Erilainen tapa toimia työpaikalla, silti hyvä ja kuraa niskaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna-Maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna-Maaria

Vieras
Nyt pitää purkaa johonkin, mulla kun on tosi paha mieli.

Olen teknisellä alalla töissä ja teen työni hyvin sikäli, että saan joka päivä asiakkailta kiitosta. Mulla on nuorempana todettu jotain adhd tai add tyyppistä juttua ja se vaikuttaa siihen, että en osaa tehdä asioita niin järjestelmällisesti niinkuin jotkut muut ihmiset.

Teen kuitenkin kovasti töitä ja lopputulos on erittäin hyvä. No, olen jo aikaisemminkin huomannut että lähimmät kollegani ovat jollain tavalla kateellisia mulle ja ovat jopa heittäneet sellaista kommenttia että mä en ottaisi asioita (töitä) vakavasti.

Nyt sitten kun jouduin työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja sen jatkuttua kuukausia otin asian puheeksi esimieheni kanssa, niin hän ymmärri kyllä, mutta aloitti sitten 'moittimisen' siitä, kun en ole niin järjestlmällinen kuin lähikollegat. Yritin puolustatua sanomalla, että mullahan on parhaat laaduntarkkailutulokset, mutta ihme ettei niitä huomata kun vaan jauhetaan mun 'erilaisuudesta' :(

Yritän aina olla ystävällinen kaikille, lisäksi olen ollut todella kannustava näitä kollegoja kohtaan, joten heidän kateus satuttaa kyllä pahasti. En osaa sitä tulkita muuksikaan kuin kateudeksi kun mähän saan kaiken niin 'helpolla' kun osaan tekniset jutut huhkimatta tai varsinkaan olematta sen näköinen että 'hei kattokaa nyt kaikki kuinka mä osaan ja teen kovasti töitä'

Olen vaatimaton luonteeltani ja mun mielestä tulokset puhuu puolestaan. Miksi erilaisia ei ymmärretä?

Pitäisi löytää joku luova duuni...

Ihan tyypillistä, sun työkaverit on kateellisia ja niitä ärsyttää, kun teet parempaa tulosta vaikka työskentelet eri tavalla ja epäjärjestelmällisemmin kuin sinä.

Ihan tyypillistä, sun työkaverit on kateellisia ja niitä ärsyttää, kun teet parempaa tulosta vaikka työskentelet eri tavalla ja epäjärjestelmällisemmin kuin sinä.

Näin mä olen sen itsekin tulkinnut. Siitä huolimatta tuntuu tosi pahalta tuollainen selkäänpuukottaminen.

Pomokin sanoi että mun pitää alkaa tuomaan enemmän itseäni esille saavutusteni suhteen etten vaikuttaisi niin laiskalta! Ei hemmetti meinasi tulla itku tuossa kohdin, mulla on tosiaan parhaat statistiikat ja olen erittäin pidetty asiakkaiden keskuudessa. Mulla ei vaan ole mitään tarvetta mainostaa itseäni niinkuin muilla.

Tosi usein aamulla kun tulen töihin niin joku asiakkaista ottaa yhteyttä ja sanoo, että on odottanut koko aamun milloin mä tulen kun haluaa asioida vain mun kanssa.

Muutenkin meillä 'erikoisilla' tulee helposti masennuista, niin nyt on ihan sellanen itsari-olo varsinkin kun tiedän että olen hyvä työssäni. Tuntuu niin epäreilulta.

Mistä syystä sinua pidetään töissä erilaisena? Oletko kertonut oireyhtymästäsi ja vetoat siihen tarpeen tullen, jos joku näkisi työnteossasi tai sosiaalisessa vuorovaikutuksessasi kehittämisen varaa? Voit olla vaikka kuinka hyvä tekemään töitä, mutta jos et näe itsessäsi mitään vikaa ja niin kuin kirjoituksesi perusteella taitaa ollakin , ei mikään ihme jos työkaverisi kiusaavat sinua. Ehkä he ovat koettaneet tulla kanssasi toimeen, mutta jos sinulta puuttuu tilannetajua ja sosiaalista älyä, voit olla vaikean tyypin maineessa. Sinua kiusataan juuri niillä asioilla, joihin on helppo sohaista ja joista sinut saa varpailleen.

Pomosi ei voi puuttua sinuun ihmistyyppinä, mutta voi aina vedota työnteon laatuun. Juttusi perusteella et ole ihan selvillä ongelman syystä ja pomosi ei nimenomaan voi työlainsääsännön vuoksi ryhtyä tuon enempää työpaikan ilmapiiriin puuttua. Jospas pomosi on oikeassa? Hän koettaa sanoa sinulle jotakin, jota et nyt vaan tajua. Ehkä sitä, että lopeta syyttämästä oireyhtymääsi ja ota rennosti?

Minullakin on adhd ja jos työkaverini eivät olisi antaneet palautetta minusta olisi moni hyödyllinen asia jäänyt tajuamatta. Koen, että palaute on tosi tärkeää ja sillä oppii oireyhtymänsä kanssa luovimaan ihmisten kanssa. Ei se ole mikään keihäänkärki, jolla paukutellaan ihmisiä otsaan mennen tullen. Oireyhtymä ei estä meitä olemasta älykkäitä, fiksuja ja huomaavaisia.

Hei, tuo on tosi kurjaa.

Tuli vaan mieleen, että onko työsi sellaista että muidenkin pitää tarvittaessa voida "hypätä kehiin" eli siksi on/olisi tärkeää tehdä asiat sovitun /yleisen tavan mukaan tietyllä tavalla tai järjestelmällisesti, ja siksi kollegat huomauttavat?

Alkuperäinen kirjoittaja adhd minäkin;29970871:
Mistä syystä sinua pidetään töissä erilaisena? Oletko kertonut oireyhtymästäsi ja vetoat siihen tarpeen tullen, jos joku näkisi työnteossasi tai sosiaalisessa vuorovaikutuksessasi kehittämisen varaa? Voit olla vaikka kuinka hyvä tekemään töitä, mutta jos et näe itsessäsi mitään vikaa ja niin kuin kirjoituksesi perusteella taitaa ollakin , ei mikään ihme jos työkaverisi kiusaavat sinua. Ehkä he ovat koettaneet tulla kanssasi toimeen, mutta jos sinulta puuttuu tilannetajua ja sosiaalista älyä, voit olla vaikean tyypin maineessa. Sinua kiusataan juuri niillä asioilla, joihin on helppo sohaista ja joista sinut saa varpailleen.

Pomosi ei voi puuttua sinuun ihmistyyppinä, mutta voi aina vedota työnteon laatuun. Juttusi perusteella et ole ihan selvillä ongelman syystä ja pomosi ei nimenomaan voi työlainsääsännön vuoksi ryhtyä tuon enempää työpaikan ilmapiiriin puuttua. Jospas pomosi on oikeassa? Hän koettaa sanoa sinulle jotakin, jota et nyt vaan tajua. Ehkä sitä, että lopeta syyttämästä oireyhtymääsi ja ota rennosti?

Minullakin on adhd ja jos työkaverini eivät olisi antaneet palautetta minusta olisi moni hyödyllinen asia jäänyt tajuamatta. Koen, että palaute on tosi tärkeää ja sillä oppii oireyhtymänsä kanssa luovimaan ihmisten kanssa. Ei se ole mikään keihäänkärki, jolla paukutellaan ihmisiä otsaan mennen tullen. Oireyhtymä ei estä meitä olemasta älykkäitä, fiksuja ja huomaavaisia.

No en todellakaan ole kertonut, koska en halua leimautua sen takia. Eli ei, en vetoa siihen missään tilanteessa. Olen myöskin nimenomaan huomaavainen ja kannustava muita kohtaan, joten olisi kiva jos muakin kohtaan oltaisiin samanlaisia. Rakentava kritiikki on aina tervetullutta, nyt ei ole kyse siitä.

En kuitenkaan ole esim. niinkuin monet assit, eli eivät huomaa olevansa väärässä tai huomaa muiden vihjeitä asioista. Tunneälyä multa nimenomaan löytyy, ja vähän liikaakin kun jaksan aina ymmärtää muita vaikka en itse saisikaan ymmärrystä osakseni. Esim. se kiusaaminen, annoin asian olla kuukausia koska ajattelin että ehkä kollegalla on nyt hieman vaikeaa elämässään tms.

[QUOTE="uneton";29970821]Onko sulla lääkärin todistus? Näytä sitä pomolle. Jos asiat ei muutu niin sano että teet ilmoituksen liittoon. Saa pomo vastata sanoistaan sinne.[/QUOTE]

Tää on juuri se vasemmistolainen idiootti asennoituminen kaikkeen. Ensinnäkään lääkärintodistuksella ei voi tehdä työtä huonommin kuin mitä yrityksen kriteerit ovat. Lääkärintodistuksella saa olla juu poissa kun ripuloi tai kärsii flunssasta, mutta sellaista lääkärintodistusta ei ole keksitykään jolla saa työn tehdä huonosti. Päinvastoin esimies voi käydä työntekijän ja työterveyslääkärin kanssa kolmikantaneuvottelua työntekijän työkyvystä ylipäänsäkin, eli pitääkö työsuhde lopettaa, koska henkilö ei enää työhönsä kykene.

Sitten tuo liittoon valittaminen. Ensiksikin on hyvä muistaa, että liitto on ihan tavallinen yksityinen rekisteröity yhdistys. Se ei ole mikään viranomainen, poliisi tai tuomioistuin. Jos liitto "moittii" työnantajaa, voi työnantaja kohauttaa olkapäitään tai moittia takaisin liittoa. Liiton ainoa ase on sama kuin kenellä tahansa -> viedä asia oikeuteen. Jos selvää lain rikkomista ei ole tapahtunut (kuten ei tässäkään), niin miksi liitto ottaisi kymmenien tuhansien eurojen vahingonkorvausriskin ja veisi asian käräjille? No totuus on ettei ne viekään. Ne lähettää juuri sen "moitteen" työnantajalle ja paijaa työntekijän päätä ja kiittää jäsenmaksuista.

Itse asiaan palatakseni kaikista pahinta on alkaa vetämään lääkäreitä, liittoa tai vaikka lakikirjaa siihen keskusteluun tuossa vaiheessa. Sen kun tekee, ei siitä ole enää paluuta. Silloin työnantaja kokee että sille on jo haistateltu ja mitäpä luulet auttaako se työntekijän tilannetta? Kaikista parasta on rauhoittua ja koittaa neuvotella. Työnantaja on ollut niin mukava, että on alunperinkin töitä tarjonnut, niin kyllä sen kanssa voi neuvotella muustakin. Siinä vaiheessa kun puukko vedetään tupesta, niin se työnantaja tekee samoin. Sitten on turha itkeä parin kuukauden päästä, että "en mä nyt niin tosissaan sinne liittoon valittanu...".

Olet alaistaitojen, työyhteisöhyvinvoinnin ja työpaikkakiusaamisen ytimessä.

Se ei ole pointti kuka on paras. -Niin kuin sinä nyt kuvittelet asian olevan.
Kuka pärjää työpaikalla on kyse juuri nimenomasn kaikesta periaatteessa epäoleellisesta. Siitä että muistaa sanoa huomenta kaikille, hyväksyy neuvomisen, kuuntelee neuvoja, tekee pari ekaa vuotta asiat niin kuin ke on aina tehtykin, tekee ne niinnkuin neuvotaan=kunnioittaa toisen kokemusta ja tietoa asiasta, ei alota kahvipöytään tuotua kakkua, pesee kahvikupin pois, pitää työpaikan siistinä, kysyy jos ei tiedä-ei ala soveltaa, ei myöhästele, ei lähde liian aikaisin, ym ym.

Jos olet työyhteisössä töissä, tee ensisijaisesti töitä ymmärtääksesi miten sinut hyväksytään työyhteisöön. Toissijaista vasta on asiakkaiden mielipide, "statistiikat", ja tulokset.
Väittäisin että pääasiassa kyse on nyt sinun käytöksestä, persoonasta, tekemisistä sanomisista..Jotka antavat väärän vaikutelman sinusta. Ja voidaksesi soveltaa (käyttäytyä kuin adhd), sinun pitää ensin saada muut luottamaan sinuun, luottamaan osaamiseesi jne. ....niin ja..asiakastyössä me kaikki olemme lemppareita joillekin.

Sait pomoltasi vähän niin kuin neuvon.. voithan aina mennä uudestaankin juttusille ja kysyä lisää, ihan konkreettisia esimerkkitilanteita. Pomollasi kyllä on näitä, koska jokainen pomo käy aina kyselemäsdä muilta miten uusi on sopeutunut. Huom.ensisijaisesti sopeutunut, toissijaisesti "miten oppinut työn".

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Teknisellä alalla on monesti laatujärjestelmiä, joiden mukaan prosessien pitää mennä. Onko teillä? Jos prosessikuvio on ok, mutta kaverit alkavat neuvoa pitääkö ennen hommiin tarttumista ensin niistää nenä vai terottaa kynä, niin sitten puututaan epäolennaisuuksiin.

Nyt pitää purkaa johonkin, mulla kun on tosi paha mieli.

Olen teknisellä alalla töissä ja teen työni hyvin sikäli, että saan joka päivä asiakkailta kiitosta. Mulla on nuorempana todettu jotain adhd tai add tyyppistä juttua ja se vaikuttaa siihen, että en osaa tehdä asioita niin järjestelmällisesti niinkuin jotkut muut ihmiset.

Teen kuitenkin kovasti töitä ja lopputulos on erittäin hyvä. No, olen jo aikaisemminkin huomannut että lähimmät kollegani ovat jollain tavalla kateellisia mulle ja ovat jopa heittäneet sellaista kommenttia että mä en ottaisi asioita (töitä) vakavasti.

Nyt sitten kun jouduin työpaikkakiusaamisen kohteeksi ja sen jatkuttua kuukausia otin asian puheeksi esimieheni kanssa, niin hän ymmärri kyllä, mutta aloitti sitten 'moittimisen' siitä, kun en ole niin järjestlmällinen kuin lähikollegat. Yritin puolustatua sanomalla, että mullahan on parhaat laaduntarkkailutulokset, mutta ihme ettei niitä huomata kun vaan jauhetaan mun 'erilaisuudesta' :(

Yritän aina olla ystävällinen kaikille, lisäksi olen ollut todella kannustava näitä kollegoja kohtaan, joten heidän kateus satuttaa kyllä pahasti. En osaa sitä tulkita muuksikaan kuin kateudeksi kun mähän saan kaiken niin 'helpolla' kun osaan tekniset jutut huhkimatta tai varsinkaan olematta sen näköinen että 'hei kattokaa nyt kaikki kuinka mä osaan ja teen kovasti töitä'

Olen vaatimaton luonteeltani ja mun mielestä tulokset puhuu puolestaan. Miksi erilaisia ei ymmärretä?

Pitäisi löytää joku luova duuni...

sehän se on periaate kun töitä tehdään.

En kuitenkaan ole esim. niinkuin monet assit, eli eivät huomaa olevansa väärässä tai huomaa muiden vihjeitä asioista. Tunneälyä multa nimenomaan löytyy, ja vähän liikaakin kun jaksan aina ymmärtää muita vaikka en itse saisikaan ymmärrystä osakseni. Esim. se kiusaaminen, annoin asian olla kuukausia koska ajattelin että ehkä kollegalla on nyt hieman vaikeaa elämässään tms.

EEii ei ei ei.
Olet ehkä herkkä.
Mutta silti olet nyt missannut sen hetken, kun olet työlläsi/käytökselläsi jotenkin astunut tuon henkilön varpaille.
JA antanut kuukausi kaupalla asian vain olla, sen sijaan että olisit yrittänyt lähentyä hänen kanssaan, selvittää mistä kenkä puristaa, vakuuttaa hänet itselläsi ja luotettavuudellasi.

EEii ei ei ei.
Olet ehkä herkkä.
Mutta silti olet nyt missannut sen hetken, kun olet työlläsi/käytökselläsi jotenkin astunut tuon henkilön varpaille.
JA antanut kuukausi kaupalla asian vain olla, sen sijaan että olisit yrittänyt lähentyä hänen kanssaan, selvittää mistä kenkä puristaa, vakuuttaa hänet itselläsi ja luotettavuudellasi.

Ei vaan nimenomaan niin että en ottanut henk.kohtaisesti ja yritin jutella mukavia ja samalla olla kannustava. Neuvoin häntä kaiken aikaa teknisissä asioissa koska niissä olen etevämpi.

Ei muakaan kiinnostaisi pätkän verkaa statistiikat, mutta eikös ne ole kuitenkin työnantajalle tärkeitä, millä muulla tavoin mitata työntekijän tuloksia..

Sinä näet tilanteen alkaneen siitä, että hän muka purki pahaa oloaan sinuun.
Ei. Vaan Ennen sitä sinä olet tehnyt jotain. Tai sinun on sanottu tehneen jotain. Tai esim sanottu että olet laiska, ja hän stressasi jo etukäteen sinun kanssa työskentelyä. -mutta pointti, sinä et tiedä mikä se asia oli.

Hoitaako tämä ihminen työnsä? Onko hän pyytänyt sinulta neuvoja? Pääasiassa on pomon asia puuttua jos jonkun tekniset taidot ei riitä? Rivienvälistä luen, että hän on ollut talossa sinua kauemmin? Sinulla ei pitäisi olla mitään asiaa neuvoa häntä yhtään missään, vaikkakin osaisit asian paremmin. Edelleen, hänkin hän vain tekee työnsä - hieman eri tavalla.

Mutta ne tulokset.. ne on toissijaisia. Jokainen työpaikka arvostaa porukkaan sopeutumista. Jokainen pomo arvostaa porukkaan sopeutumista. Koska mitkä on tulokset jos ei sopeudu? Kiusaamista, pahoinvointia, huolta, stressiä, kalliita sairaslomia, liitoilla uhkailua, työtulos kärsii, työntekijä lähtee, uusi pitää rekrytoida ja kouluttaa, kelläön ei ole kivaa, ja kaikki käy kalliiksi. Työnantaja ennemmin pitää tuloksen kannalta keskivertotyöntekijän kuin jonkun joka ei jostain syystä sopeudu.
Työnantaja ennemmin pitää työpaikalle sopeutuneen ja juurtuneen hyvän keskivertotyöntekijän kuin parasta tulosta yksinään tekevän joka syystä tai toisesta on aina konfliktissa Kaikkien muiden kanssa. Sinun tapauksessa jopa pomosi on tätä mieltä.
Tai joo, joissain tapauksissa saa olla "erilainen" JOS ne työpaikalle tuomat tulokset on miljoonaluokkaa. Oikeesti. Mutta riittääkö sinun erilaisuus tähän?

Miten sun aikaisemmat työpaikat? Tai koulu? Harjottelupaikat? Pystytkö yhtään samaistumaan että olisit ikinä saanut samanlaista palautetta?
Tai entäs tästä eteenpäin? Vaihdat lopulta työpaikkaa? Ja olet samassa ongelmassa sieläkin?

Olet alaistaitojen, työyhteisöhyvinvoinnin ja työpaikkakiusaamisen ytimessä.

Se ei ole pointti kuka on paras. -Niin kuin sinä nyt kuvittelet asian olevan.
Kuka pärjää työpaikalla on kyse juuri nimenomasn kaikesta periaatteessa epäoleellisesta. Siitä että muistaa sanoa huomenta kaikille, hyväksyy neuvomisen, kuuntelee neuvoja, tekee pari ekaa vuotta asiat niin kuin ke on aina tehtykin, tekee ne niinnkuin neuvotaan=kunnioittaa toisen kokemusta ja tietoa asiasta, ei alota kahvipöytään tuotua kakkua, pesee kahvikupin pois, pitää työpaikan siistinä, kysyy jos ei tiedä-ei ala soveltaa, ei myöhästele, ei lähde liian aikaisin, ym ym.

Jos olet työyhteisössä töissä, tee ensisijaisesti töitä ymmärtääksesi miten sinut hyväksytään työyhteisöön. Toissijaista vasta on asiakkaiden mielipide, "statistiikat", ja tulokset.
Väittäisin että pääasiassa kyse on nyt sinun käytöksestä, persoonasta, tekemisistä sanomisista..Jotka antavat väärän vaikutelman sinusta. Ja voidaksesi soveltaa (käyttäytyä kuin adhd), sinun pitää ensin saada muut luottamaan sinuun, luottamaan osaamiseesi jne. ....niin ja..asiakastyössä me kaikki olemme lemppareita joillekin.

Sait pomoltasi vähän niin kuin neuvon.. voithan aina mennä uudestaankin juttusille ja kysyä lisää, ihan konkreettisia esimerkkitilanteita. Pomollasi kyllä on näitä, koska jokainen pomo käy aina kyselemäsdä muilta miten uusi on sopeutunut. Huom.ensisijaisesti sopeutunut, toissijaisesti "miten oppinut työn".

Tulokset ja asiakkaat toissijaisia? Sun täytyy olla kunnalla töissä. Onneksi en oo tommosessa duunipaikassa.

Tulokset ja asiakkaat toissijaisia? Sun täytyy olla kunnalla töissä. Onneksi en oo tommosessa duunipaikassa.

Suhteutettuna siihen, että kaikki muutkin hoitavat asiakkaat hyvin. Ja tekevät hyvää tulosta.
Asiakkaiden kehuthan on vain ap:n tiedossa. Ja tulos, niin, työtehtävää ei ole kerrottu, mutta jos "statistiikka" näyttää että höylää 100 puuta siknä ajassa missä muut 70, niin riittääkö se pelastamaan ap:n työpaikan? Varsinkin jos yleiskäsitys luonteesta pomollakin on että Laiska.
Ne työtulokset ehkä tällä hetkellä pitää ap:n töissä, mutta mitä henkilökohtaista iloa hän siitä saa?

Ja sekin on huvittavaa, että esim urakkapalkkaisessa työtehtävässä - teet teet tosi tunnollisesti töitä, saat urakka-ajat heti kiinni, teet 100pakettia enempi mitä vanhempi porukka. Ja sit ihmettelet kun muut on norsunvitulla... Koska et ole mukana työporukan tahdissa, ja kiristät urakka-aikoja..

Jotenkin tutulta kuulostaa.

Mä voin todella pahoin työpaikalla. Koen työpaikkakiusaamista, tai ainakin se tuntuu musta just siltä. Siksipä mieluummin vetäydyn omiin oloihini enkä juurikaan osallistu yhteisiin juorutuokioihin. Eikä mulle kyllä kerrotakaan siellä mitään. Työni teen hyvin ja asiakkailta saan positiivista palautetta, mutta ei se taida riittää jos kerran ainoa mitä mitataan on se miten sopeutuu työyhteisöön. Laiskaksi muakin haukutaan, vaikka en varmasti sellaista ole. Kaikki mitä teen, on jotenkin väärin muiden mielestä.

Luulen, että burnout ei ole kovinkaan kaukana.

Ei. Vaan Ennen sitä sinä olet tehnyt jotain. Tai sinun on sanottu tehneen jotain. Tai esim sanottu että olet laiska, ja hän stressasi jo etukäteen sinun kanssa työskentelyä. -mutta pointti, sinä et tiedä mikä se asia oli.

Hoitaako tämä ihminen työnsä? Onko hän pyytänyt sinulta neuvoja? Pääasiassa on pomon asia puuttua jos jonkun tekniset taidot ei riitä? Rivienvälistä luen, että hän on ollut talossa sinua kauemmin? Sinulla ei pitäisi olla mitään asiaa neuvoa häntä yhtään missään, vaikkakin osaisit asian paremmin. Edelleen, hänkin hän vain tekee työnsä - hieman eri tavalla.

Mutta ne tulokset.. ne on toissijaisia. Jokainen työpaikka arvostaa porukkaan sopeutumista. Jokainen pomo arvostaa porukkaan sopeutumista. Koska mitkä on tulokset jos ei sopeudu? Kiusaamista, pahoinvointia, huolta, stressiä, kalliita sairaslomia, liitoilla uhkailua, työtulos kärsii, työntekijä lähtee, uusi pitää rekrytoida ja kouluttaa, kelläön ei ole kivaa, ja kaikki käy kalliiksi. Työnantaja ennemmin pitää tuloksen kannalta keskivertotyöntekijän kuin jonkun joka ei jostain syystä sopeudu.
Työnantaja ennemmin pitää työpaikalle sopeutuneen ja juurtuneen hyvän keskivertotyöntekijän kuin parasta tulosta yksinään tekevän joka syystä tai toisesta on aina konfliktissa Kaikkien muiden kanssa. Sinun tapauksessa jopa pomosi on tätä mieltä.
Tai joo, joissain tapauksissa saa olla "erilainen" JOS ne työpaikalle tuomat tulokset on miljoonaluokkaa. Oikeesti. Mutta riittääkö sinun erilaisuus tähän?

Miten sun aikaisemmat työpaikat? Tai koulu? Harjottelupaikat? Pystytkö yhtään samaistumaan että olisit ikinä saanut samanlaista palautetta?
Tai entäs tästä eteenpäin? Vaihdat lopulta työpaikkaa? Ja olet samassa ongelmassa sieläkin?

Ilmeisesti en sitten osaa ilmaista itseäni jos noin tulkitaan, huoh. Mä olen ollut talossa huomattavasti kauemmin, mutta taidoistani huolimatta mulla ei ole mitään tarvetta päteä. Sitähän tuossa jo aiemminkin kerroin, että olen vaatimaton, mutta tiedän osaavani työni hyvin.

Tietysti olen neuvonut häntä kun hän on suoraan kysynyt apuja ja lisäksi koska kyseessä on melko uusi työtekijä niin olen koittanut auttaa häntä tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja auttanut myös kaikissa työpaikkaan liittyvissä asioissa.

Mulla ei ole ollut koskaan ongelmia missään työpaikoilla eikä nykyisessäkään ennen nykyistä pomoa ja tätä uutta työntekijää.

Otanpa nyt esimerkin kun tuntuu että on niin vaikea ymmärtää. Meille tulee systeemiin ns. tikettejä joita sitten hoidellaan parhaamme mukaan. No, perjantaina mulla oli jo lähes 20 tikettiä käsittelyssä, kun tämä työntekijä oli ollut jo monta tuntia töissä ilman yhtään tikettiä. Iltapäivällä kun tuli YKSI uusi tiketti niin pyysin häntä ottamaan sen. Tästä hän ei pitänyt, koki mun määräilevän häntä.

No tänään sitten hän alkoi todella naivilla tavalla ihmettelemään että mikäs tämä tiketti on joka on tällä ja tällä nimellä. Sanoin sitten siihen vain että se on se hänen perjantainen tikettinsä ja kysyin vielä eikö hänellä ollutkaan aikaa hoitaa sitä. Tästä kollegani kimpaantui täysin ja alkoi huutamaan mulle suoraa kurkkua että mitä mä puutun hänen tekemisiinsä jne. Että kukakohan meillä on siis laiska??

Toiset vaan esittää pomon edessä niin pirusti...

Hmph ehkä pomo rauhottuu kun oppii tuntemaan sinun työtavat? Pidät puolesi vaan. Ja muistat myös kertoa hänellekin kuka tekee ja mitä. Kyllä omia puoliaan saa pitää. Muuten jos kyse on yksittäisestä huutajasta, nii ajan mittaa kyllä muutkin huomaavat hänen käytöksen, hyvällä tuurilla hän ehkä tajuaa lähteekin 10 vuoden sisään, jos sattuu saamasn muuta työtä..

Mo jopas on soopaa!

Yhteistyössä