Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Moi kaikille! Täällä uusi ilmottautuisi joukkoon tummaan, jos mahtuu :).
Mulla ikää 37, miehellä vuosi enemmän. Selittämättömiä ollaan, mut kyllä jossain vikaa täytyy olla? Vuosia jo kuitenkin haaveiltu omasta tuutilaisesta :(.
Olen lähinnä lueskellut kirjoituksianne ja huomannut, etten todellakaan ole asiassani yksin.
Tästä on vaikea jutella kenenkään kanssa, koska a) asia on kipeä b) ei ihmiset ymmärrä, kuinka vaikeaa lapsen saaminen joillekin saattaa olla. Varsinkin kun moni tutuista tulee raskaaksi tyyliin laskemalla housut...
Meillä takana 3 inssiä ja 1 IVF/ICSI. IVF:ssä ei hedelmöittymistä tapahtunut lainkaan, ICSI:ssä 1. Alunperin oli 7 solua, joista 2 tyhjiä. ICSI:ssä 2 hedelmöittyi, joista vain toinen normaalisti (3laitettiin IVF ja 2 ICSI).
Nyt kasvatellaan uusia muniksia Elonva + Puregon. Ei hyvältä näytä, kun peilaa edelliseen...
On ollut mukava lukea täältä pitkän tien kulkeneiden onnistumisia, onnittelut Krish73 ja InMyDreams.

No heip!
Mä oon kans aina miettinyt, että pitää kysyä sitä ja pitää' kysyä tätä.. ja s

itten ne kuitenkin unohtui kysyä, tai ei ollut muka tilaisuutta.. mutta sitten keksin, että hitto soikoon, tää lysti maksaa niin paljon,että laitoin sitten aina perässä SÄHKÖPOSTIA lääkärille ja hänen oli jotenkin otettava kysymyksiini kantaa.. ja ottihan hän.

Sadana toihan on ihan hieno määrä! =)
Ja kiitos Tiltu77 ja Nomen

ei tässä vielä ole kelleen uskaltanut asiasta hihkua. Oottelen ultraan saakka.. jotta saa varmistuksen itsekin, että tämä tosiaan on totta! :O. Ja itseasiassa, kukaan paitsi mieheni, ei edes tiedä että ollaan oltu missään hoidossakaan tällä hetkellä.. En jaksa alkaa vastailemaan sukulaisten tai tuttavien kysymyksiin tai ihmetyksiin aiheesta. Itse asian kanssa eläminen on ollut ihan tarpeeksi vaikeaa.:whistle:

Viimeksi muokattu:
Sadana, sähän sait mukavan määrän soluja, peukkuja huomiselle. Mulla muuten tuo diapam ei tuntunut missään, onkohan niitä eri vahvuisia…

Tervetuloa Nomen :flower:

Krish73, hyvä idea toi sähköposti, mäkin taidan ottaa sen sitten käyttöön, jos vikan julkisen hoidon jälkeen mennään vielä sinne yksityiselle. Jaksuja ultran odotteluun =).

Tähtitomu, joko ”ne” alkoi? Mulle voi päivittää listaan 3. IVF 1,2014.

Klinikalla käyty, yhteistuumin siirrettiin hoito tammikuulle. Flareup – kaavalla mennään ja pitkään viljelyyn tähdätään. Solut tuli todettua lääkärin suusta kovin huonoiksi, joten onnistuminen on minimissään, varsinkin, kun dheata ei ole voitu käyttää. Mä tohdin epäillä, ettei pitkän viljelyn jälkeen ole mitään siirrettävää, mutta kokeillaan silti. Kysyin, että mitä yksityisellä olisi tarjottavana vielä julkisen hoidon jälkeen lisää, niin lekuri oli sitä mieltä, että yrityskertoja. Huonoilla soluilla tarvitaan useampi yritys, jolloin joskus voi onnistaa... hoh-hoijaa Olispa tää helpompaa :'(.

Nomen, tervetuloa!

Sadana, tsemppiä siirtoon!

Sain tänään AMH-arvon. Se oli 6.6. Ymmärtääkseni ihan hyvä tämän ikäiselle (36 v). Onko teistä joltakin otettu tuo arvo ja osais kertoa olenko oikeassa? Eihän se tietenkään yksinään mitään varmaa kerro mutta kyllä se olisi huojentava tieto varsinkin, kun on ainakin 5 kk odotusta ivf:ään edessä.

Krish73, voin kuvitella että nyt se aika vasta mateleekin. Yritä kuitenkin nauttia raskaudesta ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin :) Milloin sulla olikaan se alkuraskauden ultra?

Mulla muuten tuo diapam ei tuntunut missään, onkohan niitä eri vahvuisia…
Niitä on kolmea eri vahvuutta. Sininen pilleri on niistä vahvin. Tuollaisessa tilanteessa, kun ei ole tarvetta nukuttaa potilasta, ne antavat luultavasti sitä miedointa mahdollista. Minä jätin sen ottamatta, sillä en tuntenut minkäänlaista hermostuneisuutta punktiota ennen.

Punktiopäivä meni ongelmitta minulla. Alavatsassa oli vain kevyttä jomotusta. Eilinen päivä olikin huomattavasti vaikeampi. Piti ravata jatkuvasti vessassa että sai pidettyä pahimman kivun loitolla. Söin paracetamolia, mutta eihän se minuun tehoa. Iltaa kohden tilanne alkoi kuitenkin rauhoittua.
Tänä aamuna kipu jomotuksen tasolla, mutta nousipa sitten kevyt kuume. :(
Ja tänään pitäisi olla se alkionsiirtokin...

Hiskias, onko se lääkärisi enempää avannut, että millä taavlla solut huonoja?
Ja mitä hän on niille ja niiden laadulle yrittänyt tehdä?
Mulla ainakin lääkäri juurikin mietti tähän edell. hoitoon, että yritetään vähentää niiitä soluja, jolla saataisiin laatua paremmaksi. Ja sehän nyt ainakin mulla tepsi.
Ja terveydenhuollon toiminnasta laajemmalti kokemusta ammentaneena.. kyllä en aina uskoisi yhden lääkärin sanomisiin, vaan kysyisin toiselta mielipidettä. Aika hassusti sanottu tuo, että "yksityisellä tulis vaan kertoja enempi" No eihän ne varmaan sanokaan, että siellä osattaisi ehkä hommaa paremmin..? TAi eihän sitä tiedä.

Mun jaksamista ja hoitojen jatkamista on ainakin voimaannuttanut aivan mun eka hoitanut lääkäri, joka sanoi aikoinaan että 5-6 hoitoa vielä kannattaa yrittää , että sen jälkeen jos ei ole onnistunut, niin mahdollisuudet ovat jo aika pienet..Olen vieläkin aina hakenut asioihin vahvistusta nimenomaan häneltä, vaikei hän enää kahdessa edellisessä hoidossa minua hoitanutkaan. Mutta sain uskoa, että tää kannattaa. Ja kannattihan se! :) Ja toisaalta se, että konsultoin häntäkin näissä asioissa, antoi varmaan vähän paineita tälle mun hoitavallekin lääkärille.. hän oli tiedoinen siitä , että olin yhteydessä tähän toiseen lääkäriin..

Tsemppiä Sadanalle ja Tähtitomulle jaksamista odotteluun.
Tiltu77, en oo vielä ees varannu aikaa ultraan, mutta ohjeen mukaan pitäisi mennä 5vkoa siirron jälkeen. Eli ajankohta olisi noin kahden viikon kuluttua. Meidän isäntäkin on sitä mieltä, että "kelleen et puhu, ennen kun tiedetään, että kaikki menee hyvin".. kiva tässä ittekseen sitten piinailla. Ja voihan se mennä huonosti sitten myöhemminkin.. noh, onhan se totta , rajaksi ajattelin sitä itsekin, että ulrtran jälkeen vasta voin jollekin kertoa.:D

Viimeksi muokattu:
Mun jaksamista ja hoitojen jatkamista on ainakin voimaannuttanut aivan mun eka hoitanut lääkäri, joka sanoi aikoinaan että 5-6 hoitoa vielä kannattaa yrittää , että sen jälkeen jos ei ole onnistunut, niin mahdollisuudet ovat jo aika pienet..Olen vieläkin aina hakenut asioihin vahvistusta nimenomaan häneltä, vaikei hän enää kahdessa edellisessä hoidossa minua hoitanutkaan. Mutta sain uskoa, että tää kannattaa. Ja kannattihan se! :) Ja toisaalta se, että konsultoin häntäkin näissä asioissa, antoi varmaan vähän paineita tälle mun hoitavallekin lääkärille.. hän oli tiedoinen siitä , että olin yhteydessä tähän toiseen lääkäriin..
Parastahan olisi, jos sama lääkäri olisi kaikkien hoitorupeamien läpi. Loistavaa että vanha lääkärisi on edelleenkin ainakin taustatekijöissä.

Tiltu77, en oo vielä ees varannu aikaa ultraan, mutta ohjeen mukaan pitäisi mennä 5vkoa siirron jälkeen. Eli ajankohta olisi noin kahden viikon kuluttua. Meidän isäntäkin on sitä mieltä, että "kelleen et puhu, ennen kun tiedetään, että kaikki menee hyvin".. kiva tässä ittekseen sitten piinailla. Ja voihan se mennä huonosti sitten myöhemminkin.. noh, onhan se totta , rajaksi ajattelin sitä itsekin, että ulrtran jälkeen vasta voin jollekin kertoa.:D
Minulle mies on sanonut että kenellekään ei kerrota ennen kuin lapsi on tullut maailmaan. :D
Hyvähän se on olla kertomatta sellaisille henkilöille, jotka eivät asu lähimaillakaan. Mutta ehkä minun pitäisi jotain mainita työnantajalle asiasta, jos nyt raskauden ihme tapahtuisi. :LOL:

• Tykkää
Reactions: Krish73
Mullekin sanottiin julkisella kolmen epäonnistuneen hoidon jälkeen, että yksi hoito ehkä kannattaa kokeilla yksityisellä. Neljännen jälkeen itkin, että tässä tämä sitten oli, niin mies sanoi, että kai ne nyt tekee niin monta ku halutaan, koska me maksetaan ne. Olivat klinikalla kyllä sitä mieltä, että kokeillaan vielä, ja onneksi kokeiltiin!

Mulla on alkuraskausultra ens pe 8.11.

Ei olla kerrottu vielä kellekään, odotan ainakin sinne ultraan asti, että näkee onko kaikki ok. Eilen ja tänään on ollut ruskehtavaa vuotoa, mutta ilmeisesti se on ihan normaalia??

Älkää kertoko kellekään, mutta oon välillä ovistestillä testannut, vieläkö tulee viivat... :)

• Tykkää
Reactions: Krish73 ja Sadana
Tiltu77, mulla oli amh 0,3 eli surkea, kun se mitattiin vuosi sitten toukokuussa, että eiköhän tuo sun arvo ole hyvä. Muistaakseni mulle sanottiin, että sen olisi pitänyt olla yli 1 ollakseen ikäiselläni hyvä.

Sadana, miten siirto meni?

Krish73 Ne munasolut on laadullisesti huonoja, hedelmöittyvät kyllä, mutta tuupertuvat sitten. Ekalla kerralla tuli 6 solusta 4 alkiota, joista 1 oli nippa nappa siirtokelpoinen. Sitten vaihtui lääkkeet ja dhea tuli mukaan kuvioihin ja tokalla kerralla saatiin 6 alkiota, joista 5 meni pakkaseen mutta vain 1 selvisi sulatuksesta. Nyt yritetään kasvattaa niitä folleja pari päivää pidempään tokan hoidon lääkkeillä (ilman dheata) ja jos alkioita saadaan, niitä viljellään pidempään kuin 2 päiväsiksi, jotta valikoituisi ne hyvät alkiot. Mutta pahaa pelkään, että käy niin kuin ekassa hoidossa, ettei alkioita yksinkertaisesti ole. Toiseen hoitoon jo toivoin sitä pitkää viljelyä ja ne ei siellä klinikalla suostuneet siihen. Ihme touhua sekin, kerrankin kun alkioita olisi ollut, jota viljellä, niin eikun pakkaseen vaan ja sieltä kuolemaan. Ne varmaan laskee sen varaan, että menen sinne sitten privaattiasiakkaaksi ;)

Miten muuten toi Kela, maksaako mukisematta noita hoitoja julkisen jälkeen vielä yksityisellä (esim. 4. ja 5. hoidon) vai tarvitseeko sen kanssa ruveta joihinkin ”selvitys” toimenpiteisiin?

Tsemppiä piinaisuun Sadana=).

HIskias, kelahan maksaa sen kelakorvauksen verran ja omavastuulle jää se mikä jää, klinikan hinnoista ja hoidosta riippuen. Mutta erikseen noista korvattavista osista ei siis joudu mitään selittelemään. Siinä on kait joku 42v ikäraja tms. jonka jlk. ne eivät enää kait maksa tai jotain.. Mutta ison osanhan sitten 3. jälkeisistä hoidoista jää itselle maksettavaksi.

InMyDreams, onks sulla mitää tukilääkitystä rinnalla?
Mulla menee noi luget, ja laastarit ja kortisonit ja kilpparit + asperiinit edelleen. Mietin vaan, että kuinkakohan pitkälle niitä pitää vetää??? Etenkin noi luget alkaa jo ärsyttämäään!!!|O

Viimeksi muokattu:
Kelakorvaus yksityisen hoidoista on ihan mitätön, sehän vähennetään jo klinikalla laskusta. Meillä ainakin mennyt rahaa tuhansia per hoito. IVF, ultrat ja tuoresiirto oli nyt viimeksi reilu 2000, ja PASsit ultrineen on olleet siinä 400-500 euroa per kerta. Lääkkeet päälle tuohon.

Mulla on nyt kortisonit Prednisolon, Primaspan ja Luget. Ilmeisesti raskausviikolle 10 asti. Mua pelottaa se ens viikon ultra, mitä jos se onkin tuulimuna??

Nyt on käyty limisultrassa ja siirto olis ens viikon perjantaina. Yllättäen taas oli joku kysta mollukka oikealla puolella, mut ei pitäis haitata kiinnittymistä lääkärin mukaan. Nyt vielä lauantaiaamuun asti synarela ja sit alkaa niin ihana lugesteron. Taas ollaan yksi askel lähempänä siirtoa=)

• Tykkää
Reactions: Sadana
Mullakin on ultra jo ens vkolla perjantaina 8.11. Mä olin kait ite vähä laskenu väärin, kiva niin.
Kyllä meilläkin on mennyt hoitoon rahaa, niin paljon, etten edes meinaa pysyä mukana. Viime hoitoon meni likipäin 4500 ja lisäksi lääkkeet.. että kyllä ne jonku satasen kelan osuudet tuntu aika pieniltä niihin summiin verrattuna, mitä sitä aina pulitti. Mutta toisaalta, kyllähän minäkin mietin välillä klinikan vaihtoa, mutta sitten aattelin, että en sitten kuitenkaan. Ja hyvä niin.

Kyllä ne varmaan sieltä tulee tähtitomu . Mutta mullakin oli niin, että ainakun niitä odotti ja piti alkaa, ni ei .. sit ne ei tuukaan. Koitat vaan relata nyt:whistle: Tsemppiä!
Leenu77, mäkin niiiiin rakastan noita lugeja, että huhheijaa.:$

Kiitos leidit, sitä mä juurikin tarkoitin, että joutuuko sitä "miniosaa" jonka Kela hoidoista korvaa, niin jotenkin selittelemään. Mutta ilmeisesti siis ei.

Tähtitomu, mihin ihmeeseen ne oikein on karanneet? Jos niin huonosti käy, että sun hoito siirtyy, niin onpahan mulla ainakin sinut kaverina jänskäämässä sitten tammikuussa :D

Krish73, no olihan lasku - mutta sen arvoista :heart:

Mä sain tänään postissa ensimmäisen epikriisin. Diagnoosilla N97.9 Määrittämätön naisen hedelmättömyys : / Olen siis edelleen määrittämätön, vaikka amh onkin surkea. Sille ilmeisesti ei ole diagnoosia.

Huomenia,.

aamukahvi alkaa tökkimään. Mutta en luovuta! |O

Ei sitä mitään joudu erikseen Hiskias haeskelemaan tai perustelemaan sitä miniosaa kelankorvausta. Ainakin tuolla missä mä käyn, niin se vähennetään automaattisesti kelakorttia vilauttaessa. Mutta kannattaahan sitä kysäistä, onko käytäntö sama joka paikassa.. en tiedä.

Mutta kyllähän näihin hommiin lähdettäessä on jo pohtinut aikapitkän tovin, että mitä tekee ja mitä haluaa. Itse laittelin sivuun rahaa hoitoja varten. Ja kyllä se raha sinänsä on toisarvoinen asia ja merkityksetön tällaisessa vaakakupissa..

Mullakaan ei ole ollut minkäänlaista diagnoosia, eikä miehelläkään, muutakun toi siittiöiden pieni määrä ja huono liikkuvuus .. ja mulla nyt nää 2 edellistä hoitoa, oli jo iänkin puolesta, kuulemma, munasolut päällisin puolin hyviä, mutta sitten lopahtivat siinä vaiheessa kun alettiin hedelmöittää, niin osa hyytyi ja osa seuraavina pvin. Niiden heikentynyt laatu, ja siittiöidenkin, kuulemma tohtorin mielestä osasyy..

Tsemppiä mimmit päivään ja hauskaa viikonloppua! =)

Saapas nähdä kuinka tässä käy... Eilen seksin jälkeen kirkasta verta... Surffailin paniikissa, ja se voi joko olla vaaratonta tai sitten ei... Voi apua, tää odottaminen on kamalaa, kaikki voi romahtaa hetkenä minä hyvänsä :(

No eih kait se nyt InMyDreams, niiin herkkä homma voi olla. Tai emmä ainakaan usko. Koitahan nyt rauhoittua ja ajatella positiivisesti.:hug:

Tähtitomu mä laitoin aina tilin tullen osan palkasta jemmaan hoitoa varten ja tein sitä jokusen kuukauden ja sillä tavalla sain rahan kasaan tulevaan tai tuleviin hoitoihin.
Tsemppiä piikittelyyn! Ole tarkkana annostuksen kanssa:whistle:

nimim. kokemusta on säheltelystä :O :D ...

Millaiset teidän emättimet ovat olleet punktion ja alkiosiirron jälkeen?
Minulla kun on ihan hämärän pullataikinamainen tai pehmolelu-unipussin tyyppinen. En meinaa löytää siitä mössöstä edes kohdun nipukkaa.

Yhteistyössä