Esikoinen vuodelle 2014

Dream_on toivotaan parasta, että nyt tärppäis siellä!

mutantti oon käynyt toissa kierron aikana lääkärissä, venyi kierto silloin kolmen kuukauden mittaiseksi. Antoi kuurin teroluteille ja niillä lopulta menkat käynnisty. En tiedä, kuinka pitkälle menkat olis venyny ilman niitä... Sitä ennen oli ihan säännölliset menkat. Luulis, että se lastenteko olis helppoa kun välineet ja tieto on olemassa! Mutta ei. :) Sanoin eilen miehelle, että jos ei oltais vielä lasta alettu yrittämään, niin turhaan vaan oltas nytki ehkästy, kun ei sitä noin vaan lasta saadakaan alulle! :D
 
Heipsan pitkästä aikaa. Ajatteln vaan tulla ilmoittelemaan ,että hengissä olen. Täsä kierrossa on ovulaatiokivut oireilleet viikon verran ja oon joutunut ottamaan Litalginiakin et olen pystynyt olemaan. Peitto ei ole meillä juuri heilunut kipujen takia.
No mutta mä yritän nyt suunnata energiaa tulevaan valmistumiseen. Pitäs ilmeisesti jonkinlaiset kemut järjestää ...hmmmm.:|

Täällä nyt menossa kp 24/ 30-35

Onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille!
 
Viimeksi muokattu:
katso liitettä 18763katso liitettä 18763Heippa, tämmöinen pikainen kirjotus ennen töihin lähtöä.
Mitä mieltä olette tästä? Tänään siis kp6, ja kierto on ollut kp29 pitkä, tänään testasin huvikseni/varmuudeksi ovistikkuun noin 1-2h pidätyksellä vain, ja hämmästyin tulostani, kun noin vahva viiva jo näille päiville.. en ihan luota tohon Davidin testiin, kokemuksia? Ja eikös tuo kuitenkin luokitella vielä negatiiviseksi, sillä viivat eivät ole ihan tasavahvat mutta minulle jo aika hyvä viiva! :) Ja r-testin tein viikko sitten negan..
 
Dream on: Plussatuulia +++++

Paloma: onnea valmistuvalle :) Pidä hyvät pirskeet!

Ansku: En tuota ovisplussaksi ihan vielä sanois, mutta aika lähellä on. En oo ite noita testejä käyttäny niin vaikee sanoo niistä mitään. Toiset on sanonu ettei saa noilla selkeetä plussaa missään vaiheessa kiertoa.. Suosittelen pregcheckejä. Ne on halpoja ja hyviä :)
 
miss_piggy
Ansku:Ite sain ovisplussan ennen keskenmenoa just davidin testeillä, ja sitä ennen ne näytti negaa :) Ootko tehnyt nyt r-testejä, ettet vain olis raskaana? Ei tuo ihan vielä plussa ole, mutta parin päivän sisään varmaan on.
 
Ansku, mä myös suosittelen pregcheckkejä. vaikken plussaa ookkaan koskaan niillä testannu, enkä millään muullakaan :D, mutta negatiiviset on näyttäny oikein :D

dream_on:ille plussapuhureita ++++++++++

omanapa: täällä edelleen jatkuu ilmapallotunne. nännit myös edelleen kipeet ja myös ihan kovat koko ajan o_O
 
Mä aattelin liittyä tähän ketjuun kanssa, kun aika uusi tämäkin ketju. Vuoden 2014 puolelle se meidän vauvakin aikaisintaan syntyy, jos ja kun toivottavasti se mahd. nopeasti tulisi.

Eli Mun tiedot YK2 KP35/21-33 ja ikä 27 vuotta.

Mun kiertopäivät vaikuttaa siltä, kun olisin plussaamassa. Mutta en ole itse kovin optimistinen. Mun kierrot on ihan sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen. Vasta kolmet menkat ollut, vaikka joulukuussa lopetin pillerit. Aika turhauttavaa tällainen. Saa nähdä kuinka kamalan pitkä tästä kierrosta tulee... Mitään raskausoireita ei ole, joten tuskin tässä paksuna ollaan.

Viime oviksesta en ole ihan varma, mutta tod.näk se oli 8 päivää sitten. R-testin tein viime viikonloppuna, koska oli kemut joissa tarjoiltiin alkoa. Mutta se olisi ollut liian aikaista olemaankin positiivinen. Eli negaa näytti.
 
Maamis: en oo saanu plussattua ovista, joten oon aika pessimistinen tän kierron suhteen :/ pisin normi kierto on ollu 42 eli voi olla että vasta sillon testailen :D viime kierto oli 63 johtuen km:stä. Tänään ei ole ollu vatsa enään kipeä(ainakaan vielä) mutta heikottanut vähän väliä. Toki voi johtua siitäkin kun töissä on niin huono ilma. Katotaan kuinka pitkään maltan olla testailematta, yritän ainakin torstaihin ;D
 
Heissan tännekkin. Anteeksi heti alkuun omaa napailua. Täällä elellään nyt sitten jännittäviä aikoja. Tein päivällä sofi testit, viivaiset paikalla jälleen. :) ostin tupla paketin apteekin omia...tein eka testin siihen ei tullut mun mielestä oikein mitään. Tein toisen....miehen nähtävä haamu! Ikinä en oo apteekin omaan viivan tapaistakaan saanut! Ei oikein ota uskoakseen. :)
 
Heilanga, onnea <3

Memmo, meillä tjottaillaan, mutta kauheesti tekis mieli laskeskella päiviä koska voi testailla.... Ensi viikolla (onneksi :D) yhdet juhlat tiedossa, niin kaiketi niitä ennen on testattava. Vaikka jotenkin on mullakin aika pessimisten olo tästä kierrosta, toivotaan nyt positiivisia yllätyksiä sinne ja tänne.
 
[/B]Divine ja maamis oon kerran silloin kun testailin ekan kerran pillereiden lopettamisen jälkeen ni kokeillut pregcheckib ovistikkuja, sillon en niihin saanut kun hailun viivan,mutta aloitin liian myöhään tikuttamisen :b nyt kun löytyy vielä mutama noita davidejä niin kai käytpn ne loppuun..

miss_piggy tikutinkin pienen pidätyksen jälkeen samoisen davidin r-testiin innoissani ja ihan puhdas nega tuli :( oiskin se ollut melko ihme jos plussaa näyttäis, (vaikka siitä haaveilenkin salaa), kun viimisen viikon ajan olot on ollu tosi oudot, alavatsalla möyrintää ja alapäässä hassua tunnetta -toivoako vain kuvitelmaa :D

noh täytyy huomenna aamupissasta yrittää vielä molempiin tikkuihin ja sitten kai jatkaa ovistikkkuja kun tälle tielle ryhdyin :b = hetihän tämä oviksen tikutus nostaa ainakin itselle paineita..

Ja täällä oli puhetta pitkistä kierroista (kirjoittelen kännykällä niin hankalaa tämä selaaminen) niin itselläni e-pillereiden lopettamisen jälkeen oli ensin melko lyhyt kierto ja sitten kun stressasin enemmän se venyi noin kp52 paikeille muistaakseni, eli yhdistän sen suoraan ressiin kyllä. Mutta tiedäppä näistä aina! :)
 
Hei, jos minäkin uutena mukaan.

Mies kännipäissään kertoili saunassa kaverilleen, että ollaan jätetty ehkäisy pois, joten kai tässä saisi lapsi sitten tulla mikäli on tullakseen. Olen lueskellut nyt vauvafoorumeita ja todennut, että tää raskaaksi yrittäminenhän on yhtä tiedettä josta miulla ei oo ollu aavistustakaan.

Ikä: 29
KP: Kiertopäivä 29/??
YK: 1
YA: 05/2013
Tulee jos on tullakseen
, kun enhän minä mitään ovulaatiopäiviä osaa laskea tai muutakaan.

Kierron pituus on kysymysmerkki, sillä taannoinen gynekäynti vahvisti epäilykseni että PCOS siellä voisi olla. Kierto on vaihdellut jostain normaalihkosta 30 päivästä johonkin kolmeen kuukauteenkin. Lääkäri myös ehdotteli että laihtuminen olisi hyvästä jos lasta mielisi.

Näillä tiedoilla en siis odota mitään raskaaksi tuloa noin vain, varsinkin kun tuon laihdutuksen suhteen en saa itseäni niskasta kiinni. Ovulaatio minulla tosin tässä juuri saattoi olla, limoittelusta ja panetuksesta arvellen. Limaa ei ainakaan tullut enää tänään. Viikko tuli kyllä käytettyä sikäli hyödyksi, että miehen kanssa oltiin kuin kanit.
 
Tuntuu kyllä hurjalle sanoa että yritetään lasta. Jotenkin iisimpää ja vähemmän hirvittävää sanoa että tulee jos tulee. Varsinkin tällä minun hormonitoiminnallani :D Ei sillä, kyllä sitä lasta molemmat halutaan.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



TIISTAI 14.5.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)

NimimerkkiIkäKPYKYATJOT


Memmo2641/30-407
Hilda-Maaria2736/21-332
mmini2336/28-90201/2013
Heilanga3033/34-??4
pantera2032/27-33908/2012
kukkurukuu2431/25-31708/2012
Lise3531/30-326
Moarie2930/??105/2013X


mutantti3327/27-29401/2013
Paloma842826/30-353X
Henrietta-2626/34-37708/2012
sar1ta2226/27-293X
Lauriska2726/327
maamis2124/??2X
jonnamo2024/30-333
hopess2224/27008/2013
marjaana872522/31-377
Mayinka3020/??209/2011


dream_on2415/26-307
Apr172914/28-31204/2013
Staffy852714/27-304
miss_piggy3113/30-701002/2012
Piitu852812/30-40105/2013
Fujin2412/26-322-304/2013
nalli2910/283


Ansku-89237/293?12/2012
tarana256/2915
Divinee245/347
annsuli233/29-31501/2013

----------------------------- 30 --------------------------------

----------------------------- 20 --------------------------------

----------------------------- 10 --------------------------------

----------------------------- 0 --------------------------------



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

NimimerkkiDPOJännäpäivä
kukkurukuu1512.5
Heilanga1214.5
Mayinka919.5
mutantti917.5
jonnamo225.5
Henrietta-125.5
dream_on1



HILJAISET HAAVEILIJAT:

_Lilja_



ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPlussannut
Alexandra89404/2013

Listan ylläpitäjä: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki voisivat omalta osaltaan tarkistaa, että kp:t ja dpo:t ovat nyt oikein. Oli ilmeisesti tapahtunut joku kömmähdys heti, kun jäi yksi päivä välistä. ;)

MUISTUTAN TAAS, ETTÄ PÄIVITYKSET LISTALLE TULEE LAITTAA EHDOTTOMASTI KOROSTETTUNA! VÄRILLÄ EI OLE VÄLIÄ, KUNHAN JOTENKIN EROTTUU!
 
Täällä alkoi vuoto, mutta ei päivitetä vielä mitään. Putosin nyt meinaan pirun korkealta ja lujaa. Palasia en jaksa vielä korjata... Tämä toistaa itseään nyt liian usein enkä taida enää jaksaa yhtäkään kiertoa...Toivotaan muille parempaa onnea, jospa se joillekkin edes suotaisiin.
 
Miulla juilii siihen malliin mahaa että ne enteilisi sitä että tänään alkaa menkat. Jos näin käy, niin minulla on ollut putkeen kaksi yhtä pitkää kiertoa ja kierron pituus on ollut suht normaali muihin ihmisiin verrattuna. Outoa.

Mies sanoi ettei oteta tästä ressiä ja paineita. Ja ne on just sitä mitä minä haluaisin malttamattomana ottaa. Hirveä hinku olisi melkein alkaa tutkailla että koska se ovulaatio on ja kyllähän te kai tiedätte. En tiedä, tekeekö tämmöinen palsta hyvää miun mielenterveydelle vai ei, mutta ei oo toisaalta ketään muutakaan just nyt jolle haluiaisin ääneen näistä puhua. Ehkä sitten vähän myöhemmin.

Lohdullista ja lohdullista, mutta vissiin sitten muillakin on epäselviä kuukautiskiertoja. Katellaan mitä tästä tulee.
 
Heilanga: :hug:

Moarie, mäkin ensin ajattelin ettei voi kirjotella/lueskella tätä palstaa, ettei liikaa lietsois vauvakuumetta. Mutta kyllä tää loppujen lopuks on hyväks mielenterveydelle, kun saa ajatuksia ja tuntemuksia purkaa. Tietää ettei oo hulluksi tulossa :D
 
Moarie Ilman näitä palstoja olisin luultavasti tänäänkin vielä mieli niin maassa, ettei mitään määrää. Jotenkin aina se, että tänne pääsee kirjoittamaan tuntojansa niin auttaa. :)
Tässä päivän aikana olen tästä asiasta yhden positiivisen asian löytänyt! Ehkä se meidän lapsen saaminen ei olekaan ihan niin hankalaa kuin olen kuvitellut. Olihan se jo kuitenkin aika liki...vai voihan siellä olla tuulimunakin...noh, nähtäväksi jää. Mulle siis KP 1/31 YK5
 

Yhteistyössä