R
Riikka
Vieras
Mulla on 1-vuotias poika, joka pikkuvauvana viihtyi enemmän sylissä kuin itsekseen. Nyt sama meno jatkuu ihan tolkuttomana, vaikka ikää jo vuosi. Poika ei vielä kävele, paitsi seiniä pitkin, mutta konttaa kovaa. Nyt olen miettinyt onko lapseni erityisen vaativa edelleen, olenko kenties opettanut hänet tälläiseksi vai voiko 1-vuotias edelleen olla kovin riippuvainen sylistä??? Poika on tyytyväinen kun kannan häntä (jota meillä tapahtuu liki kokoajan) jos lasken hänet maahan, usein karjuu ja "itkee". Tyytyväinen hän on myös tilanteissa joissa leikin hänen kanssaan. Makaa tai istun siis suuren osan päivistä lattialla tai olemme ulkona ja vain leikimme ja leikimme. Jos leikki loppuu hän alkaa taas karjua ja komentaa, tai itkee.
En pysty edes pyykkejä laittamaan rauhassa, vaikka otan pojan aina kylppäriin apumieheksi. Hillitön huuto alkaa heti jos homma ei kiinnosta. Sama toistuu jos yritän juoda vaikka kupposen kahvia rauhassa. Poika konttaa heti katsomaan minne menin ja huutaa penkin vieressä niin kauan, että otan syliin. Sitten ei kuitenkaan viihdy sylissä istumassa paikallaan, mutta jos laitan alas, hirveä itku.
Olen epätoivoinen, vaikka yritänkin tehdä arjestamme mahdollisimman mutkatonta. Onko muiden 1-vuotiaat yhtä vaativia, olenko tehnyt pojastani tälläisen?
En pysty edes pyykkejä laittamaan rauhassa, vaikka otan pojan aina kylppäriin apumieheksi. Hillitön huuto alkaa heti jos homma ei kiinnosta. Sama toistuu jos yritän juoda vaikka kupposen kahvia rauhassa. Poika konttaa heti katsomaan minne menin ja huutaa penkin vieressä niin kauan, että otan syliin. Sitten ei kuitenkaan viihdy sylissä istumassa paikallaan, mutta jos laitan alas, hirveä itku.
Olen epätoivoinen, vaikka yritänkin tehdä arjestamme mahdollisimman mutkatonta. Onko muiden 1-vuotiaat yhtä vaativia, olenko tehnyt pojastani tälläisen?