Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitomu;29167120:
Sadana, vuotaako sulla sit jotain? Muutakin kun tukilääkityksiä.
En kyllä ite oo koskaan moista ajatellu muuta kuin, että toisina päivinä paikat on turvonneemmat kuin toisina jonka epäilen johtuvan lugeista.
Ei vuoda mitään mistään kolosta.
Vatsan turvotuskin on lähtenyt laskemaan.

Sit on kyllä vähän paha ainakaan minun mitään sanoo. kjun en tosiaan omalla kohdalla oo moista huomannu tai ainakaan ajatellu. Nipukkaa en muutenkaa ronki enkä etsi niin en siksikään ehkä moiseen oo kiinnittäny huomiota.

Hitsikkäinen kun en muista edellisistä kerroista onko pistoksen jälkeen neulaan ilmaantunnu tippa lääkettä (puregon kynä). [
B]Mites muilla pistelijöillä, tuleeko teillä tippa?[/B] Jokainen tippakin kun voi olla kallisarvoisen tärkeä :)

).( Kolmas pistos ilta takana, keskiviikkona jo ultra. Miks nämä pistos päivät tuntuu menevän paljon nopeemmin kun mikään muu :D Piina päivätkin on yhtä kitumista minuutti minuutilta. Mutta samaan kategoriaan kyllä menee punktion ja siirron välinenkin aika se se vasta pitkä onkin kun nälkävuosi :S

Sadana, eiköhän se alkuturvotus kaiken ronklauksen jälkeen ole ihan normaalia, eikä sieltä kyllä mitään viitti alkaa etsimään. Hyvä kun lääkkeen saa laitettua.

Mullakin oli tähtitomu joskus toi puregon, mutta en kyllä muista sen pistämisestä kummempaa..

Sadana, mäkään en noista nipukoista tiedä mitään, olen bruukannut vaan tunkea lääkkeet aina sen enempää ajattelematta =).

Tähtitomu, kyllä mulla on siihen kynän päähän tullut tippa (Gonalin kynä) ja joskus jopa siitä pistosreijästä (siis mahasta) tullut tippa ulos. Mun mielestä helpommin tulee just siitä kynästä, kun tavallisesta ruiskusta. Siinä on varmaan enemmän sitä "automaattista mekaniikkaa", jos se johtuu siitä?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Nyt alkaa jo jänskättää, perjantaina olis siirto. Pitäisi kuulemma alkioiden selvitä hyvin sulatuksesta, mut eihän sitä koskaan tiiä.. Vatsanahka alkaa olla klexanen pistämisestä niin mustelmilla ja kipee ettei kohta tiedä mihin pistäis:(, mutta mitäpä sitä ei kestäisi. Kaikki mahdollinen täytyy yrittää. Voi kun sitä niin taas toivois et tärppäis mut taas toisaalta ei uskalla edes ajatella koko asiaa ettei heräisi liikaa toivoa. On tää vaan niin vuoristorataa näiden ajatusten kanssa.:headwall:

Punktiosta johtunut turvotus on hävinnyt nyt kokonaan. Emätinkään ei ole enää niin epämääräinen, mutta ei se ole vielä normaalikaan. Lutinusten saaminen tarpeeksi syvälle on ajoittain melko vaikeaakin.

Tänään ultrassa pyörähdetty 5 pistos päivään jälkeen. Perjantaina uusinta kierrokselle.
Oli taas se lääkäri josta en kauheesti tykkää, mutta osaapa sekin yllättää ja nyt oli ihan kiva käynti. Laittavat harkintaan josko saatais tuoresiirrossakin kaks alkiota kyytiin, edellyttäen tietysti että jotain siirrettävää saadaan.
Jäi vaan taasen harmittamaan kun en hoksannu kysyä follien kokoa ja tämä vaan taivasteli kun on liian aikasin määrätty ultraan. Eli kai ne jotain rupuloita sit oli :( Huomenna otan sit puregonen seuraks orgalutranin... Oon ainakin vielä onnistunu välttämään mustelmat. Eli taitaa johtua siitä kun viimeks en piikin jälkeen juurikaan pistoskohtaa painanu mutta nyt oon sit painanu vaikka kuinka ja pitkään.

Siispä jäämme odottamaan perjantaita, ultraa ja kultaa kotiin <3

Leenulle-77, peukkuja piinailuun :)

).( Tiistaina olis punktio. Limakalvo oli 8,5mm paksu, kuulemma ihan hyvä.
Rakkuloita mittailtiin 7kpl noin 13mm ja paaaallljon pienempiä 10mm ja alle. Ja jee, jos alkoita tulee niin saadaan nuoria alkio kyytiin ja aikovat palaverissa keskustella kahdesta alkiosta. Vähän kyllä epäilen että yksi vaan on tuomio. mut sillä sit mennään, sekin on jo voitto jos saadaan edes se yksi siirrettävä :)

Tämä odottelu vetää sekopääksi. Onko muka havaitsemani oireet oikeata raskauden alkua, lääkkeistä johtuvaa vai pelkästään vilkkaan mielikuvituksen tuomaa.
Yritän kovasti muistella millaisia alkuoireita minulla oli reilu vuosi sitten, mutta enhän minä sellaista enää muista. Silloin oli helpompaa kun en odottanut tulevani raskaaksi heti kertarysäyksellä, joten en seurannut olotilaanikaan niin tarkasti ja hermoillut.

inmydreams mitä kuuluu? Miten ultra meni? Raskaustesti näyttää muuten plussaa aika kauan, vaikka tulisi keskenmeno. Sillä ei voi siis tarkistaa onko vielä raskaana vai ei. Suosittelen hakeutumaan suoraan lääkäriin pelottavissa tilanteissa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Heissan ja terveisiä ultrasta!

Millos Sadana sulla on testipäivä, tai montako pvää siirrosta on?
Mikäs päivä Tähtitomu sulla on siirto?Aijaa, nyt hokasin, että sulla on ens vkolla ti punktio
Mun lääkäri oli sitä mieltä ja sanoi, että nykyään ollaan enempi sillä kannalla, että siirretään yksi alkio, koska sit jos se toinen on heikompi, niin voi olla , että molemmat menee.. ja oli hänellä aikamonta muutakin perustetta mielipiteelleen..
Tsemppiä Leenu77 piinailuun.=)

Itse kävin perjantaina ekassa raskausultrassa. Ja kyllä siellä näkyi katkaravun (kuten lääkäri sanoi) kokoinen tykyttelevä sittiäinen. Nyt ollaan rv 8 (ti) ja parin viikon kuluttua on toinen ultra.
Tukilääkkeet saa onneksi lopettaa tulevan viikon aikana, lugetkin!:D Mä olen niin iloinen, että ne loppuu. No jäljelle jää vielä kilpparilääkkeet, asperin ja sit toi foolihappolisä, jonka otan multitaps raskausvalmisteesta..
Tähtitomu, nyt jos viittit lisätä mut plussanneisiin, niin kiitos. Nyt uskon, että tää on tosi. Tähän saakka pidin välillä luulotautina ja uskoin jopa kuulleeni klinikan vastauksen väärin :LOL: Näin untakin, että kun meen sinne vastaanottoajalle, niin lääkäri kysyy, että "no mitäs te nyt haluatte?" Mutta ei se sanonu niin, ultran jälkeen onnitteli..

Viimeksi muokattu:
Mahtavaa Krish73 :heart:
Lisäsin plussanneisiin :)

Antaa kyllä itellekin vielä vähän toivon kipinää. Ollaan kuitenki lähes saman ikäsiä. oon niin jo löyny pyyhkeen kehään iän takia. Mutta silti se toinen minä joka on ikinuori on valmis jatkamaan vielä tämänkin jälkeen jos ei onnaa.

muoks! juu punktio on tisstaina ja siirto torstai tai perjantai.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Krish73
Muistan aina sen meidän klinikan johtajan sanat, että vielä kannattaa yrittää ja keskimäärin 5-6 hoitoa, jonka jälkeen mahdollisuudet alkaa vähentyä.. se on aina ainakin mulle antanut voimaa jaksaa uskoaja jatkaa hoitoja, aina kukkui nuo sanat takaraivossa.
Voimia vaan tähtitomu sinulle jatkoon ja tsemppiä loppuhoitoon! :hug:

Tähtitomulle tsemppiä punktioon !

Krish73, ihania ultrakuulumisia :heart:. Mikä oli mielestäsi tässä hoidossa plussan "kikka" jos niin nyt voi sanoa? Eikö sulla ollut se tooooosi pitkä hoito, ensin sumuja pitkään ja sitten stimulaatio pienin lääkemäärin ja sitten se pitkä viljely? Samahan se tietty on, mikä lopulta auttoi, kunhan auttoi :D

Tuo Sadanan testipäivä muakin kiinnostaa :)

Missäs muut luuraa?

Krish73, aivan mahtavia uutisia! Varmasti myös aivan kauhea helpotus että siellä tosiaan oli alkio oikeassa paikassa ja sydän löi. Kyllä sitä varmaan aina pelkää että jos se onkin tuulimuna, kohdunulkoine yms. vaikka yrittäisikin ajatella positiivisesti.

Leenu, toivotan nopeasti kuluvia piinapäiviä sinne.

Sadana, miten ihmeessä olet malttanut olla testailematta?!! Itse olen inssien jälkeen just malttanu odottaa dpo 12 että testailen.

InMyDreams, tule kertomaan meille mitä ultrassa näkyi? Toivottavasti kaikki oli niinkuin pitikin :)

Tähtitomu, tsemppiä tiistain punktioon!

Oli sitten tämä anovulatorinen kierto melkein 2 viikkoa normaalia pitempi. Ja joo, oli pakko testata pariinkin otteeseen vaikka lääkäri epäilikin ettei ovulaatiota tapahdu. Soitin myös klinikalle ja nyt olen sitten virallisesti ivf-jonossa. Odottelua on se 4-6 kk. Huokaus!! :/ muutetaan vuoden vaihteessa pohjoiseen ja ivf:n ultrat tehdään Rovaniemellä ja punktio sitten Oulussa. Menee koko päivä sitten ultrareissulla, kun on 300 km suuntaansa matkaa ja punktioon 500 km. Pitää vielä ensi viikolla soitella klinikalle ja kysellä että pitääkö itse soitella jonnekki vai hoituuko meidän siirto automaattisesti ja onko meillä joku suunnittelukäynti jossaki. Ei olis mukava huomata että keväällä olisikin käynyt niin että ei olla missään jonossa oltukaan :) Pakko varmsitaa jossaki vaiheessa Rovaniemeltä että ollaan siellä listoilla.

Lueskelen teidän muiden kuulumisia mutta eipä tule suuremmin nyt kirjoiteltua, kun ei ole hoitojen suhteen mitään tapahtumia tässä hetkeen. Sitten varmaan aktivoidun taas ja ilahdutan teitä kysymyksillä, kun tuntuu että nuo ivf-hoidot on niin hepreaa itselle että teidän apu on varmasti tarpeen kun aloitan lääkkeet.

Huomenna on testipäivä, mutta eiköhän tämä kokeilu ollut tässä.
Koko päivä ollut elämää suurempi päänsärky, joka alkoi hellittämään epänormaalin runsaan vuodon alettua. :(
Hyvä puoli on siinä että emättimen olotila on normalisoitunut (ei ole enää taikinaa).

Kuinka nopeasti olette päässeet PAS:iin epäonnistuneen siirron jälkeen?

Heippa, olin viikonlopun reissussa, enkä puhelimella päässyt päivittelemään kuulumisia.
Ultrassa hyviä uutisia, onneksi! Yksi vahva vauvan alku siellä näkyi, itku pääsi kun kuultiin sydänäänet... Toinen ei ollut selvinnyt, onneksi toinen tarrasi kiinni!
Vuoto on kuulemma ihan yleistä hoidoilla alkaneilla raskauksissa. Kortisoni, primaspan ja luget jatkuu viikolle 10. Nyt pitää jatkossa käydä oman paikkakunnan äitiysneuvolassa, hui!
Pitänee huomenna tilata aika sinne.
Tsemppiä ja pidän peukkuja kaikille, on tää vaan niin uskomatonta! Mä oon kuulunut siihen kastiin: ihmeet tapahtuvat muille.
Ikää siis mulla nippa nappa 38v.

Alkio vastasi kooltaan viikkoja, eli perjantaina oli 7+2. Laskettu aika on 26.6. Saatiin kumpikin omat ultrakuvatkin mukaan :D

Viimeksi muokattu:
Hienoa InMyDreams, että kaikki on hyvin. Pelkäsin jo vähän sun puolestasi, kun susta ei kuulunut täällä mitään..:whistle:
Meillähän menee aika samoihin, mulla olisi laskettu aika 27.6. Mutta sehän voi olla jotain aivan muuta..
Mä taidan jatkaa klinikan neuvolassa ja lääkärillä, täällä meillä toi terveydenhuolto on niin syvältä, että en taida viittiä sinne lähteä arvuuteltaavaksi. Ja mulla on 2 vkon kuluttua seuraava ultra tuolla klinikalla.
Mulla oli aivan samanlainen tunne, kun sulla, että ei se mulle koskaan tapahdu, eikä mikään mene putkeen. Jos kaikki voi mennä pieleen, niin mulla kyllä menee.
Mulla noi lääkkeet loppuu siis tään viikon lopussa. Onneks!

Hiskias kyselit tuossa, että mikä tässä olis nyt ollu se oikea kikka plussan suhteen.. kyseltiin sitä lääkäriltäkin =) No, varmaahan ei ole mikään, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että mulle oli parempi tapa, että viljeltiin pidempään (sehän meni niin, että pe/punktio - ke/siirto.) Tässä vaiheessa jäljellä ei ollut enää kun tuo 1 alkio, muut oli hyytyneet jo tossa pitkässä viljelyssä. Ja toinen seikka oli hänen mielestään se, että mentiin sillä pienellä lääkemäärällä (mähän ite vielä sähläsin sen lääkärinkin määräämää pienemmäksi siihen ruuttaan) jolloin siis, mulla tuli pienempi määrä rakkuloita ja niitä "parempia", kun normaalisti tai aiemmin tuli paljon, jolloin hormoonit hänen mukaansa jakaantuivat tietty kaikkiin. Ja pienemmällä määrällä ne muutamat tulivat siis voimakkaammiksi ja saivat sen kaiken hormoonin..
Nämä siis lääkärin mielestä ehkä vaikuttivat asiaan. Mutta eihän mikään ole varmaa.
Hoito meni just noin, kun sä muistit, että sumut synarelalla ja menopur pienellä annoksella ja siirron jälkeen vielä synarelahenkoset ja pitkä viljely. Sit on noi tukilääkkeet tossa ollu vierellä.. (kortisoni,asperin,luget,kilpparit,foolih.estrogenlaastarit)

Tiltu77, kiitos, kyllä se on helpotus nähdä se totuus siinä ultrassa. Kaikenmaailman uskomuksia ja tuntemuksia oli ennen sitä :O
Sadana, voihan harmi. Koitahan nostaa nokka kohti uusia tuulia!
Eikös se pidä olla yksi välikierto siinä seuraavan välissä, uskoisin ja muistaisin omista aiemmista kerroistani..

En ole oikeastaan pettynyt. Arvelin jo alkionsiirtopäivänä ettei tule onnistumaan. Kehoni ei ollut vielä toipunut punktiosta. Sen toipumiseen meni reilu viikko.
Ja olisihan se varmaan ollut melkoinen ihme, jos heti kerta laakista olisi onnistunut. :D

Sadana :(
Täällä olis pp 3 lopuillaan eikä minkäänlaista oiretta tai tuntemusta toistaiseksi havaittu. Vaikka kuin yrittää olla miettimättä tuntemuksia, ni ei onnistu. Joka toinen minuutti on sitä mieltä et oon raskaana ja joka toinen et en oo. Ajattelin kuiteski alkaa testailee pp 7 kun viimeks alko haamu näkymään sillo. Meni syteen tai saveen:D

• Tykkää
Reactions: Sadana
Leenu, eiks oo kivaa toi piinailu. Iteki on sellanen etä kaikki oireet mulle nyt heti siirron jälkeen :D

Täällä on punktiossa käyty ja saatu 7 solua. Katotaan nyt kuis käy. Alustava siirtoaika on perjantaille mutta taidan sittenkin soittaa ja haluta sen torstain jota ensin mietittiin :/ *tuuliviiri* Nyt vaan jännätään että saadaanko yleensäkään siirrettävää

Yhteistyössä