Epämääräiset hirvenlihaköntit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

The titityy

Vieras
Pakasteessa hirvenlihoja ja eihän niistä ota selvää mitä osaa ne on.
Jos sitten sulatan tietämättä mikä pala on kyseessä, niin mitä voisi tehdä lihasta, olipa se mitä osaa hyvänsä?
Pitäisikö suosiolla keittää vaan ja sitten kypsästä tehdä kastiketta tms.?

Mikä on sinun suosikki reseptisi hirvestä? =)

Ei ole myllyä, näkyi muutama jauhelihakin olevan siellä, ne sentään tunnistin. :)
Osa paloista näyttäisi olevan luuttomia ja osa luullisia.
Hirvenlihasta tehty stroganof on kyllä herkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Ostat karjalanpaistilihoja ja kasleria ja kaikki vaan samaan pataan "hirvipaistin" kanssa. Pitkä paistoaika ja hyvää tulee.

Näin tai pelkää hirveä paloina, ensin pannulla ruskisttenuna ja sitten pataan kera mausteiden; NAM

keitto on ihan parasta..:P

-keitä lihat kypsiksi sipulin, porkkanan, maustepippurin ja laakerinlehden kanssa
-keitä perunalohkot, keittojuurekset ja sipulia siivilöidyssä lihan keitinliemessä , kun ovat kypsiä, lisää kuutioitu, kypsä liha, lisää tarpeen mukaan mausteita, kiehauta ja lisää lopuksi persiljasilppua

Osta Pirkka grillauskastiketta. Siitä pullosta noin puolet valelet sulan lihaköntin päälle ja kun on paistoastiassa. Sitten annat vuorokauden jääkaapissa marinoitua, kääntele välillä ja valele sillä kastikkella. Seuraavana päivänä uuniin, itte pidän yleensä esim. 150-175 mieluiten kansi päällä ja monta tuntia, esim. 3...tulee mureaa . Niin ja muista nestettä lisätä marinadin sekaan niin että liha melkein peittyy ennen paistoa. Menee sellaisenaankin sitten vaikka leivän päällä =)

Mä teen käristyksen pelkästä hirvestä kyllä. Käristän voissa pannulla, sekaan sipulia (ja ehkäpä sieniä ja lopuks kermaa). Vesi tai olut sopii myös nesteeksi. Gulassi on myöskin hyvää, sekä tilliliha.

Alkuperäinen kirjoittaja Nasta Pimu:
Suosittelen muuten seuraavan kerran kirjoittamaan pusseihin, mitä niissä on. Ite kirjotan kaikkiin, myös onko kyseessä vasa, lehmä jne.

Niin minä kirjoitankin jos itse pakastan mutta kun mulle tuotiin lihaa pakastettuna, ilman kirjoituksia. :/

pistät vaan pataan niitä paloja. marinoit ekaks hyvin ja heität mukaan sipulia, porkkanaa, perunaa ja sen marinadin. annat olla 100 asteessa 9 tuntia niin tuleepi murakkaa, NAM! taiampa tehä porosta tuota viikonloppuna :p

Yhteistyössä