Siis kaikki yli 35 vuotiaat lapselliset tai lapsettomat lapsettomuushoitoja käyvät liittykäähän suljetulle puolelle vauvakuumeiset plus 35. Ja ylhäällä kerhot-kohdasta etsitte kerhon ja laittakaa liittymispyyntö.
Haluaisin niin liittyä mutta miten mulle ei mene perille miten se tapahtuu? En löydä tuota Kerhot-kohtaa.Siis kaikki yli 35 vuotiaat lapselliset tai lapsettomat lapsettomuushoitoja käyvät liittykäähän suljetulle puolelle vauvakuumeiset plus 35. Ja ylhäällä kerhot-kohdasta etsitte kerhon ja laittakaa liittymispyyntö.
No ilmankos ei löytynytJaaju, mun tietääkseni noi kerhot ei ole enää käytössä. Itsekin niitä jossain vaiheessa etsiskelin...
Olis kyllä kiva, jos tämä ketju saataisiin heräteltyä henkiin! Tai voidaan perustaa uusikin - mun mielestäni ei ole niin väliä, onko yrittämässä ekaa vai ei, kunhan on tarpeeksi ikää ja hoidot meneillään.
Onko Josephinen hoidot jo alkaneet?
Toivotaan onnea meille kaikilleJaaju, onnea kovasti hoitoihin, siitä se lähtee! Minä olen jo aika konkari näissä hommissa, 4 IVF/ICSI-hoitoa takana. Ensi viikolla olisi tarkoitus siirtää ainoa pakkasessa oleva alkio, jos se vain selviää sulatuksesta. Sitten pitäisi miettiä, jaksaako vielä lähteä viidenteen hoitoon...
Eivät VLssä usko, että raskaus alkaa ja siitä syystä eivät kenellekään painota ehkäisyä Synarelan aikana joten kaikki jatkuu entiseen malliinJaaju, mä en aikanaan käyttänyt mitään ehkäisyä silloin kun Synarelaa otin. Ajattelin, että on kuitenkin niiin pieni todennäköisyys, että just siinä kierrossa tärppäisi, kun ei tärppiä muutenkaan ollut parin vuoden yrityksen aikana kuulunut. Luin myös netistä tapauksista, joissa raskaus oli alkanut Synarela-kuurin aikana eikä siitä aiheutunut ongelmia, kun lääke lopetettiin sitten heti raskauden tultua ilmi. Mutta jos nyt tosi varman päälle haluaa pelata, niin eihän ehkäisystä toki haittaakaan ole.
Meillä on itse asiassa aika samanlaiset haasteet - mulla on ikää ja miehen simpat ei ole ihan priimaa, vaikka niiden laatu onkin paljon vaihdellut hoitojen kuluessa. Itsekin olin tosi optimistinen ekaan hoitoon lähdettäessä, mutta meillä ei kaikki sitten lopulta mennyt yhtään niin kuin Strömsössä. Toisaalta monet kyllä onnistuu heti ekassa hoidossa, joten toivotaan kovasti, että te kuuluisitte siihen porukkaan!
Omat fiilikset on tällä hetkellä tosi ristiriitaiset. Toisaalta sitä haluaa pitää toivoa yllä, sillä eihän tässä hommassa olisi muuten mitään mieltä. Toisaalta sitä yrittää jo etukäteen varautua pahimpaan, ettei putoaisi niin korkealta...
Domi, mikä sulla on tilanne ja fiilikset tällä hetkellä?
Ei meillekään ehkäisystä puhuttu niin mitään kunnes paketista sen luin. Ja ei tässä mitään ehkäisyä todellakaan ole tarvinnut, täällä ollaanItsehän luulin et se suurin "ongelma" oli saada mies suostumaan et "ruetaan lisääntymään" (itse olisin jo pari kolme vuotta aijemmin halunnut) jepjep.. niin on ihminen naivi.. nyt 4,5-v tosiaan yritystä takana.. n.1,5 luomuna sit insejä ym. nyt takana siis 2 ivf/icsi kierrosta joissa 2 tuore siirtoa ja ehkä 6 pas:sia (ihan en oo laskuissa varma) siirretty eka kierros 3 päiväsiä sit 2 päiväsiä. Viimeksi kahta viimistä koitettiin jatkoviljellä, mutta eivät jatkaneet normaalisti blastoksi asti Kaks hipsua tuli passeisita viime kierroksella, mutta molemmissa alkoi jo kuitenkin vuotaa lugejen läpi ennen testi päivää. Meiltä ei siis ole mitään vikaa löytynyt, joten on tämä super turhaittavaa, kun mitään et voi ns. skarpata ja ei vaan tule lasta! Ilmeisesti joko munasolut on paskoja tai sit siittiöissä on jotain häikkää... pitää toivoa nyt vaan että sieltä sie yksi hyvä nyt tulisi tällä vikalla rundilla! Positiivisuus, usko ja toivo on kyllä aika kaukana, mutta täytää yrittää pitää avoin mieli ja kaivaa vaikka väkisin sitä positiivisuutta jos se vaikka jotain auttas..
Huomenna aloitan pistämään bemfolaa tai joku vastaava (puregon oli viimeksi ja tää kai samaa tavaraa) ja sit ma tulee mukaan orgalutra ti tilanne tsekkaus, toinen ens viikon pe jolloin päätetään punktio päivä.. Vähän siitä sit kai riippuu että miten pitkä viljely, kun julkisella ollaan niin se viikonloppu siit vaikuttaa tietty.. Meillä on siis kummallakin kerralla osa ollut maljalla ja osa varuilta icsi:tu.. kummistakin on alkioita tullut..
Ja joo ei tässä todellakaan mitään ehkäisyjä tarttee kun on "tälle osastolle" joutunut.. en ole koskaan kuullut et ois tarvinnut synarellan kaa, ei me ainakaan käytetty sillon kun ekalla kiekalla oli pitkä kaava ja sitä suihkuttelin..
En minä pääse vielä piikittämään Suunnittelukerralla ultrassa näkyi kohdun sisällä "pussukka" josta lääkäri tuumasi, että tulee ylimääräisenä vuotona pois, mutta nyt kun oli ensimmäinen ultra Synarelan aloittamisen jälkeen, oli "pussukka" vielä siellä mutta nyt siinä näkyi liikkuvaa nestettä. Hitto, perhana..... Eikä limakalvotkaan olleet niin ohuet kuin olisi toiveissa ollut. Sumuttelut jatkuu vielä viikon ja ensi viikon tiistaina ultrataan uudelleen.Tiltu, kiva kuulla että siellä on vähän valoisammat fiilikset jo. Toivottavasti pääset verikokeeseen pian ja saat sieltä hyviä uutisia, jotka selkiyttää jatkosuunnitelmia.
Jaaju, tsemppiä hoitoon ja piikittelyihin! Mä olin ekalla kerralla ihan hermona, muistan vielä miten kädet hikosi ja sydän hakkasi, kun piti piikkeihin tarttua... Mut kummasti niihin sit tottui, ja nykyisin piikitän itseäni kokeneesti kuin mikäkin nisti. Ne piikit on sitä paitsi tosi ohuet ja helpot useimmissa lääkkeissä. Jarrulääke Orgalutran on mun mielestäni ollut ainoa hankalampi pistettävä, mut siihenkin on omat niksinsä.
ON: Me päästiin pakkasalkion siirtoon, ja nyt on meneillään pp4. Olo on kyllä niin oireeton kuin vain ikinä voi olla, joten vaikea uskoa onnistumiseen...