Eroaisitko sinä tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on miehen kanssa hyvin vaihtelevat välit. Mies ei ehkä täysin ymmärrä minua eikä osaa antaa minulle sitä, mitä parisuhteelta kaipaisin.

Meillä ei oikeestaan oo juurikaan mitään asiaa enää toisillemme. Jos lähdemme ravintolaan yhdessä, juttelemme lähinnä asioista mitä pitää hoitaa. Ennen mies sai mut nauramaan, ei enää. :(

Seksi meillä luistaa silloin kun sitä on. Ehkä siksi, että olen aikas seksuaalinen ihminen ja harrastan mielelläni seksiä mahdollisimman usein.

Naimisissa ollaan, mutta mietin eroa. Surettaa, sillä se tuntuu epäonnistumiselta, mutta jaksanko lopun elämääni tälläisessä suhteessa? Paljon on puhuttu ongelmistamme, mutta kun ne ei muutu. Olemme liian erilaisia ihmisiä.

Niin ja lapsia meillä on kaksi.

En. Tasapaksuja vaiheita tulee ja menee, mutta sitten tulee taas parempaa. Jos mitään peruuttamatonta ei ole käynyt, kiintymyksen pohjalta voi löytää sen rakastamansa ihmisen uudestaan.

Miksi alun perin ihastuit mieheesi? Eikö ole mahdollista palata niihin tuntemuksiin ja samalla tutustua toiseen uudelleen? Isoäidilläni oli tapana sanoa: "Toisen ihmisen tuntee kunnolla vasta kun on yhdessä syönyt säkin suolaa" (=ei koskaan...)

Ei sen puolison ole tarkoitus täydentää ja tukea jokaista ainoaa kohtaa sinussa. Jos mies ei välitä tenniksestä, mutta kaipaat pelikumppania, etsi sellaista toisaalta. Jos miehesi taas suhtautuu avoimin mielin kalastukseen, josta sinäkin kiinnostut, voitte kokeilla sitä yhdessä. Hieman poissaoloa toisten luota ja tulee taas ikävä. Ei kaikkea yhdessä; ei kaikkia tarpeita yhdeltä ainoalta ihmiseltä.

Jos seksi sujuu, miksette jaa sitä koko päivään? Olkaa intohimoiset rakastajat myös makkarin ja sukupuoliyhdynnän ulkopuolella. Rakkaus on mielenhäiriö, siihen voi vajota myös uudestaan. Suggestoi itsesi rakastamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei sen puolison ole tarkoitus täydentää ja tukea jokaista ainoaa kohtaa sinussa. Jos mies ei välitä tenniksestä, mutta kaipaat pelikumppania, etsi sellaista toisaalta. Jos miehesi taas suhtautuu avoimin mielin kalastukseen, josta sinäkin kiinnostut, voitte kokeilla sitä yhdessä. Hieman poissaoloa toisten luota ja tulee taas ikävä. Ei kaikkea yhdessä; ei kaikkia tarpeita yhdeltä ainoalta ihmiseltä.

Jos seksi sujuu, miksette jaa sitä koko päivään? Olkaa intohimoiset rakastajat myös makkarin ja sukupuoliyhdynnän ulkopuolella. Rakkaus on mielenhäiriö, siihen voi vajota myös uudestaan. Suggestoi itsesi rakastamaan.

Mitä se hyödyttää, jos mies vastaa tunteisiin? Mies ei vain osaa antaa enempää tähän suhteeseen. Hänen mielestä tämän pitäisi riittää.

Peesi. Lisäksi teidän kannattaa käydä parisuhdeneuvojalla jotta oppisitte kommunikoimaan ja ilmaisemaan tunteenne. Vaikka olette jutelleet paljon niin voi olla että välttelette juuri niitä tärkeitä asioita. Olet kuitenkin mennyt naimisiin joten luulen että olette rakastaneet toisianne.

Alkuperäinen kirjoittaja poni:
Miksi alun perin ihastuit mieheesi? Eikö ole mahdollista palata niihin tuntemuksiin ja samalla tutustua toiseen uudelleen? Isoäidilläni oli tapana sanoa: "Toisen ihmisen tuntee kunnolla vasta kun on yhdessä syönyt säkin suolaa" (=ei koskaan...)

Ihastuin ehkä eniten siihen, että hänen kanssaan pystyi olemaan luonnollisesti. Ei ollut mitään jännitteitä. Toisaalta mietin aina, että meidän suhde ei olisi ehkä koskaan edennyt näin pitkälle, jos minun vanhempani eivät olisi pitäneet tätä parhaana juttuna mitä minulle oli tapahtunut. (Olin siis yksinhuoltaja ennen kun tapasin mieheni.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitä se hyödyttää, jos mies vastaa tunteisiin? Mies ei vain osaa antaa enempää tähän suhteeseen. Hänen mielestä tämän pitäisi riittää.

En ainakaan heti eroaisi. Alkaisin elää selkeästi omaa elämää oman tahtoni mukaan. Kohtalaisen usein miehet heräävät, kun vaimoke alkaakin olla aktiivisempi, ei näy juuri kotona ja kenties ulkonäöllisesti kokee muodonmuutoksen. Jos hän on edelleen yhtä flegmaattinen, heivaa yli laidan.

Mä painin vähän samojen asioiden kanssa.... Me ollaan parhaat ystävät jne. mutta mä koen myös tosi usein, että jotain puuttuu....
Mutta niin isoa ratkaisua, kuin ero en osaa tehdä... en ainakaan vielä....
Kaks lasta myös....

Tee kirje asioista joita kaipaat suhteessa. Se jäsentää omia ajatuksiasi ja on apuna sitten miehen kanssa keskustellessa. Mies voisi tehdä samanlaisen ja sitten kun molemmat olette kirjoittaneet odotuksenne suhteesta niin voitte verrata niitä ja keskustella niistä. Huonossa suhteessa ei kannata olla mutta kannattaa ennen eroa ottaa vastuu omasta elämästään ja onnestaan. Sitten kun et odota kenenkään muun täyttävän tarpeitasi vaan pidät vastuun itselläsi niin voit harkita eroa.

Eivät nuo perusteet mitenkään päin käännettyinä riittäisi mulle eroon (olettaen, että kerroit suurin piirtein kaiken asiaan vaikuttavan). Yrittäisin löytää lisää omaa tilaa ja omia harrastuksia. Kaikkea (tarkoitan tällä vain luvallisia ja hyväksyttäviä asioita) ei voi juuri mitenkään saada yhdeltä ihmiseltä, joten lisää kavereita jostain muualta?

Jos muu ei auta, niin ottakaa asumusero ennalta päätetyksi ajaksi. Me olemme päätyneet siihen ratkaisuun. Kotityöt on kyllä tasan, mutta uupumus on siitä huolimatta kova.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä tai mitkä on sitten ne asiat, joita haluaisit enemmän siihen sun liittoon?

Kaipaisin tasavertaista keskustelukumppania. Sellaista, joka haaveilisi kanssani ja tekisi tulevaisuuden suunnitelmia. Oma mies lähinnä ahdistuu, jos puhun jostain haaveistani. Eikä ne ole mitään järjettömiä, vaan esim. meidän pitäisi remontoida lisää tilaa tänne -> ei voi kun menee rahaa.

Ongelma on ehkä siinä, että mies kokee, että elämältä on kaikki saavutettu. Näin on hyvä. Minä ahdistun ajatuksesta, että tämä elämä oli tässä. Ei mitään mitä odottaa, pitäisi elää tätä hetkeä loppuelämäni ja en ole tyytyväinen tähän hetkeen. Miehelle tärkeintä on hänen työnsä. Minä haluaisin miehen, jolle tärkeintä olisi perhe.

Huonossa suhteessa ei kannata olla mutta kannattaa ennen eroa ottaa vastuu omasta elämästään ja onnestaan. Sitten kun et odota kenenkään muun täyttävän tarpeitasi vaan pidät vastuun itselläsi niin voit harkita eroa.[/quote]

Toi oli niin hienosti sanottu! Jokainen on oman onnensa seppä! Ja yritystä nyt vielä kehiin, ei se vaihtamalla parane kuin korkeintaan hetkeksi. Et ap kertonut, mitä kaipasit mieheltäsi, mitä ei suhteellenne voinut antaa. Joten näin oletan.

Tee kirje asioista joita kaipaat suhteessa. Se jäsentää omia ajatuksiasi ja on apuna sitten miehen kanssa keskustellessa. Mies voisi tehdä samanlaisen ja sitten kun molemmat olette kirjoittaneet odotuksenne suhteesta niin voitte verrata niitä ja keskustella niistä. Huonossa suhteessa ei kannata olla mutta kannattaa ennen eroa ottaa vastuu omasta elämästään ja onnestaan. Sitten kun et odota kenenkään muun täyttävän tarpeitasi vaan pidät vastuun itselläsi niin voit harkita eroa.

Olemme jo kokeilleet tätä. Useamman kerran. Mikään ei silti muutu, sillä mies ei koe, että hänen tarvitsisi muuttua.

Mikä tai mitkä on sitten ne asiat, joita haluaisit enemmän siihen sun liittoon?

Kaipaisin tasavertaista keskustelukumppania. Sellaista, joka haaveilisi kanssani ja tekisi tulevaisuuden suunnitelmia. Oma mies lähinnä ahdistuu, jos puhun jostain haaveistani. Eikä ne ole mitään järjettömiä, vaan esim. meidän pitäisi remontoida lisää tilaa tänne -> ei voi kun menee rahaa.

Ongelma on ehkä siinä, että mies kokee, että elämältä on kaikki saavutettu. Näin on hyvä. Minä ahdistun ajatuksesta, että tämä elämä oli tässä. Ei mitään mitä odottaa, pitäisi elää tätä hetkeä loppuelämäni ja en ole tyytyväinen tähän hetkeen. Miehelle tärkeintä on hänen työnsä. Minä haluaisin miehen, jolle tärkeintä olisi perhe.

Mutta ei sekään ole hyvä tilanne jos koko elämä odotetaan jotain... Odotetaan viikonloppua/lomaa ym ym. Silloin jää iso osa elämästä elämättä...

Yhteistyössä