Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Eka päivä sumutteluja takana ja voi jestas mitkä kuumat aallot pukkas heti. Yhtäkkiä tulee hirvee hiki ja naamaa kuumottaa ja punottaa. Sit menee ohi yhtä nopeesti ku alkokin.En yhtää muista oliko aikasemmilla kerroilla tällaista reaktiota. : /
 
Minulle tuomio matalasta AMH-arvosta (endon lisäksi), ja sitä googlaamalla (=käytetäänkö DHEAta Suomessa) päädyin tännekin.

Tuli kuitenkin lukiessa erityisesti halu kirjoittaa asiaa pähkäilleille ehdotuksia luonnonmukaisempiin vippaskonsteihin. Näitä kun on tullut tutkittua, lääkäreiden tietotaito kun tuntuu olevan niin onnetonta... Se on niin hassua, ensin ei osata selvittää syytä tai auttaa, ja sitten kun itse guuglaa tajuaa että Suomessa ollaan super-konservatiivisia kokeilemaan mitään verrattuna muualle maailmaan! Turhauttavaa...

Joka tapauksessa, niille jotka haluaa lisätä kohdun verenkiertoa, ja/tai vähentää kehon tulehdustilaa (autoimmuunisairauksien kuten Chronin taudin ja endometrioosin katsotaan vähentävät munasarjojen toimintaa): prostaglandiini-2 on "paha" hormooninkaltainen happo, joka nostaa tulehdustasoja ja hyydyttää verta. PGE2-tasoja nostaa sokeri, valkoiset viljat, eläinrasva, transrasvat. Prostaglandiini-1 ja 3 taas toimii päinvastoin, saa mm. Omega-3sta (esim. kalasta tai kalaöljystä; kalanmaksaöljyä ei ehkä raskautta yrittäessä, kun siinä liikaa A-vitskua).

...Näistä löytyy siis paljon tieteellistäkin todistetta, jos on skeptinen! :) Ja sekä Sydänliitto että Reumaliitto suosittelevat tuonkaltaista dieettiä, tukisi että auttaa verisuonijutskiin ja tulehduksiin.

Veren virtausta lisätäkseen kannattaa ilmeisesti syödä omega-3 lisäksi ruokia joissa on paljon salisylaatteja: näitä ovat useimmat hedelmät, pähkinät, monet mausteet kuten curry, cayenne, inkivääri (raskautta yritettäessä ehkä paras välttää), kurkuma, lakritsi, paprika, kaneli, viini, siideri... Lisäksi eri syistä verta ohentavat myös sipuli ja valkosipuli, greippi, E-vitamiini, CoQ10/ubikinoni. Nämä kaikki muuten ovat verenohennuslääkkeen kieltoluettelossa (=ettei niitä yhdessä syödessä veri "ohennu" liikaa), joten jotain perää pakko olla :) Runsas vedenjuonti on myös hyväksi.

Käsikauppalääkkeistä disperin, asperin, ja ibuprofen ohentavat myös verta, mutta niiden annostelusta en tiedä.

AMH-tasojen ollessa huonot näemmä DHEA voi hyvinkin auttaa, ja D-vitamiinin puutteen korjaaminen, mikä herätti mielenkiinnon kovasti koska voisi olla niin simppeli keino (mutta mikä annostus??):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22508713

Jotain lupaavia tuloksia on myös Melatoniinin ja Myo-inositolin käytöstä:
http://informahealthcare.com/doi/abs/10.3109/09513590.2011.564687

Muualla muailmalla myös mehiläiskuningatarhyytelöä, vehnäorasta ja Coq10 käytetään yleisesti AMH-tilanteessa, ihan siis lääkärinkin ohjeistamana.

Monet muilla mailla vannovat kiinalaisen akupunktuurin/lääketieteen nimeen raskautumisessa, mutta sen tieteellisestä näytöstä en ole niin varma, ja mistäs täällä sellaista saa :) Naapurin kinkkiraflassa ei taida saada hapanimelän kanan kanssa akupunktiota...
 
Leenu-77 , kuulostaa aivan samanlaisilta ,kun munkin oireet. Ja vielä henkosten jälkeinen huono olo, ettei aamupalakaan maistu. Mutta tollanen ihmeellinen punoittelu ja hikoilu ja puistatus. Tänään vedin vikat sumut nokkaan!;)
 
Krish73 Mulla on vielä vajaa pari viikkoa sumuttelua ja sit alkaa zumet siinä rinnalla. Toivon vaan ettei mun kroppa mee ihan nukuksiin tuosta synarelasta tällä kertaa. Siitäkin on kokemusta.
Oliko niin että sulla alkoi piinapäivät?=)
 
Krish73, InMyDreams, toivottavasti tulis nyt lisää plussia tänne ketjuun. Pidän teille molemmille peukkuja

Muille tsemppiä hoitoihin ja toivottavasti ne menis kaikilta osin nappiin. Kuulostaa melko arpomiselta nuo ivf-hoidot tällaisen maallikon mielestä :)

Kat_x, sullahan oli melkonen lista noita aineita, joita vois kokeilla. Itse olen tähän mennessä kokeillut vehnänalkioöljyä, vitamiineja, greippimehua, 1 kk etikkaa... Pittääpä lukea nuo artikkelit sitte paremmalla ajalla.

Minulla oli tänään kp10 (folli 12,5 mm ja limis 7,5) ultra ja inssi tehdään ensi viikon tiistaina kp14. Viimeksi folli oli ehtinyt puhjeta niin parempi nyt että se tehdään ennemmin ajoissa kuin liian myöhään niin on sitten ne siittiöt siellä munanjohtimissa odottamassa, kun munasolu irtoaa. Jotenkin ajatukset on jo tulevassa ivf:ssä vaikka voi kai tästä seuraavastakin plussa tulla. Viikon ajan on kyllä ollu melko synkät fiilikset mutta näköjään uuden hoidon alkaessa mielialakin piristyy :)
 
Lääkärissä käyty. Yksi folli oli 16 mm ja ovista odotellaan. Limis oli 7.8mm. Julkiselle saatiin nyt lähete. Terot syön tässä kierrossa clomien lisäksi. Kp 13 nyt siis menossa. Voi kun nyt tärppäisi. Itku pääsi taas, kun mietin miksi olen vasta nyt liikkeellä asiassa. Lääkäri totesi vain, että kaikilla ei vain ole oikea aika lapsille 25-vuotiaana... Toivottavasti onnistuu tässäkin iässä. Kovasti sitä nyyttiä jo odotellaan.

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Voin niin samaistua noihin kuumiin aaltoihin, kun niitä on nyt itselläkin lähes päivittäin...
 
Kiitos Leenu77:) ja Tiltu77
InMyDreams, mulla synarelaa käytettiin myös kiinnittymiseen, on sama asia, kun se gonaxxx, mikä se oli pistos. Synarelaa siis siirron jlk. pari suihkausta nekkuun.
Ja varmaan siks aikasempi testipv, koska mullahan siirrettiin se pidempään viljelty alkio, joka oli siis kuussoluvaiheessa..(blastokysti, vai mikä se oli :whistle:)
Mutta lääkärin mielestä pitäs mennä klinkikalle testiin, jotta saatas veriarvot ja että kotitestit ei vielä sitä ehkä näyttäs todellistuutta. Mutta eiköhän se jo vuodon alku sen sitten kertois riittävästi, jos alkaa ennen testipäivää..
 
Viimeksi muokattu:
Krish73, minäkä ikäinen alkio sulle siirrettiin?

Blastokystialkiothan on jo 4pv tai sitä vanhempia alkiorakkulavaiheessa olevia. 6 soluinen on taasen jotain 2-3 päivän ikäinen.
Tuo testipäivä taas tuntuu olevan klinikka kohtaista. Veritesti voidaan ottaa jo pp10 kun taas kotitesti on luotettava pp14, joskin voi ennen sitäkin näkyä.
Jostain oon lukenu että nuo blastoalkiot voi joskus olla jopa hitaampia kiinnittymään ainakin PAS:ssa kuin nuorialkio. Sitä en tiä kuis tuoresiirrossa sitten on. Meillä testipäivä on aina pp14 oli tuore- tai pakastesiirto.

jos nyt oon höpissy ihan läpiäpäähän nii viisammat korjatkoon :D

Piinailijoille peukkuja, nyt plussia lisää listaan.. kiiitoos :)

).( tuntuu taas ikuisuudelta odotella piikkien alotusta :/
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia,. niin tähtitomu, mulle siis siirrettiin pidempään viljelty kuussoluinen alkio, joka oli paras näistä kaikista. Kaksi joita myös pidempään kateltiin , hyytyivät, eivätkä lähteneet enää jakautumaan.. Alkio joka siirrettiin oli 5 päiväinen. Siis punktio 4.10 ja siirto ->9.10. Noita kahta jäätiin vielä siirronkin jlk. katsomaan, miten etenevät seuraavaan pvään asti. Mutta sitten lopahtivat. Lääkärin mukaan tää siirretty oli nyt kumminkin paras, jota ollaan koskaan mulle siirretty.. Saapa sitten nähdä.
 
Krish, ookkei. kai se sit blasto on, emmä tiiä :D
Meillehän kans joskus siirrettiin joku hitaasti jakautuva alkio. En vaan sillon tullu kysyneeks mikä se nimitykseltään oli vaikka olikin jo 4 tai 5 päivän ikänen.
Onnea kuitenkin piinailuun.
 
Joo meillä ainakin lääkäri sano et blastokystialkio siirrettiin ku punktio oli pe ja siirto ke. Kaksi meni pakkaseen, myös blastokysti vaiheessa olevaa. En kyllä muista oliko puhetta moniko soluisia olivat. Joista toinen toivottavasti siirretään marraskuun eka viikolla. Aika tuntuu menevän nyt niiiiin hitaaasti..: /
 
Krish73 & InMyDreams, kärsivällisyyttä piinapäiviin :heart:

Tiltu, tsemppiä inseminaatioon =)

Ja muillekin jaksamista vaiheisiinne :wave:

Ärsyttävät muuten nämä uudistuneet sivut, mulla ainakin ne siirtyy tuohon vasempaan laitaan niin etten edes näe kuka mitäkin kirjoittaa. Tänään onneksi keksin, että kun klikkaan tänne pikavastaus - kohtaan niin sitten näkyy ja voi jotain kirjoitellakin, kun tietää kenelle kirjoittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Krish73
Moi!

Mulle voi päivittää seuraavan IVF/ICSIn ajankohtaksi 11/2013. Flare-upilla mennään, kuten edellisillä kerroillakin, mutta nyt saan jonkun uuden lääkkeen. Hyvillä fiiliksillä mennään. :)

Hiskias - kyselit jo aikoja sitten siitä vyöhyketerapiasta. Mulla se on vaikuttanut muihin sairasteluihini positiivisesti ja olo on ollut pirteämpi. Toivottavasti se jeesaa nyt tässäkin projektissa. Olitko sinäkin nyt aloittanut säännölliset käynnit?

Onko muilla kokemuksia vyöhyketerapian vaikutuksista IVF:ään? Hyviä tai huonoja? :)
 
Sorry jätän kommentoinnit myöhemmälle ja kirjoitan vain omat kuulumiset, kun ottaa niin päästä. Ei menny inssi sitten kuin stromsåssa. Tänään ultrassa näytti että folli oli lopettanut kasvun eli ovuloimaton kierto kai? Siittiöt laitettiin kuitenki sisään, kun ne kerran oli valmiina mutta eipä ole mitään piinailtavaa. Seuraavista kuukautisista sitten ivf -jonoon ja 5 kuukautta odottelua :/
 
Tiltu77 Voi ei:(

Rouva P Minä kävin muutama vuosi sitten vyöhyterapiassa n. vuoden ajan säännöllisesti. En huomannu et siitä olis ollu ainakaan mulle mitää apua ivf:ssä. Mutta oli kyllä rentouttavaa ja stressiä lieventävää=)

Krish73Täältä vielä viimeisille piinapäiville tsemppiä:)
 
Krish73, siitä synarelasta mun piti kysyä, että montako suihkausta otit / päivä siirron jälkeen ja mihin PP:ään saakka? Onko muuten mitään erilaisia oloja?

Tiltu77, että noinkin voi sitten käydä viime hetkillä, että lopettaa kasvun. Koita kestää. Ikävän pitkä on jono. Tää on ainaista odottelua.

RouvaP, vai uutta lääkettä kehiin, mitähän se mahtaa olla? Toivottavasti joku ihmelääke :p. Mä aloitin nyt ne vyöhyketarapiakäynnit taas uudelleen yli 3 vuoden tauon jälkeen. Kävin silloin aiemmin säännöllisesti kuukausittain noin 2 vuotta, muttei siitä ollut apua lapsettomuuteen. Muuten tykkään, nyt huomaan ainakin unenlaadun parantuneen, vaikkakin musta tuntuu, että vaadin nyt paljon enemmän unta kuin ennen vyöhyketerapian aloitusta. Mistä lie johtuu. Ja sitten kun niitä hormonipisteitä on hoidettu, niin oviksen aika oli jotenkin erilainen tässä kierrossa kuin ennen. Ehkä se hoito on saanut jotain liikettä tuolla kropassa aikaan :confused:.
 
Meninpä sitten tänään hakemaan apteekista sitä 30 annoksen Synarella-pakettia ja tyhjin käsin lähdin sieltä pois.
Vasta kolmannesta apteekista sain sen liikkeen viimeisen paketin ostettua.
Maahantuojalta on tällä hetkellä nuo pienemmät 30 annoksen Synarella-paketit loppu ja apteekit saavat niitä sellaisen viikon toimitusajalla.
 
Hei kaikki!
Kirjoittelin täällä aktiivisestikin useaan otteeseen pitkän hoitohistoriamme aikana ja palasin nyt katsomaan kuulumisia. Hoidot ja niiden aikana saamani tuki nimenomaan täällä on edelleen tuoreessa muistissa siitä huolimatta, että melkein päivälleen vuosi sitten raskaustestiin ilmestyi se kauan kaivattu plussa seitsemän vuoden yrityksen ja lukuisten hoitojen jälkeen ja nyt ollaankin lähdössä 4 kk -neuvolaan - kahden vauvan kanssa. Tuttuja nimiä ei pikaisesti vilkaistuna enää löytynyt. Toivottavasti kaikki kirjoittajat ovat siirtyneet turvallisesti odottajien puolelle. Jos joku nimimerkkini tunnistava tätä lukee, niin kiitokset vielä kerran tuesta ja seurasta pitkien piinaviikkojen aikana.

Onnea kaikille meneillään oleviin hoitoihin. Halauksia ja voimia <3 <3

Mithril
 
Viimeksi muokattu:
Mithril, Onnea hirmuisesti:heart:
Mulla on pieni hämärä kuva sinusta, kirjoittelin vanhassain ketjussa eri nimimerkillä.
Itse tupla plussasin puolitoista vuotta sitten (maaliskuussa). Valitettavasti siltikin roikun vielä täällä, pikkuset halus maailmaan rv 18 eikä sen jälkeen oo uutta kunnon plussaa kuulunu :/
 
Viimeksi muokattu:
Kokemuksesta tiedän, että sanat ovat aika riittämättömiä näissä tilanteissa, mutta osanottoni siitä huolimatta Tähtitomu :'( :hug: Kyllä se plussa sieltä yllättäen ja etukäteen varoittelematta taas ilmestyy. Itse en suoraan sanottuna todellisuudessa enää edes uskonut raskauden mahdollisuuteen ja tässä sitä nyt ollaan. Voimia ja onnea matkaan :heart:
 
Ihmeiden aika ei ole ohi! Tuli plussa!

En uskaltanut ite testailla, enkä edes tunnustella mitään oloja..
klinikallakin sanoi, että varmaan luulotauti saa aikaan kaikenlaisia oloja..
Hiskias, seuraavana aamuna synarelasuihkeet 2suihkausta, aamulla. Ei enempää. Sama asia kuulemma, ku ne pistokset, mutta ku oli tota jo olemassa.. ni parempi kuulema jatkaa niillä.
Nyt sitten jatkuu noi kortisonit, laastarit, kilpparit, asperiinit ja luget.
Aika jännää! :whistle:
 

Yhteistyössä