Epäsiisti kyläpaikka!!

  • Viestiketjun aloittaja suututtaa
  • Ensimmäinen viesti
Kannattaa varmaan jättää vierailut väliin jos niin alkaa raivostuttamaan toisten kotien likaisuus.
Meillä ainakin eletään ja laitetaan eläminen etusijalle. Joten ei ole aikuisilla aikaa aamusta iltaan olla imuri ja moppi kädessä. Lapset saa sotkua aikaan ja eläimistä lähtee karvoja. Lähtee vaikka kuinka imuroisi niitä sohvia ja mattoja.
 
Salama McQueen
Mä nyt vielä kaivan verta nenästäni, mutta mun mielestä lasten oikeuksiin kuuluu saada asua ihmismäisessä kodissa. :D (huumorilla ;) ) Tottakai jokainen saa elää kuten tykkää, mutta ei tuota "jokainen tyylillään"-kommenttia voi käyttää ihan loputtomiin. Kyllä se siivous kuuluu ihan perusvelvollisuuksiin, kuten ruoanlaitto, pyykinpesu jne. Mun mielestä se nyt vaan on laiskuutta (tai sitten ei, jos kyse jostain mielenterveysongelmasta), jos huusholli on siinä kunnossa, ettei jalansijaa ole, sukat tarttuu kiinni lattiaan eikä ole puhtaita astioita laittaa kahvipöytään, jos siis pöydässä olevalle talmalle ylipäänsä voi laskea kahviastioita. ;)
 
Matkailu avarataa ja sitä saattaa nähdä jotain muutakin epäsiistiä kuin nuo ap:n mainitsemat asiat. Olen sitä mieltä että ei kannata mennä tuollaisiin paikkohin jos on yliherkkä. Olen kyllä sitäkin mieltä että psyyke pysyy paremmin tasapainossa jos siivoa edes joskus (tämä siis sille ap:n vierailupaikan isäntäväelle terveisinä)
Olen pitkän ikäni varrella tutustunut aika paljon sellaisiin ihmisiin jotka ovat kiinnostavia ihmisinä, niin että kun mennään heille tai he tulevat meille on niin paljon muuta puhuttavaa ja ajateltavaa etten ehdi nähdä onko heillä siistiä vai ei. Toisaalta kaljatölkkejä ei ole enää nykyisin kenenkään tuttavani lattioilla, toisin oli silloin joskus nuoruudessa.
Jos esim. perheen äiti on tosi kiireinen töissä tai muissa askareissa eikä isä tee mitään kotitöitä niin ap:n kuvailema tilanne on ihan helppo nakki toteuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mä nyt vielä kaivan verta nenästäni, mutta mun mielestä lasten oikeuksiin kuuluu saada asua ihmismäisessä kodissa. :D (huumorilla ;) ) Tottakai jokainen saa elää kuten tykkää, mutta ei tuota "jokainen tyylillään"-kommenttia voi käyttää ihan loputtomiin. Kyllä se siivous kuuluu ihan perusvelvollisuuksiin, kuten ruoanlaitto, pyykinpesu jne. Mun mielestä se nyt vaan on laiskuutta (tai sitten ei, jos kyse jostain mielenterveysongelmasta), jos huusholli on siinä kunnossa, ettei jalansijaa ole, sukat tarttuu kiinni lattiaan eikä ole puhtaita astioita laittaa kahvipöytään, jos siis pöydässä olevalle talmalle ylipäänsä voi laskea kahviastioita. ;)
Harva lapsi asuu ns ihmismäisessä kodissa, jos sinun kriteerisi määrittävät sen inhimillisen kodin. Kaikkialla kun sitä kotia ei saada näyttämään naistenlehden aukeaman tiptop himalta. Suomessa varmaan enemmistö lapsista asuu suht siisteissä asunnoissa, mutta maailmaan mahtuu muitakin lapsosia kun omamme.
Huusholli saattaa mennä jo päivässä todella sekaseen kuntoon, vaikka olisi juuri siivottu. Joten en kyllä aina pistäis kaikkea laiskuuden piikkiin. Monella saattaa olla sitä aika + energia pulaa jolloin jokaisen tahran peseminen lattiasta tuoreeltaan saattaa jäädä.

 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Mä nyt vielä kaivan verta nenästäni, mutta mun mielestä lasten oikeuksiin kuuluu saada asua ihmismäisessä kodissa. :D (huumorilla ;) ) Tottakai jokainen saa elää kuten tykkää, mutta ei tuota "jokainen tyylillään"-kommenttia voi käyttää ihan loputtomiin. Kyllä se siivous kuuluu ihan perusvelvollisuuksiin, kuten ruoanlaitto, pyykinpesu jne. Mun mielestä se nyt vaan on laiskuutta (tai sitten ei, jos kyse jostain mielenterveysongelmasta), jos huusholli on siinä kunnossa, ettei jalansijaa ole, sukat tarttuu kiinni lattiaan eikä ole puhtaita astioita laittaa kahvipöytään, jos siis pöydässä olevalle talmalle ylipäänsä voi laskea kahviastioita. ;)
Harva lapsi asuu ns ihmismäisessä kodissa, jos sinun kriteerisi määrittävät sen inhimillisen kodin. Kaikkialla kun sitä kotia ei saada näyttämään naistenlehden aukeaman tiptop himalta. Suomessa varmaan enemmistö lapsista asuu suht siisteissä asunnoissa, mutta maailmaan mahtuu muitakin lapsosia kun omamme.
Huusholli saattaa mennä jo päivässä todella sekaseen kuntoon, vaikka olisi juuri siivottu. Joten en kyllä aina pistäis kaikkea laiskuuden piikkiin. Monella saattaa olla sitä aika + energia pulaa jolloin jokaisen tahran peseminen lattiasta tuoreeltaan saattaa jäädä.
Voi ei..En mä tarkoittanut sillä ihmismäisellä kodilla meidän tapaamme hoitaa kotia! Päinvastoin, mulla on ongelmia tämän liiallisen siivoomisen kanssa, ei sekään ole normaalia!

Ja tiptop-kodista ei tosiaan ollut kyse vaan näistä tällaisista ääritapauksista (joihin minäkin olen törmännyt) ja niissä on oikeasti puhtaasti kyse vaan siitä, että äiti & isä inhoavat siivoamista ja suovat itselleen oikeuden asua paskassa, koska eivät tykkää siivota.

Eli ei todella ollut kyse siitä, että joka tahra pitäisi hinkata ja kaikki olla millilleen, vaan siitä, että kenenkään terveys ei vaarannu liiallisesta likaisuudesta.

Ja ei se huusholli kyllä itsestään mene kamalaan kuntoon, tavarat käytön jälkeen paikoilleen, jäljet korjataan nopsaan heti, opetellaan siisteiksi. ;)
 
"Ja ei se huusholli kyllä itsestään mene kamalaan kuntoon, tavarat käytön jälkeen paikoilleen, jäljet korjataan nopsaan heti, opetellaan siisteiksi. ;) "[/quote]

Meillä on ainakin jatkuvasti leluja levällään, koska lapset leikkivät aamusta iltaan. Sen lisäksi meillä on jumalaton sotku, koska tavaroille ei vaan ole niitä omia paikkoja. Säilytystilaa kun ei ole riittävästi. Ja mukulat purkavat jatkuvasti mm kirjoja kirjahyllyistä pitkin lattioita. Joten ainakin meidän perheessä eläminen saa näkyä myös kodissa. Mulla ei ole mitään tarvetta konttailla lattiolla nyppimässä jokaista roskaa tai lelua 5 minsan väliin pois silmistä. Jos se vieraita häiritsee, niin kyläillä voi sitten niissä enemmän edustusmallin kodeissa.
 
Keittiönoita
Mä kyllä koitan siivota ennenkuin vieraita on tulossa, mutta valitettava tosiasia on, että meidän koirasta lähtee karvaa. Siitä LÄHTEE karvaa. Jos siis vieraani eivät halua olla koirankarvaisessa kodissani, he voivat viihdyttää sitten itseään mun kulkiessa imurin kanssa koiran perässä. Tosin en kyllä koirankarvafobiasta kärsiviä koskaan meille kylään kutsukaan.
 
kotini on kotini eikä mikään näyttelypaikka. ei kaikkiin paikkoihin ole pakko mennä kylään. En tosin minäkään tykkää koiran ja kissankarvoja kantaa vaatteissa kotiin, mutta siinä on kyllä perheen allergiat syynä. eilen mies pärski ja pärski kun kakkonen oli ollut kissapaikassa yökylässä eikä vaihtanut vaatteita heti kun tuli kotiin
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
"Ja ei se huusholli kyllä itsestään mene kamalaan kuntoon, tavarat käytön jälkeen paikoilleen, jäljet korjataan nopsaan heti, opetellaan siisteiksi. ;) "
Meillä on ainakin jatkuvasti leluja levällään, koska lapset leikkivät aamusta iltaan. Sen lisäksi meillä on jumalaton sotku, koska tavaroille ei vaan ole niitä omia paikkoja. Säilytystilaa kun ei ole riittävästi. Ja mukulat purkavat jatkuvasti mm kirjoja kirjahyllyistä pitkin lattioita. Joten ainakin meidän perheessä eläminen saa näkyä myös kodissa. Mulla ei ole mitään tarvetta konttailla lattiolla nyppimässä jokaista roskaa tai lelua 5 minsan väliin pois silmistä. Jos se vieraita häiritsee, niin kyläillä voi sitten niissä enemmän edustusmallin kodeissa.
[/quote]

No höh, tottakai meilläkin lelut saa olla lattialla. Ei nuo 1- ja 2-veet vielä ymmärrä, että joka leikin jälkeen kerätään. Mutta illalla keräämme lelut kaikki yhdessä ja usein myös ennen päiväunia. Sä nyt kärjistät! Mä en tosiaan varmasti tarkoittanut teidän huushollia, vaan näitä räikeitä ääritapauksia, jotka ovat kertakaikkiaan jo asia aivan erikseen kun koirankarvat ja lattialla olevat lelut.

Noilla tavaroilla tarkoitan lähinnä sellaista muuta sälää, lehtiä, papereita, pikkuroinaa, levällään olevia vaatteita tms. Ne on ihan yhtä helppo viedä käytön jälkeen paikoilleen. Ja tiskit laittaa heti syönnin jälkeen koneeseen ja pyyhkäistä pöytä. Tällaista tarkoitan!

Ei varmasti ketään häiritse elämisen jäljet lapsiperheen kodissa, ei edes minua. ;)
 
äiti
joo likaisuus(hiekkaset,ruokatahraset lattiat,likavaatteet hujan hajan,ruokalautaset päivän pöydillä,pöytä pyyhkimättä monta päivää) ei ole normaalia.kun perheessä on lapsia pitäisi järjen vähän juosta ja opettaa lapsetkin pikku siivoukseen. kun perheessä on lapsia saa meillä kuitenkin leikkiä leluilla myös muualla kuin lastenhuoneessa, onhan tämä myös lasten koti. ja syödessä murustelevat,joskus kaatuu maito, mutta kyllä meillä on tapana siivota sotkut heti ja lapset auttavat ikänsä mukaisesti ja kiitettävästi huolehtivat omat tavaransa paikoilleen.saastaisuus ja päivän touhujen aiheuttama epäjärjestys ovat eri asia!
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
joo likaisuus(hiekkaset,ruokatahraset lattiat,likavaatteet hujan hajan,ruokalautaset päivän pöydillä,pöytä pyyhkimättä monta päivää) ei ole normaalia.kun perheessä on lapsia pitäisi järjen vähän juosta ja opettaa lapsetkin pikku siivoukseen. kun perheessä on lapsia saa meillä kuitenkin leikkiä leluilla myös muualla kuin lastenhuoneessa, onhan tämä myös lasten koti. ja syödessä murustelevat,joskus kaatuu maito, mutta kyllä meillä on tapana siivota sotkut heti ja lapset auttavat ikänsä mukaisesti ja kiitettävästi huolehtivat omat tavaransa paikoilleen.saastaisuus ja päivän touhujen aiheuttama epäjärjestys ovat eri asia!
Oi sinä ihana äiti-vieras! Juuri tätä tarkoitin. :) Ja näin meilläkin toimitaan, ei mun mielestä se, että on lapsia ole oikeutus heittää kaikkea lossiksi, vaan päinvastoin toimia esikuvana arkiaskareiden hoitamisessa.
 
jeba
Olisi voinut olla meiltä tuo kuvaus :/ Sillä erotuksella, että elukankarvoja ja kaljatölkkejä meiltä ei löydy. Valitettavasti meillä on lähes aina likaisia astioita tiskipöydällä, ja palautuspulloja pyörii nurkissa, kun säilytystila on kovin rajallista.

Mä alan uskomaan, että niissä lapsiperheissä jossa on aina suht siistiä, asuu neuroottisia siivoojia ;) Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja jeba:
Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
Meillä oli siistiä vielä silloin, kun roskat sai vielä viedä roskikseen. Nykyisin niitä pitää säilöä asunnossa kunnes saa joltain sukulaiselta ystävällisesti autokyydin jonnekin, mihin ne roskat saa viedä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeba:
Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
Meillä oli siistiä vielä silloin, kun roskat sai vielä viedä roskikseen. Nykyisin niitä pitää säilöä asunnossa kunnes saa joltain sukulaiselta ystävällisesti autokyydin jonnekin, mihin ne roskat saa viedä.
Miksi et voi viedä niitä roskikseen??

 
jeba
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeba:
Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
Meillä oli siistiä vielä silloin, kun roskat sai vielä viedä roskikseen. Nykyisin niitä pitää säilöä asunnossa kunnes saa joltain sukulaiselta ystävällisesti autokyydin jonnekin, mihin ne roskat saa viedä.
Niin just! Meillä on tossa pihassa onneks roskikset, mutta lajitellaan erikseen biojäte, kartonki, lasi ja metalli sekä tietysti lehdet, ei niille yksinkertaisesti ole järkevää paikkaa. Eikä jokaisen pilttipurkin jäljiltä voi lähteä siltä seisomalta roskikselle. Huoh. Varmaan mä silti melkein niin tekisin, jos olisin himosiivooja.
 
Meillä ei kait o käyny vieraita?
Meillä on varmasti eläintenkarvoja nurkissa vaikka kuinka imurois. Syksysin koiran käpälissä tulee väkisin hiekkaa yms sisälle ja joka kerta en jaksa imurin varteen tarttua. Hyvin on pysyny tyttö terveenä vaikka välillä mönkiikin vähemmän puhtailla lattioilla.

Meille onneks kaikki kyläilijät tietää et on eläimiä ja uskoisin tajuavan myös sen et mitä niistä seuraa.
Tää muu hallittu kaaos on äidin laiskuutta johon kohta käyn kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeba:
Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
Meillä oli siistiä vielä silloin, kun roskat sai vielä viedä roskikseen. Nykyisin niitä pitää säilöä asunnossa kunnes saa joltain sukulaiselta ystävällisesti autokyydin jonnekin, mihin ne roskat saa viedä.
Miksi et voi viedä niitä roskikseen??
Siis eihän kaikkea saa laittaa tavalliseen roskikseen vaan pitää lajitella ja viedä oikeaan paikkaan esim. lasi, metalli, pahvi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeba:
Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
Meillä oli siistiä vielä silloin, kun roskat sai vielä viedä roskikseen. Nykyisin niitä pitää säilöä asunnossa kunnes saa joltain sukulaiselta ystävällisesti autokyydin jonnekin, mihin ne roskat saa viedä.
Miksi et voi viedä niitä roskikseen??
Siis eihän kaikkea saa laittaa tavalliseen roskikseen vaan pitää lajitella ja viedä oikeaan paikkaan esim. lasi, metalli, pahvi.
Meillä on vielä tuollainen yhteisroskiskatos, johon ei lajitella mitään - kaikki vaan samaan astiaan =) saa nähdä kauanko tuollainen on laillista???
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja jeba:
Oikein en meinannut silmiäni uskoa, kun katselin täs yhtenä päivänä vanhoja valokuvia ajalta ennen lapsia. Oli meilläkin siistiä. :)
Meillä oli siistiä vielä silloin, kun roskat sai vielä viedä roskikseen. Nykyisin niitä pitää säilöä asunnossa kunnes saa joltain sukulaiselta ystävällisesti autokyydin jonnekin, mihin ne roskat saa viedä.
Miksi et voi viedä niitä roskikseen??
Siis eihän kaikkea saa laittaa tavalliseen roskikseen vaan pitää lajitella ja viedä oikeaan paikkaan esim. lasi, metalli, pahvi.
Meillä on vielä tuollainen yhteisroskiskatos, johon ei lajitella mitään - kaikki vaan samaan astiaan =) saa nähdä kauanko tuollainen on laillista???

No niinhän suurimassa osassa taloyhtiöitä on edelleen. Meilläkin. Mä kyllä silti kierrätän, roudailen niitä sitten noihin isoihin keräyspisteisiin vai millä nimellä ne sitten kulkeekin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Miksi et voi viedä niitä roskikseen??
No kun ei tuonne roskikseen saa enää viedä juuri mitään. Paperit, pahvit ja biojätteen. Sekajätteeseen ei esim saa tunkea loisteputkia, tietokoneen romuja, lautoja, rikkinäisiä kodinkoneita,( palautukseen kelpaamattomia) lasipulloja ja -purkkeja jne. Ihan järkeväähän se on ympäristön kannalta, että ei saa...en mä sitä kritisoikaan. Mutta meillä nyt on sitten kämppä sellaisessa kunnossa kuin on odotellen sitä, että pääsen tuosta roskikseen kelpaamattomasta jätteestä eroon.

 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Täällä ainakin saa huomautuksen tai sakot jos vääriä jätteitä jossain jäteastiassa ja jää siis kiinni siitä.
Se on hyvä systeemi se. Saksassa asuessani 10 vuotta sitten siellä oli jo silloin jätepoliisit ja sakot rapsahti, jos kärähti kierrättämättömyydestä. :whistle:
 

Yhteistyössä