet elämään nyt (tädin syöpä, serkun diapetes). Meillä Vauvaa toivotaan yhteistuumin, vaikka miulla ei ole tietoakaan töistä ensi vuodelle (valmistun pian) ja muutan vielä miehen perässä ulkomaille. Vauvantekoyrityksen aloitukseen vaikutti myös se, että omalla äidillä meni 10 v avioitumisesta ennen kuin synnyin ja siihen aikaan vauvat yleensä tehtiin nuorena, itse olen jo 28. Lisäksi miehellä on vakityö ja hän on 10v vanhempi, joten vauva voi kyllä tulla. Jokainen tekee päätökset vauvanhankinnasta omien arvojensa mukaan, mutta fakta on että ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu ja naisilla hedelmällinen aika on lyhyt. Tsemiä ja plussatuulia :heart:
 
Heips kaikille pitkästä aikaa! Olen viettänyt pari kiertoa nyt täysin hiljaseloa yrittämisestä, nyt odottelen ihan rauhassa alkaako menkat viikon päästä vai ei! :) Luen teidän jutut nyt ja kommentoin teidän kuulumisiakin!
Nyt taas toivon kovasti että olisi tärpännyt ku ei olla yrittämällä yritetty. Taas alkaa vauvakuume nousemaan pinnalle!
 
Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.

PERJANTAI 24.10.2014


KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


KM: keskenmeno, KU: Kohdunulkoinen raskaus, Kilppari: kilpirauhasen vajaatoiminta, PCO: polycystic ovaries, MFO: multifollikulaarinen ovario (lievempi pco) TM: tuulimunaraskaus


NimimerkkiIkäKPYKYATJOTTaustalla
bumpy3014/31191/20131 ku, mfo
Chuislean2145/28-3037/2014
Cypress2420/??110/2014
diadora2529/3019pco
Dorin2918/27-32110/2014
eläinystävä2737/27-2857/2014
evuska2522/2638/2014
hennaliina2643/27-2828/2014
hopess2221/286/2013
Intopiukka2934/30-3699/2013mfo
jennnyy2513/27-2829/2014
Kerttujulia2442/2828/2014
Mappis_882615/30178/2013
Mantzu_85293/25-35101/2014
Merope2944/28148/2013kilppari
MooiMama2521/2865/2014
pipiipa2025/29-337
robusti294/3565/2014
Sannui2924/24-32175/2013
Sassa72648/3568/2013
satyjo2528/325/2012
~SeaWind~218/29-314/20141 ku
SinSin2916/?96/20131 km
sporttimimmi2824/3046/2014
taikakai3421/26-3174/2014
Tiha253/2829/2014
tuutikki2230/29110/2014
Tweety872728/29-4346/2014pcos
valonkantaja24183/27-3432/2014X1 km




HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_
Mak-i


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Santrana326.4.2014
Nissukka26.5.2014
Lumikko89319.5.2014
tibt127.5.2014
vauvatoiveilija31.6.2014
onnenpisara5.6.2014
marita1455.6.2014
evaparadise122.7.2014
Liilja310.7.2014
Malvankukka217.7.2014
puutarhassa101.8.2014
nööse314.8.2014
Minisport1214.8.2014
ttaisku1118.8.2014
Aakku85528.8.2014
Nalat-84?3.9.2014
joa315.9.2014
Boni621.9.2014
Sonde224.9.2014
niiskuilija127.9.2014
Miisa-80173.10.2014
Kuusama5v.7.10.2014
 
kiva kuulla susta hopess! =) Varmasti jokaiselle, varsinkin pidempään yrittäneelle, tekee hyvää jos pystyy pitämään vähän taukoa yrityksestä. Tervetuloa takaisin kuumeilemaan!

Mites Meropella menee? Joko sais päivitellä kiertopäiviä?
Entäs sassa7?? Alkoiko uusi kierto?

Olen muuten huomannut listaa päivitellessä ikävän ilmiön, jossa jotkut uutena innokkaana ilmoittautuu listalle, mutta sitten ei enää kuulu koskaan mitään :( Eihän tää listan päivittely ja näpyttely suuri vaiva ole, mutta silti vähän ärsyttävää.

Olen nyt kuitenkin päättänyt etten oikein jaksa huudella kenenkään perään enää, ellen ole itse epävarma siitä, oliko jotain tietoja tullut, jotka olen vaan unohtanut. Eli ne, joiden kp menee yli 50 eikä mitään ole kuulunut poistetaan listalta. Niinhän tossa lukeekin, mutta tähän asti ollut tapana vähän kysellä perään ennen poistoa.

Täällä kp 14 eikä vielä mitään ovistuntemuksia. Ultrassa näkyi kyllä jo ihan hyvänkokoiset follit jo kp 12. Ovishan mulla tulee aina siinä kp 16-17 tienoilla mutta yleensä tässä kohtaa on jo vähän jotain oireilua. Mulla oli kyllä vähän oudot kuukautisetkin viimeks, jotka alkoivat tosi niukasti, joten ehkä kiertopäivät onkin pari päivää vähemmän ku listassa lukee. Toivottavasti ovis ei mee ens viikkoon ainakaan pitkälle, koska mies on viikot poissa. Pitääkin kellistää se varmuudeks tänään, huomenna ja vielä sunnuntaina :D

Muoks: Ohops! Justiinsa ku pääsin sanomasta, ettei mitään viitteitä tulevasta oviksesta... Teinpäs äsken ovistestin ja siihen piirtyi testiviiva jo ennen kontrollia ja selvästi vahvempana. EIlen oli vielä haaleista haalein viiva (tosin testinä ebaysta tilattu halppistikku) :) Ovis taitaa siis olla vähän aikaisessa tässä kierrossa. Lieneekös letroilla osuutta asiaan. Nyt toivotaan, että se munasolu myös irtoaa sieltä! Olen meinaan viime aikoina pähkäillyt, että kun kerran ovuloin ja putket on auki ja miehen sperma on hyvää, niin voisko olla mahdollista että munasolu ei kuitenkaan irtoa ajallaan?!? En oikein usko, koska tuntemukset irtoamisesta on välillä tosi voimakkaat, mutta eihän sitä tiedä. Noh, anyways nyt ei muuta ku miestä kellistämään heti kun astuu ovesta sisään :D ja sitten ihana viikonloppu edessä ystävien seurassa!
 
Viimeksi muokattu:
Valonkantaja, toi sun tekstin alku koskien pitkiä kiertoja olis voinu olla mun kirjottama :D tää on ihan käsittämätöntä, aina välillä muka jotai ovisoireita ja about viikko sit tuli sellasta limaaki. Silti ei menkkoja kuulu ja testeis syvää vihaa jo aiheuttava lause: "ei raskaana".

Bumpy, eli kuten tekstistä jo voi arvata niin ei näy ei kuulu menkkoja. Siis voi helvetti että tää voi olla turhauttavaaaaa!! Voi vitsi kuulostaa hyvälle (voiko noin ees sanoa:D) nyt sun oireet, olisko tää nyt SE kierto? Peukut ja varpaat pystyssä:)

Meilleki tuli nyt tulokset miehen tavarasta ja kaikki kunnossa siltä osin. Hyvä juttu :) tää on jotenki itelle parempi, kun mussa on "vika". Kyllä mä kestän sen mutta sitä en välttämättä, että näkisin ku mies olis surullinen ku siin olis vika.
 
Heräsin viime aamuyöstä ihan MIELETTÖMÄÄN viluun, aikani kärvistelin kolmen peiton alla ja lopulta kävin kuumassa suihkussa, kun ihan tärisin sängyssä. Tulin suihkusta enkä meinannut silti saada nukuttua kun vilu oli niin mieletön. Ajattelin että varmaan kuume nousee vaikken muuten olekaan ollut kipeä, kuumemittaria en jaksanu lähteä etsimään.

No tänään kp21 tein sitten ovistestin ja plussa pärähti, oikein vahva sellainen!!! =) Jotenkin alkoi heti raksuttaa ja yhdistin eilisen vilukohtauksen tähän. Jos mulla nousi oviksen takia sen verran lämpö että olin kuin kuumeessa? No, samapa tuo. Ihanaa saada ovulaatio näkyviin ja kannatti näemmä sitkeesti jatkaa testailua! Vähän myöhäiseksi tää kyllä meni, mutta eka kunnon kierto minipillereiden jälkeen vasta menossa. Onko kellään faktatietoa pistää siitä, että onko myöhäinen ovulaatio kuitenkin ihan ok raskautumisen kannalta vai tuoko se jotain ongelmia mukanaan?

Mies tulee vasta illalla kotio töistä ja sit täytyy kyl heilutella peittoa. :D
 
Mulle voi päivittää kp 2/30-36, yk 10. Huomisesta alkaen taas 3 letroa päivässä naamaan kp3-7, ultraan jos ei ovista oo kuulunu kp17-18, viimeksi se tuli jossain yli kp20, joten varmaan taas kestää. Lääkäri sai tällä vkolla tehtyä meistä lähetteen julkiselle puolelle hoitoihin, mut eiköhän se veny ens vuoden puolelle, että sinne päästään. Simpat siis ok, mun tsh ja prl veriarvot ok, kroppani vaan vähän laiskasti reagoi nyt letroihin, mikä on melkoinen mysteeri. Ja kierto ei oo siis millään tavalla säännöllinen.

Mä aion nyt ottaa hopessista mallia ja siirtyä palstatauolle, josko sitä kautta sais ajatuksia ja aikaa enemmän muihin asioihin ja näin ollen minimoitua tämän aiheuttamaa stressiä. Viimeisen vuoden ajan mä olen aivan liikaa vaan miettiny raskautumista ja tehny siitä mun ainoan tavoitteeni elämässä (melkein ainakin). Niin paljon on kuitenkin tullu kuultua siitä miten tärppi kävi kun lopetti jatkuvan stressaamisen aiheesta. Mun kierron oikut kuitenkin tekee sen, että kiertopäivistä pitää olla selvillä, popsia nappeja, ehkä piikitellä ja testailla ovista, mut muuten yritän kehittää nyt vapaa-ajan viettoani entisestään siihen suuntaan, että nauttisin elämästä tässä ja nyt ja tekisin sille muitakin tarkoituksia kuin lapsen saaminen. Tää mun päivittäinen palstailu kun ei edistä raskaaksi tuloa sitten yhtään ja mulla kuitenkin on lähipiirin ihmisiä, jotka meidän tilanteesta tietää ja joille voin oloa purkaa ja tilittää myös kierron vaiheista ja ultrista ym. Toki käyn päivittämässä tilannettani ja ehkä lukemassa muutenkin, mut pyrin vähentämään täällä roikkumista radikaalisti joksikin ajaksi. Tsemppiä naiset kuumeiluun, nyt kunnon loppukiri tälle vuodelle, että mahd. moni täällä joutuisi joulupöydässä kieltäytymään punaviinistä ja graavilohesta, tai mitä näitä kiellettyjä hedelmiä itse kullakin nyt on. :p
 
Bumpy ja Cypress toivottavasti tärppää!

Täällä alkaa sunnuntaina kp 30/29-43. Aiemmin oli aika arat nännit, nyt ei enää. Tänään tosin huomasin, että toisesta nännistä tuli tippa vaaleaa nestettä? En muista että aiemmin olisi tullut, poislukien vuosia sitten yhden lääkkeen sivuvaikutuksena. Menkkoja ei vielä näy eikä kuulu.

Poliltakin soitettiin pari päivää sitten. Kaikki veriarvot oli hyvät, sokerit rasituksessa ok ja prolaktiini normaali (ei selitä vuotoa?). Sain reseptin Metformeniin; 750mg x 1 viikon ajan, sitten x 2. Uusi aika puolen vuoden päähän. Lievää etomista sivuvaikutuksena, mutta ei paha.
 
Siis apua, mä olen ihan sekaisin tän ovulaation kanssa! Mä oon koko ajan olettanut, että ovis tulee vasta joskus 20. kpn jälkeen, joten en eilen ollenkaan ajatellut, kun sain normaalia tummemman viivan testiin. Tänään sit viiva olikin paljon vaaleampi, mutta koska nyt on vasta kp 18 en voi millään uskoa, että lh huippu olisi ollut eilen, joten olen päätellyt, että se eilinen tulos on täytynyt olla mun unta! :D Oon ihan rehellisesti niin ihmeissäni, että uskon kuvitelleeni sen viivan, etenkin kun nakkasin testin vaan roskiin enkä ottanut siitä edes kuvaa, niin kuin olen välillä tehnyt eli en asiaa voi enää mitenkään tarkistaa. Mutta olisi kyllä ihan mahtavaa, jos ovis oiskin nyt sit eilen/tänään, koska mun miehen päässä on nyt jotain napsahtanut ja normaali nippa nappa kerta per viikko peuhailu muuttui nyt neljänä peräkkäisenä päivänä taktiikaksi.. :D Rinnat on ehkä hieman herkät ja turvoksissa ja eilen yöllä tuntui yskäistäessä viilto vasemmalla muniksessa eli oireetkin viittaa ovulaatioon, mutta en kyllä uskalla edes toivoa, että se olisi näin varhaisessa vaiheessa saati tulis ollenkaan!
 
Oli kyllä omituinen kierto. Viikko sitten tuhruili kaks päivää ja nyt menkat alko kp 27 vaikka kierto 29-31 yleesä. Turhia toiveita herätellä kun tässä on kierretty korvatulehdukset ja flunssat ja burn outit että ei kyllä oo ollu mitenkään seksikäd olo ja peiton heiluttelut jääny kokonaan välistä. Jos tuohon seuraavaan kiertoon sais mielenkiinnon takaisin. Voi kun on paha mieli miehenkin puolesta kun ei ole ollut haluja tässä kuussa ollenkaan. Jostain kuin vain ne takais saisi.

Voi päivittää kp 1/27-31.
 
Heipä hei kaikille! Anteeksi ku ei oo tullu oikein oltua kamalan aktiivinen täällä :/ Nyt ajattelin oikein urakalla kommentoida kuitenkin teidän muiden aiheita :)

pipiipa: Kurjaa kun oot ollu sairaana mutta toivottavasti oot jo tervehtynyt :) Eiköhän ne halut tule takaisin kun kiertokin on alussa ja ovis tulossa :) Itellä ainakin ku ovis lähenee niin halut kyllä kasvaa ;p

SinSin: Naisen keho on kyllä niin arvaamaton paikka :D Mutta ehkäpä se ovis on tullu/tulossa! :) Ootteko hyödyntäneet sitä miehen kanssa? :)

Tweety87: Tsemppiä viimeisiin ”piinapäiviin”! Saako kysyä että mihin tuota Metformeria syödään?

hopess: Me mennään just samoilla kiertopäivillä ja pituuksilla :D Hassua! Tsemppiä meille molemmille ja toivottavasti ens perjantaina ei aukea hanat! :)

Intopiukka: Palstatauko voi todella hellittää stressiä :) Ite oon myös ollu vähän taka-alalla ku tuntu että meinaa stressitaso nousta tässä vauvahuumassa ja helpotti vähän kun ajatuksia sai muualle :) Toki ihanahan täällä on lukea kaikkien juttuja ja itsekin kommentoida mutta tauko helpotti monia asioita :)

Cypress: Tsemppiä kierron loppuun ja toivottavasti sulla tärppää! :)

Sassa7: Hieno juttu että teillä simpat kunnossa! eiköhän sunkin ”vika” selviä ja pääsette pian nauttimaan raskaushuumasta! :)

Bumpy: Toivottavasti miehen kellistäminen on onnistunut ja teillä hommat sujuis niinku pitääkin! :)

Kaikille yhteisesti hirveästi plussatuulia!! :)

Sitten toki vähän omaanapaa: Elämänmuutosprojekti on hyvällä mallilla :) 6vkk:a takana ja painoa pois -8.4kg :) Oon kyllä super ylpeä itsestäni, että oon saanut itseäni niskasta kiinni ja tää homma on menny näin hyvin :) Paino on tullu alle 90kilon mikä on super hieno juttu! Kaikista parasta on se etten oo kyllä nälkää nähny ja ”mielihaluille” herkkujen suhteen en oo antanut valtaa :)

Hassua, tässä kierrossa tunsin oviskivut.. edellisen kerran tunsin ne ekassa yk:ssa.. sen jälkeen ei oo ollu mitään tuntemuksia oviksen suhteen.. Ehkä tää projekti on hiukan herätelly elimistöä ja nyt jotain onkin tapahtunut :) Oon vähän ”taikauskonen” sen suhteen että jos asioista puhuu ääneen niin ne ei mee niinku haluais.. eli jos nyt sanon, että toivottavasti ens viikon perjantaina ei alkais menkat niin totta kai ne nyt sieltä sit alkaa.. Miehenkään kanssa tässä vaiheessa kiertoa ei puhuta asiasta mitään vaan ootetaan vaan että miten käy.. Yleensä viikkoa ennen menkkoja rinnat tulee tosi aroiksi.. no sitä ei oo tapahtunu tässä kierrossa.. tissit on edelleen normaalit.. ja muutenkaan ei oo mitään tuntemuksia niinku yleensä tässä vaiheessa kiertoa on jo.. Noh, mutta pessimistinä ei pety, eli toivo ei oo kauhean korkealla sen suhteen, että nyt yhtäkkiä olisinkin muka raskaana, ku en oo raskautunu viimeisillä viidelläkään kierrolla..
Noh, mutta luultavasti perjantaina tuun päivitteleen todennäköisesti uutta kiertoa sit :) Tulipas pitkä postaus. Mut mukavaa tulevaa viikkoa meille kaikille! Nauttikaa elämästä ja koitetaan nähä positiivisia asioita myös ikävissä jutuissa!
<3:MooiMama
 
Mooimama, huikee suoritus noi reilu 8kg noinki pienessä ajassa! Ja toi on mun mielestä paras tapa laihduttaa :) uskon myös vakaasti että se on ollu osasyynä noihin ovistuntemuksiinki! Toivotaan että nyt tärppää mut jos ei niin paremmat mahikset tuleviinki kiertoihin :) !

Näin äsken mun kaveria joka on viimesillään raskaana. Oon niin onnellinen sen puolesta mutta myös niin kateellinen.. Tollaset tilanteet on mulle todella vaikeita, onko kohtalotovereita? Yrittää olla (ja onki) onnellinen mutta silti tulee niin surulliseks ku miettii omaa tilannetta :( miehelle en näitä fiiliksiä kerro/näytä, en halua pahottaa sen mieltä. Sen usko siihen, että oon pian raskaana (luomustiki) on niin ihanan kova edelleen :) mä vaan en enää jaksa luomuna tapella, onhan tässä jo menny reilu vuosi...
 
Mooimama On kyl mahtavaa et oot nuin nopeaa saanu painoa pois! Ja toivottavasti molemmat saisivat plussan tässä kierrossa.

ON: rinnan aristus saapui eilen vihlonta kipujen jälkee. Nyt dpo 7 ja tuskaisen hidas odotus alkaa :)
 
MooiMama, upeasti olet saanut painoa pois! Itsekin kamppailen painon kanssa, niin todella saat multa tsempit urakkaan. =)

Itsellä ovis tuli ja meni, eilisen oli viivat tikussa vahvoja ja tänään iltapissasta oli viiva jo haalistunut entiselle tasolleen. Ainakin sänkyhommat osu kohdilleen täysin, eli siitä ei nyt ainakaan tuu jäämään tärppi kiinni. Eilen alkoi myös TODELLA kova tissikipu jotka jatkuu, ellei pahene. Tätä sitten varmaan mahdollisiin menkkoihin asti? Lisäksi alavatsa ja muutkin paikat on ihan hellinä ja kipua tuntuu mahassa, erityisesti kävellessä ja kun ajoin autolla töyssyistä tietä. Eilen ja tänään tuli kananmunanvalkuaismaista valkkaria, et ainakin oviksen oireetkin osuu täysin kohdalleen. Oon niin onnellinen jo pelkästä oviksesta. :D

Mulla myös muuta vähän mielessä eli mulla todettiin aiemmin korkeahkot kilpirauhasarvot ja nyt torstaina aloitettiin tyroksiinilääkitys mahdolliseen vajaatoimintaan. Saas nähdä, miten tuo vaikuttaa vointiin. :O
 
vai kuitenkin voisinko olla raskaana..
Kuukauden sisään laihuin kolme kiloa, mutta yhtä äkkiä lihoin takaisin (enkä ole palannut takaisin "läskiruokaan" vaan jatkanut normaalisti)
Siis seksiä on harrastettu viimeksi viimekierron oviksen aikoihin eli nyt nämä on toiset menkat "pupuillun" jälkeen. Välissä oli tuhruilua pari päivää kesken kierron ja nyt nämä menkat oli siis ihan liian aikaisessa. Ystäväni tajusi olevansa raskaana neljännellä kuulla vasta, kun kuukautiset oli normaalit.
Nyt hirmu kipeät nämä menkat ja yskiessäni tuntui että ihan kun jotain olisi revennyt tuolla alhaalla.
Milloin uskallan tehdä testin menkkojen loputtua vai ? Miten pian menkkojen loputtua?
muitakin oireita bongattu. tai sit oikeasti elän vain niin murheissani toive elättelyä.
eli siis tässä välissä on ollut täysin seksitön kierto.
 
Pipiipa itse testaisin heti jos itsellä olisi tuollainen tilanne :) Tai odota menkkojen loppuu. Jos sinulla on valemenkat ja oletkin raskaana niin kyllä se plussa pitäisi nyt jo varmaan näkyä.

ON: rinnat tuntuu sillai kipeältä painessa, kuin joku olisi vääntänyt täysillä rinnasta :D
 
Viimeksi muokattu:
Ompas omituista, näköjään kaikki mahdollista :O minäkin ihmettelen, missä menkat, ovat 3 päivää myöhässä ja yleensä tulevat ajallaan... kp 33 tällä hetkellä. Ei raskaustesteissä näy kylläkään.. huhhuh tätä epätietoisuutta..
 

Yhteistyössä