Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Punktiosta kunnialla selvitty, ei ollut oikeastaan niin paha kuin pelkäsin! Olin hyvissä voimissa ja sain kotiutua nopeasti. Paikallisbussilla uskaltauduin kotiin vaikka mies vieressä pelkäsi. Illalla vähän jomottelua mutta tänään jo melko normaali fiilis! En ole tarvinut mitään kipulääkettä toimenpiteen jälkeen, eikä ole ollut vuotoa tms. Lääkäri varovasti hyperistä mainitsi, eli mun follimäärä kai on siinä riskirajoilla, joten kauhiasti olen yrittänyt juoda.

22 follista saaliiksi saatiin 15 munasolua. Meidän alkioille tehdään PGD ennen siirtoa, joten siirtopäiväksi arvioivat perjantaita. En siis vielä saanut soittoa montako mahdollisesti hedelmöittynyt.

Alavatsa on kyllä vielä tosi pömppö, koskakohan on odotettavissa normaaliksi palautumista? Ei mahdu kunnolla mitkään housut jalkaan :/

Tsemppiä Miriam1, samanlaiset fiilikset täällä :)

Tähtitomu mulle voi laittaa Pingu78, 1. ICSI, 11/13
 
  • Tykkää
Reactions: Miriam1 ja Rouva P
^Nesteiden nauttiminen auttaa tuohon turvotukseen - vedä se 2,5 litraa päivässä niin alkaa helpottaa. Mulla oli ekan icsin kanssa kyllä turvotusta se koko piinailuaika, toisessa pari päivää ja nyt ei juuri ollenkaan. Ekassa en tajunnut juoda tarpeeksi ja se ilmeisesti kostautui. Hyperiä ei näillä follimäärillä mitä todennäköisimmin saa ;)

Mulla oli eilen siis siirto eli Tähtitomu, päivitätkö piinailijoihin
Rouva P, 3. icsi, testipäivä 2.12.

Pahoitteluni Leenu negasta :( Tiedän, miten pahalta nyt tuntuu. Lohdutuksen sanat on aika vähissä. :hug:
 
Mulla eilinen operaatio oli kai siitä vaikeimmasta päästä, ainakin lääkärin mukaan, tehtiin onneksi nukutuksessa, muuten ei olis kuulemma kivuliaisuuden takia pystytty tekemäänkään, toinen puoli kai rakenteellisesti sen verran hankala. Eli kipulääkkeet on täällä ollu kyllä tarpeen ja turpea on olo, onneks on tää viikko saikkua, niin saa vain levätä ja hermoilla :) Aikamoinen ero meidän "saaliissa" tosiaan, mulla on nyt tosiaan vaan ne kaks odottelemassa ja todellakin toivon, että ne selviävät, ettei tässä ihan turhaan olis kärvistelty. Ja kallistakin tämä on, kun yksisyisellä ollaan pelkästään oltu.

Mikä on PGD?
 
Päivitykset tehty :)

Leenu:lle Halitus :(

pikana ).( En vaan ymmärrä, mulla toi pregnyl ei van puolitu vuorokaudessa. Eilen tein testi ja nyt tänään ja viiva oli yhtä vahva kun eilen, ellei jopa vähän vahvempi vaikka oli vaan reilu tunti veskissä käynnistä ja eilen oli menny pari kolme tuntia.
No josko se sit huomenna ois hävinny.
Näin viimeyönä unta, että menkat alko.. niitäpä siis taidan jäädä odottelemaan :/
 
Kiitos päivityksestä :)

Kiitti Rouva P, olen yrittänyt juoda niin paljon kuin mahdollista, jotenkin vaan ajattelin että tämä turvotus helpoittaisi heti punktion jälkeen :) Tsemiä piinailuun!

Miriam1, PGD on alkiodiagnostiikkaa, koska miehelläni on todettu balanssoitu translokaatio. Sairaan lapsen riski on n. 1%, ja sen takia testaavat ennen siirtoa. Oletan, että kato on alkioissamme suurempi kuin yleensä, koska vain terveet jäävät. Toivotaan että siirrettävää jää jäljelle. Joo, uskon että yksityisellä hinnat ovat kovat.
 
Sain kuulla, että vain 8 oli hedelmöittynyt. No parempi kuin ei mitään. Arvelivat että ehkä munasolua 6 voidaan testata. Vasta pe aamulla selviää onko siirto pe vai la. Vähän vaikea suunnitella elämää näillä tiedoin. Positiivinen uutinen on että farkut mahtuvat taas jotenkuten jalkaan! :)

Onnea Miriam1 huomiselle siirtoon, tuuthan sitten kertomaan miten meni :)
 
No niin, tänään oli sitten siirtopäivä, punktiosta selvisi vain yksi elinkelpoinen alkio siirrettäväksi, pakkaseen ei mitään jäänyt, toinen hedelmöittynyt munasolu oli monitumainen eli ei kelvannut jatkoon. Aika kylmää kyytiä, kauhea vaiva, monen viikon valmistelut ja törkyinen hinta (yli kolme tonnia pelkästään tämän viikon toimenpiteistä) ja tuloksena yksi pieni alkio. Viikko sitten olisin varmaan kieltäytynyt koko rumbasta, jos joku olisi sanonut, että vain yksi saadaan, mutta tämän viikon hermoilun jälkeen olen vain kiitollinen siitä, että saatiin edes yksi siirrettyä, pelkäsin niin, että kaikki tuhoutuvat. Ja nyt siis yksi 7-soluinen saatiin talteen, täytyy nyt toivoa vain parasta.

Minut saa laittaa nyt piinailijoihin, testipäivä on sama kuin Rouva P:llä eli 2.12. Mites Pingu78, eikös sulla oo huomenna siirto, mikä on tilanne?
 
Tähtitomu, mites viivat?

Kärsivällisyyttä kaikille piinistelijöille piinapäiviin =)

Pingu78, toi on niin uskomatonta - siis toi alkiodiagnostiikka. Kaikkea ne osaakin tehdä.

Mulla alkoi eilen uusi kierto, järkyttävällä päänsäryllä - lieneekö se nyt sitä hormonaalista päänsärkyä. Toinen kierto peräjälkeen, kun pää on järkky kipeä, varmaan johtuu siitä emomaidosta :p
 
Miriam1:lle tarrasukkia,vauvaliimaa ja kaikkee mahdollista, että ainokainen selviytyjä toisi suuren onnen.

).(Aika normi ololla mennään. Tänään päätä särkeny ja pari päivää ollu lentsunen olo mutta siinäpä ne kaikki onkin. Nii no tissit on kipeet kuten yleensäkin lugen aikaansaannoksina.
 
Oi Miriam1 toihan kuulosti ihan jännitystarinalta, toivon tosissaan että kaikki menee hyvin!! <3 Maailman pisin kaksiviikkoinen sulla nyt edessä... itsekin jo kammoan et miten tulee pää selviämään piinapäivistä, vaikka yleensä olen aika kylmähermoinen.

Joo, Hiskias niin todellakin on. Minua jo ihmetyttää miten alkion pakastuskin (ja sulatuskin) on mahdollista, saatikka tämä. No todellakin ihanaa että tekniikka on tälläistä.

Kaikille palstailijoille Mitkä ovat kokemuksenne, saako sitten siirron yhteydessä tietää noita alkioiden luokituksia jne? Oon ihan varma etten jännityksessäni muista kysyä. Kun sain tietää tuon, että 15 munasolua punktoitiin, ei sanottu kuuluiko tähän numeroon vain kypsät..hmm.. nyt näitä tarinoita täällä lukiessa on alkanut jokainen yksityiskohta kiinnostaa (vähän liikaakin!) Ja vielä, mitä saa tehdä alkion siirron jälkeen (ja mitä ei).. tästä en ole saanut mitään ohjeita vielä. Mökille tekis mieli mennä mutta sinne on parisensataa kilsaa..

Minulle biologi soitti tänään, että illalla valmistuvat geenitestit, kaikista 8 munasolusta saadaan otettua testi. Saan tietää siis huomenna aamulla siirretäänkö pe vai la (vai onko siirrettävää). Menen sitten töistä käymään klinikalla jos on huonenna. Jänskättäää.
 
Minulle ei mainittu mitään luokituksista. Punktion jälkeen sain tietää montako munasolua saatiin kerättyä ja siirron jälkeen minulle kerrottiin että yksi alkio siirrettiin ja kuusi menee pakkaseen.
Hoitokierron loppuraportissa oli sitten hieman tarkempi selostus, mutta ei siellä mitään mainintaa ollut luokituksista.
 
Tänään 12-soluinen valioyksilö siirretty! =) Happyhappy. Kaikkiaan kolme olivat terveitä, kahta muuta vielä jatkoviljellään ja katsotaan ovatko pakastuskelpoisia. Kyllä oli niin nopea toimenpide ja visiitti klinikalla että ihan pää vieläkin pyörii.

Enpä saanut minäkään tietää tuon tarkempia luokituksia alkioista, tuo solumääräkin piti erikseen kysyä (näin siis julkisella ainakin).

Normielämää kuulemma saapi jatkaa. Testipäivä (verikoe) 2.12, eli piinailijoihin saa minut siirtää Täytyy nyt vaan yrittää keksiä muuta ajateltavaa, että aika menisi nopeammin
 
Tsemppiä piinailijoille, nyt plussatuulet puhaltamaan=)
Täällä kp1 ja ärsytys sen mukainen. Viikon päästä tietää jatkosta,sillon aika lääkärille, ultraa kohdun. Toivottavasti ei olis mitää ylimääräistä siellä kohdussa ja päästäis PAS:iin alkuvuodesta. Yksi blastokysti on vielä pakkasessa.
 
Taitaapi Tähtitomulla olla jännät ajat kun testipäivä lähenee. Täällä peukut ja varpaat pystyssä teille! Onko mitään tuntemuksia?

Itsellenihän siirto tehtiin vasta pe, joten tuskin itselläni ainakaan vielä näkyisi mitään, joten en ole testaillut. Yritän sinnitellä viikonloppuun. Kyllä ovat piinapäivät nimensä ansainneet, jopa töissä ajatukset on vaikea pitää kurissa! Miten muut pärjäilee?? :)
 
Tähtitomu voi miten ikävää, pahoitteluni ja tsemppiä jatkoon!

Pingu Kuulostaa hyvältä tuo 12-soluinen ja hienoa, että saitte kavereita pakkaseenkin asti! Mites oot nyt voinu? Mulla kiellettiin kyllä punktion jälkeen kaikki liikunta rauhallista kävelyä lukuunottamatta kahdeksi viikoksi ja myös kylvyt ja uima-altaat infektiovaaran takia. Ja alkoholi sekä ylimääräiset lääkkeet.

Mulla on ollu kyllä aika tuskaiset oltavat sen punktion jälkeen niin henkisesti kuin fyysisestikin. En tiedä, johtuuko noista uusista hormoneista vai mistä, mutta oon jotenkin ylikierroksilla koko ajan, en saa nukutuksi yöllä kuin lyhyitä pätkiä kerrallaan, hikoilen öisin aivan kamalasti ja säpsähtelen hereille painajaisiin ja kauheaan ahdistukseen. Varsinkin öisin herään miettimään, että jos tämä ei nyt onnistu, ei ole enää mitään tehtävissä, kunpakkaseenkaan ei mitään saatu. Kaikenlaisia oireita on ollut: rinnat on tosi kipeet, nipistelee ja muljahtelee vatsassa, kylmähorkkia ollut muutamana iltana ja metallinmakua suussa ja nämä oireet tietty herättää toiveita, mutta toisaalta tämä järjetön määrä hormonejakin voi aiheuttaa vaikka ja mitä. Kauhea stressi päällä ja samalla pitäis olla niin hemmetin rento, ettei vaan stressihormonit tuhoa kaikkea, uuh.

Ja tämä rahanmeno näissä hoidoissa kauhistuttaa, ihmettelen, miksei siitä kukaan muu täällä puhu vai ovatko kaikki muut julkisella hoidoissa tai ainakin aloittaneet siellä? Meillä on nyt mennyt jo melkein kymppitonni näihin hoitoihin ja takana on vasta neljä inssiä ja yksi icsi. Ja nyt kun tästä icsistä ei edes jäänyt mitään pakkaseen, se tarkoittaa, että seuraava operaatio on taas uudet kolme ja puol tonnia. Ihan järkyttäviä summia rahaa. Jos tulos on positiivinen, sittenhän se ei mitään merkitse, mutta jos mitään ei tulekaan, on se aikamoinen kustannus. Onko näistä raha-asioista puhuminen jotenkin sopimatonta vai miksi ne eivät muita ahdista?
 
Tähtitomu :hug:. Mitä ihmettä, montako kemiallista sulla sitten on ollut? Ja näyttikö ne testit sitä plussaa pitkäänkin, kun sitä pregnyliä testasit? Onpa paska juttu. Oliko sulla kokeiltu muutakin tukilääkitystä kun lugeja, eikö ne siirretyt alkiot ole kuitenkin olleet ihan hyviä? Ja jos kemiallista pukkaa, niin ainakin kiinnittymisyritystä on.

Miriam1, jaksamista sen stressin kanssa =). Rahasta täällä tosiaan puhutaan aika vähän, liekö syy siihen se, ettei sitä haluta murehtia, kun kaikki tietää hoitojen maksavan ihan sairaasti. Itse vastustan bisnestä, joka hoitojen taakse kätkeytyy. Tuntuu hullulta, että lapsettomuusklinikkaketjuja perustetaan koko ajan lisää ja jokaiseen tuntuu riittävän asiakkaita. Bisnestähän ne siellä tekee, niinkuin muussakin liiketoiminnassa. Tämä on vaan sellainen aihealue, että voittojen keräileminen toisten epätoivon kustannuksella tuntuu kohtuuttomalta : /.
 
Tähtitomu, voi ei :( Halauksia! :hug:

Täällä piinailu on pahimmillaan eli ei meinaa pää pysyä kasassa. Olen saanut hillittyä itseni, etten ole vielä testaillut. Viikonlopuksi pitää yrittää keksiä jotain tekemistä, koska silloin koittaa ne päivät, jolloin mulla on alkanut vuoto aikaisemmilla kerroilla. Muuten mä vahtaan koko ajan, että mitä kropassa tapahtuu (mitä meinaa tapahtua nytkin).

Miriam1 - mullahan on vähän samantyyppinen tilanne kuin sullakin - vaan vähän useampi yrityskerta icsillä takana. Kahdesta ekasta icsistä saatiin vain yksi elinkelpoinen alkio ja nyt kolmannesta "peräti" kaksi. Mua lohdutettiin aikanaan, että tuoresiirrossa on aina se paras onnistumisen mahdollisuus. Toivottavasti teillä onnistaa sillä ensimmäisellä kerralla.

Me ollaan julkisella hoidossa, joten tähän mennessä on puhuttu pikemmin sadoista kuin tuhansista euroista, joka hoitoihin on mennyt. Tämä on meidän kolmas hoitokierros, joten jos seuraavaa kertaa tulee, se on kustannettava omista rahoista. Tässä vaiheessa en kyllä ole miettinyt raha-asioita kovinkaan paljon, koska pää on muutenkin täynnä outoja ajatuksia. Kun tulee aika maksaa hoidot omalla rahalla, tilanne on varmasti toinen.
 
Hiskias, tämä oli nyt neljäs vai peräti viides kemiallinen. pp6 illalla näytti jo negaa pregnylin osalta, ihmeen pitkään kyllä minusta tuo näkyi. pp7 tuli taasen hailakka viivanen joka kesti pari päivää ja häipy. repäisykivuista ja tissien erilaisesta kipuilusta tiedän että yritystä kiinnittymiseen oli.
Tänään vaan huomasin kun soitin tulosta, että hoitajathan kirjaa ylös vaan negatiivinen, yhden ainoan kerran siellä on merkattuna kemiallinen. Eipä siis ihme ettei mitään lisälääkitystä edes yritetä. Nyt lisänä oli gonapeptyl ja primaspan. PAS:n taas en saa ku luget :( Tämä on vaan tämä julkisen puolen paskin puoli ettei mitään kokeilla vaan aina mennään samalla kaavalla ilman muutoksia.
 
Heippa!
Mä olen yrittänyt tasapainoilla olojeni kanssa, ne vaihtelevat päivästä toiseen.. huhhuh!
Nyt en pääse kelaamaan, että mitä täällä kaikkea on ehtinyt tapahtua, tää ei jotenki skrollaa taaksepäin tai eteenpäin kunnolla..

Tähtitomu tsemppiä , ja nokka pystyyn kohti uutta!:hug:
Miriam1 voivottelit tuolla rahan menoa. Mä ajattelin sen niin, että jotkut ne ostelee uusia autoja ja lähtee etelään ja meikäläinen säästelee hoitoihin.. hehheh :LOL: mulla meni kymppi edellisiin kahteen hoitoon, eli aikavälillä kevät/13- syksy/13.
Noh, tämä 5 hoito tuotti sitten vihdoinkin plussan. Mekään ei saatu kummastakaan edellisestä hoidosta MITÄÄN pakkaseen. Siirtoon asti jäi vain molemmilla kerroilla 1 alkio, jota tässä vikassa hoidossa viljeltiin pidempään.

Nyt mä en oikeesti saa noita aiempia ketjun viestejä luettua ollenkaan, tää ei toimi...
mutta olen mukana hengessä ja tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! :wave:
 
No nyt mä sit sorruin eli tein testin, vaikkei vielä pitäis, kun testipäivään on vielä 3 vrk. On vaan ollut niin vahvasti raskautunut olo, kaikki oireet jatkuvat ja olen kerrankin ollut hetken vähän optimistisempi tän jutun suhteen, mut pudotus tuli nopeesti, kun negahan sieltä tuli. Ja nyt on aika vaikea itselle selittää, että vielä kolme päivää, ei sen vielä pitäis näkyäkään. Nyt on niin lannistunut olo että.

Tähtitomumitä tarkoittaa kemiallinen?
 

Yhteistyössä