Epi-no Delphine Plus - välilihan venytystreeni - kokemuksianne pikaisesti!

Juu, mielellänihän minä, kiva kun vaan jotakin kiinnostaa :) Silloin ku itsekin harkitsin laitteen ostoa oli kiva lukea koko tämä keskustelu läpi ja nähdä hyviä kokemuksia laitteesta :p kiva nyt sitten itse kertoa kokemuksia tänne! Toivottavasti vaan pääsen synnyttämään alakautta, jotta voin tulla kohta kertomaan sitten kokemukset :D toivottavasti rockstonekin tulee kohta tänne jakamaan kokemuksensa, olivat nimittäin oikein hyvät ;)
 
Heips!

Taalla 36+2 tanaan ja ekan kerran kokeilin. Tarkoitus talla viikolla vaan kokeilla 2-3 kertaa ja ensi viikosta sitten alkaa joka paiva tai jopa kaksi kertaa paivassa.

Paasin 21,5cm ja kokeilin kaksi kertaa. Hullu tunne. Vaikea rentoutua, mutta kokeilen eri asentoa parin paivan paasta josko sita pystyisi rentoutumaan ja hengittelemaan hieman.

Tarkoitus epasaannollisen saannollisesti paivitella tanne myos!
Itse pitkaan taustailin ja luin kokemuksia, ennenkuin ostin ko. laitteen!

Myyn myos laitteeni jos joku on kiinnostunut. Olen Kanadassa, jotenka ohjeet yms ovat vain englanniksi tai ranskaksi. Desifioin laitteen joka kerran jalkeen, seka otan selvaa josko laitteen voi desifioida niissa mikrodesifiointi pusseissa(rintapumpun).
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Kiva juttu iltakukka, että tulet myös päivittelemään omia kokemuksiasi!! :) Itse ajattelin vielä säilyttää laitteen tulevia synnytyksiä varten!! :) Toivottavasti kaikki kiinnostuneet saavat hankittua laitteen!! En kyl malta odottaa, että pääsen tosi toimiin!! :p
 
Sama taalla!
pidin taukoa tanaankin, ollaanhan kuitenkin vasta vko36. Huomenna aattelin tehda kevyen treenin ja samoin lauantaina. Sitten ensi viikosta joka paiva treenaten :)
Toivottavasti paasen synnyttamaan alakautta eika mene sektioon.

Itselle tama on todennakoisesti ensimmainen ja viimeinen synnytys. Mahdollisuuden tulla raskaaksi olivat erittain pienet ja olemme jo nyt puhuneet etta jos tulee vauvakuumetta ni adoptioon kaannymme.

Voin myyda oman laitteeni sopuhintaan, etta mahdollisimman moni paasee kokeilemaan. Ja kuten sanottu, mielellani otan selvaa onko tata laitetta mahdollista sterilisoida mikrosteriilipusseissa. Ja laitan vaikka mukaan viela semmoisen!

perjantaina palataan treenipaivakirjan merkeissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Kiva lukea muidenkin kokemuksista hieman lisää, joten kirjoitelkaa vaan :) . Palailen itse (toivottavasti) kirjoittelemaan tänne taas vuoden vaihteen jälkeen (2013-2014), kun toisen lapsen laskettuun aikaan on 4-6 viikkoa. Edellinen syntyi kaksi viikkoa etuajassa, joten olen miettinyt, et ehkä noi treenit kannattaa aloittaa mun kohdalla jo viikolla 34?
t. MammaLa & Möykky 5+1
 
Eilen jai treenailut valiin kun laakarin jalkeen extempore jain kaupungille :D

Tanaan kuitenkin treenattu taas ja 3.yrityksella mentiin.
Talla kertaa oli jo helpompi rentoutua ja hengitella. Kokeilin kyljellaan, selallaan ja nelinkontin :D Talla hetkella puolimakuulla selallaan on helpoin, mista olen hieman yllattynyt. No, tarkeinta on etta on hyva olla ja pystyy hengittelemaan ja keskittymaan.

Mittaan siis pallon ymparysmitan aina treenin jalkeen ja pidan taukoa hiukan ennenkuin seuraavaan kierrokseen.
Mitta ei kasvannut, mutta onhan tama vasta toinen kerta. Ensi maanantaina alotan treenit joka paiva ja toivottavasti tulosta syntyy!
Kesakuun 21. ja seuraaviin tuloksiin paastiin;
1) 20cm
2)21.6cm
3)20.6cm

kolmannella kierroksella hatailin hieman :D

Hyvat juhannukset!! :)
 
Jos nyt vihdoin sitten omat kokemukseni:

1. raskaus
Aloitin Epino-harjoitukset ohjeen mukaan kolme viikkoa ennen laskettua aikaa ja harjoittelin kaksi kertaa päivässä. Pääsin harjoituksissa 9,5 cm. Rv 40+2 syntyi esikoistyttö 3615 g 50,5 cm pipo 34,5 cm, ponnistusvaihe 45 min, epiduraali. Ei tikkejä eikä vaurioita alapäähän.

2. raskaus
Aloitin Epino-harjoitukset viisi viikkoa ennen laskettua aikaa ja harjoittelin n. kerran päivässä. Viimeisenä viikkona en kremppojen takia enää harjoitellut. Pääsin harjoituksissa 8,5 cm. Minulla oli ongelma, että pallo liukui aina ulos kesken harjoittelun, vaikka yritin kädellä estää. Ehkä en uskaltanut laittaa sitä tarpeeksi syvälle, kun oli kaikenlaisia loppuraskauden kipuja, mitä ei ensimmäisessä raskaudessa ollut lainkaan. Rv 40+5 syntyi pikkuveli 3770 g 51 cm pipo 35 cm, ponnistusvaihe 40 min (pää tarjoutui hieman väärin), spinaali ja pudendus. Ei tikkejä eikä vaurioita alapäähän.

Suosittelen laitetta ehdottomasti!

Mun raskaudet oli nyt tässä, joten myyn oman laitteeni. Laittakaa yksäriä, jos kiinnostaa.

Terkuin
rockstone & poitsu 10 vrk

Muoks** myyty
 
Viimeksi muokattu:
MammaLa tervetuloa takaisin!! :) Onnea uudesta raskaudesta!! :heart: Nii, en tiedä mitä "haittaa" sitä voi olla, jos aloittaa treenit liian aikaisin, mutta jos suositus on 3vko ennen laskettua, niin jos alat treenata 3viikkoa ennen 38+0, niin sittenhän se olisi 35+0, eli rv 36...eli en ehkä ihan noin aikaisin aloittaisi treenaamaan, kun viikolla 34. Mutta se onkin vain minun mielipide :D

iltakukka kyllä ne sentit sieltä vielä nousevat ;) itsekin koittaa aina olla hätäilemättä ja yleensä se onkin tuo minun 2. treenikerta aina jos sattuu tulemaan vähän hätäiltyä, niin ei sitten saakaan niin hyviä tuloksia, kun olisi voinut! :/

Kiva kun rockstone kävit tännekin kirjoittelemassa kuulumiset ja molempien raskauksien treenit vielä kertauksella!! :) Aivan mahtavaa kyllä, et vaik tällä toisella kerralla et päässyt niin pitkälle treeneissä, kun 1. kerralla, NIIN silti selvisit molemmilla kerroilla tikeittä, MAHTAVAA!! :p Ja hienoa, että sait myytyä laitteesikin, niin joku toinen onnellinen pääsee myös treenailemaan!! :)

Nonii ja taas täällä viikon treenit takana...

Täll viikolla mulla oli vain (maanantaina jälkeen siis) 3 treeni kertaa, koska nyt ollaan periaatteessa niin lähellä jo tavoitetta/1. tavoitteessa, ettei enään mikään hätä ole!

Keskiviikko: 1. harjoitus= 28,5cm (~9,1cm), 2. harjoitus= 29cm (~9,25cm) Ja tietenkin nyt kun päätin tehdä treenit vain joka toinen päivä, niin takapakkia tulee, joten ajattelin treenaa seuraavaksi heti jo huomenna...

Torstai: 1. harjoitus= 29,1cm (~9,25cm, jes, heti jo edistystä eiliseen!!), 2. harjoitus= HUIMAT 30cm eli 9,5cm tavoite saavutettu :p :p

Juhannus oli taukoa torstain tuloksen myötä...

Sunnuntai/tänään: 1. harjoitus= 29,5cm (~9,4cm), 2. harjoitus= 29,9cm (~9,5cm, tuli vähän kiirehdittyä, joten tulos jäi piirun verran alle 30cm, mutta ei haittaa :) Seuraavat treenit varmaankin vasta ylihuomenna... Ellei pääse tällä välin jo tosi toimiin :p Huomenna nimittäin poksuaa laskettu :p

BF & poitsu 39+6
 
babyfever1 Hyva hyva! onnittelut taydesta 30!! :D


Taalla treenit jai eilen valiin aamuisen pahoinvoinnin takia. Tanaan kuitenkin otettii heti aamusta 4 treenikertaa ja huomenna sama. Talla viikolla tarkoitus treenata kerran paivassa joka paiva ja ensi viikolla sitten ajattelin aamulla ja illalla.
Huomasin etta pallo luiskahtaa helposti kokonaan sisalle, elikka menee kait liian syvalle ja tama tuo todella ikavan tunteen. Varmaan johtuen kun vauvan paa on jo asettunut todella alas. Yritin kadella pitaa ennenkuin sain pumpattua niin etta pallo pysyi oikeassa kohdassa. Tassa tuntui kova paine, mutta paljon helpompi hengitella ja rentoutua. ja tuntui valiliha venyvan :D
Lahinna olen selinmakuulla treenit tehnyt, koska meilla on taalla (ainakin mun sairaalassa) tapa etta selinmakuulla ponnistetaan. Niin haluan mahdollisimman paljon valmistautua tahan.
kuitenkin...treenit seuraavasti
1) 21cm halkasija, hissukseen aloitettiin ja hengiteltiin
2) 23,5cm, tassa kohtaa hoksasin etta pallo on ollu liian syvalla
3) 23cm, hatailtya tuli
4) 24cm!! ja olo oli todella hyva ja venynyt :D

mies jo vitsaili etta taitaa seksi jaada valiin kun tassa nyt treenaillaan ni kyllahan se aika venynytta tavaraa on :D hahaha...
 
En ole paivitellyt ja treenitkin jaannyt suunniteltua vahemmalle...
huomenna kuitenkin treenipaiva taas ja paivitan aikaisemmatkin luvut. edistysta on tapahtunut, hitaasti mutta tapahtunut kuitenkin.
en tieda mihin nama paivat menee :D
 
Noniin. Treenit jatkukoon.
Eilen oli 38+3 neuskari, ja tekivat mita taalla kutsutaan stretch+sweep(ei mitaan havaintoa mita tuo on suomeksi tai etta tehdaanko sita suomessa). Krampithan tasta tuli ja en siis eilenkaan treenaillut.
Tanaan kuitenkin taas ja hyvalta tuntui pienen tauon jalkeen. Joka kerta jotenkin pystyy rentoutumaan enemman ja tavallaan kontroilloimaan.

Viime viikolta muutamia mittauksia...

1)22cm
2)23.5cm
3)24,5cm

Alkaa siis huomaamaan etta pikkuhiljaa alkulammittelyn jalkeen pystyy kasvattamaan mittaa niin etta tukalalta tuntuu mutta hengittelylla pystyy rentoutumaan.

toissapaivana...
1)24cm
2)24,5cm
3)24,5cm

Ja tanaan. Jaksoin jopa 4 kertaa kokeilla kun piti pienen tauon. Mua jotenkin aina tympasee alottamaan, varsinkin nytten kun vauva on tosi alhaalla ja muutenkin on paikat hellana...
mutta mitathan oli ihan mukavia
1)20cm (mitaaa??)
2)23,5cm
3)25,5cm
4)26cm
5)23cm (huomaa etta aloin hatailemaan ja ajatukset meni ihan muualle)

Huomenna taas..alkaa LA lahenemaan etta pitaa treenata tiuhempaan :)
 
Hei! Minulla olisi kans myynnissä uudenveroisessa kunnossa oleva Epi-no delphine plus laite. Olen ostanut sen Talvella 2011 , tilasin ihan verkkokaupasta. Ohjeet ja pakkaukset tallella vielä. Käytin sitä esikoisen odotuksessa ja koin sen kyllä todella hyödylliseksi, säännöllinen harjoittelu tuotti varmasti tulosta sillä synnytin potran pojan alateitse ja itse synnytys meni todella helposti eikä tullut ainuttakaan repeämää tms. :) SUosittelen lämpimästi!

Nyt toinen tuloillaan, enkä ole esikoisen jälkeen käyttänyt, tämä toinen kuitenkin tuli sen verran lyhyellä väliajalla että ajattelin laitteen pistää eteenpäin seuraavalle. Voisin puoleen hintaan myydä, (OVH 100e verkkokaupassa) Olen tietenkin steriloinut että menee kyllä hyvin vielä seuraavalla käyttäjällä.

Laita Yv:tä jos laite kiinnostaa/ annan mielelläni lisätietoja :)

-Karoliina87-
 
No niin, nyt sitten vihdoinkin sitä synnytyskertomusta :)

Keskiviikko iltana ja torstaina koko päivän (26.-27.6) supisteli epäsäännöllisesti (1-1,5h säännöllisiä ja sit aina lopahti), mut to illalla sit alkoi tulee 11 jälkeen vihdoinkin säännöllisesti. Valvoin sit tietty niiden kanssa koko yön; para-tabs 1g:lla sain nukuttua huimat 40min. koko yönä ja n. klo 3 otin Tens -laitteen käyttöön. Aamulla klo 6 lähdettii KOKSiin. Siellä sit olin mennessä 1,5cm auki ja kaulaa ihan ohut reuna vaan jäljellä. Sanoivat, et voidaa lähtee jonnee viel kävelee tai sit saadaa jäädä salii, kun on tilaa. Eli jäätiin sinne sit ku olin valvonu koko yön, ni hittooks mihkää jaksanu lähtee kävelee :D Sit testasin jumppapalloo, kauratyynyy, ammetta, oxynormii, kaasuu...kaikkee mitä tarjottiin vaan :D kaasu sopi kyl mulle tosi hyvin, kun sen toimivuudesta niin montaa mieltä myös ollaan! Sit ku olin 4cm auki, ni naapuriin mentii laittaa epiduraalia ni kysyivät haluunko samalla, ni otin sit sen jo silloin, vaikka kaasulla pärjäili ihan hyvin. Mut sehän meni sit johkii ihan väärään paikkaan, koska ei auttanut yhtään. Eli pyysivät sit anestesialääkärii laittaa uuden. No onneks 2. kerralla sit onnistui! Sit siinä vaan odoteltii, et pääsee ponnistaa ja vaille 8 sit alotettii illal ja 13min. ponnistuksella poitsu näki maailman! Epi-nouta käytettyä oli tosi helppo ponnistaa, kun tiesi tarkalleen sen suunnan minne ponnisti, joten kätilökään ei joutunut kertaakaan ohjeistamaan mihin suuntaan pitäis ponnistaa! Sit kun aina ennen ponnistamista sain ottaa vielä kaasusta rohkasua, ni se toimi mulla tosi hyvin! Muutama nirhauma paikattiin, mut sekin oli onneks ihan mukava kokemus, ku sain epiduraalii lisää siks aikaa + paikallispuudutteet! Eli välilihalle ei käynyt mitään ja uskon senkin olevan täysin treenien ansiota!! :)
 
miss_piggy
Onko kellään tietoa että mistä materiaalista tuo sisään tuleva osa on valmistettu? Mietin vaan kun olen kumille (lateksille) allerginen, että uskaltaako tuollaista hommata..
 
En muista kuka oli, mut alotti treenin viikolla 35 ja Joku alotti viikolla 36 ja noin yleisesti valmistajan ohje on vissiin 3viikkoo ennen LA:ta saa alottaa. Et noi reenit saattaa kuulemma käynnistää synnytyksen ja joku höpisi jostain tulehduksista, mut jos noi vehkeet pesee käytön jälkeen niin en olis huolissani... :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jai kirjottaminen minulla hieman vahemmalle kiireiden takia.
Kuitenkin pallolla paasin muistaakseni 26cm(ymparys) asti. 20.7 syntyi poika 3kg :)
Yhtaan ainutta repeamaa ei tullut ja katilo kommentoi kuinka hyvin ponnistusvaihde meni(10min) olin kuulemma kuin vanha tekija :D hehe
koin etta laite auttoi, varsinkin tuohon ponnistusvaiheeseen!!

Tulen suomeen 6.10 kahdeksi viikoksi ja voin myyda laitteeni, tarjouksia otan vastaan! Laite siis ostettu kanadasta, mutta aivan sama laite, kaytto ohje on vain englanniksi/ranskaksi.

isosysta@hotmail.com voi laittaa viestia :)

kiitos
 
Miss_piggy ai sulla on toi epi, hei muista sit kun aloitat treenaamisen niin kertoa myös tuolla ''meidän'' puolella treenien etenemisestä, kun täällä käyn harvemmin lukemassa. Itsekin ajattelin sen sit hommata jahka ollaan turvallisilla vesillä.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Miss_Piggy, mä aloitin treenit viikolla 35, en enää muista syytä, mut poitsu syntyi 37+5(?) eli jos olisin aloittanut ohjeen mukaan, en ois ehtinyt treenaa kauheen kauaa. Ja en usko et treenit vaikutti tuohon melko varhaiseen synnytykseen.
 
miss_piggy
Pakko kysyä, että miten te mittaatte nuo sentit? Mullakin on nyt tuo epi-no laite ja oon tutkinu noita ohjeita, mutta en oiken tajua, että miten sen voi tietää montako senttiä se pallo on leveydeltään kun sitä pumppailee sisällään. Lasketteko siis pumppausten määrän ja sitten otatte pallon ulos ja pumppaatte taas saman määrän minkä saitte pumpattua pallon ollessa paikoillanne ja mittaatte sentit / ympärykset?
Tuo itse mittari siinä pumppauslaitteessahan ei näytä mitään senttilukemia, joten en oikein tiedä miten tuo olis helpointa mitata.

28+6
 

Yhteistyössä