A
avioero
Vieras
Koska ei ole avioerosta aiemmin kokemusta, kysyn
- Jos päädytään yhteishuoltajuuteen, maksaako se vanhempi joka ei pääsääntöisesti asu lapsen kanssa, jotain elatusmaksua (kuten yksinhuoltajalle?)
- Onko elatusapu joku kiinteä summa per lapsi ja mitkä mahdolliset asiat siihen vaikuttaa?
- Jos itse olen pienempituloisempi kuin mieheni, mutta minulla on kalliimmat asumismenot, joutuuko mies maksamaan enemmän elatustukea?
- Mitkä mahdollisuudet yksin lunastaa n. 195 000? laina eli pitää talo itsellä?
Taustatietoa sen verran että meillä molemmilla vakityöt, itse tienaan n. 30 000? vuodessa, mies ehkä 35 000?. Lainanlyhennys tässä olisi n. 1000?/kk jos jään tähän asumaan ja lunastan talon.
Mietin että kannattaako talo myydäkään ja mennä vuokralle kolmioon (mistä joutuisin maksamaan ainakin sen 700?/kk)
- Jos päädytään yhteishuoltajuuteen, maksaako se vanhempi joka ei pääsääntöisesti asu lapsen kanssa, jotain elatusmaksua (kuten yksinhuoltajalle?)
- Onko elatusapu joku kiinteä summa per lapsi ja mitkä mahdolliset asiat siihen vaikuttaa?
- Jos itse olen pienempituloisempi kuin mieheni, mutta minulla on kalliimmat asumismenot, joutuuko mies maksamaan enemmän elatustukea?
- Mitkä mahdollisuudet yksin lunastaa n. 195 000? laina eli pitää talo itsellä?
Taustatietoa sen verran että meillä molemmilla vakityöt, itse tienaan n. 30 000? vuodessa, mies ehkä 35 000?. Lainanlyhennys tässä olisi n. 1000?/kk jos jään tähän asumaan ja lunastan talon.
Mietin että kannattaako talo myydäkään ja mennä vuokralle kolmioon (mistä joutuisin maksamaan ainakin sen 700?/kk)