Tervetuloa
hennaliina ja
Kuusama!
Kuusama kylläpä sinulla on ikäviä kokemuksia takana
Itse olen myös tuon kohdunulkoisen kokenut, mutta pääsin helpommalla. Samoin olisi varmaan minulle käynyt, ellen olisi paniikissa juossut yksityiselle. Terveyskeskuksessa ollaan tietty vähän sillä asenteella että "juu juu ihan normaalia alkuraskaudessa vähän vuodella" ja yksityiselläkin olettivat keskenmenoksi koska missään ei alkiota näkynyt. Onneksi siellä he kuitenkin halusivat seurata hcg:n laskua. Sitäkin yritin pyytää oman paikkakunnan neuvolasta, mutta edes verikoetta en saanut kun "jos se kerran on keskenmeno niin kyllä se sitten tyhjentynyt on jos vuotokin on lakannut"... phöh! Vuoto lakkasi juu mutta hcg kolminkertaistui viikossa. Yksityisen lääkärin ansiosta ehdin ajoissa hoitoon ja KU saatiin hoidettua metotrexaatilla.
Toivon sulle onnea yritykseen ja pikaista plussaa!! Kaverillani on kaksi lasta, ihan luomuna tulleet yhdellä munasarjalla
Joku lääkäri oli hänelle sanonut, etä toisen puolen puuttuessa toinen vähän niinkuin ottaa ohjat ja toimii aktiivisemmin, joten hän ovuloi ehkä 15% vähemmän kuin normaalisti ovuloisi molemmilla muniksilla. Uskon siis, että teillekkin se vauveli suodaan. Tsemppiä!! Ilmoittele jos haluat ihan listoille jossain vaiheessa =)
Tweety87 tosiaan on aika tavallista, että pillereiden jälkeen kierto vähän heittelee ja venkoilee ennen tasoittumistaan, joten ei vielä paniikkia. Liian kauaa ei tietenkään kannata odotella ennen tutkimuksiin menoa, jos sulla kerran on tiedossa tuo pco. Mulla luomukierto semmosta 40 päivää monirakkulaisuuden takia.
Omanapa: eilen olin aukkarissa, ihanaa että se on nyt ohi! Onneksi kuulun siihen onnellisten joukkoon, joille se ei ole kovin kivulias. Ei siis missään nimessä mukavaa eikä kivutontakaan, mutta semmonen siedettävä kuitenkin. Kuvailisin lähinnä inhottavaksi. Katetrin laitto ja se "pallon" täyttö sattui, muuten lähinnä semmosta inhaa menkkamaista painetta. Mutta neste siis kulki kyllä johtimiin asti, jee! vasemmalla (missä se KU sijaitsi silloin vuosi sitten) oli ilmeisesti joku mutka tms. koska lekuri hetken mutisi, että "ihan kun jäisi vähän tohon jumiin" mutta sielläkin kuplat kulki ihan loppuun asti.
Ihmetytti hiukan ku oikeassa tuubassa lekuri totesi olevan ihan hyvänkokoinen rakkula, oisko ollu n. 17mm. mutta sitten kun siellä näkyi myös useampi niitä pikkurakkuloita niin totesi, että "kaiken kaikkiaan siis ei niin hyvännäköinen tilanne". Hän mutisi siis enemmän vieressään olevalle harjoittelijalle kuin minulle. Mutta siis itse mietin, että jos siellä hyvänkokoinen johtifolli on ja ovis on viime kierroissakin tapahtunut, niin onko sillä sitten niin väliä että niitä pikkurakkuloitakin on?? Voisko joku PCO:sta enemmän tietävä valaista...
Tänään tuli myös kaksi tasavahvaa viivaa ovistestiin. Tänään on kp 15 ja yleensä ovuloin kp 16-17 eli lähellä ollaan juu. Mutta mietin sitä, että kun folli oli eilen n. 17 mm (voi olla että oli 18mm) niin onko se tarpeeksi iso vielä...
Miehen simpat on lääkärin sanojen mukaan "siis vaiks kuin hyvät"
Siittioitä oli joku 70 miljoonaa ja liikkuvuus sun muut aivan normaalia. Kyllä nyt ukkoa hymyilyttää! Gyne totesi, että meidän kohdalla inseminaatio tuntuu aika turhalta vaihtoehdolta, koska spermassa ei mitään vikaa ja johtimetkin vetää.
Labrat lääkäri haluaa katsoa vielä uudestaan, koska tyhmänä en huomannut ohjeista, että ne pitää ottaa kierron alussa ja edelliset otettiin siis aika lopussa. Prolaktiini kuulemma on normaali mutta niistä muista ei oikein voi sanoa siinä vaiheessa kiertoa. Kilpparitestin tulos oli kuulemma vähän kiikun kaakun ja sen hän haluaakin katsoa uusiksi. Eli heti kun seuraavat menkat alkaa niin labraan.
Lisäksi clomit vaihtuu nyt letroihin. Koko purkki clomeja ois vielä kaapissa, sinne meni 66e... hitto ku piti neki mennä jo ostamaan. Noh mutta toivotaan, että Letrot tuottaa tulosta! Yksityisellä mulla ei seurailtu ovulaatiota kuin yhdessä kierrossa, mikä on ehkä vähän outoa, mutta en halunnutkaan siellä koko ajan ravata kun se maksoi sen 200e laaki. Tyksin lekuri myös ihmetteli, kuten itsekin olen ihmetellyt, että miksi edeltävä lääkäri määräsi minulle jatkuviksi terot ja clomit yhtäaikaa, koska "eihän siinä ole mitään järkeä".
Kaiken kaikkiaan oli kiva kuulla, että meillä ei fyysisesti tunnu olevan mitään estettä ja paikat näyttää normaalilta. No mulla on sitä pco:maisuutta mutta ovulaatio tuntuu silti tapahtuvan hormonien avustuksella. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei ole mitään kiirettä ryhtyä mihinkään radikaaliin hoitoihin, mutta IVF on tietty sit se viimeinen juttu jos muuten ei mitään tapahdu. Lääkäri vaikutti kyllä aika toiveikkaalta, ettei siihen tarvii turvautua.