Vauvakuume ja perheongelmat, miten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Räpä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Räpä

Jäsen
26.11.2010
103
0
16
Tilanteeni on se, että olen 19 vuotias nuori, ja olen halunnut kovasti mieheni kanssa lasta jo jonkin aikaa.

Äitini ja isäni ovat eronneet ja äitini on aloittanut "oman elämänsä" uuden miehensä kanssa ja saaneet juuri yhteisen lapsen. Minun kanssaan hän ei ole tekemisissä kuin pari kertaa puolessa vuodessa ja välit eivät ole lämpimimmät miehen takia joka ei hyväksy minua.

Päänvaivaa tässä aiheuttaa se, että äitini sai minut ollessaan 17-vuotias, mutta on tehnyt hyvin selväksi että minun "ei tule tehdä hänestä mummua" ennen kuin hän on lähemmäs viidenkymmenen. Nyt hän on alle 40.

Omasta mielestä jo matematiikkakin tulee siinä vastaan, että jos hän on tehnyt lapsensa nuorena, niin silloin hänestä tulee nuorempana isovanhempi.

Eikä se, että kun HEILLÄ on nyt vauva niin ole mikään este että meillekin tulisi?

Äidin miesystävä on aikoinaan tehnyt kaikenlaisia tempauksia vaikeuttaakseen muiden asioita. Sossuun ollaan ilmoteltu mitä ihmeempiä asioita, ja minä sisareni kanssa olen syyttä suotta istuskelleet siellä tätien puheilla.

Voiko hän tulevaisuudessa puhua sossuun tms. niin, että meillä käytäisiin ja oltaisiin jossain tarkkailuissa yms..

Pitäisikö minun odottaa äitini vuoksi muutama vuosi, vaikka tässä itse ollaan siinä tilanteessa että minulla ja miehellä on vakituiset työpaikat, säästöt, katto pään päällä yms. ja vauva haaveissa.

Haluan myös lapseni nuorena ja jaksavana, kun osatekijänä takana painaa perussairaus.

En haluaisi pilata välejäni totaalisesti äitiini, enkä myöskään sitä, että riidoissa sitten taas tehdään ilkeyksissä ilmoituksia meistä johonkin.

No ei tosiaan pidä odottaa jos te lapsen haluatte ja teillä on kaikki kunnossa. Hörhö mies voi ilmotella mitä lystää, jos teillä on kaikki kunnossa niin ei ole mitään hätää. Ja jos äitisi tuosta pistää välit poikki niin luulen että se on vain hyväksi sinulle. Tsemppiä!

Unohda se äitisi, ei se asia vaikuta mitenkään sinun lastenhankintaasi.
Mietipä ennemmin omaa elämäntilannettasi ja ikääsi. Millainen koulutus ja työ sinulla on? Millaiset taloudelliset valmiudet pitää lapsesta huolta? Kuinka monta vuotta olet ollut yhdessä miehesi kanssa? Millainen koulutus ja työ hänellä, voitko luottaa siihen että hän on tarpeeksi aikuinen isäksi?

Älä kuuntele äitiäsi. Elä omaa elämääsi. Mutta älä myöskään tee lasta siinä ajatuksessa, että korjaat ja korvaat lapsellesi kaiken sen, mikä omassa elämässäsi on ollut hakoteillä.

Vaikka äitisi soittaisi sossuun, ei se aiheuta muita toimenpiteitä kuin että korkeintaan tulevat tarkistamaan että asiat on ok. Ja kun ne ovat, poistutte sossun tehtävälistalta. Ei sossu aiheettomasti tee mitään huostaanottoja, tutkimatta asiaa.