Ero edessä? vai ylireagoinko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petetty

Vieras
Koitan saada tän tiivistettyä, ettei tulisi romaania..
Eli ollaan oltu miehen kanssa yhdessä reilut 6vuotta ja meillä on kaksi lasta 4 ja 1vuotiaat.

Mies oli pettäny mua seurustelun alkuaikana ja sain tietää siitä myöhemmmin. asiat puhuttiin halki. Olen aina sanonut miehelle että hänellä saa olla naispuolisia kavereita, kunhan ei salaa niitä..
No muutama vuosi sitten sain selville että mies soittelee jollekkin naiselle, sain puristettua sen verran irti että on ollut "masentunut" ja jutellut tän naisen kanssa. Ok. ymmärsin tämän, vaikka ihmettelin miksei mulle puhunut. Ei kuulema halunnut vaivata.
Sitten löytyi mies fb:ssä, en tiennyt hänen siellä olevan vaikka itsekin jo jonkun aikaa siellä olin pyörinyt. Lähetin miehelle kaveripyynnön-> poisti profiilin sieltä.

Sitten sattumalta löytyi mieheltä meseosoite josta en tiennyt mitään. (oli jäänyt meidän koneelle kirjautumissivulle) Mies ensin väitti kiven kovaan,e ttei hän tiedä mikä sellanen osote on ja miksi se on meidän koneella. No tunnusti kuitenkin, että se oli hänen ja sanoi että on taas jutellut sen saman naisen kanssa jonka kanssa aiemminkin oli.. Ja taas SALAA!! Olen hänelle monesti painottanut, ettei mua haittaa jos miehellä on naiskavereita, mutta miksi ne pitää salata??

Kysyin sitten illalla mieheltä että kuin kauan on jatkunut se "juttelu", ei osannut vastata. Sitten kysyin et kuin kauan ois jatkanut jos en ois saanu selville, vastas ettei tiiä..:(

Nyt sitten mietin koko ajan, että mitähän muuta se salaa? Missähän muualla sillä on näitä salaisia "kavereita"?

Nyt arvon palstalaiset, ylireagoinko jos haen eroa? Mies kiven kovaan väittää, ettei oo muuta kuin jutellu ja että rakastaa vaan mua ja plaaplaa..

Tulostin jo eropaperit valmiiksi, mutten kyennyt niitä vielä täyttämään..:(

Hyväksy miehesi salainen elämän, ainakin parisen vuotta vielä. Lapset niin pieniä vielä.
Ala etsiä itsellesikin salaseuraa.
Parin kolmen vuoden päästä iisimpi erota, kun lapset vähän omatoimisempia.
Nyt annat miehen viettää aikaa lasten kanssa kolmestaan ja lähdet sinä pikkureissuillesi!
Ja reissut siis voivat olla ihan vaan lenkillä käyntiä, ystäviesi tapaamista ilman lapsia.
Ja jos erota haluat, niin viikko ja viikko systeemi on tosi hyvä, saat siten omaakin aikaa!

Ehkä kannattaisi vielä jutella oikein kunnolla, laittaa vaikka lapset hoitoon mikäli mahdollista ja ottaa kunnon aikalisä. Puhua puhua ja puhua. Ihan rehellisesti. Voishan sitä mennä yhdessä terapiaan, tai toinen osapuoli, jos on masentunut tmv. Tai ottaa välimatkaa toisesta hetkeksi, esim. asua hetki erillään. Erota Nyt ei ainakaan heti kannata. Tai mitä minä olen sanomaan, mutta tuntuu että mihesi on vaan eksyksissä ja ehkä tarvitsee ohjausta...?
Voimia kuitenkin!

Jutelkaa asia perinpohjin ja perusteellisesti miehen kanssa läpi
miksi tekee noin?kaipaako jännitystä? voiko lopettaa tuon?
Ja muista,että voit aina vaatia lopettamaan tai otat eron!
Itellä oli sama tilanne ennen häitä ja nyt oltu naimisissa 5 vuotta ja
uskollisuus on täyttä!! Ja muista, että saat vaatia,vahtia,kytätä..
nyt sulla on täysi aihe siihen!! Tsemppii ja toivon että teilläkin menee hyvin lopulta!

Sama tilanne itsellä että miehellä on salaisia juttuja netissä,mm. deittipalstoja joita ahkerasti päivittää.
Siinähän päivittelee sitten,on alkanut mitta tulla täyteen.

Näytä miehellesi ne eropaperit ja sano, että näin tosissasi olet asian kanssa. Sano, ettet voi sietää valehtelua sekä salailua ja että haluat kuulla asiasta ihan koko totuuden. Jos mies kertoo sen, mieti sitten jatkot, jos taas mies edelleen salailee tai valehtelee, niin sanot, että täytetään sitten yhdessä nämä paperit.

:hug: Onpa inhottava tilanne :'(
En nyt ihan niitä eropapereita vielä täyttäis, mutta jotenkin sun täytyy tuohon saada selvyys! Itsellä oli hyvinkin samantyylinen tilanne miehen kanssa tässä aiemmin. Salaa soitteli ja tekstaili erään "ystävänsä" kanssa. Samoin sanoin ettei oikeita ystäviä tarvitse salassa pitää, vaan niistä voi ihan minullekkin kertoa!!! Ihastustahan se heillä ihan selkeästi jossain tasolla oli ja sen molemmat myönsivätkin :ashamed:
Olisiko miehelläsi sama tilanne, että on imarreltu kun saa joltain toiseltakin naiselta huomiota, kuin vain sinulta? Sehän se ikävintä on kun ei saa koskaan tietää ihan täysin, että mikä on totta ja mikä on omaa kuvittelua... Sitä sitten keksii ja kehittää asiasta paljon isomman kuin se oikeasti ehkä olisikaan!!! Mutta outoa tuo että poisti oman fb-profiilinsakin, eikö sen olisi voinut siellä antaa olla? Vai ootko varma että poisti, ettei vain laittanut sinua mustalle listalle jottet näe hänen profiiliaan ollenkaan? Tämä minun mieheni "ystävätär" on ainakin plokannut minut fb:ssä niin, etten häntä löydä sieltä ollenkaan :kieh:

Koita saada miehesi ymmärtämään kuinka vakavasti otat tämän asian. Ehkä hän sitten voisi olla sinulle avoin ja kertoa totuuden mukaisesti miksi on näin toiminut. Lopullinen totuushan on se, että sinun vain täytyy joko uskoa mitä hän kertoo ja koittaa oppia uudelleen luottamaan, tai sitten se ero tulee siitä epäluottamuksesta ehkä myöhemmin...

Voimia!!!

Mä oon sanonu että kertoo totuuden. Eilenkin sanoi ensin, ettei oo kuukausiin pitänyt yhteyttä siihen naiseen, sitten kuitenkin sanoi ettei tiiä kauan ois jatkanu jos en ois saanu tietää..eli valehteli taas.
Mä oon niin rikki tän kanssa, just aloin taas luottamaan mieheen ja nyt..En tiedä,en tosiaankaan tiedä mitä tehdä..

Onneksi sattui niin hyvin, että lapset menee tänään illaksi hoitoon mun kavereille. Tätä iltaa on odotettu, mutta tästä ei taida tulla sellainen mitä ajattelin/toivoin..
Romanttinen ilta miehen kanssa vaihtuukin sen sekoilujen selvittämiseen ja mahdollisesti tän liiton päättymiseen. :'(

En jaksa enää pelätä milloin taas paljastuu jotain, on jo valmiiksi niin petetty ja nöyryytetty olo..

Tuosta fb profiilista. Poisti sen kokonaan. Nyt on laittanut takaisin ja pyysi mua kaverikseen. Mutta kaverilistan on tyhjentänyt, ei oo enää niitä samoja jotka oli sillon kun ekan kerran hänet sieltä löysin.

Ja kyllä se mies tietää miten vakavasti tän otan. Eikä tää oo kerta jos oliskin ois asiaa helpompi selvittää.
Nyt vaan tuntuu että voimat totaalisen lopussa tähän säätämiseen. Tekis vaan mieli lyödä hanskat tiskiin, vaikka miestä kovasti rakastan. Ja hänkin mua, ainakin niin väittää oudosti vaan osoittaa sen..:( Aina se pelkkä rakkaus ei vaan riitä..

No et ylireagoi! Miehes on varmaan kehittäny niin hyvän tavan huijata sua näissä asioissa, että ei se keskustelukaan välttämättä mitään pelasta.

Ite lähtisin.

Kyllä se sun äijäs erosta nopeasti toipuu, onpahan "ystäviä" joille purkaa elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No et ylireagoi! Miehes on varmaan kehittäny niin hyvän tavan huijata sua näissä asioissa, että ei se keskustelukaan välttämättä mitään pelasta.

Ite lähtisin.

Kyllä se sun äijäs erosta nopeasti toipuu, onpahan "ystäviä" joille purkaa elämäänsä.

Näin minäkin tästä asiasta (katkerana) ajattelen.
Kuitenkin tiedän, että mieli tekee tepposia. Sitä alkaa suurentelemaan omassa päässä kaikkea ja siksi tänne kirjoitinkin että saa ulkopuolista näkökulmaa onko tää asia niin vakava että ero ainoa vaihtoehto..

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Näytä miehellesi ne eropaperit ja sano, että näin tosissasi olet asian kanssa. Sano, ettet voi sietää valehtelua sekä salailua ja että haluat kuulla asiasta ihan koko totuuden. Jos mies kertoo sen, mieti sitten jatkot, jos taas mies edelleen salailee tai valehtelee, niin sanot, että täytetään sitten yhdessä nämä paperit.

Peesi. Jospa mies havahtuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja r:

Peesi. Jospa mies havahtuisi.

Mä veikkaan, että erolla on jo uhkailtu ennen tätä.

Ei ne oikeesti muutu. Vaikka sitä kuinka rakastais ja haluais, ei kukaan voi ketään muuttaa. Itsensä siinä rikkoo, kun jää odottelemaan milloin matto taas repästään jalkojen alta.

Mun neuvoni. Älä tee mitään, vielä. Keskityt nyt ihan itseesi. Mietit mitä elämältäsi haluat ja suuntaat voimavarasi siihen. Teet niitä asioita mistä tykkäät ja keskityt enemmän itseesi. Unohda miehesi tekemiset. Ole hänelle mukava, älä kysele, tenttaa, kyttää hänen tekemisiään, äläkä millään tavalla osoita, että olet hiiltynyt. Ole iloinen (vaikka teeskentele) ja osoita, että sä olet onnellinen ja sulla menee hyvin.

Mä luulen, että tällä käytöksellä mies herää parhaiten. Ekanakin, hän näkee sut ihan uudessa valossa, sä et nalkuta, kysele tai ole mustiksen oloinen. Mies alkaa miettimään, mitä sulla on meneillään... Mies näkee sut viehättävänä ja paljon houkuttelevampana...

Ja muista... Sun on oikeasti tarkoitus tehdä niitä asioita, mistä sä tykkäät. Onnellisuus on olotila, se on sun omissa aivoissasi - ja vaikka sä aluksi joutuisit pinnistelemään näyttääksesi miehelle iloista naamaa ja olemaan "välinpitämätön" miehen tekemisiä kohtaan, jossain vaiheessa se muuttuu ihan todeksi ja huomaat, että sähän oletkin ihan onnellinen (totta kai, jos teet asioita, mistä tykkäät) - ja huomaat myös, ettei sun onnellisuutesi riipu miehestä, se on ihan susta itsestäsi kiinni. Onnea ei voi rakentaa toisen ihmisen varaan.

Tepsii.

Mä en voi muuta sanoa kuin että tutulta kuulostaa. Samassa jamassa ollaan oltu eikä se taida muuksi muuttua, vaikka kuinka heiluttelisi erokorttia. Me jopa olimme erossa välillä lähes vuoden ja aluksi kaikki näytti sen jälkeen paremmalta.

Mutta ei se niin mennyt kuin minä kuvittelin. Ongelmia tulee uudenlaisia eteen sitä mukaa, kun vanhoja ratkoo. Liian usein ne liittyvät jotenkin toisiin naisiin. Ei välttämättä pettämisen muodossa (jokaisella tietysti menee raja siinä mihin sen itse määrittelee), mutta loukkaavassa kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuosta fb profiilista. Poisti sen kokonaan. Nyt on laittanut takaisin ja pyysi mua kaverikseen. Mutta kaverilistan on tyhjentänyt, ei oo enää niitä samoja jotka oli sillon kun ekan kerran hänet sieltä löysin.

Ja kyllä se mies tietää miten vakavasti tän otan. Eikä tää oo kerta jos oliskin ois asiaa helpompi selvittää.
Nyt vaan tuntuu että voimat totaalisen lopussa tähän säätämiseen. Tekis vaan mieli lyödä hanskat tiskiin, vaikka miestä kovasti rakastan. Ja hänkin mua, ainakin niin väittää oudosti vaan osoittaa sen..:( Aina se pelkkä rakkaus ei vaan riitä..

juu voisitte yhdessä miettiä mitä se rakkaus tarkoittaa, konkreettisesti teille molemmille? Onko asioiden salaaminen rakkautta? Mitä se rakkaus on kun sanot, että rakastat miestäsi kovasti?

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä en voi muuta sanoa kuin että tutulta kuulostaa. Samassa jamassa ollaan oltu eikä se taida muuksi muuttua, vaikka kuinka heiluttelisi erokorttia. Me jopa olimme erossa välillä lähes vuoden ja aluksi kaikki näytti sen jälkeen paremmalta.

Mutta ei se niin mennyt kuin minä kuvittelin. Ongelmia tulee uudenlaisia eteen sitä mukaa, kun vanhoja ratkoo. Liian usein ne liittyvät jotenkin toisiin naisiin. Ei välttämättä pettämisen muodossa (jokaisella tietysti menee raja siinä mihin sen itse määrittelee), mutta loukkaavassa kuitenkin.

Kyllä minustakin tuntuu, ettei tästä suosta enää nousta. Ja tuntuu ettei mies tajua, että mua loukkaa tuo sen käytös, vaikkei varsinaista pettämistä tapahtuiskaan..:/

mun exä teki tota samaa ja sitte se jäi kiinni pelehtimisestä useammanki naisen kans, yhelle pirautin ku oli sen numero unohtunut miehelt esille, ei se naine tienny must mitää ja kaikki oli luvattu, yhteiset tulevaisuudet ja lapset. pihalle tollane!

kuulostaa tutulta,meillä oli ennen tollasta ja nyt ei pikiin aikoihin mitn ja sitä jotenkin olen valppaana et millon taas.Meillä lapsi pieni ja en vielä halua lähteä,haluan just sitä et lapsi olisi omatoimisempi ja pärjäisi hyvin sit myös isänsä luona pitempiä aikojakin.Mutta.....
tuo on tosi raskasta ja se että vaikka mitä mies sanoo se ei ole totuus.meilläkin miehen puhelimessa oli naisen numeroita ja kun kysyin et keitä ne on niin tokasi et ei edes tiedä!!!!

huuuh aika paksua väitti et joku kaverinsa ois tallentanu,kuka noin paksua uskoo???!! tuo juurikin loukkaa,me ei olla ikinä voitu puhua asioita halki kun mies ei puhu totta.
Tein selväksi et jos vehtaa toisten kanssa ja pitää toisia ns "varalla" lähden oikeasti.Mielestäni naisseikkailut loppu siihen,miehellä huono itsetunto,veikkaan et aika paljon johtunut siitä.

Mutta tiedän miltä susta tuntuu ja miten raskasta on luottaa....

just ja kun pitää olla jotain salasita sääntöä mut perheestä ei olisi edes valmis luopumaan toisen takia...näin ainakin meillä.Tiedän et mies ei tasan haluisi päästää meitä pois. Mutta numeron ottamista baarissa ja kuulumisten kyselyä...yms...mies jääny aikoinaan niin monta kertaa kiinni et kuvottaa....

Olen lähteny pari kertaa ja mies todella taistellu meidät takasin.Eli tietää et kyllä lähden jos jotain on hällä.Olen sanonut et ota joku " niistä"....ei taidakkaan kelvata muut.

Toisinaan kun mietin tätä kaikkea ja sitä että vaikka tuo "teini" kasvaisi aikuiseksi ja olisi nyt oikeastikkin lopettanut moiset...on vaan vaikea unohtaa ja luottaa jälleen....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun neuvoni. Älä tee mitään, vielä. Keskityt nyt ihan itseesi. Mietit mitä elämältäsi haluat ja suuntaat voimavarasi siihen. Teet niitä asioita mistä tykkäät ja keskityt enemmän itseesi. Unohda miehesi tekemiset. Ole hänelle mukava, älä kysele, tenttaa, kyttää hänen tekemisiään, äläkä millään tavalla osoita, että olet hiiltynyt. Ole iloinen (vaikka teeskentele) ja osoita, että sä olet onnellinen ja sulla menee hyvin.

Mä luulen, että tällä käytöksellä mies herää parhaiten. Ekanakin, hän näkee sut ihan uudessa valossa, sä et nalkuta, kysele tai ole mustiksen oloinen. Mies alkaa miettimään, mitä sulla on meneillään... Mies näkee sut viehättävänä ja paljon houkuttelevampana...

Ja muista... Sun on oikeasti tarkoitus tehdä niitä asioita, mistä sä tykkäät. Onnellisuus on olotila, se on sun omissa aivoissasi - ja vaikka sä aluksi joutuisit pinnistelemään näyttääksesi miehelle iloista naamaa ja olemaan "välinpitämätön" miehen tekemisiä kohtaan, jossain vaiheessa se muuttuu ihan todeksi ja huomaat, että sähän oletkin ihan onnellinen (totta kai, jos teet asioita, mistä tykkäät) - ja huomaat myös, ettei sun onnellisuutesi riipu miehestä, se on ihan susta itsestäsi kiinni. Onnea ei voi rakentaa toisen ihmisen varaan.

Tepsii.

Kuin mun äiteen neuvot...vau ja tää varmasti toimii! :) suosittelen!!! ei kannata nalkuttaa liikaa.

mun miehellä myös huono itsetunto. Olenkin miettinyt et nostattaako ne "kaverit" miehen itsetuntoa ja siksi säätää? En tiedä.olipa syy mikä hyvänsä,en aio enää sietää moista nöyryytystä ja valehtelua.

Alkuperäinen kirjoittaja nana:

just ja kun pitää olla jotain salasita sääntöä mut perheestä ei olisi edes valmis luopumaan toisen takia...näin ainakin meillä.Tiedän et mies ei tasan haluisi päästää meitä pois. Mutta numeron ottamista baarissa ja kuulumisten kyselyä...yms...mies jääny aikoinaan niin monta kertaa kiinni et kuvottaa....

Olen lähteny pari kertaa ja mies todella taistellu meidät takasin.Eli tietää et kyllä lähden jos jotain on hällä.Olen sanonut et ota joku " niistä"....ei taidakkaan kelvata muut.

Toisinaan kun mietin tätä kaikkea ja sitä että vaikka tuo "teini" kasvaisi aikuiseksi ja olisi nyt oikeastikkin lopettanut moiset...on vaan vaikea unohtaa ja luottaa jälleen....

Eihän meillä oo sama mies?:D täällä myös vakiovastaus on:"Mä vaan kyselin kuulumisia." Mutta miks helvetissä ne kuulumiset pitää kysyä salaa? ja sitä varten luoda omat tunnukset meseen jne.?? Ei voi ymmärtää..

Mulla on kans koko ajan kuvottava olo. Olen jopa oksentanut sen takia että mua ällöttää tuo miehen toiminta.
Tekis mieli ravistella ukkoo ihan kunnolla ja huutaa et mitä vittua se oikeen miettii...Huoh.

Ahistaa jo valmiiksi tuo ilta, saa taas kuulla valheita valheiden perään.. Ja vaikka kertoiskin totuuden, miten voin siihen luottaa..
Pakko laittaa tähän vielä linkki stellan biisiin, joka kuvaa tätä tilannetta paremmin kuin hyvin..
http://www.youtube.com/watch?v=zl7Chd5sTc0

Yhteistyössä