Enterorokkoko lievä tauti????

Sama se soittaako tk:seen vai lukeeko netista tohtori- yms palsoilta, kaikki vähättelevät enteroa. Meillä on nyt kaikilla komella pojalla ollut se ja nuorimmaisella on vielä parhaillaan, tässä teille kuva sen "lievän ja lähes olemattoman" taudin aiheuttamista rakkuloista...



http://www.aijaa.com/v.php?i=3106223.jpg

:'( Voi mun pikkuista...
 
Meillä tytöllä smanlaista ihottumaa ja rakkulaa sillä erotuksella, että yhtään paljasta=tervettä kotaa ei näkynyt pepun ja nilkkojen välillä, ihan läpeensä näppyjä täynnä. Itse veikkasin eka märkärupea, mutta ei se sitä sitten ollutkaan. Meillä ei näppyjä tullut kasvoihin tai käsiin lainkaan.
 
Voi pientä
Ohhoh. Mä en oo kyl törmänny, et sitä jotenki vähäteltäs.. vaan oon just käsittäny, et se on aika voimakas.. En siis asu Suomessa, mut veljen perhe sen sairasti ja veli ainakin sai heti viikon saikkua just sen takia, ku se on niin ärhäkkä ja helposti tarttuva!

Ihmeellistä, jos sillälailla vähätellään! Eipä tuo kiva tauti ole ollenkaan!

Pikkuselle pikaisia paranemisia täältä toivottelen!!
 
Soitin tänään tk:seen niin käskivät vaan apteekkiin. Ostin vesirokkovoidetta, kun apteekkari sanoi että se voisi ehkä lievittää oloa. Oli kyllä ihmeissään, ettei tk:ssa oltu haluttu nähdä poikaa, kun kuvailin rakkuloita. No, sunnuntaina saatiin laryngiitti-diagnoosi, vaikka sanoin ettei ole ollut haukkuvaa yskää... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
:eek: Kamalan näköistä.
Nii-i. Oon laittanu vesirokkovoidetta ja supon, tunti sit annoin Pronaxenia ja velliä. Ja poika pyörii ja hyörii. Luulis nyt unen voittavan rakkulat joiden ei pitäis kutista? :(

Meillä oli joku aika sitten entero-rokko koko perheellä, mä sairastin ite vikana sen ja ainaski mulla ne rokkonäppylät kutisi ja tosiaan nivel- ja lihaskivut oli aivan kamalat, jos olisin ollu vielä vähänki enemmän kipeempi niin olisin kyllä ollu ihan sairaala kamaa. Eli ei ihan lievä tauti olleenkaan, tosin sitten muut meidän perheestä sairasti sen paljon lievemmin, poikakin sairasti sen lähes ilman mitään oireita ja muut sitten siltä väliltä.

paranemista potilalle!
 
jaa
meillä tytöllä oli näppyjä vähän ja ei kipuillu/kutissut yhtään. ja miehellä näppyjä enenemän ja kädet/jalkapohjat ihan "tulessa " koko ajan. olen kuullut että miehillä ja pojilla pahemmat oireet?
 
Äiree
Mulla oli se kuukausi sitten ja voin sanoo ettei todellakaan ollut mikään lievä.Aivan kauheet kivut joka ikisessä lihaksessa suus ja kurkku oli täynnä rakkuloita ja nieleminen oli mahdotonta. Lapsetkin oli tosi kovassa kuumeessa ja lopulta vaati sairaalahoitoa kun eivät enää saaneet nesteitä nieltyä.
 
hoo
Normaalisti enterorokko taitaa olla aika lievä ja moni sairastaa sen niin, ettei edes tiedä sairastavansa, mutta tänä vuonna rokko on ollut erityisen paha. Siitä syystä ehkä netistä saa vähän väärän kuvan rokosta.
 
Rokosta on olemassa eri kantoja, jos sen takia toisilla oireet on lievat ja toisilla voimakkaat. Enterorokon voi valitettavasti taman takia saada monta kertaa. Meilla on just nyt toinen tana vuonna menossa.
 
Meillä oli pojalla vaippa-alue just saman näkönen, jos ei viä vähän näppyläisempikin. Kasvoissa ei ollu yhtään näppyjä, mutta suussa senkin edestä.... Joillekin tauti tulee tosi pahana, joillekin lievänä, kuten meiän isommille joilla oli päivän korkee kuume ja kurkku kipee... Ja meille aikuisille se ei tullut ollenkaan, vaikk neljä lasta läpi kävikin.
 
Mä kans ihmettelen että minkätakia ei oo alottaja edes peittäny pyyhkeellä tms lapsen perä-aukkoa... Tai ylipäätään miks on tollasen kuvan tänne laittanu,netissä kun liikkuu yhtäsun toista porukkaa ja pitäis se nyt olla itsestään selvää että tollasia kuvia ei kukaan lapsestaan laita julkiseen jakoon!

Sitten paranemistoivotukset pikkuselle, on kyllä tosi kamalan näköstä näppyä! Nyt rupes ihan itseekin hirvittään että jos meidän tyttö saa rokon kun meni nyt tarhaan...siä ei kai sitä oo nyt ollu mutta silti... ja jos sen sit kaikenlisäks saa itekkin! Voi kamala. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rapu:
Rokosta on olemassa eri kantoja, jos sen takia toisilla oireet on lievat ja toisilla voimakkaat. Enterorokon voi valitettavasti taman takia saada monta kertaa. Meilla on just nyt toinen tana vuonna menossa.
:kieh: :kieh: :kieh: Ja jotkut sen voi saada toiseen kertaan. :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä