Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

*Sadana siirretty*
Sadana, Ihan mielenkiinnosta nyt kyselen, että millanen alkio teillä siirrettiin? Montajo päivää punktiosta?

Me ollaan niin kahdenvaiheilla. Alunperin siis perjantaille sovittu siirto, olin jo päättäny että haluan vaihtaa sen kutenki huomiselle ja nyt en taas tiedä... tämä on niin tätä, aiemmi meidän "onnistumiset" on tullu 2 päiväsillä alkioilla. Mutta onko toi 3 päivää jo liian riskialtista. Mennäänkö sitten jo liian lähelle blastoa. Kyllä voi yks päätöksen tekoolla vaikeeta :/

Päädyttiin nyt sitten siihen, että haluttiin päästä siirtoon huomenna ja just hoitaja soitti että onnistuu. Eli ilmeisesti ainakin vielä tänään siirrettävää on, toivottavasti huomennakin.
Vaikka toisaalta mistäs tiedän onko labrasta kysytty vai jutteliko vaan lääkärin kans :eek:

InMyDreams, hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin :heart:

Krish73, ai asperiinia saat sitten popsia edelleen, mitenhän pitkälle sitä pitää syödä?

Tiltu-77, kannattaa tosiaan soittaa etukäteen hyvissä ajoin ja varmistaa hoidot, ettei vaan käy niin, että joutuisit muuton takia taas jonkun jonon hännille. En nimittäin yhtään ihmettele jos jotain sellaista tapahtuisi, niin on tuo julkinen terveydenhuolto välillä haasteellista. Ikävän pitkät on sitten punktio ja ultrareissut, mutta jonkun lantinhan niistä saa kelalta takaisin. Muista hyödyntää se.

Sadana :hug:

Tähtitomulle peukkuja huomiseen siirtoon!

Leenu, kärsivällisyyttä piinäpäiviin, onneksi saat Tähtitomusta kaverin tänne piinailemaan.

• Tykkää
Reactions: Leenu-77
Tähtitomu, älähän nyt heitä kirvestä kaivoon heti alkumetreillä!
Ja sitä paitsi eihän teillä montaa hoitoa ole takana..
En muista sun ikääsi, mutta kyllähän hoitoja varmasti kannattaa vielä jatkaa, jos ei nyt tärppää! Ja nyt heität luulosi romukoppaan ja annat ajan vaan kulua ja odottelet testipäivää. Koska se muuten on?

Hokasin muuten, että mullahan lukee tuolla, että on tehty 5 ivffää, mutta ne kaikki on kyllä meilläkin icsejä.. Tai siis, on tehty 5 hoitoa, joissa kaikki siirrot (niitähän on ihan tolkuton määrä :O) on olleet icsejä. Mitähän mä ny sekoilenka..

Hiskias, en yhtään tiiä kauan pitää vielä tota asperin (50mg) popsia.. varmaan ainaki tonne seuraavaan käyntiin. Lääkäri sano vaan, että jatketaan sitä ainakin vielä.. tän vkon lopulla lopetan noi muut.. onneks!

Viimeksi muokattu:
Krish, kyllä tässä ollaan iän puolesta jo loppusuoralla. Hoito oli viimenen julkisella (3.ICSI) ja näillä näkymin ei yksityisellä jatketa. Vaikka se kyllä houkuttais kovasti.
Tesstipäivä on 28.11 ja koska testaaminen pitää alottaa ajoissa :D niin ihan mielenkiinnosta halusin nähdä kuinka vahvana pregnyl näkyy kun oon pistänäy sen sunnuntaina eli 4 päivää sitten.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Moi kaikille pitkästä aikaa. Olen yrittänyt ottaa asiat rennosti ja välttää ylimääräistä lapsettomuusasioiden pohdiskelua. Siksi mua ei ole täälläkään näkynyt, mutta nyt en enää malttanut pysyä poissa :)

Käynnissä on siis meidän kolmas ICSI, pistelyt on jo pistelyt ja huomenna punktio. Jännittää jostain syystä ihan helkkaristi, vaikka homma alkaa olla jo aika tuttua.

Aika ristiriitainen olo ja mietin vaan, että mitäs sitten kun tämä taas epäonnistuu ja julkiset hoidot on sitten käytetty. Sitä on kuitenkin jotenkin niin yksin tässä prosessissa naisena, miehen tuesta huolimatta. Jaksaako sitä enää tätä rumbaa yhtään enempää.

Huh, taitaa olla aika mennä nukkumaan. Pitäkää peukkuja huomiselle.

Tähtitomu Tsemppiä ja voimia piinailuun. Teilläkin on pitkä taival ollut, jonka kyllä soisi päättyvän onnellisesti.

Rouva P Peukkuja huomiseen punktioon.

Täällä pp6 ja ei mitään tuntemuksia. Jotenkin on vaan ajatus et ei onnistunu tällä kertaa. No huomenna alotan kuitenkin testaamaan..

Siitä ainoasta ja keskenmenneestä raskaudesta testi alkoi näyttää plussaa haaleasti jo pp7. Siirretty alkio oli blasto. Eihän se tietenkää joka kerta samalla kaavalla mene, mut pitäähän sitä itseään jotenki kiusata

Tähtitomu, mä niin pidän sulle peukkuja ja toivon, että nyt onnistuisi :heart:. Hyvä toi sun "tieteellinen" testaaminen, tiedetäänpähän muutkin sitten, että monta päivää menee kun Pregnyl kokonaan katoaa :)

RouvaP, miten punktio meni?

Leenu, entäs tänään vai lopetitko testaamisen yhteen kertaan?

Kipeytyykö teillä muilla tissit joka kierrossa? Mua niin vtuttaa, ne on taas niin kipeet, se alkaa aina kp19/20 ja niihin sattuu vaikka on ihan paikallaankin. Mä en muista, että mulla olisi koskaan alle kolmikymppisenä kipeytyneet tissit loppukierrosta ja näyttää siltä, että tämä vauva vain pahenee, kun ikää tulee lisää. Mistä hemmetistä se johtuu, että ne kipeytyy? Mä niin haluaisin olla ajattelematta koko kiertoa, mutta minkäs teet, kun kroppa ei jätä rauhaan :headwall:

Tähtitomu, mä niin pidän sulle peukkuja ja toivon, että nyt onnistuisi :heart:. Hyvä toi sun "tieteellinen" testaaminen, tiedetäänpähän muutkin sitten, että monta päivää menee kun Pregnyl kokonaan katoaa :)
joo toi tietellinen testaus on saanu jatkoakin. Toi eka oli oikeestaan 3,5 päivää vaikka tuolla lukee neljä. Testasin tänään uudestaan eli 5,5 päivää pistämisestä ja viiva on yhtä vahva :eek: Tuolla yhdessä blogissa on samaisesti testailtu, tosin paljon useemmin. ja siellä viiva on selkeesti haalistunu jo vuorokaudessa ja mulla möllöttää vaan smanlaisena.
Pitänee maanantaina taas kattoo kuis on käyny? luulis sen sit jo hailakoituvan kun siton jo 7,5 päivää menny.

Muoks! liitin tämän pregnyl vertailukuvan:
Pistoksesta kulunu:
Ylempi 3,5 päivää
Alempi 5,5 päivää

Tässä kuvassa kyllä näyttää että ois ehkä haaleempi toi alempi mutta kyllä mieskin väittää näin luonnossa ettei mitään eroa ole.

Viimeksi muokattu:
Heippa, täällä juuri 35 täyttänyt lady pks-seudulta liittyy seuraanne! Meillä ensimmäinen ICSI-hoito käynnissä niin, että maanantaina punktio. 9 follia molemmin puolin kuulemma kehittymässä, osa kuitenkin liian pieniä mutta suurin osa hyvän kokoisia. Vähän jännittää, mutta ihana lukea teidän kaikkien kokemuksia sekä punktioista että sen jälkeisestä elämästä. Eiköhän tämä tästä :)

Hei kaikki, täällä taas yksi uusi listalle, olen itse asiassa seuraillut tätä palstaa jo kesästä asti, yhtenä ahdistuneena yönä luin vanhatkin tekstit, joten mukana on eletty :) Me ollaan yritetty tosissaan lasta nyt 2,5 vuotta, hoitojen piirissä oltu 1,5 vuotta. Tähän mennessä varsinaisia hoitoja on ollut neljä, sitä ennen hormonihoitoja lisäksi. Eka hoito oli viime huhtikuussa, sen piti olla ICSI, mutta koska follit surkastui ennen aikojaan, tehtiin inssi, jonka tuloksena tulin raskaaksi kaikkien lääkäreiden ennustusten vastaisesti. Tämä elämäni ainoa raskaus päättyi kuitenkin surullisesti keskenmenoon pari kuukautta myöhemmin ja siitä toipuminen kesti yllättävän pitkään. Syksyllä on tehty kolme inssiä lisää, mutta tulosta ei ole tullut ja pettymys on joka kerta kivuliaampi, ikääkin kun jo on ja miehen motivaatio häilyy ajan kuluessa.

Nyt ollaan sit menossa IVF:ään/ICSI:hin ja punktio on HUOMENNA! Menopureja ja orgalutraneja olen viimeisen viikon pistellyt ja eilen tietty pregnylin. Nyt jännittää itse asiassa aivan hirvittävästi. Aika yksin tässä on mietteidensä kanssa ja siksi lähdin vertaistukea hakemaan. Mahtuisiko yksi toiveikas epätoivoinen vielä mukaan?

Tsemppiä punktioon Pingu78 ja Miriam1! Tervetuloa mukaan!

Mulla oli punktio siis perjantaina ja oli kyllä näistä kolmesta helpoin. Oli eri lääkäri kuin kahdella aikaisemmalla kerralla - oisko sillä vaikutusta? Turvotustakaan ei juuri ole, mutta edelleen munasarjat tuntuu aika aroilta. Tuloksena saatiin 13 follia, joissa 10 munasolua. Tyytyväinen siis tässä vaiheessa.

Nyt jännätään, onko huomenna mitään siirrettävää. Meillähän edellisistä icseistä on saatu aina vain yksi siirrettävä eikä mitään pakkaseen. Nyt vaihdettiin sen takia lääke, että saataisiin parempaa laatua. Saas nähdä. Hermoilen siis huomiseen...

Tsemppiä testailijoille ja piinailijoille! Toivottavasti liityn siihen seuraan kohta ;)

Hiskias - mikä sulla on tämän hetken tilanne, milloin on hoito alkamassa?

Leenu voimia :hug:

Tähtitomu, ei noissa liuskoissa kyllä mitään havaittavaa eroa näy. Onko nuo normitesti vai se herkempi?

Pingu78 ja Miriam1, Tervetuloa :flower: ja - menoa punktioon, tulkaahan raportoimaan kuulumiset sieltä.

RouvaP, mulla 3. hoito alkaa vasta tammikuussa. Ai eri punktiolääkäri, voihan niillä olla vähän erilaiset "otteet" tai sitten tuntemukset vaihtelee kerroittain. Mun 2 punktiota on olleet mielestäni ihan samanlaisia, ainoa vaan että tokalla kerralla kun joutui toiseen munasarjaan pistämään 2 kertaa, niin se kipeytti sitä enemmän. Mikä lääke sulla oli tässä stimulaatiossa käytössä?

Kuulkaa uudet ja vanhat, jotka ette ole ekasivun listalla: Tähtitomu päivittää sitä, kun merkitsette tänne punaisella tilanteenne. Ja kyllä mä luulen, että jos se on jollain muullakin värillä, niin Tähtitomu sen huomaa ;). Se on hyvä tsekkipaikka, kun ei aina pysy kärryillä, kuka missäkin hoidon vaiheessa on :D.

Leenulle voimia multakin! :hug:

Hiskias - Mulla oli tällä kertaa Gonal-F ja Fostimon. Flare-up-kaavalla siis taas tehtiin. Tuo Fostimon oli klinikalle uusi lääke, joten toimin vähän niin kuin koekaniinina. Jos se toimii näin toivottomalla tapauksella niin ehkäpä sitten alkavat käyttää sitä muillakin ;) Mulla oli tosiaan eri punktiolääkäri, kun vakilääkäri oli lomalla. Ihan samanlainen se toimenpide oli, mutta luulen kyllä että niiden "kädenjäljessä" on eroa.

Juuri soitin klinikalle ja en meinaa housuissani pysyä. Siellä oli KAKSI alkiota eli 100 % enemmän kuin aikaisemmin ollaan saatu aikaiseksi!!!!!!

Leenu, :hug: tämä on niin sieltä ja syvältä aina välillä.

Hiskias, ihan ormi 25 testejä. En oo tainnu koskaan käyttää niitä herkkiä kun en antaa niin paljon vääriä plussia ja hailakampia viivoja muutenki kun nämä normit.

Pingu78:lle ja Miriam1:lle tervetuloa ja tervemenoa punktioon. Tulkaahan sitten kertoilemaan kaikki kriittiset tiedot :)

RouvaP, mulla oli punktio tiistaina. Vain 10 solua kerättiin mutta vieläkään ei kärsi tehdä äkki liikkeitä kun repii aikalailla. Ja jotenkin tuo kohdun seutukin on sellanen ei normaali. Ei kipee mutta sellanen, että sen olemassa olon tietää.

).( pp4 vietellään normioloissa, katseet suunnattuna yksityiselle. Ollaan jotenkin molemmat sulkeneet pois tuon Ovumian kun tulee ihan sellanen olo, ettei meitä noteerata siellä sit sen paremmin kun julkisellakaan kun siellä pyörii samat lääkärit.

Mutta siis testailut "tieteen" merkeissä jatkui :D

Pregnyl -pistoksesta kulunu:
Ylempi 3,5 päivää
Keskellä 5,5 päivää
Alhaalla 7,5 päivää

Hvyin on nyt kahdessa päivässä haihtunu, huomenna ei siis mahdollisesti näkyis enää mitää. mutta nythän toiveet asetetaan siihen, että tuo viiva alkais nyt sit vahvistumaan :D

Niin ja tosiaan ne päivitystiedot/uusien tiedot mielellää eri värillä tai edes lihavoituna.
Niin ne on helpopi sitten poimia listaan kun miettiä jokaisen tekstistä niitä oikeita tietoja kun moni uusi varsinkin kertoilee asioita pidemmältä ajalta.

Sitten kyssäri:

Oisko listaa helpompi seurata jos päivitän sen aina sinne missä ollaan menossa ettei tarvi pomppia etusivulle kattelemaan?
Vai jatketaanko pelkkää etusivupäivitystä?

No niin, eilisen punktion saldona kerättiin 11 follia, joista saatiin neljä munasolua ja tänään tuli tieto, että kaksi niistä on hedelmöittynyt! Nyt toivotaan, että nämä kaksi jatkavat kehittymistään ja saatais toinen torstaina tuoresiirtoon ja toinen pakkaseen. En tiedä, miten päin tässä nyt pitäisi olla, kauhesti jännittää ja pelottaa, vaikka mitään asian eteen en nyt voi tehdä. Piinallista.

Mut voi siis laittaa listaan 1.ICSI 11/13

Yhteistyössä