Entiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anu

Vieras
Mitä mieltä siskot ootte, olen aikeissa mennä kihloihin
pitkäaikaisen rakastetun kanssa, mutta minua hävettää
kertoa entisistä suhteista joihin kuului myös ukkomiehiä,
nyt ajatus ukkomiehistä saa minut voimaan pahoin,
ja tekisi mieli käryttää nämä hyväksikäyttäjät!

Itse olen ainakin sitä mieltä että meitä ukkomiehiä on ja on myös naisia..samanlailla olevia..

Ja oikeasti, mitä merkitystä sillä elämällä on mitä oli ennen rakkaasi kohtaamista. Eläkää eteenpäin ja antakaa menneiden olla, eiks vaan. Vai ajattelitko sinä sitten kysyä ""mieheltäsi"" kenen kanssa olet ollut ennen minua?

Jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyyteen ja omiin asioihin myös parisuhteessa. Kaikkia asioita ei tarvitse toiselle kertoa, etenkään vanhoja asioita, joilla ei ole enää mitään merkitystä.

Neitseellinen elämänasenteesi aiheuttaa sinulle itse-inhoa sekä pahoinvointia?
Ukkomiehet siis käytti sinua hyväkseen????
Outoa on että niiden vaimot ei ajattele samoin...hmm!

Ainahan se on molemminpuolista antamista ja ottamista...hyväksikäyttöä...vai mitä!

Menneen talven lumi sulaa eikä heinäkuussa sitä kukaan enää kolaile...älä sinäkään koska sitä ei ole!

niin, kertoiko sen takia että oletti sinunkin kertovan sitten.?

Minusta kuitenkin ei vanhoja asioita kannata miettiä ja pohtia vaan keskittyä uuteen.. (paraskin puhuja olen, heh..) mutta kuitenkin niin

Kuule, ihan alkajaisiksi: kaikkea ei todellakaan kannata eikä pidä kertoa! Ihan totta kuule. Kyllä avioliitossakin on oikeus yksityisyyteen - etenkin kun se koskee elämääsi ennen tätä parisuhdetta.

Ja myönnä vaan itsellesi, että pidät seksistä - eli miehistä. Mies se ukkomieskin on - ja seksin perässä menit. Raakaa tekstiä, mutta totta. OK, kaikki tekee sellaista mistä ei nyt varsinaisesti ylpeä ole jälkikäteen (eli parisuheellisen kanssa makaaminen vaikka) - mutta tehty mikä tehty. TUrha kaunistella tai syyttää vains sitä toista osapuolta. Ei ne sua väkisin vieneet.

Mutta joskus pitää olla vähän armelias itselleenkin. Turha noita nyt enää on surra - ja ihan turhaa kertoa tulevalle miehellesi. Tuskin ymmärtää. Etenkin kun sinä olet kertoessasi luultavasti erittäin syyllisen oloinen.

Panosta tähän suhteeseen ja kuittaa menneet sivuun. Elä tätä päivää äläkä ryve menneisyydesssä.

Kuule Kanki, juuri sinunlaistesi miesten vuoksi on parempi kertoa aina, että on ollut kaksi miestä ennen sinua. Ja molempien kanssa on seurusteltu. Ihan neitsyttä toki et voi sinäkään kai vaatia?

*kuka uskoo että eletään lukua 2000 ja Länsimaissa*

Jokaisella on oikeus olla puhumatta tai puhua ihan sen mukaan miltä tuntuu. Todellisuudessa usein kylläkin käy niin että nuo ukkomiesjututkin tulee esille jossain ihan sivulauseessa joskus hyvin hyvin myöhemmin. Törmäätte näihin vanhoihin tuttuihin tms. Kyllä miehen kuuluu kestää totuus että naisellakin on ollut elämää ennen häntä. Minä kerroin kaiken miehelleni ennen kuin ajattelinkaan käyttää hänen miehisiä palveluksiaan ja mikään noviisi en minäkään ole ollut. Kyllä se on miehen heikkoutta joka arkielämässä tulee toisissa yhteyksissä vastaan ja alkaa ottamaan nuppiin jos toinen ajattelee toisen entisestä elämästä kovinkin rajoittuneesti.
Jokainen mies ja nainen voi miettiä onko tullut huijanneeksi jotain yhdenillan tyyppiä esiintymällä sinkkuna ja aamulla sanonutkin olevansa ukkomies tai perheellinen nainen.
Minä ainakin sinkkuaikoina törmäsin enemmän niihin jotka oli näitä yhden illan /viikon sinkkuja ja hyvä parisuhde kuitenkin koko ajan päällä-. Oli oikeastaan lähes täysosuma että tapasin jonkun joka ihan oikeasti oli kaikesta rasitteistaan vapaa. Yrittäisit ymmärtää elämää ihan aikuisten oikeesti kanki ym. rajoittuneet .
Nautit itsekin naisesta joka nauttii. Mistähän ne opit on sitten tulleet jos ei entistä elämää saa olla !

Ei ole mitään tarvetta kertoa sen yksityiskohtaisemmin aikaisemmasta seksielämästä. Ei tuleva miehesikään välttämättä ole kaikkea kertonut, vaikka niin uskotkin. Jokaisella toivottavasti sentään on elettyä elämää jo takana siinä vaiheessa kun kihlausta suunnittelee, sillä muuten on tekemässä ison virheen.

Mitä tuota entisistä kertomaan?Mitä varten niistä pitää kertoa?En ole kysellyt mieheni entisistä sen enempää kuin hänkään minun.En ymmärrä mitä niillä tiedoilla tekisitte?!Mennyt on mennyt ja tulevaisuus on teidän.

Olemme keski-ikäisiä molemmat, ja on päätetty mennä
yhteen, joten tein sen, että viime yönä kerroin kaiken
tulevalle miehelleni entisistä nimä myöten ja mitä
on tullut tehtyä. Mieheni kommentti oli että hän
käryttää nämä ukkomiehet, sanoin vaan että tee mitä
lystäät!

Onnea valinnallesi. Sitten kun on yhteistä historiaa tämän kihlattusi kanssa niin muista, että olet kertonut asioita joista itse vois tässäkin suhteessa kärsiä...

Itse olen joskus aikoinani tullut siihen tulokseen että joitakin asioita ei ole pakko kertoa ei ainakaan sellaisia mitkä voivat vielä haavoittaa, ja ihminen on peto.. Joten sitä vaan että rakastuneena ihaminen suvaitsee, mutta entäs kun järki tasoittaa tunteet ja tulee arki=) No joo ompahan puhdas pöytä, voi vaan olla että miehesi palaa jossakin vaiheessa asiaan, jonka luullit jo olevan ohi:/

Todella hienoa että nostit kissan pöydälle. Käryttäkää kaikki mahdolliset ihmiset ja muutkin, varmuuden vuoksi. Niin ja tehkää myös mitä lystäätte. Ukkomiehetkin. Käry nousee.

Eiköhän rehellisyyden nimissä aloiteta Elleihinkin taas kerran uusi ketju, jossa salarakkaat voivat käräyttää puolisonsa lihapatojen ääreen palanneet vieraissa virkistäytyjät.

Esimerkiksi näin: Sika-Simo palasi vanhan luuskansa(öh, siis vaimonsa) luokse. T. Saara-Salarakas, parempi ihminen ja uusherännyt moralisti.

Siitä sitä tulisi sielulle rauha ja maailmassa vallitsisi hyvä tahto ihmisten kesken...

Vanhoilla jutuilla on taipumus jossain vaiheessa putkahtaa kuitenkin esille. Ja siihen suhtautuminen riippuu sitten tietysti ihmisestä, mutta jos miehesi on kertonut entisistä suhteistaan niin mielestäni se tarkoittaa jo, että hän toivoo sinun tekevän samoin. Ainakin meillä kävi juuri näin ja iso välienselvittelyhän siitä tuli. Toinen toivoo avoimuutta ja toinen on sitä mieltä, että entisistä ei puhuta...

Miksi sinä nyt yhtäkkiä haluaisitkin loukata rakastettuasi? Tai heidän puolisoitaan? Anna menneiden olla, ne kuuluvat historiaan.

Onnittele mieluummin itseäsi, että olet viisastunut ja päässyt elämässäsi eteenpäin.

Entisistä tulee puhua. Toiselle osapuolelle tulee tarjota mahdollisuus hyväksyä tai olla hyväksymättä myös ""eletty elämä"". ""Eletty elämä"" kertoo arvoistasi ja luonteestasi. Paljon.

Luurankojen pitäminen kaapissa tuo vain salailua ja salaisuuksilla on taipumus paljastua ennemmin tai myöhemmin. Sitten tilanne voi olla jo katastrofi toiselle osapuolelle, jolla arvot voivat olla jotain ihan muuta.

Mikäli lähdetään ""tielle"" ettei vanhoja muistella, niin ollaan suossa ja syvällä. Parisuhteessa voi silloin soveltaa aivan samaa. Ketä panet tänään on huomenna ""vanha juttu"", jota ei tarvitse kertoa.

Kertominen osoittaa vastuuta, omientekojen hyväksyntää ja sitä että teot on tehty tietoisesti. Se on osa persoonaa. Osa itseä.

Yhteistyössä