Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Moikka taas kaikille! Olen täällä taustalla seuraillut teidän touhuja.
Tintille pahoittelut negasta, voimia myös seuraavaan hoitoon. Periksi ei anneta.
Kuun alussa olis ultraan aika ja pakaste siirto toiveissa. Ovis pitäis tulla hyvin pian ultrasta, ehkä jo seuraavana päivänä. Pelottaa! Kestääkö pää taas tätä rallia ????
 
Tintti76, pahoittelut negasta. Hyvä että taistelutahtoa löytyy. Mulla on niin tällä hetkellä usko lopussa ja kauhea kriisi päällä. Olen ihan varma ettei me koskaan mitään lasta saada. Tuntuu ettei mikään muu just nyt jaksais kiinnostaa. Toivottavasti tämä helpottais pikkuhiljaa ja löytäis jostaki vähän toivoa onnistumiseen. Mies on kyllä ihmeen hyvin jaksanu olla tukena. En jotenki osanu oottaa että se näin hyvin jaksaa minun masistelua että jotaki hyvää kuitenki tässäki.

Hiskias, tseppiä follien kasvatteluun. Sain sitte ittekki käytyä vyöhyketerapiassa ja pitäis vielä käydä muutaman kerran ennen hoitoa. En tiijä onko siitä apua mutta rentouttavaa se oli.

Kata.toivottavasti joulukuun siirto menee nappiin. Yritä olla stressaaatta :) Tosin se on helpommon sanottu kuin tehty. Raskaita nämä hoidot kyllä on mutta lopettaminenkaan ei kyllä ole tässä vaiheessa vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Hiskias ja Kata plussaavat molemmat, että saataisiin tähän tilastollisesti aika huonolta näyttävään syksy/talveen toivon kipinöitä :)

Oma mieli on täysin maassa ja pahempaan suuntaan menee. Edellisestä ovulaatiosta nyt 4 kiertoa, eikä clomitkaan auta. Ovitrellellä tehtiin pakko-ovulaatio, vaikka ei siellä varmuudella ollut yhtään munasoluakaan. Joka päivä joku hormooni napaan ja kaikki niistä vaan pahentaa tilannetta. En tiedä, pitäiskö antaa keholle hengähdystauko vai jaksaa vielä 1 kierto. Koko ajan sattuu johonkin jonkun sivuoireena. Tekis mieli puhua jollekin, mutten enää kehtaa.

Toivon kipinöitä odotellessa.
 
Tintti :hug:. Tuo epätoivon määrä on todellakin mahdoton siinä vaiheessa, kun tajuaa, että aika alkaa käymään vähiin. Itselläni tämä lapsettomuus on kulkenut mukana kakskymppisestä lähtien (pahin kriisi oli silloin), mutta uskoin silti vuosikausia vakaasti, että saan varmasti lapsen. Nyt tuo usko on murentunut pala palalta, kun pian on 39 mittarissa ja aika todellakin loppuu. Ja voimat. Tsemppiä sulle, että jaksaisit vielä yrittää. Itse olen päättänyt, että yritettävä on, ettei sitten myöhemmin kaduta. Sen päätöksen olen myös tehnyt, että tämä 4. on se viimeinen hoito.

Kata, no sähän pääset rytinällä sitten siirtoon, jos ovis tulee heti ultran jälkeen :)

Tiltu, tuo maksmaalinen rentoutus on se syy, miksi mä siellä vyöhykerterapiassa ravaan :D. Mulla on muuten sellainen kokemus ekasta kerrasta (se tehtiin vain jalkapohjiin), että siitä 1 kk kuluttua tapasin nykyisen mieheni ja heti 2. kierrosta olin luomusti raskaana. Elämäni ainoa luomuraskaus - tuulimuna. Jälkikäteen olen ollut "täysin varma" että se oli se vyöhyketerapia ja rakastuneiden aivojen aikaansaannos ;)

turrimus, onko siis niin, ettei noilla tablettilääkkeilläkään tule ovista? Pirullista. Kasvaako siellä folleja? Jos niillä tableteilla ei mitään tapahdu, niin puhu lääkärille, että siirrytte pistoshormoneihin niin näkee heti, olisiko niille vastetta. Mulla muuten ei clomit toimineet, mutta Letrozolet toimi.

(.) ultrassa käyty, olihan siellä niitä folleja jokunen, nyt vaan lisää piikkiä vatsamakkaraan ja ensi viikolla taas ultraan.
 
Ultrassa käyty ja 19mm pallero oli irtoamassa. Ei ovista vielä tänään :headwall: olisin toivonut plussaa, olisi päässyt siirtoon perjantaille. Pahasti näyttää et siirto menee maanantaihin, plussat tulee varmasti huomenna. Hieman hirvittää tuo myöhäinen siirto. Onko teillä kellään tehty siirtoa 5 päivää ovisplussasta? Tuntuu et menee liian kauas |O
 
Viimeksi muokattu:
Kata, meillä ei ole tehty siirtoja, jos ovisplussa on vääränä päivänä. Eli sen on oltava just eikä melkein oikeaan aikaan alkion ikään nähden. Kaksi kertaa meni hutiin ja sitten siirrytiinkin lääkkeellisiin paseihin. Pidän peukkuja, että ovisplussa siirtyisi niin, jotta maanantaina pääset siirtoon =)

(.) stimulaatio jatkuu, punktio on ensi viikolla.
 
Hiskias tsempit punktioon. Toivotaan hyvää saalista.
Meillä ne siirtää 3-5 vuorokautta ovis plussan jälkeen. Ovis oli keskiviikko aamuna niin torstai on 1. päivä ja täällä laskukaavalla maanantai on 5. ja siirto varattiin sinne. Ei voi muuta ku luottaa lääkäriin :|
 
Epämääräistä... lääkärin kanssa puhuttiin ja hän oli sitä mieltä että vielä kannattaa kolmas ivf omilla soluilla tehdä. Kai sitten... mutta se nyt menee ensi vuoteen. Ei tullut mitään DHEA reseptiä eikä mitään muutakaan. Millä ihmeellä niitä muniksia vois yrittää parantaa... ubikinonin oon lisännyt nyt vitamiinikomboon. Kaikki vippaskonstitkin vois ottaa käyttöön. Vaikka en kyllä itte usko että mitään parannusta tulee. Oisin ollut henkisesti jo valmis luovutettuun soluun. Tää aika kun mitään ei tapahdu ottaa niin hermoon. En usko että joulustakaan pystyn nauttimaan. Koska se on taas joulu ilman lasta tai edes toivoa siitä. Mites muilla menee? Tsemppiä hoidoissa Hiskias ja Kata!
 
Pientä kevennystä =) Olisiko tämäkin kokeilun arvoinen juttu... Alamme huijaamaan aivojamme :D
5 asiaa, jotka sinun tulisi tietää aivoistasi
Creative thinking
1. Aivot eivät ymmärrä todellisuuden ja mielikuvituksen eroa.
— Aivot reagoivat mihin tahansa ajatuksiisi niin kuin ne oikeasti tapahtuisivat. Tähän perustuu myös placebo vaikutus.
Kokeile vaikka tätä: istu alas ja kuvittele, että jotain todella pahaa tapahtuu sinulle rakkaalle ihmiselle. Vaikka tämä henkilö seisoisi vieressäsi, alat tuntea ahdistusta ja puristusta vatsassasi. Aivot uskovat tilanteen todeksi ja laukaisee kortisolin erityksen elimistöösi. Sama toimii myös positiivisilla ajatuksilla: kun ajattelet positiivisesti, elimistössäsi vapautuu hyvän olon hormoneja.
2. Koet sen, mitä ajattelet eniten.
— Mitä ikinä ajattelet eniten, se alkaa ilmenemään elämässäsi. Esimerkiksi, jos ostat uuden auton, alat näkemään kyseisiä autoja joka puolella. Ennen kuin omistit auton, et ajatellut sitä, se ei ollut osa elämääsi. Kun omistat itse sellaisen, ajattelet sitä useammin. Kun ajattelet jotain todella paljon, alat näkemään kaikki mahdollisuudet, jotka vahvistavat ajatuskuviotasi.
Miksi tämä on tärkeä ymmärtää? Jos vedät puoleesi vääränlaisia ihmisiä tai stressaavia tilanteita, sinun olisi hyvä muuttaa ajatusmalliasi. Positiiviset ihmiset vetävät puoleensa postiivisia ihmisiä. Ennen kuin toivot jonkun toisen muuttuvan, muuta itseäsi ja katso mihin kaikkeen se johtaakaan!
Stressinhallintakorteissa hyödynnetään mm. kohtaa 1 ja 3. Kortteja löydät täältä: holvi.com/shop/hidastaelamaa/
Stressinhallintakorteissa hyödynnetään
mm. kohtaa 1 ja 3. Kortteja löydät täältä:
holvi.com/shop/hidastaelamaa/
3. Aivosi toimivat autopilottina.
— Keskimäärin ihmisellä on 60 000 ajatusta päivässä. Ongelma ei ole vain siinä, että monet niistä ovat samoja ajatuksia kuin eilen vaan jäämme myös helposti rypeämään negatiivisiin ajatuksiin, mitä joskus on tapahtunut tai voi tapahtua tulevaisuudessa. Ja vieläkin, aivot eivät ymmärrä ajatuksen ja todellisuuden eroa. Negatiiviset ajatukset voivat patoutua alitajuntaamme. Voit kuitenkin ”uudelleen ohjelmoida” aivosi ajatellen enemmän positiivia ajatuksia, jolloin aivosi alkavat toimimaan uudella tavalla ja näet elämässäsi koko ajan enemmän hyviä kokemuksia ja asioita.
4. Ajatuksien sammuttaminen on ”must to do”.
— Negatiivisten ajatusten sammuttaminen parantaa vastustuskykyä, terveyttä ja vetää puoleensa positiivisia ihmisiä ja tilanteita elämääsi. Mutta kaikki tämä alkaa ajatuksista.
Tärkein asia mitä voit tehdä terveydellesi on meditaatio. Sen ei tarvitse olla mysteeri. Se yksinkertaisesti tarkoittaa ajatusten sammuttamista. Jos ihmisellä on keskimäärin 60 000 ajatusta päivässä, me todella tarvitsemme välillä niiden sammuttamistakin. Ajattele mieltäsi työkaluna: sitä tulisi käyttää silloin kun sitä tarvitset ja kun se on tuotteliasta, ja muutoin tulisi vain olla vain läsnä, ajattelematta mitään.
5. Voit kirjaimellisesti muuttaa aivojasi.
—Kun keskität huomiosi siihen, mitä haluat, uusien hermoyhteyksien muodostuminen alkaa. Esimerkiksi, jos sinulla on alitajunnassasi uskomus ettet pysty pudottamaan painoa, mutta alatkin yhtenään ajattelemaan, että olet hyvässä kunnossa, luot uusia hermoyhteyksiä aivoissasi. Kun tämä tapahtuu, alat huomaamaan kaikki mahdollisuudet, joiden avulla tuot uuden uskomuksesi todeksi.
Sinussa on kyky muuttaa elämäsi ajatustesi avulla. Sinulla on mahdollisuus vetää puoleesi tasan sitä mitä haluat. Sinulla on mahdollisuus muuttaa aivojasi fyysisesti. Kaikki lähtee ajatuksista. Ajatuksesi luovat.
 
Hyvä hyvä Kata! Tuliko minkälainen alkio kyytiin? Tämähän voi olla sulle paras joulu ikinä!
Mua ahdistaa tää koko joulun aika niin paljon. Pitäis jaksaa nähä kaikkia sukulaisia ja niiden lapsia. En vaan jaksa. :(
Oon taas tikuttanut ovistakin niin kuin aina ennenkin... ihan kun sillä tiedolla mitään tekis. Ja en oo tässä kierrossa sitä bongannut. kp17 ja normaalisti se on kyllä tullut 15 tietämillä. Tais ny jäähä välistä.
Mutta joulun odotusta kaikille!
 
Katalle kärsivällisyyttä piinapäiviin!

Tintille voimia lapsien kohtaamiseen :heart:

Eilen oli punktio ja saaliina 10 solua. Loppuviikolla tiedetään, miten niiden kävi. Laskin huvikseni, että nyt musta on kaikenkaikkiaan näiden 2,5 vuoden aikana "nyhdetty" 31 munasolua. Huoh.
 
Kata, hienoa että siirto onnistu!! Onnea piinailuun ja toivottavasti saisitta jouluaattona plussan lahjaksi :)

Hiskias, teillähän oli hyvä saalis. Luulis ainaki että siirtoon pääsettä perjantaina ja toivottavasti muutama pakkaseenki.

Turrimus, voi mikä hermoja raastava tilanne. Olettako puhuneet lääkärin kanssa miten kannattais jatkaa. Inssejähän teille kai oli tarkotus tehdä nyt vai muistanko väärin...?

Tintti_76, jaksamista sinne!! On tämä lapsettomuus kyllä raskas asia ja itse yritän siitä huonoina aikoina jutella kavereille. Ei tämä asia ole niille niin raskas kuin itselle niin uskon että kyllä ne saa luvan kuunnella minun murheita, kun itsekin olen niitä niiden kriiseissä tukenu. Sitähän se ystävyys on...? Älä siekään mieti ettet kehtaa enää jutella. Se kuitenki auttaa itseä ja aina sieltä löytyy niitä, jotka oikeasti ymmärtää ja jaksaa kuunnella. Onneksi meillä on jouluna vain minun ja miehen siskot perheineen, eikä niiden lapset saa mitään ahistusta aikaan. Varsinki nuo siskon lapset suorastaan lievittää sitä, kun olen aina sanonu että jotenki ne minun lapsia kans, kun olen niin paljon niiden kans viettäny aikaa siitä asti kun ne synty ja tiijän että olen niille tärkeä. Otanki niitä esim. omien vanhempien tykö lomalle mukaan ja annan samalla siskolle ja sen miehelle omaa aikaa. Sanon aina että ne on minun "lainalapsia" :) Itse päätin monen viikon masistelun jälkeen että yritän nyt vielä kuitenki uskoa että me se lapsi saadaan joku päivä. Onpahan tämä odotteluaika ainaki helpompaa, kun ei tarvi ihan joka hetki olla surullinen... Saapa tosin nähdä kuinka kauan tämä mieliala kestää, kun melkosta vuoristorataa on ollu viime vuodet. Toivottavasti sullaki mieliala paranee ennen joulua niin on sitte helpompaa olla lasten ympäröimänä. Ja jos ei parane niin silläki on merkitys että ihminen on "masentunu" ja joutuu käsittelemään kriisiä. Ennemmin tai myöhemmin se joka tapauksessa helpottuu. Voimia sinne!!
 
Voi kiitos kannustuksista. <3 kai se olo tästä taas välillä helpottuu. Ihan vuoristorataa on menty täälläkin. Oon saanut vähän ajateltavaa kun olen kuullut muutamia ikäviä juttuja tuttavapiiristä; sairautta, parisuhdeongelmia, kuolema. Niin sitten sitä taas muistaa että ei se nyt elämä kaikilla muillakaan aina niin täydellistä ole. :O
 
Kiitos teille kannustuksesta ja positiivisista ajatuksista :heart: yritän olla ajattelematta koko piinailua ja pelottavan hyvin on mennyt vielä tähän asti. Meinasin eilen unohtaa lääkityksenkin päivällä, onneksi heräsin ajatuksistani ja myöhästymistä ei tullut ku reilu tunti.
Tintti_76 voimia sinulle :heart: ei ole kyllä helppoa noi raskaana olevien tai pienten lasten kohtaamiset. Sitten ku joku vielä laukaisee sen " eikö sinunkin olisi jo aika TEHDÄ ne lapset" niin voi sitä raivon määrää... Sukujuhlat on kyllä syvältä ja joulu siitä johtuen pelottavaa aikaa ku ei aina oikein jaksa muita ihmisiä.
Meillä lähti kyytiin samalle aamulle sulatettu 4 soluinen, lääkärin mielestä hyvälaatuinen kyytiläinen
Hiskias hieno saalis! Miten kävi? Pääsittekö siirtoon ja saitteko paljon pakkasukkoja? Toivottavasti saan sinusta piinailuseuraa =)
Turrimus miten teillä menee? Onko löytynyt jatkosuunnitelmaa?
Tiltu77mikäs teillä on tilanne?
 
Viimeksi muokattu:
Talvi tulla tupsahti, saisi nyt pysyä vähän pidempään kuin aikaisemmilla kerroilla :)

Tiltu, mulla on myös siskon lapset ja ystävän lapset naapurissa vähän niinkun "omia". Jollei omia tule, niin on ainakin ne :heart:

Tintti, juu näin se on, että jokaisella on murheensa. Meillä valitettavasti tämä lapsettomuus. Välillä sukelletaan syvälle ja hetken päästä on nenä taas pinnalla :saint:. Voimia.

Kata, miten aikataulutettu sun lääkkeenotto oikein on, kun päivälläkin otat? Meinasitko testailla jo ennakkoon? Keväällä alkaneessa raskaudessa 3 päiväisen alkion siirrossa PP8 sain jo haamun PC:hen, että aika pian se sitten näkyy jos on kiinnittynyt.

Siirrossa käyty, 3 alkiota oli jäljellä (8:sta hedelmöittyneestä solusta), joista 2 meni pakkaseen. Nyt on hulppea tukilääkerepertuaari käytössä; luget, zumet, pregnylit x 3, gonapeptyl ja kortisoni. Että oireita on turha edes kuulostella, kun nuo lääkkeet tekee ne. Esimerkiksi eilisen pregnyl-pistoksen jälkeen heräsin tänä aamuna siihen, ettei tisseihin voinut enää koskea :LOL: Näillä mennään seuraavat 2 viikkoa.
 
Hiskias mukavaa ku on joku piinailemassa yhtäaikaa. Meillä oli punktiossa viimeksi 10 munista joista helmöitty 4. Hurjan paljon on tuo "hävikki" :( mut pääasia että pakkaseen saadaan kuitenkin muutama mahdollisuus.
Mulla ei oo muuta lääkitystä ku Lutinukset 100mg kolmesti päivässä. On kyllä käynyt mielessä palstaa lukiessa et miks meillä ei määrätä muita lääkkeitä tukemaan :|
Saasnähdä kauanko pystyn olemaan testaamatta. Menkkojen pitäis alkaa torstaina normi kierron mukaan, lääkkeet on kyllä siirtänyt niitä ennenkin. Virallinen testipäivä olis viikonpäästä tiistaina. Päätin kyllä ennen siirtoa etten testaa aikaisemmin. Saasnähdä pystynkö odottamaan vielä viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias, teillähän meni hoito hienosti, kun saitta noin paljonalkioita pakkaseenki. Ja tukilääkkeitäki semmonen arsenaali että nyt luulis kiinnittyvän. Toivottavasti tällä kierroksella sitte testaat plussan :)

Katalle kans onnea piinailuun!

Täällä edelleen odotellaan hoitosuunnitelmaa. Onneksi tuleva joulu saa ajatukset tehokkaasti pois tästä lapsettomuudesta niin kuluu aikaki nopeammin :)
 
Voi Kata :hug: Osanottoni. Kauhea joulu-uutinen. Ihan kun ei joulu juuri noiden ymmärtämättömien sukulaisten takia olisi jo tarpeeksi kauhea. Me aiotaan viettää "hartaushetki" kaikille keskenmenneille tulokkaillemme. Se on jotenkin ainoa lohtua tuova ajatus tällä hetkellä.

Hiskias, onnea ihanaan piinailuun!

Me ollaan nyt pakotettu ovista ulos ovitrellellä, mutta eipä siitäkään mitään hyötyä ole. Joka kuukausi uusi annos toivoa ja epätoivoa. Seuraava kierto luomuillaan, koska lääkärin mielestä ollaan rääkätty mua jo riittävästi, mutta sen jälkeen sitten uudet hoidot kehiin. Alkaen vissiin inssistä. Tiedä häntä. Katsotaan sitten ensi vuonna. Vaihdettiin jälleen lääkäriä ja täytyy kyllä sanoa, että on ihan arpapeliä, minkälainen lääkäri kohdalle osuu. Joka kuukausi menee väh. 300€ ultriin ja lääkkeisiin, joten kai se pankkitilin pohjakin alkaa kohta häämöttää. Onneksi tämä uusin lääkäri laitto käynnin perusgynediagnoosilla, niin on mahkut saada se vakuutukseen :) Tässäkin asiassa on ihan arpapeliä, tajuaako lääkäri vai ei. Huoh.

Annan itselleni jonkun superpalkinnon, jos selviän järjissäni tästä joulusta. Olen jo tehokkaasti jättänyt tapaamatta sellaisia kavereita, jotka sanoillaan satuttavat mua, mutta perhettään ei voi valita. Siskoni säilytti 10 vuotta omien lastensa vaatteita mulle, kunnes viime vuonna tölväs, että nyt mä kyllä heitän noi pois, ku te Hesalaiset ootte niin itsekkäitä, ettette ehdi tehdä lapsia. Samaa on varmasti edessä tänäkin vuonna, joten hermoja koetellaan. Lohduttaa kuitenkin se, että parit, jotka selviää tästä lapsettomuuspiinailusta ovat varmasti vanhempina lempeämpiä lapsiaan ja itseään kohtaan. Sillä toivolla siis, että joskus vanhemmiksi pääsevät..

Sytetään kaikki kynttilöitä toisillemme ja toivotaan riisipuuro manteleilla plussaa koko porukalle! Vaikka käynkin täällä harvoin, olette jotenkin lohduttavimpia ihmisiä, joita maailmastani löytyy.

Tää menee nyt läträämään lugesteroneilla varmuuden vuoksi ja tuntee itsensä idiootiksi kierron viimeiset päivät :D
 
Kata :hug:. Voimia.

Kiitos kannustuksesta, hullua, mutta ei jaksa edes toivoa. Sitä vaan "suorittaa" tätäkin asiaa. Ja sen pirun Pregynylin takia ei voi edes testata :p

Ihanaa Joulua teille kanssasisaret, haasteista huolimatta :heart:
 
Olen kehittelemässä suljetulle puolelle kaikille yli 35 vuotialle lapsellisille tai lapsettomille lapsettomuushoitoja käyville..Olisi ihana saada vertaistukea kaikilta joilta aika alkaa "loppumaan". Jos haluatte tulla mukaan niin ilmottakaa/liittykää..Keskustelu on vauvakuumeiset plus 35.
 
Hei!

Laitoin liittymispyynnön vauvakuumeiset plus 35-kerhoon :)

Mulla ikää 36 ja 1. lapsi toiveissa. Yritystä 3 vuotta ja 3. IVF alkaa maalis-huhtikuussa.

Pitäisikö tänne laittaa ohje miten tuon suljetun keskustelun löytää. Itse en meinannut tajuta, että löytyy tuolta kerhoista.
 

Yhteistyössä