eroisitteko?

• Viestiketjun aloittaja uiui
  • Ensimmäinen viesti
ap
mä tetysti toivoisin et mies muuttuisi..saisi selville ongelmiaan.. mut parempi mulle et oltais se aika lapsen kanssa muualla.. mut sitten taas sano et lopettaa käynnit jos muutetaan--tosin kertoo varmaan siitä ettei välitä tarpeeksi..

ensin
Soitat vanhemmillesi, että menisitte sinne muutamaksi päiväksi kunnes saat aloitettua asioiden hoidon...Kaikki järjestyy. Pääasia, että lapset ja sinä olette turvassa ja sinun raskautesi etenee turvallisesti.

Aloita siitä, että keräät huomenna lasten ja omat tärkeimmät vaatteet ja tavarat viikon reissua varten. Tai sitten miehesi kerää. Jompikumpi lähtee nyt aluksi viikoksi pois. Juttelette puhelimessa, haette apua itsellenne yhdessä ja erikseen, Sinä voit neuvolassa kertoa tilanteesta ja pyytää apua tai soittaa perhetyöntekijöille ja pyytää kriisiapua.
Puhu reilusti ja avoimesti kaikille jotka vain kuu´ntelevat ja ovat luottamuksen arvoisia.
Jos miehesi rikkoo asunnon, anti mennä vaan, se on taatusti murheistasi pienin.

Miehesi uhkaa rikkoa asunnon, uhkaa ettei tule terapiaan jos lähdet, heittelee sinua, lapsi pelkää..
Minun nähdäkseni mies uhkailee ihan omaa pienuuttaan, koittaa josko jäisit jos hän heittäytyy hankalaksi.
Kaikkea ei tarvitse kenenkään niellä eikä kestää. Nähdäkseni sinä itse olet jo niin ahdistunut, että satutat itseäsi, mieti mitä tilanne tekee lapsellenne, kun molemmat vanhemmat voivat huonosti. Ja muista, ettei tälläinen stressi ole raskaudellekkaan hyväksi.

Sanot äidille reippaasti, ettei tässä nyt itkut auta. Ja kerrot, että tarvitset tukea, eikä hänen itkunsa sitä nyt ole. Mene sinne ensin, ja mietit sitten minne siitä.
äitisi varmasti on pettynyt, josliittosi päättyy, mutta myös järkyttynyt, kun lapsensa ja lapsenlapsensa kärsivät.

Onhan mahdollista, että miehesikin muuttuu. Mutta muutosta ei välttämättä synny, jos ei hän ns. joudu muuttumaan. Jos otat tavalla tai toisella aikalisän suhteessa, ehkä mieskin joutuu enenmmän miettimään omia tunteitaan ja omaa käytöstään.

vielä vaan
Turvakodissa on myös henkilöitä, joilla varmasti on kokemusta eteenpäin jatkamisesta. Ota kaikki apu vastaan, että jaksat raskautesi kanssa. Kaikki menee hyvin, kun muistat päämääräsi - Turvallisuuden ja levollisuuden. Kaikki järjestyy.

lähde pois turvaan
Jos sulla ei muuten ole mitään ongelmia niin tässä vaiheessa sossu vielä uskoo sun kykyysi hoitaa lapsia. Jos jäät sinne missä sua ja lasta ahdistaa, en tiedä mitä sossu sitten hetken päästä sanoo.
Lähde vaan pois sieltä. Ei sen tarvi olla lopullista.
Sossu kyllä näkee miehesi tilan, ei sun niitä tarvi pelätä. Päinvastoin, kun hate turvakodista apua, ymmärtävät että haluat itsesi ja lastesi parasta.

seuraava
Ja muista, että sinä olet äiti, joka on vastuussa omasta ja lastesi hyvinvoinnista. Tee kaikkesi sen eteen. Ota kaikki apu vastaan. Sen jälkeen asiat alkavat hahmottua itsestään oikeille raiteilla.

ap
mut entä jos jos vuokraan asunnon.. säästötilillä on raha et pystyisin sen maksamaan.. täytyykö sossuun kuitenkin ilmoittaa asiasta? et ollaan muutettu.. vaikka muutto ei olis pysyvä..

Mä kans luulen, että kun nyt pääset pois siitä, vanhemmillesi, turvakotiin tai jollekkin tuttavalle/sukulaiselle, saat hieman välimatkaa, ja voit vähitellen ajatella selkeämmin, nähdä koko tilanteen ja sitten tehdä rauhassa ratkaisuja tulevaisuudesta.

luottamus
Selvitä vuokra-asioita sitten vasta maanantaina. Nyt vaan menet turvalliseen paikkaan (turvakotiin) jossa voit selvittää asioita rauhassa. Pulaan et jää, kaikki asiat selviää vuokra-asunnosta lähtien. Luota siihen.

Muuttoilmoitus tehdään normaalisti, sitten kelaan ilmoitat olevasi yh, saat lapsilisään yh korotuksen sekä asumistuen, sossuun sitten elatusmaksuja varten ajan varaaminen. Toki voit olla tekemättä elatussopimusta ja tapaamis-sopimusta, mutta silloin et myöskään saa isältä etkä muualta elatukseen rahaa.

Yhteistyössä