Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Kun kuukin on jo vaihtunut, niin minulle voisi päivittää tuon kuukauden.

Sadana . . . . . . . . . . . . . . .1.IVF 1.PAS. . . . . . . . . . . . 02/14

Innolla seuraan täällä Tähtitomun tilaa. :)

Lääkärini päätti sitten että vielä mennään luomukierrolla.

• Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Kais, pahoittelut negasta :hug: Onko teillä jatkosuunnitelmia ja jaksatko sellaisia edes ajatella vielä? Voimia.

Hox, sullahan on mukavasti folleja tulossa :)

Tähtitomu, hienoa että viivat vahvistuu!

Leenu, onnea matkaan! Minäkin olen popsinut vitamiineista D:tä ja foolihappoa lääkärin suosituksesta ja oman pään mukaan lisäksi muitakin B-vtamiineja.

Hiskiakselle onnittelut kyytiläisestä ja nyt kaikki mahdolliset peukut ylös ja tähdet oikeisiin asentoihin, että nyt tärppää!

Omaan napaan kuuluu tällä hetkellä hyvää. Eilen aamulla sain marketin epäherkällä raskaustestillä elämäni ensimmäiset harmaat viivanpaikat (kahdella eri testillä), joita mies ei kuitenkaan erottanut. Ne tuli ihan testiajan puitteissa, mutta pidin negana, kun niissä ei ollut väriä ja olivat lähes olemattomia. Äsken ajattelin käyttää viimeisen samanlaisen testin, ennen kuin lähden ostamaan niitä herkempiä testejä, niin nytpä testiin tulikin selvästi värillinen viiva, haalea mutta ihan selvästi erottuva. Eli ilmeisesti se viivanpaikka sittenkin ennakoi plussaa.

Olo on pöllämystynyt, mutta toiveikas. Mitä tahansa voi vielä tapahtua, mutta ei kai se auta kuin toivoa. Nyt vasta pp 9.

• Tykkää
Reactions: Sadana
hox
Ompa tänään tapahtunut paljon.

Tähtitomulle, sekä myös omannalle, varovaiset onnittelut! :)

Kais voi kurjuus :hug:

Leenun ja sadanan pas-suunnitelmatkin näyttää etenevän. Kiva :)

Miten Hiskiaksella menee?

Meillä maanantaina punktio. Tänään ultrassa kovin epätasaisesti kasvaneita folleja, joten määrä jäi vähän arvoitukseksi että mitä sieltä voi tulla. Lääkärin mukaan tämän hoidon tarkoituskin on "raakata" ne parhaat follit ja niitä ei tule montaa.
Alkiot pitäisi sitten olla sitä paremmat.

Gonapeptyl on irroituspiikki, Pregnyl pistetään punktiopäivänä (!) ja uusi Pregnyl 6 päivää punktiosta. Alkionkuoren avaus tehdään, jos mahdollista. Torstaina sitten siirto.

Mielenkiintoiset on kuviot, tosin luotto siihen että tämäkään auttaisi ei ole kovin kummoinen..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kiitos, toivottavasti teillä on parempi onni.
Me pidetään parin kuukauden hoito tauko ja sit koitetaan viellä yhtä inseminaatiota.

Kais :hug:. Onneksi on vielä keinoja inseminaatioiden jälkeenkin! Jaksamista kuitenkin tälle pitkälle ja kiviselle tielle.

Tähtitomu, tänäänhän onkin jo lauantai ja eilen olisi saanut onnitella, että mahtavasti paljon O N N E A :heart: :heart:. Onko sinulla ennakkotietoa, millon tukilääkitystä aletaan purkamaan? Oliko se niin, että aikaisintaan varhaisultran jälkeen?

Omannalle tsemppiä piinan loppupäiville =). Mä muuten sellaista mietin, että se plussahan kaiken järjen mukaan pitäisi näkyä testissä jo kahden viikon päästä punktiosta, vai oletteko eri mieltä? Miksihän testipäivä on aina 14 vrk siirrosta, ainakin tuolla meidön klinikalla? Tasaisella 28 pv kierrollahan menkat yleensä alkaa 14 pv ovulaatiosta. Mä en nimittäin ole niin innokas testaaja, joten voinen alkaa odotella vuotoa alkavaksi viikon päästä maananataina. Pidän sun plussalle peukkkuja.

Hox, tsemppiä maanantain punktioon, tulehan kertomaan mikä oli saalis, niin saadaan heti tuolle uudelle erilaiselle hoidolle "tutkimustietotuloksia". Tehdäänkö noita alkionkuoren avauksia vähän vai miksen muista, että niistä olisi täällä aiemmin puhuttu? Hienoa, jos siitä on apua.

Mä tuli ihan hemmetin kipeeksi mahastani siirron jälkeisenä yönä, heräilin monen monta kertaa kipuun kun käänsin kylkeä ja eilinen päivä meni tosi turpeena ja värkit olivat painavan sekä kipeän tuntuisia. Tuntemukset tulivat ilmeisesti jäädäkseen ja nyt ne ovat tuolla oikealla, jossain lonkkaluun ja häpyluun tietämillä ja säteilee selkään. Voisko olla, että värkit veti herneen nenään, kun niitä siirrossa ronkittiin? Jäin jopa miettimään, että voisiko kohtu supistella, kun välillä tuntuu sinne samaan paikkaan, jossa tunsin sen katetrin siirtohetkellä? Onko muille tullut siirrosta mitään kipuja? Muuten täällä ei ole mitään erikoista, ihmettelen jopa, että missä on lugeoireet :confused:. Huomenna olisi gonapeptylin vuoro ja se tietää ongelmia, kun tulee niin huono olo ja pakki menee sekaisin :( Mutta mitäpä sitä ei kärsisi...

Hiskias, Kiitos :) Lääkkeellisessä PAS:ssa lääkitys lopetetaan joskus siellä vk12 tienoilla.

Mulla ei yleensä pahemmin oo siirtojen (ei tuore eikäPAS) jälkeen ollu mitään. Tuoresiirrossa jonkun verran hellänä/turpeina paikat mut ei voi mistään kivuista puhua.

Tähtitomu, totta tosiaan lääkkeellinen pas. Tyhmä minä :headwall:. Onkohan se niin, että kortisoni ja Primaspankin menee sinne asti? En voi edes kuvitella, mitä "jatkopiinaa" nyt siellä vietät. Itse varmaan ramppaisin alvariinsa vessassa kyttäämässä vuotoa ja varmaan niissä verikokeissakin tsekkaamassa mitä niille arvoille tapahtuu. Tsemppiä =)

Eilen tuo alamaha rauhoittui, mutta yöllä heräsin hetkelliseen viiltävään vatsakipuun ja kuulkaa ihan normiaikataulussa - se tietää menkkoja alkavaksi viikon päästä siitä. Jäädään odottamaan, kuinkas käy. Pidempi stimulaatio nimittäin venytti kiertoa ja yritin lekurille monen monta kertaa sanoa, että siitä ei hyvää seuraa. Se vaan väitti, ettei tällä ole mitään tekemistä normikierron kanssa. Mutta aina se vuoto on alkanut "normiaikaan" oli stimulaatiokierto tai ei.

Kiitokset tsempityksistä ja Hoxille varovaisista onnitteluista. Hoxille myös onnea punktioon, että kaikki menee hyvin.

Hiskias, piinailuvoimia! Kyllä minä ajattelisin, että se pulssa pitäisi näkyä 2 vk päästä punktiosta. Mutta ilmeisesti joillakin hcg erittyy virtaan heikommin tai jotain, että alkaa näkyä vasta myöhemmin. Meidän klinikalla testipäivä on vasta 16 vrk siirrosta. Mulla plussa tuli siis nyt jo viikkoa aiemmin.
Mulla on siirrot on aina olleet kivuttomia. Mietit tuota yöllistä mahakipua. Mullakin on normikierroissa just luteaalivaiheen puolessa välissä ihan pientä menkkamaista jomottelua ja niin oli tässäkin kierrossa. Ajattelin tietenkin, että nyt se kohtu siellä alkaa valmistautua menkkoihin, mutta nyt on siis toiveita, että niitä menkkoja ei kuitenkaan tule.

Eli tämän päivän testiviiva piirtyi tummempana kuin toissapäivänä. Itse asiassa tuossa epäherkässä testissä oli tänään ihmeen vahvakin viiva, siihen nähden että viime raskaudessa (joka meni kesken), tässä vaiheessa eli pp 11 viiva oli hyvin heikko haamu. En tiedä, voiko viivoja noin vertailla, mutta tämmöisistä yritän nyt repiä iloa...eli pelko persiissä mennään.

Huomenta, kiitos seurasta ja tsemppiä teille. :kiss:
Pidän pienen hoitotauon ja saattaa olla ettei tule vähään aikaan tänne kirjoitettua.

hox
Väsähtäneenä pelkkää omaa napaa..

Punktiossa tänään 7 follia, joissa 3 solua! Kolme!
Okei, tarkoitus ei ollutkaan paljoa soluja saada, mutta tuo ei kyllä nyt jätä kovin paljon varaa jossei hedelmöity tai ei jakaudu. Että silleen..

Pika-progesteroniarvo oli hyvä eli torstaina siirtoon, JOS jotain siirrettävää on.

Lääkityksestä ei kyllä luulis jäävän kiinni. Lugesteron, Zumenon ja vielä Doximycin + lauantaina Pregnyl.

Punktio itsessään meni ihan hyvin. Vasen munasarja minullakin jotenkin korkealla ja kohdun takana, joten hoitaja melko tavalla joutui runnomaan vatsan päältä. Onneksi ei kestänyt kauaa, kun ei tuota kerättävääkään paljoa ollut (verraten viime punktion 26 folliin..). Nyt olo ihan hyvä, kauhulla odotellen huomista puhelua hedelmöittymisestä.

Kais, rentouttavaa hoitotaukoa! :)

Hox, kävin vakoilee sun hedelmöittymiskuulumiset toisesta ketjusta. Toivotaan parasta huomiselle :)

Mulla tympeä tilanne tällä hetkellä. Viivat on vahvistuneet mukavasti edelleen, mutta tänään aamupäivällä tuli niukkaa veristä vuotoa ja sen jälkeen on tullut vielä niukempaa tuhrua. Tiedän, että peli ei ole vielä menetetty, mutta kyllä toiveet putoaa tosi matalalle, kun tämmöistä omalle kohdalle sattuu : / Muutaman päivän on ollut tosi lieviä menkkamaisia tuntemuksia pitkin päivää, eikä tänäänkään mitään sen kummempia kipuja.

Heippa kaikille
ja onnea sekä onnekkaille ja toiveikkaille tasapuolisesti!
Ajattelin tehdä comebackin nyt tähän "uuteen" ketjuun. Olen ollut hiukan jäähyllä sekä netin syövereistä, että välillä näistä hoidoistakin. 2013 kevätpuolella siis tehty kolme inssiä ja kesäbreikin aikana multa diagnosoitiin kilpirauhasvaivoja. Niitä on nyt sitten ratkottu ja sain lääkäriltä luvan palata tähän lapsettomuushoitorumbaan.
Edellispäivänä siis kävimme suunnittelukäynnillä ja nyt on kalenterissa päivämäärät pitkän kaavan mukaiseen IVF hoitoon. Huh, kylläpä vähän jänskättää.
Tämäpä siis vaan morjesteluna ja ilmoittautumisena remmiin, etten vaan täällä "vakoile" :D

Tervetuloa palstalle, Kimakka. Ja onnea matkaan IVF-hoitojen parissa.

Tulin vielä ilmoittamaan, että vaikenen nyt ainakin toistaiseksi täällä, koska eilen oli virallinen testipäivä ja tuhruttelusta huolimatta vielä näyttää plussaa. Pitää vain toivoa parasta. Tsemppiä kaikille!

Omannalle onnea :heart: ja onnea myös tulevalle taipaleelle!

Hoxilla taitaa olla jo piinapäivät meniellään? Jaksamista niihin. Mitä ajatuksia sulla on nyt tästä uudesta kaavasta jota sulle kokeiltiin? Oliko sulle muuten koskaan kokeiltu flareup - kaavaa?

Hyvä että Kimakkakin pääsee pian tositoimiin =)

Kais, rentoutusta tauolle!

Mites muilla pyyhkii?

Pitkästä aikaa olen täällä lueskelemassa, kun on ollut taukoa hoidoista niin olen yrittänyt pitää ajatukset muualla. Uusia nimimerkkejä on tullut paljon. Mukavaa ja tervetuloa teille!

Täällä on tapahtunut sillävälin paljon, sekä hyvää että huonoa.

Tähtitomu, suuret pahoittelut isäsi poismenon johdosta! Läheisen kuolema on aina vaikeaa mutta näiden henkisesti raskaiden hoitojen aikaan vielä monta kertaa vaikeampaa. Ja onnittelut plussasta myös. On varmaan melko sekavat tunnelmat mutta toivottavasti onnistut surusta huolimatta kuitenkin myös iloitsemaan raskaudesta.

Onnittelut plussasta myös vauvatoiveiselle ja omannalle!

Leenu77, hyvällä tuurilla piinaillaan samoihin aikoihin, kun minulla on punktio suunniteltu viikolle 12.

Huomenna alkaa sumut ja sitten voi vain toivoa että kaikki menisi hyvin ja sinne puntioon asti päästäisiin. Minulla siis ensimmäinen ivf edessä ja olen jo ihan pihalla mihin aikaan tuota suprecuria pitäisi sitten sumutella jos sitä pitää ottaa 4 kertaa päivässä. Pitää ehkä perehtyä käyttöohjeisiin :)

hox
Isosti onnea omanna!

Tiltulle tsempitykset ekaan ivf-hoitoon, toivotaan hyvää tulosta. Kimakalla myös eka ivf tulossa, jännittäähän se mutta pidetään peukkuja :)

Miten voi Hiskias??

Jep eli meillä punktiossa saatiin tosiaan kaikki 3 solua.
Kaikki kolme hedelmöittyi, yhteen ahtautui kaksi siittiötä eli kaksi kunnollista alkiota saaliina.
Siirtopäivänä jäljellä oli yksi hidas 5-soluinen alkio joka nyt kyydissä.
Pakkaseen ei siis taaskaan mitään.

Jos kysytään tämän uuden kaavan toimivuutta, niin omalla kohdalla oli ainakin ihan haista p*ska-kokeilu :(

Ikinä ei ole vain kolmea solua tullut. Ja kun tiedossa oli että vaikka soluja ja hedelmöittyneitä hyvä määrä, kato käy jakautumisvaiheessa. Tässä sitä sitten ollaan, 4 IVF:ä, 4 siirrettyä alkiota.

Flare up-kaavaa lääkäri jo seuraavaksi kaavaili, sitä siis ei olla kokeiltu. Lääkärikin oli kovin yllättynyt NOINKIN vähäisestä solumäärästä tässä hoidossa.

En sitten sanonut vielä mitään, mutta meidän hoidot oli nyt tässä.
Elämässä eteenpäin ja jotain muuta ohjelmaan. Mitään järkeä jatkaa tätä rumbaa kun lopputulos aina sama.

Testipäivä kuitenkin 24.2, mutta alkaahan se vuoto ennen sitä. Sitä vaan tässä odotellaan..

Positiivisia ajatuksia kuitenkin teille muille!

Onnittelut plussanneille :flower:
Tiltu77 Kiva saada piinailu seuraa, tuntuu taas ettei aika kulu millää ja sit jännittää et meneekö kaikki niin et pääsee siirtoon asti.
Synarelaa sumuteltu kolme päivää ja jatkuu vielä kaks viikkoa, sit rinnalle zumet ja klexane.

Yhteistyössä