Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Hiskias, mulla on mennyt gonal-f pienellä annoksella (150 iu). En tiedä johtuuko tämä follien määrä korkeasta AMH-arvosta (6.9) vai siitä että minulla olisikin PCO-tyyppiset munasarjat. Tosin inssien ja ultran perusteella ne ei kuitenkaan ole sellaisilta näyttäneet. Tänään pistän pregnylin ja sitten alan jännittämään ivf:ää. Eipähän elämä käy ainakaan tylsäksi näiden hoitojen aikana :)

Folleja kerättiin 12 ja keskiviikkona selviää moniko hedelmöittyi ja alkoi jakaantumaan. Huomenna aikoivan soittaa jos kävisi niin huonosti ettei siirtoon päästäisi. Voi olla aika paljon raakoja, kun punktiota jouduttiin aikaistamaan hypeririskin vuoksi. Toivottavasti kuitenkin tuoresiirtoon päästäisi ja olisi ihan mukava jos jäisi muutama pakkaseenkin. Punktio oli kyllä yllättävän kivuton ja kun olen ottanut koko päivän levon kannalta niin toivottavasti huomennakaan ei olo ole kovin kipeä. Mies on passannut minua pyytämättäkin niin saanut sohvalla makoilla.

Kiitti kortisoni ja dhea valaisusta Hiskias! Tässä lajissa on liikaa liikkuvia osia...
Tiltu, kiitti kysymästä sumut ei tunnu enää miltään nyt kun on Menopur pistokset päänvaivana :) Ja sullapa on jännä tilanne päällänsä. Toivottavasti pysytään sopivissa suunnitelmissa ja hommat etenee.
Mä käväisin tänään kuulemassa kuinka on alkanut kypsymään, löytyi nyt 6 pistoksen jälkeen 8 kappaletta folleja 10-15 millisiä muistaakseni. Sitten jotain pienempiä jotka vielä voivat ehtiä mukaan kuulemma. Lisäjännää tulikin sitten kun sain vastaanotolla kuulla Menopurin olevan loppu sekä paikallisesta YA:sta että tukusta. Ja torstai illalla viimeistään tarvitsen sen uuden pullon käsiini. Päivä jännää ja viimein järjestyi Tampereelta lähetys torstaiksi paikalliseen. Koskaan en oo niin paljon kaivannu lisää piikkejä kuin tänään :)
Myötätuulta koko porukalle!!!!

Viimeksi muokattu:
Kimakka, mitä enemmän tästä asiasta tietää, sitä monimutkaisemmiksi asiat muuttuu. Ja joillekin se on niin helppoa että kerran harrastetaan seksiä ja naps ollaan heti raskaana. Se menopur on kai sellainen sekoitettava lääke vai onko se jo esitäytetyssä kynässä. Sullahan oli hyvä määrä folleja kasvamassa.

Mulle siirrettiin tänään yksi hyvä ja yksi vähän rupuisempi alkio. Oli kyllä yllätys että niitä sitten siirrettiin kaksi, kun en osannut yhtään odottaa että semmonen vaihtoehto olis ollu heti ensimmäisessä ivf:ssä. 3 hyvää alkiota laitettiin pakkaseen samaan olkeen eli tämän siirron jälkeen on yksi pas tiedossa. Nyt sitten jännäillään 2 pitkää viikkoa! ja on kyllä helpottunu olo että meni tämä ivf niin hyvin kuin osasin toivoa.

Tiltu77 Onnea ja plussatuulia piinapäiviin =)
Kimakka75 Hyvältä kuulostaa sun ultrakuulumiset, kyllä sieltä muutama vielä ehtii mukaan..
Täällä jännitetään.. Siirto on tänään, toivotaan ettei puhelin soi...

Kyllä..olisin valmis ottamaan hymyn...Taustaillut olen jo toooosi kauan.viime hoitokerran jälkeen ei kiinnostanu kirjottaa yhtikäs mtn. Pettymys oli tosi kova pailka
Tokan IVF ei taaskaan mtn pakkaseen. Tiedä sääliikö jo hoitsut enempi ku mä itteeni.Nyt on kolmas ja viiminen hoito menossa. Pitkällä kaavalla
Mtn en enää toivo tältä hoidolta. Tää tehdään vielä ja sit mietitään
Iän puolest aikaa ei ois.
Me siis selittämättömiä
Aikasemmin kirjotellu tänne mut pitäny pitkän tauon ku meinannu iskee masis.
Nyt on totaalimasis päällä. Iski tajuntaan ja kovaa et nää hoidot on just koht tässä ja me ei sitä omaa ikinä saada. Mitä kettuu sitä ny keksii,et vois pysyy elämän syrjäs??? Onneks Hydra plussas, mä niin toivoin sitä heille. Anteeks purkautuminen mut pakko päästää höyryjä. Plussatuulia ihan jokaiselle. Ei se multa oo pois

Täällä on pp2 menossa ja iski ihmeellinen selkäjumi alaselkään, ei oo tavallaan kipeä vaan sellainen turta, muuten ei mitään oireita. Jotenki tuntuu et tuo ei enteile hyvää: / plääh.. Vaikka kuin päättää ettei kuulostele jokaista nipistystä ja vihlasua, ni turha toivo..

Tähtitomu, kiitos selvennyksestä. Mie olin jo jotenki pettyny kun pantiin 3 samaan olkeen mutta sitte ajattelin että ei niistä kuitenkaan kaikki selviä sulatuksesta.

Leenu, mehän piinaillaan yhtä aikaa. Mulla on niin paljon kaikkia ihania raskausoireita näistä litinuksista etten edes yritä bongailla mitään erityistä... En tiijä onkohan näissä hoidoissa menny jo liian kauan kun en edes välillä muista että näistähän olis mahdollista saada lapsi. Eli en siis osaa oikein edes plussaa odottaa tällä hetkellä.

Nomen, nämä hoidot on kyllä henkisesti vaikeita ja varsinkin jos ne eivät tuota tulosta. Joku jossakin mainitsi flare up -kaavasta että sen avulla voi saada hyvin soluja vaikka muissa hoidoissa olisi ollu huono tulos. Sinuna kävisin vielä muutaman ivf:n tekemässä hyvällä yksityisellä. Toivottavasti tämä pitkä kaava toimisi hyvin niin ei tarvisi jatkohoitoja miettiä. Tsemppiä hoitoihin ja voimia! :hug:

Viimeksi muokattu:
Täällä kans aika apeat tunnelmat, tein tänään negatiivisen testin päivää etuajassa, huomenna meen vielä verikoetsekkaukseen ja sit aletaankin valmistelemaan seuraavaa ivf:ää tai siis Icsi se meidän kohdalla on. Tässä välissä edellisen Icsi:n jälkeen tehtiin kaksi inseminaatiota, jotta uusi lääkäri uudella klinikalla saisi tuntumaa mun hormonaalisesta toiminnasta.

Noman ymmärrän hyvin sun fiilikset, meillä kävi edellisessä hoidossa samoin, mitään ei jäänyt pakkaseen ja nyt pelkään samaa. On niin masentavaa lukea muiden tarinoita, kun tuntuu, että kaikilla jää pakkaseen siirrettäviä ja itsellä toinen kohtalo. Ja tietenkin vielä huonompi vaihtoehto on, että punktiosta ei saada edes tuoresiirtoon mitään. Niinkin voi käydä ja sama suolainen lasku on yksityisellä maksettava. On tää kylmää bisnestä. Mä neuvoisin samalla lailla, että menkää toki vielä yksityiselle yrittämään, jos edelliset on vasta kunnallisen puolen hoitoja. Me ei niihin koskaan päästykään.

Tsemppiä kaikille, toivotaan hyviä hoitoja ja varsinkin tuloksia meille kaikille ennemmin tai myöhemmin, mutta jaksamista joka tapauksessa.

Mulle vois vaihtaa tuonne etusivulle Miriam1 2.ICSI 4/2014

Moikka kaikille!
Olen 38v ja takana on eka punktio josta saatiin 12 munista, niistä vain 4 jatkoi kehittymistä. Tuorresiirrossa laitettiin 1 top alkio ja tueksi määrättiin luget. Siirto kuitenkin epäonnistui. Keskiviikkona siirrettiin PASissa 2 nontoppia ja tueksi lutinus. Pakkanen on nyt tyhjä. Nyt jänskättää... Lääkkeet aiheuttaa raskausoireita ja olo on tosi tukala.
Ihanaa on lukea täällä teidän tarinoita. Minäkään en ole halunnut jakaa tätä asiaa kenenkään kanssa. Minusta tuntuu ettei tätä tunnevuoristorataa ymmärrä kukaan muu ku samassa veneessä seilaavat.

Hurjasti onnea hoitoihinne ja tsemppiä piinailuun <3

Viimeksi muokattu:
Onko teillä ollut millailaisia oireita Lutinuksen kanssa? Minulla rinnat turpoaa, huono vointisuutta, turvonnut olo, mielialat vaihtelee ja olo on välillä just niinkuin menkat olisi tulollaan. Viimeisin oire ärsyttää kuitenkin eniten : /

Miriam, pahoittelut negasta. Melkoista tunteiden vuoristorataa nämä hoidot on.

Kata, tervetuloa joukkoon! Mehän piinaillaan samaan aikaan. Mulle siirrettiin keskiviikkona kaksi 2 päiväistä alkiota. Toinen hyvä ja toinen sitten huonompi. Mulla ainaki lutinus aiheuttaa älytöntä rintojen turpoamista ja näköjään myös alavatsan turvotusta. Olin ajatellut että se johtuu viime maanantaisesta punktiosta ja suurentuneista munasarjoista mutta voihan se noista lutinuksistakin johtua. Mielialat ei kyllä onneksi ole vaihdelleet niinkuin clomien kanssa.

Nyt on kärsitty mahtavasta päänsärystä ja iskiasvaivasta. Kyllähän näiden kans pärjää mut ärsyttää jos joutuu kärsiin "turhaan". Eilen aamulla alkoi "tuhruvuoto" :-( hermoja raastavaa aikaa. : / jotenkin vaan on sellainen olo ettei tämä tule taaskaan onnistuun :'(

Kata. Mulla myös selkä oireillu, ei kylläkään enää niin pahasti ku la-su, mut tuntuu vieläkin. Toivotaan et tuhruvuoto olis kiinnitymisvuotoa ja loppuis pian. Kyllä nää on niiin hermon ja mielen päälle käyviä ku taitaa.
Tiltu77 Miten siellä piinpäivät sujuu?
Tsemppii=)

Kata, toivottavasti olis jotain kohdunsuulta tulevaa vuotoa tai sitten kiinnittymisvuotoa. Leenu, nämä on olleet varmaan hoitohistorian helpoimmat piinapäivät, kun olen ollut lomalla enkä ole asiaa ehtinyt niin paljon miettimään. Eilen oltiin pilkillä ja huomennakin lähdetään jonnekkin tunturiin kelkkailemaan :) Tässä vähän arvon että voisikohan sitä testata jo lauantaina. Tai siis voisikohan se plussa näkyä jo silloin niin olisi aikaa pari päivää toipua negasta ennen töihin paluuta. Joo, vissiin tosi positiivisilla mielin, kun en hetkeäkään osaa siihen plussaan uskoa. Ehkä siksi ettei minulla ole mitään oireita tai erilaisia tuntemuksia.

Yhteistyössä