ensimmäiset kengät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi-neito
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on käytetty ihan kumppareita näillä vesikeleillä, myös kosteytta pitävät kengät on olleet vielä käytössä, mutta pihalle on ollut parasta laittaa kumpparit. Meillä ikää jo 1v 9 kk ja pihalla kyllä saa olla varusteet jotka kestävät vesileikit.

meillä poika 1v3kk ja ollut talven käytössä viking gore-tex kengät, joissa on vielä itseleikattu karvapohjallinen. Nyt leudommilla olen ottanut karvan pois ja laittanut tavan pohjallisen. Käytän noita vielä kun lunta on maassa paikka paikoin ja maa on kylmä. Seuraavat on kumpparit, kun maa ei niin hohkaa kylmää enään. Ja sitten jotain lenkkaria myös aion hankkia.

Kumpparit on tosi hankalat kengät juuri kävelemään oppineelle/vielä välillä konttaavalle... Goreja suosittelen, sillä ne pitävät vettä ja ovat mukavammat jalassa ja pysyvät myös jalassa!

Meillä nyt käytössä kumpparit villasukalla tai vielä talvikengät kylmempinä päivinä.

Viime vuonna käytettiin talvikenkiä todella pitkään, pitivät parhaiten vettä. Kumpparit ovat minunkin mielestäni huonot konttaavalla/kävelemään juuri oppineella. Mutta oli meillä nekin ja tietysti nahkakengät. Minä en säälinyt hirvittävästi kenkiä (Meillä muksu oli 10kk alkaen mukana "mutaleikeissä")... Syksyllä ostettiin kumpparit, goret ja siistit kengät (ja tänä keväänä taas sama setti). Juuri nyt muksu käyttää joko talvigoreja tai kumppareita. Emme ole vielä ottaneet kevyempiä kenkiä käyttöön.

Minusta goret eivät korvaa kumppareita. Kenkä valitaan kelin mukaan: mutakelillä kumpparit, koska goreja olisi tosi ikävä putsata. Vaikka se kenkä pitäisikin veden. Aamukaste ja pikkusade on goren paikka. Ja tämä sama pätee myös omaan pukeutumiseeni. Kun möyrin takapihan kukkapenkkien kanssa, käytän kumppareita ja jos vain vahdin muksua hiekkalaatikolla, mulla on goret.

Yhteistyössä