Ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärsyyntynyt"

Vieras
Kysyin mieheltä pari kuukautta sitten voitaisiinko tehdä vihdoin jotain yhteistä pariskuntana ja mennä vaikka leffaan, kun siellä oli leffa jonka olisin halunnut nähdä. Mies vastasi, että leffoissa käynti on ihan turhaa rahan tuhlausta ja hän ei enää ikinä maksaisi tuollaisesta turhasta asiasta penniäkään. Loukkaannuin silloin, kun itsestäni on romanttista jos käydään leffassa.

Tänään sitten mies rikkoi lupauksensa yhdestä asiasta ja sanoin, että huomaa mitkä asiat sulle on tärkeimpiä ja jotka tulevat ensimmäisenä, eli ei siis minä. Vitutustasoni on niin korkealla ku voi vain olla ja hetken päästä mies tulee ja sanoo, että mennäänkö huomenna elokuvateatteriin katsomaan se leffa jota halusin. Ärsyynnyin tästä lisää ja sanoin, että sehän on pelkkää rahan tuhlausta ja eihän siinä ole sinun mielestäsi mitään järkeä ja kaikenlisäksi ei sitä leffaa enää ole siellä. Viimestä viikkoa näky, kun kysyin jo yli kaks kuukautta sitten.

Mies sitten lähti, selvästi vähän pahoillaan. Entä tiedä sitten oliko sanoistani vai siitä, että tajusi sanojeni olevan totta.

Kysymys siis kuuluu ylireagoinko tuohon, kun mies kysyi elokuvateatteriin menoa?

No sinällään, kun ei enempää teistä tiedä, niin musta toi kyllä sillai tuntuu ihan normaalilta riidalta. Mut miksi suutuit alunperin kun mies kertoi mielipiteensä leffasta?
Mä olen sun miehen kans samoilla linjoilla, leffaliput on hirveän hintaisia ja musta missään leffateatterireissussa ei ole kyl romantiikkaa mitenkään päin.
Ei miehes varmasti tarkoittanut, että ei koskaan milloinkaan pitäis sua panostuksen arvoisena, vaan just sitä leffaa?

Niin ihanaa tilannekomikkaa...sinulla on täysi oikeus suuttua ensimmäisestä keskustelusta joten ymmärrän miksi sitten jälkeen päin ylireagoit...miksi miehet älyää vasta sitten asioita kun nainen on jo suuttunut:O

Mun näkökulmasta mies yritti "hyvittää" mokaansa ja osoittaa, että olet tärkeä sillä, että lähtee sinne leffaan, vaikka itse ei ole kiinnostunut moisesta rahantuhlauksesta. Teidän kannattaisi istua alas ja jutella rauhallisesti. Kerrot miehelle, että kaipaat romantiikkaa, vaikka sen leffassakäynnin myötä tai sitten keksitte jotain, mistä molemmat tykkäätte.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Zucchini
[QUOTE="vierailee";28193890]No noilla antamillasi tiedoilla,kyllä ylireagoit.[/QUOTE]

Niin mä arvelinkin.. Jotenkin vaan ärsytti niin älyttömästi.. Mies siis häärää koko ajan harrastuksensa parissa (joo, ihmisillä saa ja pitää olla harrastuksia) ja kuluttaa siihen paljon rahaa. Itse taas haluaisin pikku hiljaa ostaa kotiin uusia tavaroita, että saisi meidän näköisen kodin, mutta ei jää "ylimääräistä" Ja sitten vielä se, että mies on lupauksia rikkonut aika usein, liittyen siis meidän yhteiseen aikaan. Minä hoidan kotona lasta ja joskus vaan toivoisin miehen ajan ja ajatukset täysin minuun. Lapsen kanssa mies kyllä on, maailman paras isä lapsellemme ehdottomasti.

"Itsestäni on romanttista, jos käydään leffassa" :D Anteeksi vaan, mutta mua naurattaa tuo lause. Mä en tajua mitä romanttista siellä leffassa käymisessä on. Olin eilen kaverin kanssa leffassa, olikohan meilä nyt tietämättäni treffit? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28193905:
Mun näkökulmasta mies yritti "hyvittää" mokaansa ja osoittaa, että olet tärkeä sillä, että lähtee sinne leffaan, vaikka itse ei ole kiinnostunut moisesta rahantuhlauksesta. Teidän kannattaisi istua alas ja jutella rauhallisesti. Kerrot miehelle, että kaipaat romantiikkaa, vaikka sen leffassakäynnin myötä tai sitten keksitte jotain, mistä molemmat tykkäätte.

Liekö mun omassa päässä vikaa, mutta jotenkin tuntuis turhalta sitten mennä sinne elokuviin, kun mies ei siellä viihtyisi eikä haluaisi olla. Haluaisin tehdä molempien mielestä kivaa asiaa, mutta miehen mielestä kaikki on turhaa rahantuhlausta. Joo ehkä onki, mutta kuitenkin ne rahat olis meidän yhteiseen tekemiseen menny ei kaivosta alas.

Täytyypi varmaan keksiä joku anteeksi pyyntö keino..

Niin ihanaa tilannekomikkaa...sinulla on täysi oikeus suuttua ensimmäisestä keskustelusta joten ymmärrän miksi sitten jälkeen päin ylireagoit...miksi miehet älyää vasta sitten asioita kun nainen on jo suuttunut:O

Maailman turhauttavin tunne on kun mainitsee miehellä jostain asiasta ja sitten heti perään mies kysyy mennäänkö/tehdäänkö sitä asiaa mistä mainitsi. Ei se tunnu samalta, kun siitä jos mies oma-aloitteisesti tekisi/sanoisi ja sitten ihmetellään, että mikäs nyt on. :D

[QUOTE="vieras";28193950]"Itsestäni on romanttista, jos käydään leffassa" :D Anteeksi vaan, mutta mua naurattaa tuo lause. Mä en tajua mitä romanttista siellä leffassa käymisessä on. Olin eilen kaverin kanssa leffassa, olikohan meilä nyt tietämättäni treffit? :D[/QUOTE]

Ei siinä leffassa vaan siinä tunteessa.. En tiedä olenko omalaatuinen tässä asiassa :D Taustalla voi pyörii maailman surkein elokuva, mutta mielestäni se olisi maailman paras.
Yhtä romanttista olis kotona, kääriytyä miehen kainaloon ja olla vaan.

[QUOTE="aapee";28193952]Liekö mun omassa päässä vikaa, mutta jotenkin tuntuis turhalta sitten mennä sinne elokuviin, kun mies ei siellä viihtyisi eikä haluaisi olla. Haluaisin tehdä molempien mielestä kivaa asiaa, mutta miehen mielestä kaikki on turhaa rahantuhlausta. Joo ehkä onki, mutta kuitenkin ne rahat olis meidän yhteiseen tekemiseen menny ei kaivosta alas.

Täytyypi varmaan keksiä joku anteeksi pyyntö keino..[/QUOTE]

Mitä jos ehdottaisit vaikka, että käytte kerran-pari kuussa ulkona syömässä kahdestaan. Sen ei tarvitse olla kaupungin kallein paikka, kotona laitettuun ruokaan menee rahaa joka tapauksessa. Tai mies voi ehdottaa jotain mieluisaa, mikä hänen mielestään olisi hyvä vaihtoehto, eihän sen tarvitse mitään kallista tekemistä olla.

Eikä tuo miltään kauhealta ylireagoinnilta vaikuta, mutta alunperinkin olisi kannattanut keskustella tosta leffa-asiasta, eikä loukkaantua siitä, että mies ei tykkää käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28194006:
Mitä jos ehdottaisit vaikka, että käytte kerran-pari kuussa ulkona syömässä kahdestaan. Sen ei tarvitse olla kaupungin kallein paikka, kotona laitettuun ruokaan menee rahaa joka tapauksessa. Tai mies voi ehdottaa jotain mieluisaa, mikä hänen mielestään olisi hyvä vaihtoehto, eihän sen tarvitse mitään kallista tekemistä olla.

Eikä tuo miltään kauhealta ylireagoinnilta vaikuta, mutta alunperinkin olisi kannattanut keskustella tosta leffa-asiasta, eikä loukkaantua siitä, että mies ei tykkää käydä.

eihän aloittaja loukkaantunut siitä jos mies ei tykkää käydä leffassa,vaan siitä että mies kokee tuhlauksena parisuhteeseen panostetut rahat,vaikka ilmeisesti tuhlaa yksin viettämäänsä aikaan rahaa=harrastukseen.

kyllä minäkin suuttuisin jos mies ei panostaisi parisuhteeseen,ei pitäisi minua minkään arvoisena,mutta jokin harrastus yksin vo iviedä rahaa eikä se ole turhaa.

eikä tässä varmaan ole ap:n kohdalla kyse vain tästä yksittäisestä tapahtumasta vaan siitä että mies haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa kahden,että mies välittäisi ja arvostaisi!

vähän sama kuin se että toivo omiehen sanovan että rakastaa, tai tuovan joskus kaupasta ruusukimpun. jos sä valitat miehelle että etä huomioi minua et sano edes että rakastat ja mies toteaa mutta rakastanhan mä. niin ei se ole sama asia kuin se että mies sanoo tuon oma-alotteisesti!

ap:n mies ei selvästi ajattele puolisonsa tunteita/tarpeita ja siksi ap hiiltyy ulkopuolisen silmiin pienestä asiasta.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Kyllä sä mun mielestä ylireagoit. Ja mies on ihan oikeassa: leffaliput on ihan törkeän hintaisia. Samalla hinnalla saat ostettua kotiin dvd:llä tuon elokuvan kuin mitä te kaksi maksaisitte leffalipuista tai alle puoleen hintaan vuokrattua. Mikäs sen romanttisempaa kuin köllötellä sohvalla miehen kainalossa tuota leffaa katsoen ja vaikka illan mittaa yhdessä jotain hyvää ruokaa tehden ja herkutellen?

[QUOTE="helmi";28194098]eihän aloittaja loukkaantunut siitä jos mies ei tykkää käydä leffassa,vaan siitä että mies kokee tuhlauksena parisuhteeseen panostetut rahat,vaikka ilmeisesti tuhlaa yksin viettämäänsä aikaan rahaa=harrastukseen.

kyllä minäkin suuttuisin jos mies ei panostaisi parisuhteeseen,ei pitäisi minua minkään arvoisena,mutta jokin harrastus yksin vo iviedä rahaa eikä se ole turhaa.

eikä tässä varmaan ole ap:n kohdalla kyse vain tästä yksittäisestä tapahtumasta vaan siitä että mies haluaisi viettää hänen kanssaan aikaa kahden,että mies välittäisi ja arvostaisi!

vähän sama kuin se että toivo omiehen sanovan että rakastaa, tai tuovan joskus kaupasta ruusukimpun. jos sä valitat miehelle että etä huomioi minua et sano edes että rakastat ja mies toteaa mutta rakastanhan mä. niin ei se ole sama asia kuin se että mies sanoo tuon oma-alotteisesti!

ap:n mies ei selvästi ajattele puolisonsa tunteita/tarpeita ja siksi ap hiiltyy ulkopuolisen silmiin pienestä asiasta.[/QUOTE]

Asia on juurikin näin! Ihanaa, että joku ymmärsi vaikken tätä itse näin sanonut!

[QUOTE="aapee";28194201]Asia on juurikin näin! Ihanaa, että joku ymmärsi vaikken tätä itse näin sanonut![/QUOTE]

Just noin. Osa porukasta ei selvästikään lukenut sitä osaa, jossa kerroit, että mies taas kerran petti jostakin asiasta lupauksensa, eikä se liittynyt siihen leffajuttuun mitenkään.

Musta et ylireagoinut sen perusteella mitä kerroit miehen panostuksesta omaan harrastukseen ja välinpitämättömyydestä teidän suhteeseen.

Tietenkin aina olisi viisainta ilmaista mielipiteensä hillitysti ja hallitusti, mutta ei tuossa mieskään kyllä toimi ihan kaikkien "hyvän parisuhteen" -sääntöjen mukaan.

Yhteistyössä