Erotatko oikean vasemmasta aina?

Ennen ei ollut mitään ongelmaa mutta nykyään...
Toisinaan mä tiedän kumpi on oikea ja kumpi vasen mutta yleensä ei mitään käsitystä. Eräskin päivä luulin pitkään oikeaa vasemmaksi kunnes mies huomautti asiasta, ärsyttävää.
Jos multa kysyy kumpi on kumpi joudun pitkään miettimään ennen kuin vastaan että menee varmasti oikein ja siltikin menee yleensä väärin.

Mitään toimivaa konstia tähän? :D
Miten ihmeessä en opi kumpi on kumpi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tutulta kuulostaa. Joudun myös aina miettimään muutaman sekunnin ennenkuin vastaan. Yleensä muistan siitä, että oikealla kirjoitan ja vasemmassa on kello.
Toi kello oliskin kätevä tai joku koru, pitää harkita :D
Se ei nimittäin auta että muistelen kummalla kädellä kirjoitan kun toisinaan en siitäkään ole varma.
 
Laura
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Ennen ei ollut mitään ongelmaa mutta nykyään...
Toisinaan mä tiedän kumpi on oikea ja kumpi vasen mutta yleensä ei mitään käsitystä. Eräskin päivä luulin pitkään oikeaa vasemmaksi kunnes mies huomautti asiasta, ärsyttävää.
Jos multa kysyy kumpi on kumpi joudun pitkään miettimään ennen kuin vastaan että menee varmasti oikein ja siltikin menee yleensä väärin.

Mitään toimivaa konstia tähän? :D
Miten ihmeessä en opi kumpi on kumpi?
Erotan, oikea käsi on se jossa on kynä luontevasti ja se tuntuu koko ajan.
 
vasoik
Alkuperäinen kirjoittaja Kitrus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun täytyy usein huiskuttaa sitä kyseistä kättä esim kun neuvon suuntaa.
Minä kanssa heiluttelen kyseistä kättä, ennen kuin hokaan, että onko se vasen vai oikea :D (ajaessa huippukeino)
Mä kanssa heiluttelen vasenta kättä ja käsken kääntyä oikeelle. Oli autokoulussa kivoja tilanteita kun opettaja käski esim. kääntymään oikeelle ja minä reippaana tyttönä teen kyllä kaiken muun oikein mutta käännynkin vasemmalle. Ja ihan varmana että oikeelle mennään... Välillä aika ärsyttävä vika. :D
 
***
Vasemman ja oikean erottaminen on minulle todella vaikeaa. Joudun miettimään jonkin aikaa. Nykyisin se on jo helpompaa, kun olen tietoisesti harjoitellut, mutta teininä olin aina ihan sekaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vasoik:
Alkuperäinen kirjoittaja Kitrus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun täytyy usein huiskuttaa sitä kyseistä kättä esim kun neuvon suuntaa.
Minä kanssa heiluttelen kyseistä kättä, ennen kuin hokaan, että onko se vasen vai oikea :D (ajaessa huippukeino)
Mä kanssa heiluttelen vasenta kättä ja käsken kääntyä oikeelle. Oli autokoulussa kivoja tilanteita kun opettaja käski esim. kääntymään oikeelle ja minä reippaana tyttönä teen kyllä kaiken muun oikein mutta käännynkin vasemmalle. Ja ihan varmana että oikeelle mennään... Välillä aika ärsyttävä vika. :D
Onneks en ole ajatellut ajaa ajokorttia, mitähän siitäkin tulis :D Romuttaisin auton heti.
 
vieras
Tiedän aina ja miettimättä. Tunnen yhden ihmisen, jolla on sama juttu kuin sulla, ettei tiedä. On kuitenkin ihan "normaali" ihminen muuten, ei vaan jostain syystä ole tajua oikean ja vasemman välillä. Käytätkö sä käsissä mitään koruja, rannekelloa tms? Voisiko auttaa, jos pitäisit esim. ranneketjua aina oikeassa ranteessa tai kelloa aina vasemmassa tai jotain sellaista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän aina ja miettimättä. Tunnen yhden ihmisen, jolla on sama juttu kuin sulla, ettei tiedä. On kuitenkin ihan "normaali" ihminen muuten, ei vaan jostain syystä ole tajua oikean ja vasemman välillä. Käytätkö sä käsissä mitään koruja, rannekelloa tms? Voisiko auttaa, jos pitäisit esim. ranneketjua aina oikeassa ranteessa tai kelloa aina vasemmassa tai jotain sellaista?
Kihlasormusta käytin ennen, nyt se on liian iso niin sitäkään ei ole ennen.
Siitä ei tosin ollut silloin mitään apua :D Pitää kuitenkin kokeilla vaikka 2 erilaista sormusta tms. jos niistä muistais sitten.
 
tutkimuksiin
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Ennen ei ollut mitään ongelmaa mutta nykyään...
Toisinaan mä tiedän kumpi on oikea ja kumpi vasen mutta yleensä ei mitään käsitystä. Eräskin päivä luulin pitkään oikeaa vasemmaksi kunnes mies huomautti asiasta, ärsyttävää.
Jos multa kysyy kumpi on kumpi joudun pitkään miettimään ennen kuin vastaan että menee varmasti oikein ja siltikin menee yleensä väärin.

Mitään toimivaa konstia tähän? :D
Miten ihmeessä en opi kumpi on kumpi?
Sulla on jokin vika. Vaarallista liikenteessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vasoik:
Alkuperäinen kirjoittaja Kitrus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun täytyy usein huiskuttaa sitä kyseistä kättä esim kun neuvon suuntaa.
Minä kanssa heiluttelen kyseistä kättä, ennen kuin hokaan, että onko se vasen vai oikea :D (ajaessa huippukeino)
Mä kanssa heiluttelen vasenta kättä ja käsken kääntyä oikeelle. Oli autokoulussa kivoja tilanteita kun opettaja käski esim. kääntymään oikeelle ja minä reippaana tyttönä teen kyllä kaiken muun oikein mutta käännynkin vasemmalle. Ja ihan varmana että oikeelle mennään... Välillä aika ärsyttävä vika. :D
Meidän pitäis ajaa Volvoilla :D
 

Yhteistyössä