Ero edessä. Miten teillä eronneilla toiminut huoltajuus, lastenhoito jos välimatkaa eron jälkeen vanhemmilla on n.300km?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";24734693]Niin joo. :D sä oot liian fiksu pala mulle. :D
Mutta tuollainen on varmaan tilanne jota nyt ei etukäteen voi suunnitella ja sitten jos tuollainen tilanne tulee eteen niin sen mukaan on sitten elettävä.[/QUOTE]
Siksipä sanoinkin, että tapaamissopimukseen kannattaa laittaa ylös, missä tilanteissa sitä tarkistetaan. Nyt voi järjestely tuntua teidän kummankin mielestä hyvältä ja toimivalta, mutta puolen vuoden päästä tilanne voi olla jo ihan toinen. Tarpeettomien riitojen välttämiseksi asia kannattaa ottaa huomioon jo nyt eikä vasta sitten, kun "tilanne on jo päällä".

Mua jotenkin järkyttää nää perhetilanteet, joissa äiti vaan kuvittelee ottavansa lapset ja lähtevänsä kauas lasten isästä. Ilmeisesti näissä tapauksissa on miehet niin pihalla kaikesta, etteivät ymmärrä että heilläkin on oikeuksia. Voisihan se mieskin hakea huoltajuutta, jolloin olisi äidin matkustettava tuolta kotipaikkakunnaltaan lasten luoksi, ellei sit tajuaisi jäädä samalle paikkakunnalle.

On kummankin päätös että lapset jäävät minulle. Tottakai isällä on oikeuksia ja en halua estää tapaamasta lapsiaan! En mä nyt niin julma ole. Mies on ihan tietoinen kaikesta ja me olemme voineet hyvässä sulassa sovussa pohtia ja jutella asioita. Kumpikaan ei halua jatkaa parisuhdetta, rakastimme toisiamme ja tulemme aina välittämään toisista ystävinä mutta enään ei rakkautta ole eikä luottamustakaan tietyllä saralla.
Tulemme varmasti pitämään yhteyttä muutenkin kuin lasten asioiden takia, meillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita mistä varmasti keskustellaan ihan vaan huviksemme.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24734735:
Siksipä sanoinkin, että tapaamissopimukseen kannattaa laittaa ylös, missä tilanteissa sitä tarkistetaan. Nyt voi järjestely tuntua teidän kummankin mielestä hyvältä ja toimivalta, mutta puolen vuoden päästä tilanne voi olla jo ihan toinen. Tarpeettomien riitojen välttämiseksi asia kannattaa ottaa huomioon jo nyt eikä vasta sitten, kun "tilanne on jo päällä".

miten siihen sopimukseen kirjataan fiksusti tuo asia?

[QUOTE="aloittaja";24734745]miten siihen sopimukseen kirjataan fiksusti tuo asia?[/QUOTE]
No sen voi laittaa jotenkin siten, että tapaamissopimusta tarkistetaan
- kun lapsi aloittaa eskarin/koulun
- kun jomman kumman perhetilanne muuttuu (uusi parisuhde, uusi lapsi)
- kun jomman kumman asuinpaikkakunta muuttuu (muutto 300 km päinvastaiseen suuntaan)
- kun jomman kumman työpaikka tai työn laatu muuttuu (esim paljon reissutöitä tai vuorotyö)

Noi nyt tuli ekana mieleeni.

*muoks* Eli tilanteet, joissa nyt sopimanne järjestely ei ehkä enää toimikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24734758:
No sen voi laittaa jotenkin siten, että tapaamissopimusta tarkistetaan
- kun lapsi aloittaa eskarin/koulun
- kun jomman kumman perhetilanne muuttuu (uusi parisuhde, uusi lapsi)
- kun jomman kumman asuinpaikkakunta muuttuu (muutto 300 km päinvastaiseen suuntaan)
- kun jomman kumman työpaikka tai työn laatu muuttuu (esim paljon reissutöitä tai vuorotyö)

Noi nyt tuli ekana mieleeni.

*muoks* Eli tilanteet, joissa nyt sopimanne järjestely ei ehkä enää toimikaan.

Kiitos!

[QUOTE="vieras";24734770]hyvä että kolahti,mieti vielä uudelleen avun hakemista. Nöyrry.[/QUOTE]

Just. No mä nyt en ala ehkä erittelemään tähän kaikkea mutta onko parempi lapsille että vanhemmat jotka kumpikin haluaa erota ovat yhdessä vain lasten takia?

Yhteistyössä