Epätoivottu raskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasko

Vieras
Tämä on nyt varmaan aika sekava viesti, mutta sekava on olo muutenkin tällä hetkellä.. Pahoittelut.

Elikkäs pahoin pelkäsin ja tänään nyt sitten paljastui, että pillerit on päässyt pettämään. Ollaan poikaystävän kanssa kummatkin tehty toisillemme selväksi, että lasta ei todellakaan vielä haluta ainakaan pariin vuoteen.

Homma on siinä, että poikaystäväni on vahvasti uskovainen ja abortti on hänelle EHDOTON ei, eikä siitä edes keskustella. Itse en todellakaan koe olevani valmis vanhemmaksi, eikä lapsi todellakaan sopisi tähän elämäntilanteeseen, opiskelut on kesken ja vaikka lapsia ehdottomasti haluankin ja paljon, niin haluaisin elämäni olevan "valmiimpi" silloin, kun perhettä ryhdyn perustamaan.

Abortti on siis poikaystävälle ehdoton ei, ja minulle ehdoton kyllä.

En siis ole vielä kertonut asiasta poikaystävälle, vaan halusin miettiä asiaa ensin itse. Ahdistaa ja tuntuu epäreilulta, että olen hoitanut ehkäisyn kunnolla, mutta silti näin tapahtuu.. Tiedän varmuudella, että edessä on joko abortti ja ero poikaystävän kanssa (hän ei voisi hyväksyä aborttia) tai jatko suhteessa ja epätoivottu lapsi. Kamalaltahan tämä kuulostaa, mutta tässä tilanteessa lapsen saaminen pilaisi paljon. Tein todella paljon töitä päästäkseni kauppikseen, ja raskauden myötä joutuisin luultavasti jättämään kouluni kesken. Tämän myötä olisi myös todella hankalaa tarjota lapselle sen ansaitsema elintaso, vaan elämä olisi luultavasti yhtä sentinvenytystä.

Pelottaa, tekisi mieli olla kertomatta poikaystävälle ollenkaan. Voitaisiin jatkaa elämää normaaliin tapaan, hoitaa koulut loppuun, hankkia ammatit ja talo ja perustaa perhe. Toisaalta en tiedä, miten voisin elää valehtelemisen kanssa.

En varsinaisesti etsi täältä ratkaisuja ongelmaani, mutta tässä tilanteessa ei ole oikein ketään, jonka kanssa keskustella, ja kaipaisin ulkopuolisia ajatuksia. Mitä olette mieltä?

Ensiksi, kerro miehelle. Seuraavaksi varaa neuvolaan aika ja käy keskustelemassa siellä.

Minusta tässä saattaisi poikaystäväsi vakaumus mennä edelle jos suhteenne on jo pidempi. Koulua ei tarvitse keskeyttää, pidät vain yhden välivuoden. Ryhmää joutunet vaihtamaan mutta koulua ei kannata missään nimessä jättää. Kyllä sen saa lapsenkin kanssa käytyä.

itse teet päätöksen oletvo valmis siihen jos päätt aborttiin niin poikaystävä voi jättää . vakaamuksen takia. ja vaiikka saisit lapsen ei elämä loppu siihen voi opiskella..

En ole koskaan kuullutkaan että raskauden takia pitäisi koulu lopettaa? Ystäväni opuskeli melkein la asti ja piti hetken taukoa. Jatkoi vähän ajan päästä mihin jäi. Valmistui ihan vähän myöhemmin kuin hänen kanssaan samaan aikaan aloittaneet.
Mielestäni tuo koulu on vaan tekosyy. Kaikkeen tuollaiseen on nykypäivänä vaihtoehtoja. Ei raskaus eikä lapsi lopeta elämistä. Eikä lapsi tarkoita että pitää olla neljän seinän sisällä koska on lapsi.
Toinen ystäväni opiskelee amk kun hänen lapsi on nyt alle vuoden vanha. Ja onhan lapsellasi isä. Joka hoitaa ja huolehtii jos jatkat koulua myöhemmin.
T: Epätoivotun lapsen äiti joka olikin maailman paras tapahtuma

Mulle kävi melko samalla tavalla. Pillerit petti ja lapsia en ollut ajatellut saavani ikinä. Päädyin kuitenkin pitämään lapsen ja hetkeäkään en ole katunut, en ikinä! Rahallisesti on ollut tiukkaa joskus, mutta lapselta ei ole puuttunut mitään. Itse olen tinkinyt omista jutuista, mutta sekin on tullut jotenkin niin luonnostaan.

Sun vaan pitää nyt hetki saada miettiä ja todella suosittelen kanssa, että varaat ajan esim. neuvolaan, niin pääset juttelemaan asiasta. Sinä itse päätät, mitä teet! Välillä abortti on se oikeammalta tuntuva ratkasu, eikä siihen kukaan muu voi mitään sanoa. Mutta älä oikeasti koulun takia sitä päätöstä tee, ei tässä maailmassa ole ikinä "valmis", jos sitä meinaa odotella ennen kun lapsia päättää hankkia. Lapsi on se "valmis" ja sen ympärille rakentuu kaikki muu. :)

Meillä on tilanne toisinpäin... minä voisin pitää tämän yllärivauvan mutta mies panikoi ja pelkää ja toivoo että teen abortin????ja ei olla nuoria edes enää.

Miehen uskonto sallii esiaviollisen seksin ja ehkäisyn, mutta ei aborttia? Kuulostaa että hän tulkitsee uskontoaan miten parhaaksi näkee? Ehkä hän myöntyisi aborttiinkin jos puhutte asiasta?

Miehen uskonto sallii esiaviollisen seksin ja ehkäisyn, mutta ei aborttia? Kuulostaa että hän tulkitsee uskontoaan miten parhaaksi näkee? Ehkä hän myöntyisi aborttiinkin jos puhutte asiasta?

Mä kasvoin kristityissä piireissä ja voin sanoa, että toi on ihan arkipäivää. Yllättävän harvalla tuntuu olevan mitään logiikkaa sen kanssa, miten uskontoa ja Raamattua tulkitsee vaan sieltä valitaan ne parhaat palat mitkä sopii itselle.

Yhteistyössä