Eronneet, kuinka usein etävanhempi tapaa lastaan/lapsiaan?

Tästä oli lyhyt ketju eilen, mutta yritetään nyt uusiksi. Eli kuinka usein etäisä tai -äiti näkee lapsiaan? Oletteko sopineet tapaamiset lastenvalvojalla vai keskenänne? Miten käytännössä haut ja tuomiset ovat toimineet eli kuka kuljettaa jos on vähän pitempi matka?

Kiitoksia jo etukäteen kaikista vastauksista :)
 
"vieras"
Meillä etä (isä) tapaa lapsia 2-3 kertaa viikossa. Viikonloppuna ovat yhden yön isän luona ja arkisin 1-2 iltana. Minä kuskaan, koska eksällä ei ole autoa. Näistä olemme sopineet keskenämme ja joustoja tapahtuu puolin toisin.
 
isin uus
Meillä lapsi näkee isäänsä joka toinen viikko pe-ti ja joka toinen viikko ti. Lisäksi 2 vko kesällä ja 2 vko syksyllä/keväällä. Juhlapyhät puoliksi.

Tämä oli isän tahto. Äiti ei olisi suostuntu allekirjoittamaan koko tapaamissopimusta ja oli sitä mieltä, että muutama tapaaminen (äidin luona!) kuussa on riittävä ylläpitämään lapsi-isä suhdetta.
Äiti suostui lopulta pitkän väännön jälkeen ja on siitä kuten monesta muustakin asiasta edelleen erittäin katkera.
 
mi
Meillä miehen lapset käyvät joka toinen viikonloppu. Tapaamisoikeuspaperissa muistaakseni on myös että joka toinen viikko ois tapaaminen olikohan 2vrk. Tätä harvemmin käytetään, erilaisista syistä. Lomat yritetty nyt niin, että edes muutaman pvä saavat olla isällään (äiti ei päästäisi).
Viikonloppusin pe isä hakee, su äiti hakee pois. Kauhealla tappelulla saatu tämäkin sovittua...
 
"näin täällä"
Mun lapset tapaa isäänsä pari kertaa vuodessa ku ei halua mennä ja silloin kun mene niin isä hakee ja tuo.
Miehen lasten pitäisi käydä meillä joka toinen vkonloppu,mutta käyvät noin kolmen kk välein kun äiti ei päästä.
 
hfae
Valitettavasti lasteni isä asuu ulkomailla joten tapaa lapsia n. kerran vuodessa muutaman viikon ajan. Jos hän asuisi Suomessa, ei meidän tarvitsisi tehdä asiasta mitään sopimuksia, soiteltaisiin aina että miten milläkin viikolla toimitaan. kaikki on aina sovitty kaikessa ystävyydessä ja lasetn etua ajatellen.
 
Likka on isällään yleensä tiistai, torstai ja perjantai illat ja yöt. Nuo voi kyllä vaihdella esim. mun töiden takia tai sitten likka ei ole kummallakaan kuten nyt kun lähti mun äitin työ. Keskenään ollaan sovittu exän kanssa tapaamiset.
 
"viivi"
Välimatkaa kesästä alkaen ollut 250km nyt on yhden viikon kuukaudesta isällään ja lomat yms pyhät sovitaan keskenään miten kummallekkin sopii. ja matkakulut menee puoliksi.
 
"mii"
Miehen poika joka toinen vkl meillä. Sillon ku mies ilta- tai yövuorossa poika on meillä la-su. Ja kun mies aamussa niin poika on meillä pe-su. Kesäsin sitten on yhen viikon kokonaan meillä.
 
Joka toinen viikonloppu torstaista sunnuntaihin. Kesäloma-ajat sovitaan erikseen samoiten kuin juhlapyhät. Joustoa on kumpaankin suuntaan tarvittaessa. Isä saa hakea lapset luokseen milloin vain muulloinkin mutta ei valitettavasti tätä oikeutta käytä. Yleensä isä hakee torstaisin ja minä haen sitten takaisin sunnuntaisin mutta tästä ei ole oikeastaan sovittu, se on vain luontevasti mennyt näin. Ihan hyvin minä voisin lapset kuskata isän luo ja hakea sieltä tai päinvastoin.

Yhdessä ollaan sovittu tämä käytäntö.
 
Kiitos vastauksista. Toinen kysymys, jos joku nyt vielä tämän lukee.

Onko ok, jos isä haluaa tavata lasta vain yhtenä viikonloppuna kuukaudessa? Mitä esim. lastenvalvoja tähän sanoisi? Totta kai ymmärrän etten voi pakottaa, mutta mietin vain onko tähän kiltisti tyydyttävä, kun mies ei kuuntele järjen sanaa yhtään. Kiukuttelee vain.
 
ykkösen ei voi tavata, kakkosen tapaa aina kun mahdollista. Ei siis ole mitään linjaa mitä noudatetaan, poika on jo itsekkin niin iso, että saattaa ilmoittaa mulle vaan, että menee koulusta isille ja tulee isin kyydillä kotiin....
 
Kiitos vastauksista. Toinen kysymys, jos joku nyt vielä tämän lukee.

Onko ok, jos isä haluaa tavata lasta vain yhtenä viikonloppuna kuukaudessa? Mitä esim. lastenvalvoja tähän sanoisi? Totta kai ymmärrän etten voi pakottaa, mutta mietin vain onko tähän kiltisti tyydyttävä, kun mies ei kuuntele järjen sanaa yhtään. Kiukuttelee vain.
Niin no, katsotaan että hyvä tavata edes sen verran. Pakottaa ei voi. Jossakin tilanteessa tilanne muuttuu ja isä haluaa tavata enemmän.
 
Lapset on isällään noin 6vrk/kk, miten sattuu isälle sopimaan. Yleensä arkipäiviä, yksi yö kerrallaan. Eli yleensä eksä hakee ne tarhasta ja vie sinne takas, tai sitten hakee ne meiltä. Voin kyl viedäkin, jos tarve vaatii. Miten vaan saadaan sovittua.
 
"Neith"
Kiitos vastauksista. Toinen kysymys, jos joku nyt vielä tämän lukee.

Onko ok, jos isä haluaa tavata lasta vain yhtenä viikonloppuna kuukaudessa? Mitä esim. lastenvalvoja tähän sanoisi? Totta kai ymmärrän etten voi pakottaa, mutta mietin vain onko tähän kiltisti tyydyttävä, kun mies ei kuuntele järjen sanaa yhtään. Kiukuttelee vain.
ekaan kysymkseen vastaus meillä isä näkee poikaa n. 7vrk/kk
viikko kesälomalla ja jokatoinen joulu.. lisäksi saa tavata mahdollisuuksian mukaan useammin (kannustan siihen)

toiseen kysymykseen vastaus:
pakottaa ei voi, mutta lastenvalvoja koittaa kyllä varmasti taivutella 2 viikonloppuun.
munkin ex mies aluksi olisi halunnut vain 4vrk (ero oli silloin tuore) ja käytiinhirveä kädenvääntö asiasta siellä lastenvalvojalla. sopimukseen tuli 5vrk mutta kun aikaa kului niin tapaamisia on enemmän, nimenomaan isän omasta aloitteesta.
mä en ole koskaan vedonnut tuohon mitä sopimus sanoo, koska olen vain iloinen että isä ja poika tapaavat ja heillä on hyvä suhde.
eli suosittelen keskustelemaan vielä miehen kanssa, sanot että lapsi siinä kärsii jos tapaa vain kerran kuukaudessa.. ja jos et sinä eikä lastenvalvoja saa miehen mieltä muutettua niin ehkä aika saa.. pakottaa kun ei voi
 
"akka"
Meillä joka toinen viikonloppu pääsääntöisesti lapset on isällään,lomien aikana enemmän jos isä ottaa ja välillä ottaa niinäkin viikonloppuina kun ei ole hänen tapaamisviikonloppunsa.
Miehen lapsi on joka toinen viikonloppu ja joka toinen viikko aina keskiviikkoisin.
Etävanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lastaan vaikka tapaamissopimuspaperissa lukisi mitä.
Se on kuitenkin hyvä tehdä että isä halutessaan saa tavata lasta.Kysehän on lapsen oikeudesta saada tavata etävanhempaa.
Aika moni sen katkeran eron jälkeen kuitenkin haluaa tavata lapsiaan säännöllisesti ja usein kunhan alkukatkeruus vähän hellittää.
 
Tyttö näkee isäänsä 2-3krt vuodessa. On jo vieraantunut niin ettei edes lähde isän mukaan vaan tahtoo mun olevan tapaamisessa mukana.. Lastenvalvojan luona on käyty vuosia sitten ja sopimuksessa lukee että joka toinen vklp + satunnaiset arkipäivät. Vaan minkäs teet kun ei kiinnosta tuon enempää :mad:
 
"neith"
Tyttö näkee isäänsä 2-3krt vuodessa. On jo vieraantunut niin ettei edes lähde isän mukaan vaan tahtoo mun olevan tapaamisessa mukana.. Lastenvalvojan luona on käyty vuosia sitten ja sopimuksessa lukee että joka toinen vklp + satunnaiset arkipäivät. Vaan minkäs teet kun ei kiinnosta tuon enempää :mad:
onko tuollaisessa tilanteessa mahdollista vaatia tapaamisoikeuden poistoa, jos siis isä ei lastansa tapaa sopimuksen mukaisesti ja jos isän ja lapsen suhde on jo heikentynyt niin ettei lapsi itse halua tavata isää ilman äidin läsnäoloa?
tuntuu jotenkin todella oudolta että joku jota ei kiinnosta voi milloin tahansa tupsahtaa lapsen elämään ja poistua siitä kuin siltä tuntuu, vain siksi että sattuu olemaan isä/äiti
 

Yhteistyössä