epäilen, että siskoni lasta(4v) on hyväksikäytetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei provo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei provo

Vieras
Hän on ollut luonani yökylässä(vanhempiensa kanssa) ja joka ilta monta kertaa sänkyyn päästyään kuulemma hinkkaa alapäätään, niin että pikkuhousut pitää vaihtaa muutamankin kerran ennen kuin nukahtaa. Itselläni on samanikäinen tyttö sekä vanhempi eikä kummallakaan lapsella ole tuollaista käytöstä... Siskoni mielestä se on normaalia, ja ihmetteleekin, että eikö meidän tytöt?!

Miten puuttua asiaan? Haluaisin todella kaikkea hyvää tuolle pikku tytölle, hän oireilee muutenkin. Siskoni joskus miehensä kanssa riidellessään sanoi, että miehellä tapana katsella pikku tyttöjä IKKUNASTA?? Mutta mistään hyväksikäytöstä en voi varmemmin tietää, enkä tiedä miten lapset oireilee, mutta itselleni kieltämättä tuli outo tunne:/

Yks voi olla, että tytöllä on tulehdus! Ja kyllä mun mielestä tuo hyväksikäyttöepäilyskin täytyy ottaa todesta. JOskus kun epäilyt valitettavasti osottautuvat todeksi.

Mitä muita oireita tytöllä on?

Tyttö ei anna isän pyyhkiä(jos käy kakalla) tulee hirveä huuto, "äiti pyyhkii, äiti pyyhkii, äitiiiiii apuuuaaaaa" :/ Tyttö ei anna isän pukea(toistuu sama huuto), ei mene isänsä syliin ikinä, aina äidin. Tyttö puhuu lässyttämällä, vaikka osaa puhua kunnollakin.

Miksi ne pikkarit pitää vaihtaa? Minusta hänelle pitäisi etsiä pikkarimalli, vaikka bokserit, jotka eivät hinkkaa ja haittaa. Tunnen 4-vuotiaan tytön, jolla on kamala olo väärän mallisissa pikkareissa, niiden pitää olla saumattomat ja juuri sellaiset bokserit. Muuten hänen pitää vähän väliä korjata niiden pikkareiden saumoja ja paikkaa, kun ne häiritsee ja tuntuu inhottavalta. Jos veisit muutaman parin sellaisia toisenlailla ommeltuja pikkareita tuliaisiksi?

Tyttö ei anna isän pyyhkiä(jos käy kakalla) tulee hirveä huuto, "äiti pyyhkii, äiti pyyhkii, äitiiiiii apuuuaaaaa" :/ Tyttö ei anna isän pukea(toistuu sama huuto), ei mene isänsä syliin ikinä, aina äidin. Tyttö puhuu lässyttämällä, vaikka osaa puhua kunnollakin.

No tää nyt ei minusta ole vielä mikää merkki seksuaalisesta hyväksikäytöstä..
Mä tunnen aika monta perhettä missä vain ja ainoastaan äiti kelpaa..

Tuo on ihan normaalia että lapsilla on vaiheita milloin kelpaa vain toinen vanhemmista. Samoin on unnuttaminenkin normaalia. En tosin väitä etteikö epäilyä hyväksikäytötä pitäisi ottaa tosissaan. Jos sulla on epäilyjä niin tee asialle jotain (sosiaaliviranomaisiin yhteys tmv.).

Monelle lapselle ei kelpaa tiettyihin asioihin kun toinen vanhempi. Tällä hetkellä meidän 4-vuotiaalle ei kelpaa kuin isä iltasadun lukijaksi, ja ainoastaan minä kelpaan auttamaan pukemisessa. Se, että lapsi ei sinun nähden mene isän syliin, ei tarkoita ettei hän IKINÄ menisi isän syliin.
Onko perheessä pienempää lasta? Monesti vanhemmat lapset alkavat silloin lässyttää kun haluaisivat olla se vauva joka on koko ajan äidin hoivassa.

pikkarit pitää kuulemma vaihtaa kun kastuvat? Näin tyttö sanoi... Jotakin outoa tuossa heidän tilanteessaan on,ja paljon muutakin, mistä en voi täällä puhua, ettei tunnisteta...

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23010662:
Tuo on ihan normaalia että lapsilla on vaiheita milloin kelpaa vain toinen vanhemmista. Samoin on unnuttaminenkin normaalia. En tosin väitä etteikö epäilyä hyväksikäytötä pitäisi ottaa tosissaan. Jos sulla on epäilyjä niin tee asialle jotain (sosiaaliviranomaisiin yhteys tmv.).

Mä taas ajattelisin, että ennen yhteydenottoa mihinkään, niin kannattaa miettiä onko todella riittävän painavat syyt epäillä hyväksikäyttöä. 'Perättömästä' epäilystä saattaa alkaa aikamoinen hulabaloo, joka tuottaa mielipahaa monille.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23010662:

Tuo on sitten ihan viranomaisista kiinni mitä tapahtuu, siinä nimittäin voi saada "tyttöjä ikkunasta katsova isä" melkoisen maineen ja päästä kuulusteluihin vastaamaan sellasiin kysymyksiin joissa useimmilla pulssi nousee. Mutta jos epäilys on nyt kuitenkin todellista niin ei kannata jättää tekemättä, kyllä se syyttömyyskin sieltä löytyy.

Tämä kyllä ON huolestuttavaa. Setäni käytti minua lapsena hyväksi. Hänen omat lapsensa reagoivat juuri samoin eli eivät antaneet isänsä pyyhkiä. Pelkäänpä, että on kajonnut myös omiin tyttäriinsä.

Meillä vain isä saa pyyhkiä ja pukea jne. Isä osaa pyyhkiä kuulemma paremmin ja minä olen yrittänyt opettaa pyyhkimään kakat itse. Pukemisessa sama-isä pukee mieluummin kun minä käsken pukea itse ja autan tarvittaessa. Lässyttää joskus puhuessaan kun tulee sellainen "vauvakohtaus" eli tekee sitä tarkoituksella. Haluisi olla varmaan vielä vauva.

pikkarit pitää kuulemma vaihtaa kun kastuvat? Näin tyttö sanoi... Jotakin outoa tuossa heidän tilanteessaan on,ja paljon muutakin, mistä en voi täällä puhua, ettei tunnisteta...

Mites olisi jos ennen viranomaisille ilmoittamista kertoisit epäilyistä ihan suoraan tämän tytön vanhemmille? Kyllä sitä reaktiosta melkein tietää mistä on kyse, syytön sekoaa täysin ja syyllinen on hiljaa ja lähtee esittämään "järkiperäisiä syitä" asioille..

Pystyisitkö joskus juttelemaan tytön kanssa kahden kesken? Yritä saada selville, onko isä tehnyt jotain asiatonta? Voihan olla, että tyttö kertoo ihan itse sinulle, mitä on tapahtunut. Tytön pitää tietenkin ensin luottaa sinuun.

[QUOTE="hui";23010714]Tämä kyllä ON huolestuttavaa. Setäni käytti minua lapsena hyväksi. Hänen omat lapsensa reagoivat juuri samoin eli eivät antaneet isänsä pyyhkiä. Pelkäänpä, että on kajonnut myös omiin tyttäriinsä.[/QUOTE]

ainoana merkkinä tuo pyyhkiminen ei mielestäni ole huolestuttavaa. Melko nuorikin lapsi voi kokea alapäänsä yksityiseksi ja vastustaa pyyhkimistä oli sen tekijänä kuka tahansa.

Yhteistyössä