Esikoinen vuodelle 2015

Näätteks te näissä jotain? :cool:

dpo10?
dpo10?
dpo10?
dpo10?

Must niissä on ihan vähän värilliset hailuvat haamut, eiks oo? :D
Nää on tän aamuset herkät liuskat, dpo olis n. 10 jos ovis oli silloin kun tikku näytti.

Oirehdintaa: alavatsaa kirpasee ikävästi aina kun yskin tai aivastan/ niistän eli 1000krt/pv. Naama on ihan täynnä näppyjä ja on jotenkin kuumottavan punakirjava ja rasvoittuu kamalasti. Tissit edelleen vähän arat. Voi ei toivottavasti tämä ois nyt tätä ja viivat ilmestyis oikeasti esille!
 
^Nalat-84: Koitin tässä kännykän näytöltä tihrustaa, enkä oikeen nähnyt mitään. Toivotaan että olis, teet parin pvän päästä uudestaan :)

Omaan napaan ei mitään uutta... menkat loppu, ja nyt vaan odottelemaan. Kiertokin voi olla vaikka kuinka pitkä :( oon muutaman kk syönyt nyt berberiiniä (pitäis auttaa pco:hon kuten metformiini), sekä eilen saapui postissa gelee royale. Aattelin kokeilla, kun jotkut puhunu siitä hyvää. Ja greippimehua vois juoda myös.
 
Nalat: kyllä siellä näyttäisi joku pieni pirulainen kuikuilevan. :)
Vaikeaa tosin sanoa, että onko vaan viivanpaikka, mutta minusta ainakin pikkuisen pinkihtävä (jatämähänolisana?). Iiiks, testaile muutaman päivän päästä uudestaan. En tiedä mitä testejä nyt käytät, mutta en mie ainakaan ikinä saa minkään valtakunnan väriä mihinkään silloin, kun en raskaana ole. Tai ainakaan pc:n tai nyt rfsu:n testeihin...
Toivotaan, että siellä olisi nyt joku tarttunut kiinni ja vielä pitäisikin kiinni. <3

Nuoriaikuinenainen: Saanko sanoa NAN? :D
Omasta mielestäni sillä iällä ei viime kädessä ole mitään väliä lastensaamisen suhteen vaan sillä, että on päässään asennoitunut siihen vastuuseen, jonka lapsi tuo. Hyvä, vastuuntuntoinen äiti voi olla niin 16-vuotiaana kuin 36-vuotiaanakin. Tietty mie kyllä olen sitä mieltä, että kannattaa nyt vähintään olla täysi-ikäinen ja omillaan, omilla rahoillaan elävä ihminen, kun aikoo lapsia hankkia. Ja sitä parisuhdettakin takana nyt sen verta, että lapsensaaminen ei sitä tuhoa. Oli se suhteen kesto sitten vuosi tai kymmenen.
Ja jotenkin ihastuttavan optimista asennetta sulla oireisiisi. Täytyy tosin tähän nyt todeta, että veikkaisin vahvasti noiden oireilujesi olevan ihan sitä, että kehosi koettaa nyt totutella elämään ilman ehkäisyä (ilman ylimääräistä tavaraa sisällään = kierukka) ja samalla myös sinun haaveidesi muodostamaa oireilua. Mielellä on uskomaton valta kehon toiminnoissa. Kun johonkin uskoo tarpeeksi lujaksi, keho toteuttaa uskomuksen...

Anteeksi jos lyttään nyt kauheasti haaveilusi, mutta taidan olla jo ehtinyt tässä puolessa vuodessa ihan kyynistyä kaikenmaailman tuntemuksiin. Ite tosin tunsin ihan noita samoja tuntemuksia heti pillerien jätön jälkeen ja omalla kohdalla ne tuntemukset olivat sitä itseään eli raskautta. Ikävä kyllä pikkukaveri ei vaan matkassa pysynyt. Ja enhän mie ole tainnut edes kunnolla päästä yrittämäänkään, ku eka yrityskierto oli se mistä plussasin, seuraava keskenmenon jälkeinen ja tätä kolmatta onkin sitten odotettu päättyväksi se loppuaika eli nelisen kuukautta... Että kai mustakin tulee taas ältiöinnostunut, kun pääsee taas kunnolla yrittämään. :D

ON: Äsf, tosi kivaa, ku kurkku kipuilee. Koko päivän ollut tosi kelju tunne nielussa, pistelee ja kirvelee. Ihan kuin olisi syönyt jotain allergisoivaa (karpaloita), mutta en ole. :/
Toivottavasti en nyt kipeäksi tulisi, ei haluttaisi olla koulusta poissa. Ja pitäisi koettaa katsoa sitä lääkäriaikaa nyt, kun vaan ehtisi. Toisaalta edelleen painin sen kanssa, että odottaisinko vielä hetken niitä menkkoja ja koettaisin saada ne luontaisesti aikaiseksi vai marssisinko jo ihan oikeasti lääkärin pakeille... perseestä suoraan sanottuna tää elämä joskus.
 
Valonkantaja Kiitos vastauksesta voit tietty kutsua, tää on nimittäin ehkä hiukka liian pitkä :D :)..Tuntuu että olen jo valmis äidiksi. Luulen että olet oikeessa näiden oireiden suhteen. Olen ennenkin luullut olevani raskaana ja aina ollut väärässä. Pettymys on hirveä aina menkkojen alettua :(. Otan osaa pikkuisestasi.. nyt vaan pitää yrittää asentua niin ettei luule olevansa raskaana, jotta ei pettyisi. Ja olisihan se aivan mahtavaa saada lapsi yllätyksenä ;). Voiko muuten ovulaatio iskeä KP 10/29?? Mulla oli edelliset menkat muutama päivä myöhässä..mut se ei taida oikeen liittyy asiaan. Kiitos vielä vastauksestasi :)
 
Heipskukkuu arvon naiset!

Käyn joka päivä EDELLEEN täällä lukemassa teidän juttuja ja kuulumisia. :)
Ikävä tietysti huomata, ettei monelle "pitkään" yrittäneelle ole vieläkään suotu sitä plussaa, mutta mä olen teidän puolestanne optimistinen ja toivon teille kaikille pelkkää hyvää!

NAN: halusin erityisesti kommentoida sun kirjoitukseen, koska muistan kuin eilisen sen kun jätin itse ehkäsyn (Yasmin-pillerit) pois. Oireet heti ensimmäisten menkkojen jälkeen oli aivan, kuin olisi lukenut raskauden oireita. Ikävä kyllä se on juurikin sitä mitä Valonkantaja aiemmassa kirjoituksessa sanoi, eli kehon totuttelua hormonittomaan elämään. Eli ei kannata liikaa toiveita niihin laittaa. :/ ja myöskin kun kuukautisten aikaan on yhdynnässä niin harvoin se saattaa raskaaksi asti.
En halua iloasi pilata, mutta itsekin niin monet kerrat joutui pettymään, että ei vaan suo sitä kenellekään :)

Nalat: henk koht näen siinä ihan haamun esihaamun :) testaa muutaman päivän päästä uudelleen ja säästä nämä vanhat jotta saat vertailupohjaa. Itse suosittelen Pregcheck testiliuskoja , joita saa ihan marketeista. Ne on hyviä :) toivotaan, että se olisi ihan sitä itseään! :heart:

Tänne ei kuulu mitään hirveän erityistä uutta. Meinasin jo riemastua viikon alussa, että ihanaa kun ei ole pahoinvointia VIELÄ! Ei olisi pitänyt riemastua, koska nyt se on täällä!! Ruokahalu täysi 0 ja kaikki etoo. En ole vielä joutunut pyttyä halaamaan, mutta voin vaan kuvitella sen tässä parin päivän sisään.
Rinnat ovat superturpoimenaan ja niin kipeet ettei pysty kuin urheiluliivejä pitämään. Alavatsa myös turvonnut, eikä pysty pitämään mitään kireitä vaatteita.
:/

Miksi lähdin kirjoittamaan on se, että tuolla odottajien puolella on TODELLA moni saanut KM tai tuulimunaraskauden ja siitäkö tämä tyttö alkoi panikoimaan... Mories!
Mulla on gyne ensi tiistaina eli 9.9 ja toivon/tiedän, että siellä otetaan kaikki mahdolliset ultrat ym. Mutta miten ihminen voi kestää tällästä pelkoa niin kauan :/ ensimmäinen neuvola on perjantaina 12.9. ja sekin pelottaa kyllä :/

En halua omanapailla täällä enempää koska en virallisesti tänne kuulu. Toivottavasti ketään ei pahastunut tungettelustani :)

Toivon teille parasta ja plussatuulia :heart:

ttaisku 6+3
 
Siis juu oon samaa mieltä, et jos oiski ollu hormonaalinen ehkäsy, nii en olis ainakaan hirveesti luullu olevani raskaana. Mut mulla oli kuparikierukka mikä ei sisältäny hormooneja ollenkaan.. mut kylhän sekin voi aiheuttaa kaikenlaista. Mut yritän nyt asennoituu sillai, etten pettyis taas menkkojen tullessa :).. Ja omasta mielestä ihanaa saada kommentteja ja neuvoja kaikilta, saa ainaki miettimistä ja kaikki selventää asioita. Parempi vaan ettei toivo liikoja vielä :) Kiitos kaikille tulleista kommenteista!
 
Viimeksi muokattu:
Nalat Mä näen myös siellä tosi hailakan haamun! Uutta testiä vaan kehiin parin päivän päästä. :)

ttaisku Kiva kuulla odottajan kuulumisia! Toivotaan, että ultrassa on kaikki hyvin ja voisin kuvitella että sama pelko on kyllä alkuvaiheessa kaikilla. Tsemppiä odotukseen ja toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian!

ON: Musta tuli äsken täti! Aikamoinen homma kyllä tuo synnytys, ei ollut ihan helpoimman kautta ja lopulta sitten sektio...
 
Nalat mäkin nään jotain! enkä siis yleensä ikinä nää näissä yhtään mitään. Tee uus testi! :popcorn:

ttaisku
inhottavaa jos siellä on moni joutunut kokemaan tuollaisia... Toivottavasti kaikki on sinulla hyvin! Ja vaikka uskon että pelottaa, niin yritä olla stressaamatta, se ei tee hyvää!

Mitäs muuta..... plussatuulia kaikille! :)
 
Nalat mäkin näin hailakan pinkin viivan siellä, tsemppiä hirveesti!!! :)

Tulin vaan pyörähtämään, täällä mennään rv 9+0 ja kaikki toistaiseksi hyvin:) toivotan kaikille onnea raskautumiseen ja olen itse nöyränä tämän oman ihmeen kanssa, kovin kiitollisena. Toivon kaikkien teidän syksyyn plussapuhureita :)
 
Apua, siis ei voi olla testaamatta nyt joka päivä :D

Tänään aamulla tehty, näkyy jo ilman kääntelyä eri valossa. Mä laskisin tän jo kyllä varhaisplussaksi!

dpo11?
dpo11?

Tänään tuli ihan pikkuinen viiru vaaleanruskeaa vuotoa päivällä, menin ihan masentuneeksi. Toivottavasti pysyisi kyydissä! Tää on se huono puoli siinä ettei malttaa olla testaamatta liian aikaisin :/

Voin vaan ttaisku kuvitella sunkin fiilikset, en varmasti pystyis itsekään rentoutumaan ainakaan 1. kolmanneksen aikana.
 
Mut siis herranjumala kattokaa oikeasti mun kiertopäiviä! Mitkä on todennäkösyydet saada mitään plussia näillä kierroilla! :D

Mietin että mähän muuten söin toista pussillista sitä macajauhetta kunnes n. 2vko ennen ovista lopetin melkein kokonaan kun lähettiin sinne reissuun. Oisko sillä kenties ollut jotain tekemistä asian kanssa ;) Söin sitä siis joka pv n. 1 reilun ruokalusikallisen.
 
Anteeksi tää jatkuva pommitus :D

Mutta tää on tältä aamulta, dpo 12. Viiva on hieman vahvistunut. Mutta jotenkin tosi hitaasti.

DPO12

Enää mulla on vaan yksi testiliuska eli pakko vähän jarrutella testausintoa. Mä vaan niin pelkään että tää viiva katoaa. Mieskään ei usko että olen raskaana kun olen ollut jo niin kauan ihan testiaddikti ja tullut pari väärää haamua.

En aio perua vielä sitä mun 22.9. gynekologiaikaakaan ennenkuin ihan viimetipassa, samoin mietin että odottaa jonkun aikaa ennenkuin soittelee mihinkään neuvolaan. Ihan kun en itekään uskois omia testejäni. Tai en mä kyllä tätä oikeasti uskokaan :D
 
Heips,

Ilmottaudutaan nyt tännekin itse jännämään, sillä harras toive olisi, että esikoinen olisi sylissä 2015. Päivittäin vaihtuu fiilikset siitä, että uskaltaako odottaa nopeastikin jotain tapahtuvaksi vai olenko minä yksi niistä, jotka tulevat sekoilemaan tikkujen kanssa vielä pitkäänkin.

Syli, 27v, kp 7/25-26, yk 1, ya 9/14

Ennen ensimmäistäkään yrityskertaa stressaan koko ajan, että mitä jos/ mitä jos.. :/

Onko muuten kenelläkään tietoa, kun jostain luin joskus, että kun hedelmällisyys laskee niin kuukautiskierto myös lyhenee. Itselläni on joskus ennen hormonikierukkaa ollut kierto n.28-30pv ja nyt ollaan siinä n.25pv ja tietysti hermoheikkona jännään, että tarkoittaako nyt tämän sitä, että omat mahdollisuuteni ovat jo merkittävästi pudonneet? Kuukautiset on minulla olleet jo 9vuotiaasta lähtien.

Herran jestas, että voi olla stressaavaa. Kai sitä täytyisi vaan ottaa rauhassa ja olla miettimättä kaikkia pahimpia vaihtoehtoja etukäteen. Mä niin näen itseni jo hetken päästä ämpärillisen tikkuja ja suurennuslasin kanssa etsimässä haamuja. Huoh

Plussaista syksyä!
 
Nalat-84 onnea!!! Kyllä tuo on jo plussa ihan selvästi :) Toivottavasti pysyy kyydissä! Mahtavaa, että voi noinkin superpitkässä kierrossa tärpätä!

Pikainen omanapapäivitys: täällä alkoi uusi kierto eli nyt kp 3 ja yk 6. Ihan hyvillä fiiliksillä uuteen yritykseen. Luteaalivaihe tosin jäi nytkin noin 9 päivän mittaiseksi, jos lämpökäyrää on uskominen :/
 
Nalat-84 kyllä se mun mielestä ihan viivalta näyttää, hyvin haalea sellainen kyllä. Jännittävää :)
Jos on nega niin ei sinne kyllä mitään hailakkoja pinkkejä edes pitäisi tulla, tosin kyllähän yhden toiveikkaa silmä saattaa niinkin nähdä, mutta nyt kyllä sanoisin että on siellä toinen viiva.

Vielä sitten vaikka parin päivän sisään uusi testi, mutta hyvältä näyttää!
 
Taikakai, teilläkin tosiaan on vielä suhteellisen alussa yrittäminen jos keskimäärin naiset raskautuvat 1. yritysvuoden aikana.

Ja etenkin Syli, teillä vasta 1. yrityskierto! Ja olet melko nuorikin. Tiedän todellakin että odottaminen on tuskallista näissä asioissa.

Vaikka mitä konsteja käyttäisi vauvantekopuuhissa niin kyllä se tietenkin on tärkeintä että heiluttelee peittoja tasaisin väliajoin ;)

Itselläni ei oviksen aikoihin kyllä aktiivista heiluttelua ollut, mutta macan ja ulkomailla rentoutumisen (+auringosta saatavan D-vitamiinin?) lisäksi mulla oli semmoinen ero normaaliin ruokavalioon että olin jo jonkun reilun kuukauden syönyt melkein päivittäin n. 1-1,5dl marjoja (punaherukoita, joskus mustikoita). Heitin marjat + hedelmiä + vettä/vichyä ja macaa sekä joskus salaattisiemenseosta juomapulloblenderiin. Lisäksi ulkomaan matkalla söin tosi paljon kasviksia ja kalaa, sekä kylläkin jälkiruokia, mutta en juurikaan perunaa, riisiä, pastaa tai leipää. Normaalisti nekin kyllä kuuluu mun ruokavalioon. Ilmeisesti tuollainen ruokavalio kuitenkin edesautti oviksen syntymistä.

Onneksi en ehtinyt mennä käynnistyttämään kuukautisia vielä!
 
kp 4/29-33 ja "himomenkat" ohitettu. no siis aiemmin on ollut sellaista päivän vuoto ja päivän tihru vuoto nyt niikun kolmen kuukauden ajan ja nyt kestikin kolme päivää vuoto.

Jännityksen hairahtelivilla tunteilla mennään !
 
Nalat en saa kuvaa auki tällä koneella, mutta jos siellä tosiaan vaan viiva vahvistuu, niin onnea! Hyvältä vaikuttaa. Voithan napata kaupasta / apteekista vielä digitestin varmistamaan tulosta... :)

ON: En tainnut tänne päivitelläkään, että clomitkaan ei meikäläisellä tehonneet (ja vielä oli tupla-annos!), joten sit jatkettiin 150 Menopurilla. Sitä on ainakin helpompi ja kivuttomampi pistellä kuin sitä 75. No, tänään todettiin, että ei siellä siltikään ole kuin 2kpl 12-13mm rakkulaa. Eli nyt sit pistän Menopuria ja Ovitrellea pieniä annoksia ja ma tsekataan taas. Lisäksi oli puhe, että inseminaatio on vaihtoehtona aika huono mulle, kun näitä rakkuloita on näin paljon, kun sit voi kaikki lähteä kasvamaan isoilla hormoneilla ja sit on komplikaatioiden vaara. Mutta eihän tässä, päivä kerrallaan.
 
Muutama kysymys palstalaisille.

Oletteko aloittaneet heti ensimmäisestä yrityskierrosta tikuttelemaan ovulaatiota?
Aikaisemmin, jopa kierukan kanssa tunsin omasta mielestäni ovulaation ja nyt viimeiset 3kk on mennyt ilman mitään vihlaisuja yms muuta josta voisin tunnistaa.
Vasta oikeastaan tässä 25ikävuoden jälkeen on tullut perehdyttyä muutenkin tähän oman kropan toimintaa enemmän. Nyt kun vihdoin pääsee yrittämään niin ei vaan pysty rentoutumaan ja luottamaan omaan kroppaansa.
Lähinnä mietin, että miten olette alusta asti aloittaneet tuon ovulaation kanssa, ihan rennosti luottaen laskelmiin vai heti tikuilla?

Katselin perhesuunnittelun sivuilta tuota ovulaatiolaskuria ja se sanoi, että viimeisen 3kierron perusteella hedelmällisyys alkaa tästä kierrosta 6.9 ja päättyy 11.9. Tarkoittaneeko tämä nyt sitä, että esim tänään olisi jo mahdollisuus tärpätä jos nuo herran siittiöt jaksaa pysytellä parikin päivää?

Toinen kysymys arvon palstalaiset olisi, että onko kenelläkään kokemusta kaksiosaisesta kohdusta ja sen vaikutuksesta raskautumiseen?
Vuosi sitten kävin ensimmäisen kerran yksityisellä gynellä, jossa ultrattiin munasarjat yms. Samalla selvisi, että minulla kaksiosainen kohtu ja pitkä väliseinä. Gyne ehdotti tulemaan ultraan mahdollisimman aikaisilla raskausviikoilla siinä vaiheessa kun niin sattuisi käymään ja rupeamme yrittämään, jotta voi poislukea kohdunulkopuolisen raskauden.

Aurinkoista viikonloppua1
 
Hei kaikki taas! Olen kovasti lukenut teijän kaikkien kuulumisia, mutta en vain ole saanut aikaan kirjoittaa mitään. Kovasti tuntuisi olevan monenlaisia tuntemuksia täällä :) Onnea plussanneille hirmuisesti ja tarrasukkia kovasti menoon mukaan! Ja meille jotka viel odotellaan niin malttia ja keijupölyä, jotta meillekin pienet suotaisiin :)

ehkä hiukan taas omanapailen: Tänne ei mitään ihmeitä. Olen aloittelemassa ensi viikolla yhden kuntosalin laihdutus"kilpailussa" koska nyt vaan painolle ja kunnolle on vain tehtävä jotain.. seuraavan 3kk aikana on siis tarkoitus pudottaa painoa sen verran ku pystyy (ainakin 10-15kg) :) Toivottavasti saan tästä sen elämänmuutossysäyksen itselleni jota kaipaan ja tietty terveydellekin on varmasti hyväksi kun ei olisi tätä painoa.

Nyt kuitenkin hiukan ihmetyttää kun tänään on kp 26 ja sain juuri vessapaperiin kirkkaanpunaista verta ihan hyvän läntin.. Mun kierrot on olleet tasaiset 32päivää tähän päivään asti ja ihmettelen että mistähän toi veri nyt on sit peräisin.. Lyheneekö mun kierto jostain syystä? Rinnat on olleet viikon kipeinä ja sehän ei sit tarkoita mitään.. En todellakaan usko olevani raskaana.. Eilen aamulla oli pientä menkkamaista juilintaakin, että seurataan nyt aukeaako hanat kunnolla vai mitä tää on näillä kiertopäivillä.. On tämä naisen keho vaan ihme laitos.. huoh..

Ton kuntoilun takia olis tarkoitus nyt jättää pari seuraavaa kiertoa väliin vauvahommista, jotta saisin mahd. hyviä tuloksia eikä tarvis stressata tästä asiasta siinä sivulla :) Ehkä sit toivottavasti laihtuneena vauva tarttuis mukaan paremmin :)

Syksyisen lämpimiä tuulia meille kaikille! Toivottavasti ne olis suopeita meille jokaiselle kaiken suhteen! Älkää unohtako uneksia ja toteuttaa haaveita! <3
 
MooiMama onnea laihdutusurakkaan! Varaudu siihen että kierto menee laihdutuksen jälkeen hetkeksi totaalisen sekaisin.

Syli Mä en oo tikutellu ovista vielä ollenkaan... täällä palstalla kun pyörii ni alkaa kuitenkin vähän tekemään mieli :D mutta en nyt ainakaan tähän kiertoon vielä aio ottaa tikkuja mukaan. Onks sulla kauan ollu kierukka jo poissa? mietin vaan että onko mahollista että sun kierto ei oo vaan vielä assettunu uomiinsa ku on niin lyhyt? Tämä siis jos oot vastikää ottanu kierukan pois...
 
Täällä ärsyttää, ku dpo on ehkä 9. Tänään ehkä haamu pongattu, mut sit huomasin et testit loppuivat! No ei se auta kuin odottaa alkaako menkat, jos ovis olis ollu ajallaan niin sunnuntaina pitäis alkaa menkat. Mut ovis oli 3-4 päivää myöhässä...
Toisaalta toivon/uskon että olisin raskaana kun tämä kierto on ollut niin outo, ei ole ollut tissikipua oviksesta lähtien vaan vasta 7 päivää oviksesta niin vähän herkät rinnat. Eikä mahakipuakaan ole ollut :eek: Ja viime yönä heräsin pissalle ja koko päivän saanu laukkoa veskissä.... Odottaminen ei ole yhtäääään mukavaa!
+ Nyt suussa maistuu rauta..

Anteeksi omanapaisuus, pakko avautua tästä ihmettelystä :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä