Entiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seppo hei:

Toki vaimosi tunnusti tutun pokan, koska sehän saattaa tulla joskus vuosien päästäkin ilmi, joku kännipäissään jotain möläyttää. Sehän olisi sitten paljon pahempi juttu ja sulle tulisi mieleen, että mitähän muutakin se vaimo on valehdellut.

Tosiasia on, että jos joku mies on niin pöllö että entisiä kysyy, vastaus on kolme tai neljä. Sen nyt tietää joka nainen.

En ymmärrä mitä entinen elämä vaikuttaa... silloin aloitetaan puhtaalta pöydältä. Vaimosi ei olisi se mikä on, jos hän ei olisi kokenut sitä mitä on.

Jos sama varattu nainen nussii kaikki kaupungin ukkomiehet, niin tällöinhän naisista vain murto-osa on uskottomia mutta miehistä kaikki.

Mikä on niin vaikeaa ymmärtää?

Joo yhdyntöjen määrähän on sama mutta miehet harrastavat useamman naisen kanssa seksiä... Eihän sen tartte olla vakio?? Jos kerran naisia on väestöstä enemmistö kuin miehiä... Tyhmää jos en saannut sanottua alussa selvästi siis miehet vaihtavat useammin seksi partneria...

Mutta tämähän ei ollut ketjun juju vaan se, että tarvitseeko sitä kertoa uudelle puolisolle montako, mitä ja millain on seksiä ennen harrastanut;)

No mitä minä tekisin. En ainakaan kaunistelisi. Sanoisin jotain, että onhan noita ollut, vaan mitäpä niistä. Jos olisi joku vanha poka edelleen kuvioissa, niin kertoisin sen, koska asia saattaisi tulla esille joskus. Siis tarkoitan, että samassa tuttava/kaveripiirissä.

Minun mielestä lähdetään heti hyllyvälle suolle, jos pitää valehdella ja mielistellä.

Toisaalta ehkä paras olisi, jos pystyisi puhumaan ihan kaikki ja toinen hyväksyisi siltikin.

Mutta mitä puppua tuo loppu!!
""... nyt ajatus ukkomiehistä saa minut voimaan pahoin,
ja tekisi mieli käryttää nämä hyväksikäyttäjät!""

Voi nunnun nuu mitä mietintää...

Jos seurustelun aloittaa 15-vuotiaana voi ehkä olla himean huolissaan jos tytöllä on kymmeniä kumppaneita. Hieman vanhemmalla iällä tajuaa, että jos ei aivan pullossa ole kasvanut niin todennäköisesti säkykumppaneita on ollut enemmän kuin yksi. Mitä hemmetin väliä sillä on?

Jos kokemusta on riittävästi tietää, ettei se ruoho ole välttämättä aidan toisella puolella yhtään sen vihreämpää.

Niin. Kokemuksesta on se ""hyvä"" asia, että huomaa ettei toinen puolisko ole maailmassa ""ainut"". Ei mitenkään erityinen ihminen. Toista voi halutessaan käsitellä kuin p****aa. Aina tulee seuraava ""potilas"".

Kuin metrossa/junassa seuraavalla asemalla joku jää pois ja joku toinen tulee.

Pettämiseen tai pettämättä jättämiseen se ei vaikuta mitään. Kuvastaa vain hyvin itsensä ""arvoja"" tai paremminkin sitä ettei arvosta itseään.

""Tietää ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella"" - sitä tarjotaan usein vastauksena. Yhtähyvin voisi väittää ""Tietää ruohon olevan vihreämpää tai ainakin tuoreempaa aidan toisella puolella"". Molemmat on totta.

Ihanaa kyynisyyttä... Itse en parisuhteeseen pelkän seksin takia rupea... Puolison tarttee olle ilo silmälle, osata hoitaa taloutta ja kantaa vastuunsa omista tekemisistään...Nämä nyt ainakin, ei riittäis vaikka kuinka olis pano hommissa huippu, eihän sellaista viitsi käyttää kuin sitten siihen yhteen asiaan;) Eli arjen on toimittava tai sitten se seksi ei kauas kanna..

"" Puolison tarttee olle ilo silmälle, osata hoitaa taloutta ja kantaa vastuunsa omista tekemisistään...""

Miehenä karsin näistä kolmesta pois kaksi. Jäljelle jää ""kantaa vastuunsa omista tekemisistään""! Tämä koskee myös ""entisiä"".

Kyllä haluan.

Mikäli vaimoni olisi joutunut esim. väkivallan kohteeksi (hyväksikäyttö, raiskaus yms.), niin silloin joutuisin itsekin elämään tapahtuneen asian kanssa. Olisi ""pakko"" opetella ja ottaahuomioon tapahtunut asia. Varmasti se olisi ollut henkisesti kova kokemus ja heijastaisi varjoaan välillämme olevaan hellyyteen ja seksiin.

Jos en asiaa tietäisi, niin miten voisin asian huomioida? En mitenkään.

Nimim. kokemuksesta on tainut kokea kovia kun usko hyvään parisuhteeseen on noin kyyninen?

Kokemus on hyvästä. Jos ei sitä ole niin avaran maailman mahdollisuudet jää vaivaamaan loppuiäksi. Sitten kun se oikea tulee kohdalle niin osaa todellakin arvostaa häntä.

Jos tällaista fiilistä ei tule (toisen ainutlaatuisuuden arvostamista jne.), en ymmärrä miksi ylipäätään sitoutua kehenkään? Silloin on parempi tuhuta yksinään miten huvittaa.

Pettäminen on aivan eri juttu.

:) Ei en ole kokenut kovia. :)

Olen eri mieltä kokemuksesta. Se suurella todennäköisyydellä aiheuttaa sen ettei ole mitään syytä enää sitoutua keneenkään. Tästä todisteena Suomessa jo nyt n. 1 milj. ""sinkkua"" ja luku tulee kasvamaan. Usko pois. Syynä on juuri tuo ettei osata arvostaa itseä eikä toista osapuolta. Kukaan ei ""oikea"" tai ""erityinen"". Ihmisiä tulee ja menee kuin junassa tai metrossa.

Itse perustelit sillä ettei kokenut petä suhteessa, kun tietää ettei ruoho ole vihreämpää... =>Se ei ole ainut totuus. Se voi toimia myös toisinpäin. (onneksi nyt huomasit pettämisen olevan eri juttu).

Eihän ihmisen tarvitse ottaa vastuuta toisten rikollisesta toiminnasta.. Minusta nuo mihin viittasit eivät sisälly aikuisen ihmisen vastuuseen omista tekemisistään vaan vastuu on näillä jotka ovat raiskanneet ja pahoinpidelleet.. Ne ovat siis eri asia kuin se, että esim. olisi pitänyt tietoisesti vaikka kahta seksi kumppania samanaikaisesti.. Tai ettei olisi nauttinut jonkun kanssa seksistä.

En tarkoittanut ihan tuota, mihin vetosit;) Itsekkin haluaisin tietää etukäteen jos alkaisin suhteeseen raiskaajan pedofiilin tai väkivaltaisen kanssa... Tiedät jo vastuksen etten alkais olemaan, tuskin sellaiseta naista on joka voisi elää sellaisen miehen kanssa jolla tollainen menneisyys.. Uhrina olo on eriasia!!! Mutta näinhän sitä sanotaan omia valintoja.

Kysymys onkin siitä, että puhuttaan aiemmasta elämästä ja kokemuksista. Siellä voi olla ikäviä asioita ja/tai mukavia asioita. Ikäviä asioita voidaan yhdessä yrittää lievittää ja vähitellen hävittää mielestä vaikka kokonaan ne ei poistu koskaan. Mukavia asioita voidaan yhdessä tehdä ja opetella lisää tai soveltaa yhteisissä ""leikeissä"".

Tämähän menee mielenkiintoiseksi.

Lähtökohtaisesti kaikki ihmiset ovat ainutlaatuisia ja upeita. Meitä on myös paljon. Myös parisuhteeseen sitoutuminen on täysin vapaaehtoista. Se on tehdään täysin omasta ja toisen halusta ja tahtotilasta. Päätetään yhteisellä sopimuksella, että nyt marssitaan rinnakkain tästä eteenpäin. Tätä ennen on toivottavasti edeltänyt arvokeskustelut, odotukset tulevaisuudelta ja kokeiltu vielä, että ""pultti sopii jenkaan"". Tästä päätöksestä huolimatta kyseessä on edelleen kahden itsenäisen yksilön vapaaehtoinen halu jakaa murheet ja ilot toisen kanssa. Kun toista kunnioittaa ei myöskään halua tehdä mitään joka loukkaisi häntä.
Mitäs sitten kun se pitkä, komea ja tumma mies tai upea blondi tuleekin vastaan otollisissa olosuhteissa? Se on todellinen ""vaaran paikka"" ELLEI ole kokemusta jonka perusteella voit todeta että tuskin kannattaa, näitä on nähty. Ohitat tilanteen tyylikkäästi eikä mahdollisuuden käyttämättä jättäminen vaivaa sinua sekuntiakaan.

Yksinkertaistan rajusti näkemykseni:

Edessäsi on useita herkkuja notkuva seisova pöytä. Voit maistella ja mutustella vaikka kaikkia ruokalajeja. Toivottavasti teetkin näin koska muuten et tiedä onko joku parempaa kuin toinen tai minkälaisia makuja pöydästä löytyy. Aikasi pureksittua voit varmasti osoittaa sen jota pidät parhaimpana, sopivimpana juuri sinulle. Jonkun herkkullisen näköisen kohdalla ehkä petyt kun taas sen joka vähinten vaikutti houkuttelevalta olikin yllättävän hyvää.

Seuraavalla kerralla voit ja osaat keskittyä juuri siihen mikä on mielestäsi parasta eikä muista enää tarvitse välittää.

Joku toinen on päätynyt johonkin toiseen jne.

Ei se ""herkkupöydän"", blondin tai tumman miehen ohittaminen mitään kokemusta vaadi.

Tämmöisenä äijänä kuin itse olen, niin minulle on 5 - 6 kertaa eri nainen tullut ehdottamaan seksisessiota. Aina olen kieltäytynyt. Ei ole tehnyt edes tiukkaa. Vaikka ex vaimo ei antanut (olin pitkässä suhteessa, mutta kuitenkin selibaatissa), niin silti ""pokka"" piti ja housut pysy jalassa.

Ei se kokemuksen keräily ole sen arvoista eikä yhtään takaa ""herkkupöydän"" ohittamista nyt tai jatkossa.

Tässähän elämän monimuotoisuuden juju piileekin.

Sinä näet asian noin.
Joku muu voi ajatella että on hienoa ja rikasta elämää tutustua useampaan kuin kahteen ihmiseen ehkä hieman lähemminkin.
Tajuaa, että ajatuksia ja tapoja on useita.

Minulla on hyvä itsetunto ja arvostan itseäni paljon, siitä syystä en missään nimessä alkaisi vakavasti seurustelemaan tai jopa menemään naimisiin ex-lumpun kanssa. Pahinta mitä nainen voi tehdä minun näkökulmastani on myydä itseään rahasta, heti sen jälkeen tulee ukkomiehen kanssa suhteessa oleminen. Näistä seikoista lentää lutka heti minun elämästi ulos, jos vain tulee jostain ilmi. Näin on käynyt ja tulee jatkossakin käymään.

Hyväksyn entiset seurustelusuhteet (jos niitä on hyvin paljon, niin se jo kertoo jostain negatiivisesta) ja kokeilut sinkkujen yöelämässä, mutta jos partnereita on useita kymmeniä niin taas kerran: Lutka lentää elämästi ulos. Voin teille, jotka varmaan jo kommentoitte, että eipä jää nainen mistään paitsi, että ottajia riittää. Olenhan vielä nuori, hyvännäköinen, urheilullinen ja menestyksekäs sinkkumies, jonka moraali ja itsetunto on kohdillaan.

Voisitko vakavasti kuvitella sinun lapsiesi äidiksi naisen jonka huulilla on käynyt kymmeniä kyrpiä ja toiminut ukkomiehen tyhjennys astiana? Minä en voi!

Nyt alan vähän tajuta Sepon ajattelumaailmaa. Sepolla onkin vakihoito, kuvittelin ensin, että puhumme puolisosta, elämänkumppanista, tyttöystävästä. Vakihoitonakin on kyllä kokenut parempi. Seposta on jäänyt semmonen kuva, että seksin suhteen on enemmänkin estoja, kokeneempi kumppani voisi opastaa Seppoakin elämän saloihin.

Voi hyvä mies. Onko sulle käynyt se mikä naisille kävi aikoinaan, että olet propagandan uhri.
Tauteja kannattaa varoa, mutta jyrkkä asenteesi muuten erilaisen seksimenneisyyden omaavia naisia kohtaan kuulostaa jo hieman epäterveeltä.
Ettei vain olisi asia niin, että elät itsesi kanssa jonkin asteisessa kieltäymyksessä.
No, yleisenä kommenttina , olen sitä mieltä että mitä jyrkempi homofoobikko, sitä homompi on itse, näin nyt esimerkiksi, ja edelleen, mitä jyrkempi kanta kaikenlaiseen huoraamiseen, sitä todennäköisemmin on jokin oma luuranko kaapissa..

Mun mielestä se on petos, jos toinen antaa ymmärtää kysyttäessä entistä, niitä olevan vain muutama ja myöhemmin saan tietää seurustelevani entisin siitossonnin kanssa.

Yksityiskohtiin ei tarvitse mennä, mutta nykyisessä tauti yhteiskunnassa haluan tietää mahdolliset riskit. En ymmärrä täällä esiintyvää ajattelumallia että useiden kumppanien kanssa vehtaavat olisivat parempia seksissä, koska vain useilta eri kumppaneilta voi oppia erilaisia juttuja.

Yhteistyössä