eemiliah mulla itseasiassa on käyny niin, että viime kesästä on kierrot alkanu venymään. Aiemmin ollu normikierrot mutta siitä ~30 kasvaneet reippaaseen 50 kiertopäivät. Ja pillerit oon lopettanu jo paljon paljon aiemmin, että ei senkään pitäis enää vaikuttaa.
Mä en vaan tajua, kun tuntuu että täällä useat on saanut ne terot, ja helpostikin. Mulla on oikeesti niin mielenvikainen omalääkäri, että mulla menee ihan hermot siihen.
Lyhyesti selitettynä, hakeuduin lääkäriin syystä, että kierroissa häiriötä. Jo ensimmäisellä käynnillä kerroin, että meillä nyt haaveissa saada lapsi, mutta lapsen hankinta on haastavaa kun mulla kierrot noin pitkät, ja pelkään etten ovuloi lainkaan. Hän laitto mut labroihin joissa otettiin sokerit, kilpirauhaset jne. Sitten soitti tulokset ja sanoi vaan et missään ei mitään vikaa tuu vuoden päästä uudelleen. Olin puhelimessa ihan että mitä helvettiä, mä haluan sen hormoonilääkityksen jokatapauksessa! Sitten hän ehdottaa että laittaa mun miehelle lähetteen siittiötutkimukseen koska ollaan lapsettomia. Mä niinku ihan kilahdin puhelimessa, että eikai hel** mun kiertohäiriöt oo korjattavissa miehen siittiötutkimuksella. Otin sitten yhteyttä omaan sairaanhoitajaan joka myös ihmetteli lääkärin ajatusmaailmaa, (kielimuuri??)... No sitten lääkäri laitto mut alavatsan ultraan, siellä ei löytynyt mitään. Sitten lääkäri laitto mut uudelleen labroihin...
Tää terot kuurin saaminen on kestänyt nyt pitkälle yli toista kuukautta, ja nyt mä odottelen aikaa kättärille, varmaan taas jälleen kuukauden...
Oon jotenkin NIIIIIN TURHAUTUNUT ja oikeesti pettynyt ja pahoillaan, kun mä uskon että sillä yhdellä reseptillä meidän tilanne vois nyt jo olla ihan toinen.
Edelleen lääkäri on laittamassa mua ja miestä yhdessä jonnekkin ihmeen perhesuunnittelupolille jne, mikä nyt ei vaan oo mun miehen työtilanteen takia mahdollista, eikä hän tällä hetkellä kykene sitoutumaan mun kanssa lääkärissä ravaamiseen. En tajuu miks ei nyt ekana voi vaan lääkityksellä normalisoida mun kiertoja ja sitte ihmetellä jatkotutkimuksia ja mahdollisesti tutkia myös miestä jos ei lasta ala kuulumaan sittenkään kun mulla normaalikierrot.
Tää tuntuu niinku ihan ajan hukkaukselta ja mun mielenrauhan tahalliselta rikkomiselta... Oon jo miettinyt et jos vaan hakeutuis yksityiselle lääkärille, sieltä kun ainakin varmaan sais suoraan sen hiton reseptin kouraan.