Esikoinen vuodelle 2014

Puutarhassa Pahoittelut, että nyt oli r-testit negatiiviset :/ Toivottavasti ensi kierrossa sinullakin tärppäisi! Itsekään en kalenteriin luottanut kun huomasin testailun avulla että minulla ovulaatio tosiaan tapahtuukin viikkoa ennen kuukautisia, eikä 2 viikkoa kuten normaalist. Ja digitaalisella hymiötestillä testailin, että ei tarvitse tihrustaa ja pohtia viivojen suhteen onko ovista vai ei..

Lilja Voi että.. :( Mikähän vuoto se sinulla nyt siellä häiritsee.. Itse varmaan testaisin oviksen sillä digitaalisella, tulisipahan varmuus ainakin.. Toivottavasti saat ajatuksia joulunpyhiksi hetkeksi pois lapsista! Tiedän, että vaikeaa se varmasti on.. :/ Tsemppiä! Ja kiitoksia, toivottavasti mulla ei nyt ala ne menkat kunnolla..

Nuorallatanssija: Tervetuloa minunkin puolesta! :)

Muille paljon paljon tsemppiä kiertoihin ja tuleviin päiviin!! :) Pidämmä peukkuja!

ON: Täällä nyt siis kp28/22-27, dpo10. En testannut aamulla. En vain kehdannut. Nyt tosiaan neljättä? päivää tuhruillut, eilen illasta hieman kipuja. Kuitenkaan siteeseen ei ole näiden päivien aikana tullut kuin sellainen säälittävä rantu.. :/ Eli ei näitä voi menkoiksi vielä laskea. Tänään aamulla hieman hentoista menkkakipua, pyyhittäessä tulee verta, sellaista rusehtavaa (ei kirkasta kuten yleensä). Rinnat edelleen arat, ehkä myös hiukan turvonneet? Mitä tämä on??!? Ajattelin testata dpo12, eli perjantaina, silloinhan luulisi jo näkyvän testissä jos raskaana olisin? Toki on mahdollista että olen sellainen poikkeus, ettei testissä näy ku tyyliin rv 7 mutta toiv. ei mene näin..

muoks vielä: pakkohan se oli testata kun töistä pääsin, vajaa 4h ollut pissa rakossa ja testiin selkeä nega. :( Dpo10, ja testinä pregchec vai mikä se nyt on kun saa tavan kaupasta. Vielä ois yksi apteekin oma testi kaapissa oottamassa. Kai se täytys pystyä oottaan sinne dpo14, sitten ois ainakin varmuudella negaa jos viel nega tulis eikä menkat kunnolla ala. Tänään vuotanut siteeseen jo hiukan enemmän, kuitenkaan ei vielä lähellekään niinkuin normaalisti olisi, kipuja on mutta nekin huomattavasti laimeammat kuin yleensä. En ala :( :( tulis nyt selkeesti joko kp1 tai plussa testiin. Tarttis arvuutella :'(
 
Viimeksi muokattu:
Maicy, toi on just kaikkein ärsyttävintä! Et alkaako vai eikö, tuhrua vaan tulee mut ei kunnolla mitään.. :/ jos sulle(kaan) nyt ei vielä tästä kierrosta tärpännyt niin toivotaan nyt et alkais sit menkat kunnolla et pääsisit uuteen kiertoon!
 
Tervetuloa nuorallatanssija :) Lisäilen listalle kunhan ehdin pävitellä ellei Maicy ehdi ensin :)

Maicy tiedän tunteen. Tää on ihan älytöntä kun oireet on ihmeellisiä ja sitten mitään varmuutta ei saa mistään. Koita jaksaa odotella :) Eipä muutakaan voi.

Omaa tilaa... Mulla on nyt kp1. No doubt about it. Onko tää oikeesti ihan hullua. Luulin että mulla on nyt kp 13 ja ovistestit ehkä alkanu tummentuu. Ovisdigi nega tänään. Pakko näitten on olla menkat, vuoto runsasta ja tunti sitten alkoi kunnon menkkakivut. En tiiä mitä tässä "kierrossa" nyt on tapahtunut mutta en kyllä aio aloittaa teroja perjantaina. Oliko mun kierto kuitenkin lähemmäs 50 päivää vaikka söin terot?? Tälläset samat kivut ja vuoto niukkaa oli 2 viikkoa sitten. En ymmärrä ollenkaan. Voisko joku selittää kiitos :D No joo oikeesti ei kyllä naurata yhtään. Itkettää vain...
 
Jaksamisia ja kärsivällisyyttä Maicy ja Lilja! Ja kaikille muille tietty myös. Niin ärsyttävää kun kierrot ja vuodot heittää ihan häränpyllyä!

Täällä kp 37/38-40 ja miksei aika voi mennä nopeammin!!!! Must tuntuu et kp 35 oli viikko sitten :kieh:
Testit näyttää negaa kyllä mut kaikenmaailman oireita on (mukamas). Nännit kipeet, alavatsaa nippailee, välillä tulee etomiskohtauksia, pohkeet vähän kramppailee mikä on tooodella outoa mulle. Sormet turvoksissa niin et piti sormus ottaa pois.
Taitaa kroppa vaan kiusata.

Tulis nyt joko se plussa tai sit ne kuukautiset mut JOTAIN et pääsis piinasta!
 
Siis olen syönyt yhden tero kuurin kp 15-24. "Menkat" alkoivat sen jälkeen kp 29-30 (6.12.). Oli todella todella niukat mutta vatsa kipuili menkkakipuja. Kesti päivän!! Jos noita ei lasketa menkoiksi niin tänään olisi kp 42. Eli terot joko sotki koko mun kierron (32-34) tai eivät auttaneet. Jos toi edellinen kierto olikin sitten tarkoitus olla tosi pitkä (ilman teroja siis). Aion jatkaa noilla halpis ovistesteillä testailua ihan mielenkiinnosta, koska ne on alkanu vahvistumaan. Voiko mulla olla menkat ja ovulaatio samaan aikaan? Sitten noiden edellisten menkkojen jälkeen melkeen heti oli tosi ovismaista vuotoa ja haluja. Ja jotenkin mä tajuan tän vuodon, eihän se oo normaalia että osa limakalvosta jää vuotamatta. Väkisinkin se tulee sieltä pois ajan kanssa. Mutta nyt siis en tiedä mitä teen terojen kanssa. Laskenko tästä päivästä nyt ja sit alotan kp15 ne. Vai pitäskö heittää narikkaan koko hemmetin terot ja kattoo ensi kierto ilman. Sit soitella gynelle ja kysellä TAAS neuvoa. Kääk, mä en jaksa. Nyt mä yritän unohtaa tän vauvailun, koska joulu tulee ja haluan rentoutua! Toivottavasti onnistuu!

Tsemppiä kaikille kanssasisarille! :heart:
 
Kiitos kaikille :)
Tänään näyttäis siltä, että uskaltaa nyt kupista luopua ja alkaa taas lakanapuuhiin. Ovulaatio pitäisi starttailla parin päivän päästä, mikäli menee kaikki edellisen kierron kanssa samallalailla. Ärsyttävää vaan, kun juuri silloin sattuu molempien vanhemmat olemaan täällä jouluruoalla :D
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



TORSTAI 19.12.2013

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Adell2351/?1
_Tintti_2348/27309/2013
NeitiNuttura2645/?309/2013X
Evaparadise2442/30306/2012
CocoChanel2741/3242011
Mappis_882539/28508/2013
Pinkula2438/302
Bumpy2938/38-4001/2013

diadora2531/29-319
marjaana872531/31-3714
hopess2224/27606/2013X

Henrietta-2622/30-311408/2012
Iiida2219/28?210/2013X
boch2714/32-39606/2013x
niipe2711/32409/2013
Nuorallatanssija278/??211/2013
puutarhassa218/33-43309/2013
Pumbuliini228/28406/2013
te^a268/28-394
Minisport276/28-35508/2013
Heilanga315/32-49262011
Maicy252/22-27707/2013X
_lilja_252/29-34706/2013
[tr]
[/tr]

[tr]
[/TR]

[/tr]

[/tr]
[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]9[/td]
[td][/td]
[/tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
eemiliah
Neinäsä







ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013


Listan ylläpitäjänä: _Lilja_ & Maicy
 
Viimeksi muokattu:
Se tekemäni testi oli virheellinen, testannut joka päivä eikä enää näy toista viivaa :/ Eiköhän menkat ala maanantaina, vaikka ollutkin dpo 7 lähtien vihlomista ja polttelua, jota ei aiemmissa kierrossa ole ollut. Tai on aina jotain kipuja ollut mut nyt niin erilaisia.
 
Nyt pelkkää omaa napaa kp2/22-27.. Menkat sitten alkoi eilettäin, kipujen kanssa ja vuotoa aivan järettömästi.. :( Liekkö sitten keskenmeno kuitenkin kun ottaa huomioon että dpo10 asti päästiin ja oireita kuitenkin jo jonkin verran oli. Rinnat vielä hieman herkillä, mutta muutoin täysin menkkaoireita. Aamulla siteestä melkein läpi vuotanut kun niin reilusti tullut. :( Harmittaa! Noh, tammikuussa sitten lääkäriin yhteyttä. Mietityttää onko tuo jottain endoakin kun noin kipee on. Meinasi taas aamulla taju lähteä kun tuskanhiki valuen istuin pöntöllä.. huooh.
 
Heippa taas! Nää mun viestit alkaa aina samalla tavalla nykyään eli pahoittelut hiljaiselosta! Päivittäin käyn täällä lukemassa teidän muiden kuulumisia ja elän teidän tilanteissa mukana, mutta kommentointi puhelimella jää :/ Yritän tosissani skarpata tän asian kanssa!!

hopess, voihan harmi! Mä kerkesin jo innostua siitä sun laittamasta testikuvasta! Pidetään kuitenkin vielä peukkuja pystyssä eikä ihan vielä luovuta toivosta :)

Nuorallatanssija, tervetuloa!! :)

Täällä yk 6 alkoi pari viikkoa sitten lauantaina eli mulle saa päivittää kp13/28. Harmitti ihan älyttömästi ja viime kierrossa olin melkein varma, että nyt on tärppi käynyt. Viime kierto meni myös paljon rennommissa fiiliksissä.

Tässä kierrossa tää koko vauvajuttu on taas ottanut päähän ihan mielettömästi, kun vauvauutisia pukkaa joka paikasta ja sukulaiset hiillostaa. Miehen vanhemmat kävivät tuossa alkuviikosta käymässä ja kun kerroin, että mun sukuun on tulossa ensi kevään aikana kaksi uutta tulokasta, niin anoppi siihen sit tokaisi että "teillehän tulee kohta kiire!!". Eihän anoppi tietenkään voi tietää, että kovasti ollaan yritetty elokuusta lähtien, mutta silti toi satutti ja teki mieli vaan tokaista, että voi kun tietäisit. :/ Viime kierrossa en tikuttanu ovista ollenkaan ja tässä kierrossa taitaa tulla sama juttu. Ensinnäkään testejä ei ole enkä niitä ole "ehtinyt" käydä ostamassa. Kaiken lisäksi lähdetään huomenna joulun viettoon Savoon enkä tiedä miten siellä tuo tikuttelu onnistuisi. Katotaan miten sänkypuuhatkaan onnistuu, mutta kai se on yritettävä :D Ovis kun sattuu just näille päiville! Womanlog ennustaa ovista lauantaille ja silloin ollaan just appivanhempien kanssa mökillä.. No siellähän mä voisin tokaista anopille, että mennään nyt kiirehtimään sitä vauvansaantia ;) hohoho.

Ei oo kyllä joulufiilistä melkein ollenkaan vielä, mutta eiköhän se tästä! Toivotaan, että tuolla Itä-Suomessa päin on edes vähän lunta, täällä Helsingissä kun näyttää tulevan aika synkkä joulu! Rauhallista joulun odotusta kaikille! :)
 
Terve kaikki.
Olen minä monenlaisia keskusteluja lukenut mutta tämä imaisi kyllä ihan heti mukaan. Harvoin edes liityn mihinkään, mut liekö teidän innokkuus ja toisen tsemppaus sai minutkin liittymään.

Tässä siis meikäläisen strategiset mitat:
Ikä: 34, KP:26/28, YK:63, YA:2012

Aluksi 2012 olin enemmänkin TJOT, mut sitten pikku hiljaa aloitettiin kunnolla yrittämään. Keväällä 2013 tuli tuulimuna/raskaus joka päättyi jokatapauksessa kesken, oli vk 10 käsillä. Siitä ihan hyvin selvitty ja kesä meni rantahiekoilla ja sammalilla makoilussa koska tämä yrityskin on aika hauskaa ;)

Nyt syksyä kohti kun enemmän alkoi omat hommat hidastua ja talvi tule niin lääkäriin ja Terot käyttöön. No ne loppui kun apua ei ollut. Sit rassattiin/tarkistettiin tuubat eli munatorvet ja vasen auki, oikea vähän takana mut auki. Samalla nähtiin johtofollikkeli joka käytettiin hyväksi heti ja tässä tilanne nyt:
Vatsa ollu kipee, ihme tissi särkyä nänneissä, ahistaa farkut ja toki piti ottaa jo yhdet NEGAT- liian aikaisin testillä Clearblue (ilmeisesti testi arvo yli 50 mIU/ml hCG-pitoisuuden), mut nyt toinen testi ostettu missä pitäis olla tarkempi toi 10 mIU/ml hCG-pitoisuuden ja nimeltä Apteq... Tänään siis vielä testaan sillä et mitä näyttää. Kuulin et osa oli tällä testillä testannu haamut itselleen jo aikaisemmin ku esim. Clearblue yms.

Mut täällä ollaan ja aamulla kerron mitä arvoja nykäsin tolla Apteq:lla...

Kiitokset kovasti ylläpitäjille, ja ON TÄÄ VAAN JÄNNÄÄ!!!
ps. opastaa saa ja pitää jos jotain arvoja infosin väärin ja onko "täti" sitä et menkat alkaa?
 
Tervetuloa nuorallatanssija ja chiligail! :) "Täti" tarkoittaa juurikin kuukautisia, eli ihan oikeilla jäljillä olet :)

Hopess halirutistus :hug: mäkin tässä mietin, että taas on tissit kipeät, naama kukkii, vattaa nippailee jne jne. Mut nyt tasan tarkkaan yhdistän ne menkkojen alkamiseen ja todennäkösesti viittaavat tohon endoon jotenkin, joten en jaksa edes kytätä itteäni enää...

ON: No ny mun kuuppa on ihan sekasin! Huoh :headwall: Tää eka gyne, jolla kävin, ni soitteli tänään noita verikokeen tuloksia. Niissä oli kaikki ok ja siihen perään sitten sanoi, että jos nyt tuun raskaaks ennen sitä naistenpolin käyntiä ni peruutan sen :O Hänen sanojensa mukaan mun olis nyt hyvä tulla raskaaks ja sanos, että kuivattais ton kystan pois. Kehen mä enään uskon? Eli vauvaa saadaan ny kuitenki yrittää, eikä ehkäsyä tartte käyttää. Mä olin jo ihan 100% asennoitunu niin et menen sinne tähystysleikkaukseen ja ehkä nyt sit vaan on pare elääkin siinä ajatuksessa. Tietty toivon, et tulisin raskaaksi mut toisaalta aattelen, et ois kiva päästä tosta riippakivestä eroon. Vielä en siis tonne yrittäjien listaan tunge itteäni takasin, vaan elelen siel haaveilijoissa, joten jos on ihme tapahtuakseen ni se sitten tapahtukoon. :)
 
Neinäsä nyt vain toivotaan et tulisit raskaaksi!! :))

Masu tuntemuksia on paljon, vaikka r-testi onkin ollut nega, niin silti toivon plussaa. Kun onhan vielä kumminkin niin aikaista, ja sitä toivoo et olis niitä joilla hormonit nousee hitaasti. Toivossa on hyvä elää, ja en pahasti pety vaikka menkat alkaa. Nyt mennään 50/50 ajattelutavalla :)
 
Tervetuloa kaikki uudet!! :flower:

Hopess täällä vähän sama meininki... Negaa näyttää mutta toivo elää että jos kuitenkin testasin vaan liian aikaisin... Noh tänään kyllä alavatsaa juilinu siihen malliin et eiköhän ne menskut oo sieltä vaan tulossa, buu :(
Nyt menossa kp 38/38-40 että tädin normi aikakin alkaa olla käsillä.

Ens kierrosta sit terolutit käyttöön. Hei tyhmä kysymys: Lasketaanko eka kp ekasta kunnon vuotopäivästä?? Ku mulla yleensä tuhruttaa päivän pari ennen ku vuoto kunnolla alkaa. Mietin niiden terojen aloituspäivää siis. Varmaan harvinaisen pöljä kysymys mut ku en oo nyt ihan varma :p
 
Kierto lasketaan alkaneeksi ensimmäisestä oikeasta menkkapäivästä, tuhruja ei siis lasketa (eli yleensä siitä se seuraava päivä alkaa kunnolla).

Intopiukka; me talletettiin kanssa joka päivä / joka toinen päivä, joskus parikin kertaa ekassa kierrossa heti tätien lähdön jälkeen eikä sekään piisannut :/

Nyt ehkä rennommin. Stressaaminen on mulle varmaan se suurin ongelma, jos jotain ongelmaa raskautumisessa on. Miehen kanssa juteltiin, että jos ei kesällä alkaa kuulumaan, niin alotellaan sitten käyntejä terkan puolella.
 
bumpy, ei ollu tyhmä kysymys kun ite oon funtsinu ihan samaa. Mut oon laskenu sit ekasta, eli näemmä ihan oikein. (Mulla ei ikinä oo oikeestaan tullu mitään tuhrua ennen Teroja, siks oliki vaikee). Tervetuloa chiligail ja intopiukka munkin puolesta! :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Tosiaan, joulujuttuja kovasti touhuiltu, olen kyllä käynyt juttujanne lähes joka päivä lukemassa :)

Päivitys: Iiida kp 22/? Yk 2
En saa puhelimella punaiseksi.

Mulla ois nyt kysymys:
olen ekat terot syönyt, kuukautiset tuli 2-3 päivän vikasta tabusta.
Nyt kun toista kuuria söin, alkoikin vuoto jo kp 21. Syönkö tuon kuurin nyt loppuun vai annanko olla?

Ihanaa Joulua kuumeilijoille, toivotaanpa että ensi vuonna tehdään Joulua pienen nyytin kanssa <3

PÄIVITYSTÄ: Ei menkat sitte alkaneetkaan.. :eek: Eilen oli pikkarit ihan punaruskeat, joten laitoin siteen. Yön aikana oli tullut pienen pientä ruskeaa tuhrua, joten tänä aamulla varauduin vuototulvaan. Noh, koko päivänä ei ole tullut mitään!
Onkos tää sitte samaa ongelmaa kuin Lilja sinulla oli..
 
Viimeksi muokattu:
Sieltähän se täti tuli :'( Tuhruttelua vaan mut ihan selvästi menskut alkaa.

Tänään isän luona jo joulupäivälliset mihin tulee toistakymmentä ihmistä. Ei siis muuta ku tekohymy naamaan ja tonttulakki päähän. Toivottavasti viiniä on tarjolla ja runsaasti...

Tässä kierrossa sit terot käyttöön. Jotain pientä toivoa on ilmassa että niiden avulla onnistuttais. Johan tässä on melkein vuosi yritetty.

Kyllä tuli päivä entistä harmaammaksi
 
Voi itku bumpy! <3 pohjan kautta ylös uuteen yritykseen, ei se helppoa oo mut toivottavasti saat joulumieltä takasin :) toivotaan et ens jouluna meillä kaikilla on oma pikkutonttu :)

Joku (Iiida? unohdin jo :D) kyseli Teroista. En osaa kyllä suoraan auttaa, tietäskö joku täältä? Jos ei niin soita huomenna gynelle, jokohan ne lomailee? Jos ite pitäs arvailla niin varmaan lopettaisin Terot jos kyseessä ihan selkeesti kunnolla menkat eikä tuhrutusta.. Ja alkaisin siitä laskee uudelleen kp1. Mutta siis ihan puhdasta arvailua! Jos joku tietää paremmin niin neuvokoot..

On, täällä eka kierto Tero-kuurin jälkeen ilman Teroja.. Ei mitään tuntemuksia. Paitsi tissit kipeet mut on ollu kyllä koko kierron. Saas kattoo kuin käy, olisko ne palauttanu hormonitoiminnan raiteilleen vai jääkö taas menkat tulematta.. Sit sitä vasta tipuukin kovaa ja korkeelta, vaikka miten koettais vakuutella itelleen että kyllä sieltä menkat alkaa enkä raskaana oo ettei tuntuis niin pahalta, mut en mä ainakaan onnistu kokonaan häivyttämään sitä mitä jos-ajatusta..

Noh, mutta hyvää joulunaikaa kaikille - kierron vaiheessa huolimatta!! :)
 

Yhteistyössä