Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Alma :( pahoittelut myös täältä! Budjettiä mietitään myös täällä, välillä ärsyttää kun tämä asia on muutoinkin jo niin vaikea niin sitten pitää vielä miettiä koko ajan rahaa...
Kata itse kanssa pelkään melkein joka ultrassa, jos kystat ovat kasvaneet munasarjoissa, koska leikkaus ei todella houkuttele tässä tilanteessa... mutta ilmeisesti myös lääkärit koittavat säästää leikkaukselta niin pitkälle kuin mahdollista, jottei mennä turhaan munasarjoihin sörkkimään. Välillä itse olen miettinyt,pitäisikö pyytää procren kuuri, jos se vaikka vähän kuivattaisi tautia.
Pepponen hyvä, että pääsette kuitenkin näin nopeasti uuteen hoitoon! Passit ovat aina aika riskaabeli touhua ainakin meillä ollut!
 
Voi Alma, osanottoni... Voimia tulevaan! :hug:

Kata & Moto, mulle enkkulainen lääkärini sanoi, että Synarel (alasajossa käytetty nenäsuihke) saattaa jo helpottaa endoa. Kortisonista ei ole puhuttu, mutta aloitin just Prednisolone-steroidit immuuniongelmiini (tästä lisää myöhemmin), ja sekin saattaa vähentää endoa, ehkä. Tosin meidän klinikan lääkärit eivät tunnu pahasti huolestuvan endosta ylipäätään - kunhan kohdun limakalvo on OK-paksuinen eikä kohdun sisällä ole pahasti kiinnikkeitä, endon ei pitäisi heidän tilastojensa mukaan vaikuttaa IVF-tuloksiin..? Uskoisikohan?!

Moto, mulla on myös kystia, mutta ne voi kuulemma imeä tyhjiin punktiossa, joten ei pitäisi aiheuttaa isoja ongelmia IVF:lle... Tai en nyt muista, oletko sä missä vaiheessa hoitoja, onko punktio yhtään ajankohtainen?

Burma, onko sulle tehty mitään immuniteettitestejä? Vai tehdäänkö niitä edes Suomessa, kun en ole kenenkään huomannut niistä mainitsevan? Multa on testattu parikin kertaa, kun klinikkani ovat sitä mieltä, että autoimmuunisairautena endo aiheuttaa ikäänkuin jatkuvan tulehdustilan lantion alueella ja siksi tulehdusarvot voivat olla korkealla ja elimistön omat "puolustusvoimat" kroonisesti hyökkäysvalmiudessa. Ja tämä taas saattaa vaikuttaa siihen, että elimistö myös hylkii kohtuun istutettua alkiota tai siittiöitäkin. Multa löydettiin parikin immuuniongelmaa ja jouduin ottamaan niihin ensin viime vuonna Humira-reumalääkettä ja nyt IVF:n alettua steroideja, joita pitää napsia 12. rv:lle asti! Niitten pitäisi alasajaa omaa immuniteettiani niin, että hylkimisreaktiota ei tapahdu - mutta sivuvaikutuksina saattaa tulla esim. painonnousua, karvoituksen lisääntymistä, mielialojen heittelehtimistä, kasvojen turvotusta, jopa hallusinaatioita... Niitäpä innolla odottamaan. : /

Jenksula, onko tuplista uutisia? Mahtava juttu, olen tosi kade! :) Salainen haaveeni on, että onnistuisimme kans saamaan tuplat, jotta ei tarvitsisi vielä pikkuisen kanssakin käydä uutta IVF-rumbaa (tai useita...) läpi... Mutta kunpa nyt pääsisi siihen ekalle pysäkillekin!!

ON: täällä 11. piikityspäivä käynnissä ja kolmas ultra tänään. 4 hyvänkokoista follikkelia sieltä löytyi, muutama pienempi, plus ainakin yksi suklaakysta. Toissapäiväisessä ultrassa oli vielä 8 "OK" follikkelia, joten olen vähän huolissani... :( En tosin näillä AMH- ja FSH-arvoilla ihmetuloksia odottanutkaan, mutta silti, aika vähältä kuulostaa... Mutta pitää nyt vain toivoa parasta. Huomenna taas ultraan, ja siellä päätettäneen, oisko punktio torstaina. Iik!
 
Lumi72, no ei oikeestaan sen kummemmin uutisia. 2.5 Käytiin taasen ultrassa ja siellä vielä molemmat sydämet pompotteli. Mennessä olin ihan satavarma ettei toista enää ole kun sen eka ultran jälkeen muutama päivä ja tuli ihan kunnon hulahdus ihan verta verta. Eli sinnikkäitä kavereita on. Sillon mentiin 9+3 ja pikkusten koko oli n. 22mm eli vastas jotain 8+6 viikkoja. Oli tosin ultralaitekin niiiiin nykyaikanen, että kyllä veivattava puhelinkin on kehittyneempi. NT-ultraan varasin tänään ajan ja se ois sit 25.5. niin ja eka neuvolassa käytiin perjantaina. Se oli kyllä aika huisi tunne kun en koskaan uskonu sinne asti pääseväni :)
Niin ja tuhnuttelukin on nyt sit suurimmaks osaks pysyny pois, jotain yksittäisiä päiviä sillon tällön toisinaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Lumi72
Jenksula - hyvä että on jatkunut hyvin (vaikka välillä vähän säikyttelikin)! Sisukkaita sissejä - toivottavasti tarkoittaa, että raskaus jatkuu oppikirjojen mukaisesti eikä muoria tarvitse enää pelästytellä. ;-)

ON: Huomenna punktio, toivottavasti 7 follilla! Jee, jännittää. :-D
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Lumi72, Superisti tsemppiä huomiseen punktioon! Toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti ja saat hyvän saaliin!

Lumi72 & Moto76, Ehkä se voi tosiaan olla niin, että endo ei välttämättä ole alkion siirron jälkeen ongelma, jos kohtu on ok. Mitä endoon tulee, niin käsittääkseni kohtuni on suhteellisen ok ja itselläni raskaus alkoikin/jatkui ihan normaalisti alkion siirroon jälkeen. (Vasta toisesta punktiosta saatiin siirrettävää: ilmeisesti endo vaikuttaa kohdallani erityisesti munasolujen määrään ja niiden strategiseen kulkeutumiseen.) Raskauden keskeytyminen ei liittynyt endoon, vaan huonon tuurin mukanaan tuomaan infektioon. Ehkä suhteellisen pitkälle ehtinyt raskaus vähän hillitsi endoa. Ainakin menkat ovat olleet selvästi kivuttomammat. (Tosin jälkitarkastuksen ultrassa kysta möllötteli ilmeisesti entiseen malliin. Onneksi kantaa ei otettu mahdollisen leikkauksen suhteen eikä ekstralääkkeistäkään puhuttu mitään.)

Jenksula, Toivottavasti pystyt pikku hiljaa alkaa nauttimaan ilman huolia raskaudestasi, neuvolakäynneistä ja kaikesta muustakin :) Kaikkea hyvää alkaneeseen raskauteen! Tulehan kertomaan välillä kuulumisiasi ja fiiliksiäsi raskauden edetessä!

ON, Huomenna pitäisi varmistua pas:in alustava aikataulu... Pahoin pelkään, että sitä ei vielä tehdä tämän kierron kohdalla. Toivottavasti pas onnistuisi kuitenkin ennen kesätaukoja...
 
Omanapainen pikaviesti: punktio oli sitten eilen, ja seitsemän follin toiveikkuudestani huolimatta raihnaiset munasarjani päättivät luovuttaa vain 2 munasolua. Muut oli kystia. Ja tähän aamuun mennessä niistäkin kahdesta vain toinen oli hedelmöittynyt... :( Jos se selviää hengissä vielä huomiseen, sitten ois iltapäivällä siirto.

Eli ei oo ihan voittajan fiilis täällä tänään. Pohdinkin nyt, että vaikuttikohan endoni sittenkin tuohon tulokseen, kun kerran noin monta kystaa sieltä kaivettiin... En vain vielä tiedä, oliko ne toiminnallisia vai suklaakystia, siis epäkelpoja folleja vai kauemmin kypsytelleitä endon tuotoksia. Pitää kysyä, jos tästä "mitäs sitten seuraavaksi" -palaveriin joutuu. :confused:

Näyttäispä nyt toi ainokki puolisuomalaisen sisunsa ja kestäisi hengissä huomiseen! Mutta ihan ihmeeseen en nyt oikein jaksa uskoa.

Se pieni ilo itkusta muuten, että punktio meni muuten tosi hyvin, nukutuksessa ja laittoivat tipankin mulle kyynärtaipeeseen eikä kämmenselkään (sattuu kuulemma vähemmän). Ja yksityishuone omalla kylppärillä, TV, tallelokero arvotavaroille... Enpä ois uskonut. Toki toi on yksityissairaala, mutta silti odotin jotain askeettisempaa. Miten noi fasiliteetit on yleensä Suomessa?

Moto - mitä toi Procren on? En ole aiemmin törmännyt.

Kata - toivottavasti ehdit pasiin vielä ennen kesää, peukutan! Oliko sulla niin, ettet ekassa IVF:ssä päässyt siirtoon asti? Saanko kysyä miksi, eikö sultakaan saatu tarpeeksi munasoluja vai eikö ne hedelmöittyneet? Millä lääkityksellä olit ja vaihtuiko lääkitys toiseen hoitokertaan, joka onnistui paremmin? Kiitos kaunis, jos jaksat vastata...
 
Hah, ja sekin vielä, että jos huomenna siirtoon päästään, se ois sit lapsettomien lauantaina... eikä äitienpäivänä, kuten olin pikkuisen toivonut. En ole taikauskoinen, mutta onhan toi vähän... blaah. : /
 
Lumi voi harmitus noiden solujen kanssa! Toivottavasti pääset siirtoon. Procrenin tarkoitus on "kuivattaa" endoa ja sitä käytetään kun halutaan laittaa oma munasarjatuotanto "nukuksiin" eli käyttö pitkän kaavan IVF:ssä ja passeissa. Huono puoli on se, että aihettaa vaihdevuosioireita.
Täällä zumet väsyttävät edelleen, mutta tiistaina ultra ja selviää mahdollinen siirtopäivä. Nyt alkaa jo vähän jännittämään sulatus...:|
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Lumi, voi miten ikävää, että punktio ei munasolujen osalta mennytkään odotusten ja lupaavan follimäärän mukaisesti! :hug: (Vaikka se onkin varmasti laiha lohtu, niin hyvä kuitenkin, että fyysisesti punktio sujui hyvin eikä tuoresiirto ole siten uhan alla komplikaatioiden tms. takia.) Toivottavasti suomalainen sisu on avuksi ja siirto onnistuu huomenna, pidetään kaikki peukut pystyssä! Mitä tulee allekirjoittaneen punktiokuvioihin, niin ekassa IVF:ssä siirtoon ei päästy, koska punktion tuloksena olikin vain yksi munasolu ja hedelmöittyminen ei sen osalta onnistunutkaan odotusten mukaisesti :ashamed:. Toista IVF:ää varten lääkitystasoa nostettiinkin aika lailla (lääkkeenä säilyi koko ajan sama eli Puregon), minkä tuloksena toisen punktion tuloksena munasoluja saatiin enemmän. (Näin jälkikäteen ajateltuna annoskokoa olisi ollut hyvä nostaa jo 1. IVF:n aikana.) Tosin alkioita saatiin Puregon-buustista huolimatta vain kolme (eipä sillä: epäonnistuneen 1. IVF:n jälkeen olin todella huojentunut ja enemmän kuin tyytyväinen kolmeen alkioon, huh!), joista yksi siirrettiin onnistuneesti. (Kaksi alkiota saatiin bonuksena pakkaseen.)

Moto, Toivottavasti ensi viikon ultrassa kaikki on mallillaan ja siirtopäivä saadaan lyötyä lukkoon! Tsemppiä piinailun piinailuun! Itseänikin jo jännittää tuleva sulatus, vaikkei ajankohdasta olekaan vielä tietoa...

ON, Olen itse menossa ensi viikon perjantaina siirron tiimoilta ultraan. Samalla päätetään kokeillaanko siirtoa tähän kiertoon (tod.näk. ei, mutta pieni mahdollisuus siihen on - yritän olla kuitenkin innostumatta liikoja, ettei sitten pety) vai siirtyykö siirto tuonnemmaksi ja tehdäänkö siirto sitten luonnolliseen vaiko lääkkeelliseen kiertoon. Vaikea sanoa, mihin kohdallani loppujen lopuksi päädytään. Toivottavasti kehoni on toipunut keskenmenosta hyvin ja limakalvotkin olisivat valmiit siirtoa varten.
 
Tästä se taas lähtee... Eli pitkällä kaavalla synarela pohjalla ja 16 päivä alkaa menopur piikttelyt. Eli toivon mukaan pääsee punktioon viikon 22 alussa.
Todellakin ollut melkoista touhua nämä meidän hoitokuviot eikä varmaan aina noi julkisen puolen sekoilut ole siinä auttanut. Muutamia kertoja saanut soitella perään.
Osa lääkäreitä kun taitaa olla ihan tuoreita ja joskus ihan kujalla.
Mutta siihen on nyt tyydyttävä kun rahaa ei yksityiselle enään ole...
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tästä se taas lähtee... Eli pitkällä kaavalla synarela pohjalla ja 16 päivä alkaa menopur piikttelyt. Eli toivon mukaan pääsee punktioon viikon 22 alussa.
Todellakin ollut melkoista touhua nämä meidän hoitokuviot eikä varmaan aina noi julkisen puolen sekoilut ole siinä auttanut. Muutamia kertoja saanut soitella perään.
Osa lääkäreitä kun taitaa olla ihan tuoreita ja joskus ihan kujalla.
Mutta siihen on nyt tyydyttävä kun rahaa ei yksityiselle enään ole...
Mie tulen 2 viikkoa sinun perässä. Mulla alkaa Menopur-pistelyt 30.5. =)
 
Morjens emännät! Pitäisikös nyt positiivisesti sanoa, että "hyviä tulevia äitienpäiviä meille kaikille!" ;)

Pikaisesti ajattelin päivittää kuulumiseni, kun oon tässä pinossa kirjoitellut vähän vähemmän. Eli toinen ivf tehty ja tulosta piinaillaan nyt, pp 6. Maanantaina siirrettiin kaksi 4-päiväistä alkiota, joista kumpikaan ei olleet ihan priimalaatuisia. Mutta näillä mennään. En voi sanoa, että olis varsinaisesti mitään oireita. Mahassa ajoittain aika rajoja menkkakramppeja ja tisseissä perussettiä eli arat nännit jne - tämähän on siis tuttu aikaisemmista kierroista, riippumatta onko tullut plussaa vai negaa :D
Yksi alkio jäi jatkoviljelyyn, tarkoitus oli pakastaa jos se kehittyy blastokystiksi saakka. En oo vielä kuullut miten kävi, tieto tulee oletettavasti ens viikolla. Tää julkisen puolen toiminta on paikoitellen niin persiistä, tuotakaan asiaa ei voi sieltä puhelimella selvittää vaan on vaan odotettava, kun kotiin tulee epikriisi tehdystä hoidosta.

Sintu, kiva että säkin oot taas ns. riveissä! :) Nyt pidän sulle kyllä ihan superparljon peukkuja.
 
Morjens emännät! Pitäisikös nyt positiivisesti sanoa, että "hyviä tulevia äitienpäiviä meille kaikille!" ;)

Pikaisesti ajattelin päivittää kuulumiseni, kun oon tässä pinossa kirjoitellut vähän vähemmän. Eli toinen ivf tehty ja tulosta piinaillaan nyt, pp 6. Maanantaina siirrettiin kaksi 4-päiväistä alkiota, joista kumpikaan ei olleet ihan priimalaatuisia. Mutta näillä mennään. En voi sanoa, että olis varsinaisesti mitään oireita. Mahassa ajoittain aika rajoja menkkakramppeja ja tisseissä perussettiä eli arat nännit jne - tämähän on siis tuttu aikaisemmista kierroista, riippumatta onko tullut plussaa vai negaa :D
Yksi alkio jäi jatkoviljelyyn, tarkoitus oli pakastaa jos se kehittyy blastokystiksi saakka. En oo vielä kuullut miten kävi, tieto tulee oletettavasti ens viikolla. Tää julkisen puolen toiminta on paikoitellen niin persiistä, tuotakaan asiaa ei voi sieltä puhelimella selvittää vaan on vaan odotettava, kun kotiin tulee epikriisi tehdystä hoidosta.

Sintu, kiva että säkin oot taas ns. riveissä! :) Nyt pidän sulle kyllä ihan superparljon peukkuja.
Aika hyvin tässäkin porukassa on raskautumisia ollut. Vain huhtikuussa ei yhtään plussannutta, joten toivottavasti toukokuussa alkaa taas plussia ropisemaan. =)

Sinulla Scarleth testipäivä ilmeisesti 21.5?
Olen seurannut hoitojesi edistymistä tuolta toisesta ketjusta. Toivottavasti nyt sinullakin olisi onni myötä ja kaikki menisi hyvin.

Ei niistä ns. TOP-alkioistakaan ala aina raskaus, vaan joskus aivan surkeillakin alkioilla on tärpännyt. Aivan toivottomia alkioitahan ei siirretä koskaan, joten kaikki mitkä siirretään voivat tuoda sen toivotun raskauden. =)
Tsemppiä kovasti piinapäiviin ja plussapuhureita. :heart:
 
Sintu, virallinen testipäivä on tosiaan 21.5. Reilu viikko kärvistelyä. Tosin veikkaan, että menkat alkaa sitä ennen (pessimisti ei pety jne...) Nyt jo on ollut pari kertaa sellaisia kramppeja alamahassa, että on melkein pitänyt mennä vessaan tarkistamaan, joko lorahti.
 
Scarleth, minä taas ikuinen optimisti olen edelleen sitä mieltä, että noi "menkkakipusi" ovatkin istuttumiskramppeja. Hirmuisesti onnea matkaan! Toivottavasti saatte vielä blastonkin pakkaseen. Mä tulen kolme päivää sun perässä.

Voin siis julistaa täälläkin, että puolisuomalainen sisupussialkioainokainen siirrettiin eilen lapsettomien lauantain kunniaksi äitiinsä muhimaan. Oli kuin olikin ihan nelisoluinen, kaksipäiväinen priimayksilö, vaikka koko ajan pelkäsin muuta. Sain valokuvankin tyypistä muistoksi, miettikää! Meinasin tehdä siitä kersalle t-paidan, jos tässä onnistutaan. ;)

Testipäivä olisi 24.5. ja siihen asti yritän ottaa, no, niin iisisti kuin tällä päällä on mahdollista. Voimia ja piiiiiitkää pinnaa kaikille muillekin piinailijoille, piinailun piinailijoille (hyvä termi, Kata!) ja äitienpäivän karttajille! Kyllä meistäkin vielä...! :hug:
 
Lumi hei, kiitos positiivisesta näkökulmasta! En jotenkin ajatellut, että näin "menkkamainen" kipu vois olla kiinnittymistä. Mutta googlailin (jee miten fiksua....) tuolla toisessa ketjussa kirjoittamallasi "implantation cramp" -termillä, ja löysin jostain lähteestä että se nimenomaan ajoittuis tähän 8-10 dpo -paikkeille. Heh, nyt yrittää toivo nostaa vähän päätään, lyökäämme sitä siis äkkiä lapiolla päähän :D

Tsemppiä muuten omaankin piinailuusi!! Tosi mahtavaa, että pääsitte siirtoon kuitenkin, vaikka jännäksi meni.

Mutta minäpä sain tänään elämäni ensimmäisen äitienpäiväkortin! Mieheni sukulaistyttö (8v.) oli tehnyt mulle sellaisen <3 En tiedä miksi, kun kerran en ole faktisesti kenenkään äiti. Mutta kun olen mieheni lasten "äitipuoli", niin olisko kahdeksanvuotiaan logiikalla sitten mulle kuulunut tuosta hyvästä kortti myöskin :) Joka tapauksessa, tuntui kivalta!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Lumi72
Jee, kiva että oot paremmalla mielellä, Scarleth! Ihana sukulaistyttö, tuli melkein tippa linssiin. =) Koska saat tietää blastosi kohtalon? Kai sinne klinikalle voi noin tärkeästä asiasta soittaa? Peukutan!!

Mä otin pari päivää töistä vapaata, jotten vahingossakaan tee mitään raskasta, nautiskelen vain vapaarouvan elämästä. Eilen oli jo jotain pikkukramppeja ja juoksin vessassa koko päivän, mutta ehkä se johtui yltiöterveellisistä ruuista ja kittaamastani vedestä... Taitaa olla vähän aikaista toivoa raskausoireita piinapäivänä 2! :D
 
Lumi, mun positiivinen mieli oli valitettavasti tänä aamuna tipotiessään. Olen ihan varma, että pieleen meni tämäkin kerta. Ja siitä blastosta; julkisen puolen toiminta on paikoitellen niin p**stä! Sairaalaan siis nimenomaan EI voi soittaa sen kohtalosta, vaan pitää vaan kiltisti odotella, että saavat sieltä ne paperit joskus postitettua. Eivät varmaan tajua laisinkaan, miten tärkeä tuollainenkin asia voi tässä tilanteessa olla.

Mua muuten juoksuttaa vessassa vieläkin, mutta on juoksuttanut punktion jälkeen koko ajan. Oon ajatellut, että jotenkin tuolla mahassa on "ahdasta" ja paikat turvoksissa kaiken sorkkimisen jäljiltä, ja sen takia saa vessassakin ravata alituiseen.
 
Käsittämätöntä, ettei sairaalaan saa soittaa noin tärkeästä asiasta! Mikä empatiavamma niillä siellä on? No, sitten en voi kuin toivotella piiiiiitkää pinnaa. Yritä keksiä itsellesi jotain mielenkiintoista tekemistä lähipäiviksi, ehkä se pitäisi toivottomat ajatukset poissa... :hug:
 
Lumi, lauantaina, kun köröttelin ajan kanssa bussilla kaupunkiin, mietiskelin kaikenlaista maan ja taivaan väliltä ja myös sinä tulit mieleeni ja tuumin, mikäköhän mahtaa tilanne siirron kanssa olla. Upeaa siis, että siirto onnistui! :) Kyllä tämä hoitotodellisuudessa eläminen on välillä sellaista hermoja raastavaa jännitysnäytelmää, ettei sopivaa vertailukohtaa heti tule mieleen (Suomi-Ruotsi-5-6-ottelukin jää kyllä tällä skaalalla alkumetreille.) Mukavaa, että sinulla on mahdollisuus ottaa rennommin vapaapäivien aikana ja fiilistellä onnistunutta tärkeää etappia!

Scarleth, kun oma raskauteni viime vuoden puolella lähti 2. ivf:stä liikenteeseen, niin ennen (tuore)siirtoa ja vielä jonkin aikaa siirron jälkeenkin oli valtavasti (tod.näk. punktiolähtöisiä) kipuja, mutta silti raskaana oltiin ja vahvasti! Eli vielä ei todellakaan kannata menettää toivoa! Toivottavasti saamasi äitienpäiväkortti enteilee hyvää ensi vuodelle :)

Mitä tulee omiin kuvioihin, niin sain raijattua itseni tänään kaikesta henkisestä vastahangastani huolimatta pitkän perusgynekologitauon jälkeen papa-kokeeseen. Luulin, että ko. käynti olisi rutiininomainen peruskäynti, mutta kävikin ilmi (gynekologin tehtyä kuitenkin vähän perusteellisemmat tutkimukset pitkälle menneen keskenmenoni takia), että kohtuni limakalvo on liian paksu kiertoon nähden ja saattaa olla, että kohdussani on edelleen raskausmateriaalia, mikä voi tarkoittaa tähystystä ja siten jonkinlaista täsmäkaavintaa. Mikä viikon aloitus! :mad: Vaikka en olekaan jaksanut kaikkien hoitoihin liittyneiden vastoinkäymisten takia aina suhtautua optimisesti (jollakin tavalla on helpompaa uskoa toisten ihmeisiin), niin nyt en todellakaan ollut osannut varautua näin huonoihin uutisiin. Perjantaina on varsinainen hoitoultra, jossa sitten selviää tilanne eli joudunko sittenkin uusintakaavintaan ja siirtyykö pas siten jonnekin kauaksi syksyyn...:'(
 
Huuh, se olis pp 8... mulla NIIIIIIN on sellainen olo, et menkat alkaa justiinsa! Tosin tää olo on ollut tavalla tai toisella perjantaista asti. Perjantaina ja lauantaina oli sellaisia laajalla alueella mahassa tuntuvia kramppeja, nyt krampit on vähän muuttuneet terävämmiksi mutta niitä tulee aina ajoittain. Aina en tiedä onko kyseessä menkkakramppi vai ihan vaan yksinkertaisesti ilmavaivat :ashamed: Eilisenkin ravasin vessassa katsomassa joko vuotaa. Ei se tällä menolla enää kauaa voi kestää, kun vuoto alkaa. Jos siirtopäivä oli "ovispäivä" niin nyt on dpo 12, sillä logiikalla menkat vois alkaa huomenna tai ihan viimestään ylihuomenna.... ärsyttävää, kun oon mennyt lukemaan ihan liikaa keskusteluita, joissa jengi plussaa suunnilleen pp5. Nyt sitten tuntuu, että peli on jo pelattu, kun ollaan tässä vaiheessa ilman mitään mainittavia oireita.

Olipas nyt omanapaista vuodatusta tällä kertaa.... Katalle kiitos tsemppauksesta myöskin! :)

Lumi; mikä fiilis sulla?
 
Heippa kaikki!

Täällä taustalla, eli voinette arvata tulokset; puhdas -.
Kolmanteen IVFään tai kolmanteen PASiin haetaan puhtia tauolta. Eli ei voittajaolo täälläkään. Saa nähdä kuinka käydään, vai käykö kuinkaan.

Tsemppiä kaikille. Ehkä mekin sitten taas syksyllä.
 
Kata - voi kökkö. :( Surkea viivytys, jos joudut kaavintaan! Mutta tietysti hyvä pitemmän päälle, että saavat kaikki raskauslimikset sieltä pois, etteivät aiheuta tulevaisuudessa mitään ongelmia. Voimia! Ja kiitos muistamisesta!

Voimia pettymykseen samoin sulle, Ellenni. :hug: Toivottavasti kesätauko tuo relamman mielen ja myötätuulia. Yritä tehdä paljon kivoja asioita.

Scarleth, pysyisi nyt se noita poissa, toivoisin niiiin että saan näyttää sulle pitkän nenän ja olla oikeassa niitten kiinnittymiskipujen suhteen... ;)

ON: Täällä edelleenkin hyvät fiilikset. Rinnat vähän arat, ja vessattaa paljon, joten lasken ne sujuvasti raskausoireiksi. Tajusin tosin, mistä tää riemumieli johtuu: mähän joudun napsimaan steroideja immuuniongelmieni vuoksi, ja yksi niitten sivuvaikutus voi olla ylipirteys. Huu, maaninen vaihe päällä! :D

Huomenna takas töihin. Selkeästi olen pienessä pilvessä, sillä leivoin just työkavereille pikkuleipiä! Ikinä ennen ei ois tullut pieneen mieleenkään... :saint:
 
Heippa kaikki!

Täällä taustalla, eli voinette arvata tulokset; puhdas -.
Kolmanteen IVFään tai kolmanteen PASiin haetaan puhtia tauolta. Eli ei voittajaolo täälläkään. Saa nähdä kuinka käydään, vai käykö kuinkaan.
Arvelinkin ettei sinulla taida olla hyviä uutisia kerrottavanasi, koska viivyit näin pitkään poissa palstalta ilmoittamatta tuloksesta.
Jos olisit plussannut, et varmaankaan olisi malttanut pysyä poissa palstalta, vaan olisit halunnut jakaa iloisen uutisen kanssamme?

Kokemuksesta tiedän kuinka paljon se satuttaa kun toivottua tulosta ei ihan heti kuulukaan. Minullakin jo 5.IVF hoito alkanut tänään, Suprecur-sumuttelujen merkeissä.
Yksi asia on ainakin tässä kaikessa käynyt selväksi. Lapsi ei ole itsestäänselvyys, vaan lahja. Meillä vain tuo lahjapaketti tekee pitkän matkan ennen ku tavoittaa saajansa...

Kaikkea hyvää meille kaikille... Kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin. :heart:
 
Teen taas varovaisen paluun palstalle pian parin vuoden tauon jälkeen. Piti oikein pitkään miettiä kirjoittaako mitään, koska usko on vähän kateissa ja kukaan ei varmasti kaipaa katkeria tilityksiä:)

Tilanne on siis se, että Lapsettomien lauantaina siirrettiin kaksi alkiota pakkasesta ja nyt taas ihmetellään. On se jännä, että hoitorutiinit osaa jo ulkoa, mutta tämä tuloksen odottaminen ei muutu helpommaksi, vaikka sitä olisi treenannut jo monta kertaa :LOL:

Voimia ja iloa kaikille!
 

Yhteistyössä