niin on. Oletko pohjoisesta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sinkua = venyä?
alunperinAlkuperäinen kirjoittaja vieras:niin on. Oletko pohjoisesta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:sinkua = venyä?
aliska=alikulkutunneliAlkuperäinen kirjoittaja väh sieltä sun täältä:"Oulusa syyään munnaa ja kannaa. Juuaan kalijaa. Sitten mennään patiolle örveltään."
Oulussa syödään munaa ja kanaa. Juodaan kaljaa. Sitten mennää terassille riehuu. En nyt tiiä menikö ihan sanatarkkaa mut ite olen oulusta ja tiiän mitä tarkottaa vaikken ehkä osaa site kertoo :/
mulla joppari on auton korjaaja (tee-se-itse-mies) joka ostaa rämää ja laittaa myyntikuntoo,
völjätä on makoilla, viruttaa on huuhdella, kihveli on rikkalapio... mitäs muita kaikkia siel oli mitä tiesin..
mut sit on aliska, mutkan kautta, raatata, muha, kuojoa... löytyyhän näitä
Tääl etelässä paljo kukaan ei tiiä mikä on esim aliska tai muhaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:aliska=alikulkutunneliAlkuperäinen kirjoittaja väh sieltä sun täältä:"Oulusa syyään munnaa ja kannaa. Juuaan kalijaa. Sitten mennään patiolle örveltään."
Oulussa syödään munaa ja kanaa. Juodaan kaljaa. Sitten mennää terassille riehuu. En nyt tiiä menikö ihan sanatarkkaa mut ite olen oulusta ja tiiän mitä tarkottaa vaikken ehkä osaa site kertoo :/
mulla joppari on auton korjaaja (tee-se-itse-mies) joka ostaa rämää ja laittaa myyntikuntoo,
völjätä on makoilla, viruttaa on huuhdella, kihveli on rikkalapio... mitäs muita kaikkia siel oli mitä tiesin..
mut sit on aliska, mutkan kautta, raatata, muha, kuojoa... löytyyhän näitä
mutkan kautta = kiertäen kaarten, ei - suoraan...
raatata=jutella
muha=sahanpuru
kuojoa?
onnikka.. bussi ? sontikka on satteenvarjoAlkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:Onnikka ja sontikka tuli ekana mieleen
Meillä tuo olisi koaliköäryle jeäkuapin peällä!!Alkuperäinen kirjoittaja savolaenen:en tiedä on tullu jo, mutta:
Kualkiäryle jiäkuapin piällä.
Noita kualkiäryleitä naurettiin mansikoita poimiessa SuonenjoellaAlkuperäinen kirjoittaja savolaenen:en tiedä on tullu jo, mutta:
Kualkiäryle jiäkuapin piällä.
onko toi rikkalapio?Alkuperäinen kirjoittaja vie:putukiffeli
Föliin= mukaanAlkuperäinen kirjoittaja mihan:pitääpä myös osallistua!
pilkkumi
fölliin eli följyyseen
pesofati
pruukata
aviisi
tärpästikkeli
laitan hammeen päälle, mää kaatusin, imurimella imuroin
tuppipotut ja nyppysoosi on tietty kuoripäälliset perunat ja jauhelihakastikeAlkuperäinen kirjoittaja mä:onko toi rikkalapio?Alkuperäinen kirjoittaja vie:putukiffeli
Tiiättekö mitä on tuppipotut? Tai rössypottu?