no
Auton tööttihän se!!Alkuperäinen kirjoittaja dialekt:No entäpäs kaennuulaenen riikkari? Onhan se haoskkaa että kukkaan ei sitä tiijä.
Auton tööttihän se!!Alkuperäinen kirjoittaja dialekt:No entäpäs kaennuulaenen riikkari? Onhan se haoskkaa että kukkaan ei sitä tiijä.
Ruukata on ihan kun runkata :kieh: :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:Ruukata.... Ja läpykkään on lipposet
Lähetään pihhaan = kotiinAlkuperäinen kirjoittaja Maisa:Joo, kartanoksi mun mummu aina pihaa sano.
Alkuperäinen kirjoittaja no:Auton tööttihän se!!Alkuperäinen kirjoittaja dialekt:No entäpäs kaennuulaenen riikkari? Onhan se haoskkaa että kukkaan ei sitä tiijä.
hä menikö luu kurkhunAlkuperäinen kirjoittaja et tiijä:minä haluvan tikkurin jossa on kurahus.
KattoAlkuperäinen kirjoittaja mikä?:Muuten : kertoisiko joku mikä tuo laipio on? Täällä joku käyttää sitä joskus keskusteluissaan, olen monta kertaa miettinyt
Löylykauha on kuuppa tai nappo.Alkuperäinen kirjoittaja huli:Mulle tuli saunasssa ollessa kans outoja sanoja,mä sanon löylykauha tai kauha kun mies taas puhuu napusta??? kyllä olin että miksi sä oikein kauhaa kutsut toinen oli lasten amme eli vanna niin se puhu jollain muulla sanalla,en nyt muista mikä se oli. Mummo puhui "iliman pilluu" kun joku tupakoi sisällä..;D repeiltiin sitten siskojen kanssa urakalla. Ja sit toinen oli et kun mentiin kotiin niin sanottiin että nyt myö männään mökkiin
Eikös putukihveli oo rikkalapio, saletti on selvä asia ja pipa on pipo, salveetista en tiiä mittään.Alkuperäinen kirjoittaja Katariina:Pirkanmaalta kotoisin oleva äitini käyttää sanoja putukihveli, salatti/saletti, salveeti, pipa.
Mulle se on linja-auto. Mistäspäin oot?Alkuperäinen kirjoittaja täälläpäin:On semmonen sana kun linkki, tiiättekös mikä se on?
Mie oon täältä etelä-karjalasta.Alkuperäinen kirjoittaja linja-auto:Mulle se on linja-auto. Mistäspäin oot?Alkuperäinen kirjoittaja täälläpäin:On semmonen sana kun linkki, tiiättekös mikä se on?
Eikun ruukata kirjoitetaan p:llä, eli pruukata ja se tarkoittaa, että jollain on tapana tehdä aina tietyllä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulähde:Ruukata on ihan kun runkata :kieh: :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:Ruukata.... Ja läpykkään on lipposet
Mulle kirjasto on lainasto ja mun lapset aina korjaa että EI SE OO LAINASTOAlkuperäinen kirjoittaja Katariina:kyllä, putukihveli on rikkalapio ja pipa on pipo. Salveetit tarkottaa servettejä. Salatti/saletti tarkottaa sen puheessa molemmat salaattia. Lisäksi se käyttää sanoja kuin sairala (sairaala) ja lainasto (kirjasto). "Hei muistakaas ottaa ne lainaston kirjat mukaan!"
kyrsä (10)Kyrsä on makkaraa