eroisitteko?

• Viestiketjun aloittaja uiui
  • Ensimmäinen viesti
Kati
No, omakokemus: Olin työtön ja stressaantunut. Huusin, heittelin tavaroita ja jopa löin,koska en osannut muuta, kärsin koska elämä riepotteli liian lujaa enkä pysynyt perässä, joskus päässäpimeni ja sain raivokohtauksen. Tajusin, että muutos täytyy tapahtua. Elämä pitää rauhoittaa. Jos teillä lapsi tulossa, juttele miehesi kanssa, hän kaipaa juuri nyt enemmän hyväksyntää ja apua kuin eroa. Juttele mikä mättää ja kerro myös omista tuntaistasi. älä tuomitse, vaan kuuntele mitä miehellä on sydämmellään, usein jo se auttaa. Itse toivuin kun aloitin uuden rauhallisemman elämän. Olen ottanut jatkon, ei väliä, vaikken onnistukaan,kunhan yirtän parhaani. Siis tärkeää on että kannustat kaikseta hyvästä mitä tapathuu, etkä tuomitse vääriä tekoja vain. Itsellä nyt elämä alkaa hymyillä taas, välillä tuntuu että alkaa "menemään liian kovaa" mutta nyt tiedän milloin itse rauhoittaa sitä, jotta jaksan. Kai tämäkin jotain masennusta tai sen alkua on ollut.

Kati
Usein se ketä räyhää, ei edes halua sitä, katuu sitä ja haluaa muuttua. Jos tuntuu ettet pysty olemaan kotona, muuta, mutta ole tukena ja palaa taas yhteen jos haluat. Se ketä räyhää, tarvitsee tukea eniten, räyhääminen on kuin viimeinen häähuuto.

Kati, ihan hyvä sinänsä, mutta ap:llä on lapsi, toinen tulossa, siinä ei voi enää vain paijata ja hyväksyä. lisäksi ap itse voi jo niin huonosti, että satuttaa itseään. Kyllä siinä täytyy nyt muutakin tehdä kuin vain paijata miestä ja jäädä.

Kati
En sanokaan että miestä on paijattava ja teot on hyväksyttävä, vaan asioista on keskusteltava ja ne on selvitettävä. Siksi sanoinkin että jos tilanne on paha, muuta ja selvitä asia erillään. Usein on niin, ettei räyhääjä tarkoita pahaa, mutta hänellä ei ole muuta keinoa selvittää tilannetta kun räyhätä, ei siis tarkoita sydämessään pahaa, mutta ei osaa juuri sillä hetkellä muuta.

Kati entä jos joku ei halua tulla kuunnelluksi eli ei halua puhua? Mitä siinä vaiheessa voi tehdä jos ei mies halua tunnustaa et jokin on hätänä eikä voimia alkaa selvittämään asiaa?

Meillä oli kans samanlaista ku ap:llä, tosin vain yksi lapsi. Isi ei osannut olla lapsen kanssa kun se ei puhunut ja leikkinyt, sanotaankin että isin rooli korostuu lapsen ollessa 1,5 vuotta..
Siinä oli paljon kaikenlaista ongelmaa. Ajattelin etten voi erota kun aina olen halunnut sen ydinperheen. No onneksi järkiinnyin, ei kaikkea tarvi kestää, varsinkaan kun siinä ydinperheessä ei kukaan ole onnellinen. Ja kaiken lisäksi ne miehen ongelmat eivät eroon loppuneet vaan nyt vuoden kuluttuakin tilanne on hällä sama. Luojan kiitos muut ollaan oltu jo vuosi onnellisia!
Ap sun miehes tarttee nyt ammattiapua ja sinä lapsen kanssa turvapaikan.

ap
mies ryntäs aamulla kello 4 herättää meidät.. vaik pyysin et olis poissa.. oli kuin ei mitään..ei edes tajunnut et oli tehnyt jotain..sen jälkeen meni autoon nukkumaan pihalle ja aamulla ei ollut vielä herännyt ku lähdttiin.. mun äidille.. nyt tuli viesti et oletko rauhottunut yhtään? MINÄ..pitääkö mun kestää kaikkea paskaa ja silti mua vaan syytetään.. mies ei koe tekevänsä mitään väärää..
mä oon yksin tehnyt kaiken meen lapsen eteen ja edes tälläsenä päivänä en saa ku tuntea itteni idiootiks.. onneks isoveli osti mulle kukkasen:( itku siinä tuli. .

täh
Miksi ap edes hankkisit jo toisen muksun perään ? Kuopuskin vasta 10kk, ei ymmärrä,ja jos vielä tuommoinen mies,niin itse oisin kyllä ollut tekemättä ja seurannut tilannett ja antaa kuopus hieman kasvaa. Eroisin.Ja kummaa käytöstä että ap pitää pyytää äitienpäivä kukka kaupasta niinkuin mies ei helv itse tuota tajua.

Yhteistyössä