pohjanmaalla ollaan ammana ainakin..Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:Itsestäänselvää toisille..=) Minä olin kyllä hoomoilasena kun ekaa kertaa kaveri kehui olleensa ammana.. sitten on vielä kaffeli ja siffeli..Alkuperäinen kirjoittaja mä:no tietysti lapsenvahti..Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:amma
Meilläpäin lasten kylpyammetta sanotaan vannaksi.Alkuperäinen kirjoittaja =):Mennään mehtään kahtoo= Mennään metsään katsomaan
kaartiingit= Sälekaihtimet
kyrsä/käyrä= Grillimakkara
kihveli= rikkalapio
punkka= lasten kylpyamme
kooli= pieni vati
Hantuuki taasen on käsipyyhe. =)Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:Tuuki on meilläpäin pöytäliina, nestuuki nenäliinaAlkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:Onks se sama kun nestuuki?Alkuperäinen kirjoittaja Kivarri:Tuuki
Tahi haltianaAlkuperäinen kirjoittaja mä:pohjanmaalla ollaan ammana ainakin..Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:Itsestäänselvää toisille..=) Minä olin kyllä hoomoilasena kun ekaa kertaa kaveri kehui olleensa ammana.. sitten on vielä kaffeli ja siffeli..Alkuperäinen kirjoittaja mä:no tietysti lapsenvahti..Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:amma
mun murteella on kans kalijamakeli, eli hyvin liukasta.Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:tie on kaljamalla eli tie on liukas...Iisalmessa näin.kylläpä hymyilytti ku kuulin tuon
kloppi o ainaki poikanen eli pojan kloppi, räknätä on laskea (siis yks plus yks), pruukata on ruukata, olla tapanaAlkuperäinen kirjoittaja Neilikka77:Nöösi, kluuti, kloppi, räknätä, pruukata jne jne...
SE O RAUMA GIÄL ;-)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Porin sana ''kui?'' saa monet hämmentymään. Helsinkiläinden kaveri sanoi joskus ''stikkaaks eldist?'' enkä todellakaan ymmärtänyt hänen pyytävän tupakansytytintä. Hmm... Meillä tillukkaat on villasukat, puo on peppu ja paapiminen nukkumista. Porilaisia on välillä vaikea ymmärtää, kun sanoista katoavat loppuosat: ''emmätiä, ooks ny iha nakki et se menee kans tollee?'' Mutta mikään ei ole yhtä huvittavan kuuloista kuin Rauman murre.
Ihmiset onki multa monesti kysyny, et oonks mä lahesta ja mä aina vaan et w-t-f. Nyt mä tajuun... :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:No Lahdessahan sanotaan että Lahessa, käet taskussa, luetaan lehestä ja istutaan taakke.