Mä pohdin nyt ehkä mailman tyhmintä ja turhinta ongelmaa! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Valmistun toivottavasti ensi kesäksi koulusta ja haluaisin kovasti toisen lapsen. Ongelma on se, että ensimmäisen kanssa kärsin todella kovasta pahoinvoinnista ja olin poissa opiskeluista puoli vuotta sen takia. Olin siis oikeasti todella sairas, sairaalassakin monta kertaa.

Eli mitä ihmettä mä teen sen ajan kun/jos raskaaki tulen ja oksennan. En pysty tekemään töitä, esikoinen on jo yli kolme vuotta...mistä saan rahaa?

raskasupahoinvoinnin vuoksi saa ihan normaalia sairaslomaa.
tuo oli syy miksi pelkäsin hieman raskautua uudestaan. ei siis tuo työjuttu, kun olen kotiäiti mutta muuten tuo pahoinvointi ja tulihan se toisessakin raskaudessa.. onneksi on jo takana päin. kyllä sitä aika huonoks äidiksi itsensä tunsi kun ei moneen viikkoon voinut tehdä mitään.. nyt rv. 23+4

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Sairaspäivärahaa, sossusta tai sitten työmarkkina tukea.
Toisella kerralla tuo pahoinvointi ei ole useinkaan niin voimakasta, kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Miten noita haetaan ja pitääkö käydä usein lääkäriillä hakemassa lisää sairaslomaa?

Ala jolle valmistun on hyvin työllistävää, etten varmaan työttömänä ehtisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Sairaspäivärahaa, sossusta tai sitten työmarkkina tukea.
Toisella kerralla tuo pahoinvointi ei ole useinkaan niin voimakasta, kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Miten noita haetaan ja pitääkö käydä usein lääkäriillä hakemassa lisää sairaslomaa?

Ala jolle valmistun on hyvin työllistävää, etten varmaan työttömänä ehtisi olla.

Jos sula on jo työpaikka kun alat kärsiä pahoinvoinnista niin menet lääkäriin ja hankit sairaslomatodistuksen. Todennäköisesti se kirjoitetaan viikoksi kerrallaan ja aina katsotaan onko tilanne muuttunut. Ja kelan kautta saat sairaslomakorvauksen, usein se hoituu työpaikan kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Eli mitä ihmettä mä teen sen ajan kun/jos raskaaki tulen ja oksennan. En pysty tekemään töitä, esikoinen on jo yli kolme vuotta...mistä saan rahaa?

Jo sulla on työpaikka niin voit olla sairaslomalla ja kela maksaa korvauksen. Jos et ole ehtinyt saada töitä niin olet ihan normaalisti työmarkkinatuella tai haet sairaslomaa, sekin kelan kautta.

Ja sairasloman pituus riippuu lääkäristä kuinka pitkän hän kirjoittaa. Joku kirjoittaa vain muutaman päivän, koska uskoo että se lepo saa äidin voimaan paremmin, toinen pari viikkoa. Sitten vana uudestana lääkäriin jos olo ei ole kohentunut.

Määrättiinkö sulle raskauspahoinvointiin viimeksi lääkettä ja jos määrättiin niin auttoiko se? Itse olen viime raskaudessa syönyt tätä pahoinvointilääkettä neuvolalääkärin määräyksestä ja se auttoi.

Yhteistyössä