ja mennään HesaanAlkuperäinen kirjoittaja Peppari:No Lahdessahan sanotaan että Lahessa, käet taskussa, luetaan lehestä ja istutaan taakke.
eikös joppari ole sama kuin tarakka?Alkuperäinen kirjoittaja idaaa:Oon ite kuullu häksä,ja tarakka ja toi ritsi... ite oon porista ja sanon aina kui? ku kysyn et mitä? ku jossainhan se tarkottaa jotai et niiinku miten tai mimmonen...Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Tarakaksikin kutsutaan.Onkohan vielä muuta nimeä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onkohan nämä jo olleet
ritsi
ON =)Alkuperäinen kirjoittaja Ti Anna:eikös joppari ole sama kuin tarakka?
Kyl mullon vaa tanttu päällä, ku lähren juhlimaanAlkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:umpeloosi,tanttu, valokki arvaako kukaan näitä
Etteks työ oo kuulluna Kaisan kaljamista ja Liisa liukkaista? Mut entäs tää kun kykittää tai nyt on kykki tullu. Eli kakittaa tai kakka on jo tullut.Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:tie on kaljamalla eli tie on liukas...Iisalmessa näin.kylläpä hymyilytti ku kuulin tuon
"Äitii anna pippelii" "haluun pippelii"Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:Pipperi.
Melko karmea sana, miehen sukulaiset sitä käyttää. Jostain syystä mä yritän opettaa mun ärrää osaamattomalle pojalle että sanoo mielummin keksi.
niinpä en mäkään tiennyt.. en muista vieläkään mikä se on eikös se oo joku ladon tapainen?Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:satakunnassa tungetaan sanaa sukkela semmosiin lauseisiin mihin se ei minun mielestä kuulu , toinen outo sana tänne muuttaessa oli suuli , en todellakaan tienny että mikä se oli .
No enpä ole koskaan kuullutkaan muuta kuin ölövin, vaikka oulussa oon ikäni asunutAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Oulun murteessa on kummallisia sanoja. Esim. ölövi, viruttaa, rääpy, kihiveli
Hollari tai pakkahollari.Alkuperäinen kirjoittaja idaaa:Oon ite kuullu häksä,ja tarakka ja toi ritsi...Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Tarakaksikin kutsutaan.Onkohan vielä muuta nimeä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onkohan nämä jo olleet
ritsi
Pyörän JOPPARIa tarkoitatte??Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:Hollari tai pakkahollari.Alkuperäinen kirjoittaja idaaa:Oon ite kuullu häksä,ja tarakka ja toi ritsi...Alkuperäinen kirjoittaja vieras :Tarakaksikin kutsutaan.Onkohan vielä muuta nimeä?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onkohan nämä jo olleet
ritsi