Tervetuloa
tuutikki!! Pistätkö vähän tietoja jos haluat listalle mukaan =)
Oletko jo tehnyt raskaustestiä? Jos oviksesta on noin kauan niin vähitellen voit herkän testin tehdä. Nuo oireet voivat olla ihan yhtälailla oikeita kuin kuviteltujakin
Itsellä takana kohta 2 vuotta yritystä ja olen varmasti kokenut kaikki mahdolliset raskausoireet ja kaikki muutki oireet jännittäessäni menkkoja odotellessa. Ne voi kyllä olla todella omituisen voimakkaita ja sitten sitä ajattelee, että "ei näin voimakkaat oireet voi tyhjästä tulla!". Kyllä ne vaan voi
Lisäksi jos oot lopettanu hormoniehkäisyn käytön(?) niin kropalla kestää tottua, kierto voi olla ihan outo ja kaikenmaailman tuntemukset tunkee esiin.
Toivotaan kuitenkin, että sulla kyseessä on ihka oikeat raskausoireet!!
SinSin ovistestien viivoissa saattaa vissiin olla aikamoisia eroja eri päivinä ja kai se virtsankin voimakkuus vaikuttaa, eli kauanko on pidätellyt. Itsellä viiva tummenee melko tasaisesti ihan muutamia päiviä ennen LH-huippua mut muuten viivat on vähän mitä sattuu. Tänään esim viiva haaleampi kuin eilen. Ymmärtääkseni niitä viivoja ei kannata liikaa yrittää tulkita muuten, ku sillon ku alkaa olemaan plussa. Mulla ainakin se viiva saattaa tummeta ihan yhtäkkiä plussaks, vaikka ois ollu edeltävät päivät ihan vaalea.
Ja tosta lastensaannin ajankohdasta. Eihän se ajankohta koskaan ole "täydellinen". Ihmisillä on ihan omituisen ruusuiset kuvat nykyään siitä, mitä kaikkea pitää olla ennen lapsia. Eihän ennenkään ole ollut valmis elämä, vaan ne lapset on tullu siinä "kesken kaiken" ja elämä sitten nivoutuu ympärille. Uraa voi luoda vanhaksi asti, töitä voi tehdä vuosikymmeniä, talon tms. voi ostaa minkä ikäisenä vaan, mutta lapsia ei tehdä ihan koska vaan ja kuinka kauan vaan! Ja minä olen loistava esimerkki siitä, että nepäs ei tule aina ihan tilauksesta! Yksi ystäväpariskunta sai ekansa vahingon seurauksena just ja just parikymppisenä, molemmilla opinnot kesken eikä omaisuutta tms. Nyt heillä on kaksi lasta ja kaikki sujuu loistavasti! Halvassa vuokrakämpässä ovat asustelleet toistaiseksi ja opinnot on hoidettu tässä lastenhoidon ohessa. Lapsilta ei puutu mitään ja koko perhe on onnellinen ja nuoret vanhemmat jaksavat juosta muksujen perässä
Lapset ei paljoa vaadi tai tartte, se on vanhemmat jotka luulee et lapset vie yhtäkkiä vararikkoon. Itse olen juuri valmistunut eikä töistä tietoakaan, mutta meillä on siitä hyvä tilanne että miehellä on vakityö. Aika pienipalkkainen tosin, mutta vakituinen joka tapauksessa ja asuntolainakin on ehditty jo hommata. Ja Suomessa on kuitenkin niin hyvät tukisysteemit vanhempainrahoineen jne. et kyllä pienemmilläkin tuloilla jokusen vuoden pärjää! Minusta monet unohtavat tuista puhuttaessa, että on aika harvinaista tällä pallolla, että tommosia tukia edes saa. Ja 10 kk äitiysloma ja hoitovapaat päälle!! Esim. Jenkeissä on onnekas jos kuukauden saa äippälomaa eikä siitäkään mitään tukia makseta.
Tulipas nyt pitkä paatos aiheesta
Cypress ehkä sulla tosiaan ovis ehti livahtaa testien ohi. Tai sitten sitä ei tullutkaan tässä kierrossa. Kannattaa silti jatkaa säännöllistä tikuttelua jos oma kierto on vielä vähän vieras.
evuska ei tossa oo mitään hullua, vaan ihan normaalia vauvakuumeisen touhua
Mulla letrot ei ens aiheuttanu oireita, mutta sit ku niitä oli syönyt sen 5 päivää ni oikeastaan vasta sitten iski kaikennäköiset sivuvaikutukset. Verenvuoto, väsy, lonkkakipu, oksentelu, huono olo jne jne jne jne... Onneks kesti vaan pari päivää ja alkoivat tosiaan hävitä mullakin sit kun lääkettä ei ollu syöny enää muutamaan päivään.
Tiha oletko lopettanut hormoniehkäisyn hiljattain? Kestää aikansa, ennen ku kierto tasaantuu ja sen alkaa itsekkin vähän "tuntea" taas. Menkat aina toisaalta masentaa, mutta toisaalta uusi kierto tuo aina uutta toivoa ja jännäilyä
Tsemppiä!
robusti tässä kohtaa tekis mieli kiljua sulle, että eihän tuo 6kk ole mitään vielä
Mutta kyllähän sitä kaikki heti ekasta yk:sta lähtien toivoo ja jännää ja alkaa heti pelkäämään, että jotain on vialla. Samanlaiset ajatukset mulla oli puolen vuoden jälkeen. Semmonen vuosihan on hyvinkin normaali aika odotella tärppiä ilman, että mitään on vialla. Monella tuntuu kuitenkin olevan semmonen käsitys, että heti muutamassa kuukaudessa "kuuluu" tärpätä. Mistäköhön semmonenkin johtuu... Anyways olen ihan varma, että teilläkin se tärppi käy! Älä vielä murehdi! :hug:
valonkantaja jestas tota sun kiertoa! Eiks ne terot ois tosiaan jo paikallaan!! Toivotaan, että ne verihommelit on ihan kunnossa ja pääset keskittymään vauvaprojektiin ilman lisästressiä!
On: Aamulla olin folliultrassa ja sieltä tuli vain hyviä uutisia! Kyllä noi inhat letrot on jotain saanu aikaseks, koska munikset näytti melkolailla normaaleilta! Ei pahemmin edes näkynyt niitä ylimääräisiä rakkuloita, joita on aina näkynyt semmoset 5-10 kpl. Itse näin ruudulta muutaman vasemmalla, mutta siis molemmilta puolilta löytyi kypsyvät munaset, jee! =) Tuplamahikset kenties raskautumiseen? Oikealla oli 18mm ja vasemmalla 16 mm. ja ovikseen vielä aikaa semmoset 4 päivää. Lisäksi kohdun limakalvo oli juurikin oikean paksuinen. Oli hienoa kuulla, että näyttää normaalilta, mutta ei kai toisaalta kannata liikaa innostua, sillä olenhan mä ovuloinut joka kierrossa muutenkin mutta silti ei tärppiä ole käynyt : /
Lekuri ja hoitaja olivat molemmat tosi mukavia! Lääkäri piti melko pitkän luennon siitä, miten painonpudotus auttaa raskautumiseen ja hoitojen onnistumiseen. Hän ei kuitenkaan ollut mitenkään tyly tai moittiva, vaan ennemminkin rohkaisi kertomalla juuri mitä kaikkea hyötyä siitä laihduttamisesta saa jne.
Nyt vähän jänskättää kun mies on seuraavat pari kk viikot poissa ja kotona vaan viikonloput. Hän voi kyllä tarvittaessa tulla välillä kotiin yöksi, jos sattuu ovis keskelle viikkoa. Nyt toivon, että ovis tulee kiltisti viikonloppuna!