Ensimmäistä lastaan odottavat yli 35v

Ei viela Onnea poika uutisista. Kylla sie siihen ajatukseen pian totut! Meilla mies toivoo poikaa, mutta mina ounastelen kanssa tyttoa. Suvussa on niin paljon tyttolapsia, etta olis oikeen ihme jos poika tupsahtaisikin tahan maailmaan, hih hih. Minusta raamatulliset nimet on tosi hyvia! Tyylikkaita ja kauniita ja sopii kansainvalisestikin. Me ollaan nimen omaan mietitty raamatullisia nimia itsekin, jos poika tulee. Vaikkakin mies oli taas epaileva siitakin asiasta...

Susirouva ma en oo viela ees miettinyt synnytysta. Kun oli kaksos uhka paalla, niin ajattelin etta sektio tulee varmasti, mutta nyt tajusin justiinsa, etta taa yksi tulee varmaan alakautta sitten. Oon lukenut muutamia synnytyskertomuksia taalta keskustelupalstalta, ja niin se vaan kuulostaa menevan luonnollisesti kaikilla, vaikka kipuja onkin. Kylla silti vahan kauhistuttaa tuo ajatus...

ON: odotellaan TAAS etta tulis perjantai. Toivon etta tassa vikassa lapsettomuusklinikan ultrassa olis kaikki hyvin ja saatas lupa lopettaa nuo ikavat progesteroni piikit. Johan niita on tassa melkeen 2 kuukautta karsitty!!!!! Viikonloppuna tuli hiukka vanhan nakoista verta sen progesteroni supon aplikaattoriin ja huolestutti vahan, mutta sanoihan laakari, etta nain voi kayda kun se toinen sikio menehtyy. Eika ole ollut mitaan vuotoa tai kipuja muuten, niin eikohan tuo ollut ihan normaalia...

Dreamer ja 8+4 (tai jotain...)
 
Heissan! Olen ollut vähän nettipimennossa viime aikoina, tuli mentyä lasiaistiistaina naimisiin ja sellaista kaikkea, mutta täällä keikutaan edelleen..!

HennaRiikalle tervetuloa!

Ja perään isot pahoittelut Dreamerille. Meillä oli ihan eri tilanne, kun emme ehtineet nähdä kahta alkiota elossa missään vaiheessa. Kun raskaus varmistettiin, toinen oli jo päättänyt jättää sikseen. Edes tämän toisen kiinnittyminen ja kehityksen jatkuminen oli niin suuri ihme, ettei kakkosta kyennyt kunnolla suremaan silloin. Myöhemmin olen kyllä ollut haikea sitä muistellessa.

Susirouva, mulla oli pahoinvointivaiheessa aamut kaikkein helpoimpia. Sen sijaan erikoistuin iltapäivä- ja aamuyöpahoinvointiin. Eli se "aamupahoinvointi"-sanahan on ihan virheellinen lähtökohtaisesti, raskauspahoinvointi ei ole sidottu mihinkään tiettyyn kellonaikaan. Mä muuten sain ihan pyytämättä komennon synnytystapa-arvioon, koska alitan (puolella sentillä) pituusmitan, jota lyhyemmät laitetaan arvioitavaksi tässä kunnassa automaattisesti. En vain tiedä milloin siihen pitää mennä - joskus loppumetreillä kai. Isoveljeni ja ainoa sisarukseni on aikanaan vammautunut pysyvästi synnytyksessä, joten ihan mielelläni menen sinne, vaikka jutut kyseisestä tutkimuksesta eivät ole pelkästään houkuttelevia.

ON: Sitten tuulahduksia tulevaisuudesta teille alkumatkalaisille: viikko sitten olin nk. "kalliitten lasten" erikoisultrassa, jossa seurataan keinoalkuisissa raskauksissa sikiön kasvua täällä meillä päin. Eli ilmainen lisäkäynti beibiä pällistelemässä kaikille meille, joitten lasta ei ole saatu alkuun luomuna. Lapsen pään ja vartalon ympärys sekä reisien pituudet vastaavat täysin viikkoja, lapsiveden määrä normaali, ja lapsen painoarvio on jo puolitoista kiloa! Viikkoja siis parin päivän päästä jo 30.

Kaiken epänormaalin alkionjakautumisen, lahjasolujen ja hyperstimulaatioitten jälkeen mitä ihanin tuomio: "Täysin normaali raskaus". Lisäksi voin mitä parhaiten, vaikka samoilla viikoilla menevät odotussisaret kärvistelevät kivuissa tai ovat jo päässeet loppuajaksi sairaslomalle. Eli näillä näkymin tämän mahan kanssa keikutaan töissä vielä viisi viikkoa, jos kaikki yhä menee hyvin.

Maha on tutkitusti (mitatusti) täysin keskikokoinen, mutta tuntuu ja näyttää valtavalta, koska olen tosiaan alle 157-senttinen. Näillä viikoilla lapsen liikkeistä saa nauttia oikein kunnolla, ja silloin tällöin vatsanpeitteen läpi alkaa jo erottua milloin tyyppi vain kääntää kylkeä ja milloin siellä liikkuu pieni jalka. Kaikenlaisista peloista kärsii ilmeisesti loppuun asti, mutta voittopuolisesti menee tosi hyvin.

Kaikkea hyvää kaikille!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ketju on ollut näemmä keräämässä voimia ja kokemuksia, mutta onpahan sitten enemmän kirjoiteltavaa taasen....

HennaRiikka: mitä kuuluu? oli tosi kiva lukea, että plussa selkeni, onnea siitä:)
Nyt vaan mietin, että mitä tietoja voisin päivittää susta listallemme: ikä, laskettu aika, & mahdollinen synnytyssairaala...

ei vielä: onnittelut hyvistä ultratuloksista & mahtavaa, sukupuoli näkyi jo....tässä on nyt sitten vielä aikaa totutella ajatukseen:D
Itselläni on ollut jotenkin vahvasti "poikafiilis", mutta saa nähdä, milloin homma selviää...jotenkin se tyttö tuntus luontaisemmalta, mutta sitten oon ajatellu sen niin päin, että nyt olis ekaa kertaa mahdollisuus tutustua tuohon vastakkaisen sukupuolen mielenmaisemaan heti elämän alusta alkaen, kun tähän ikään asti on usein tuntunut, etten noita miehiä ihan aina ymmärrä:LOL:

Susirouva: ihan sama fiilis ollu tän raskautumisen suhteen parina viime viikkona. Jotenkin käsittämättömällä tavalla sitä alkaa olla tottunut tähän "raskaana oloon", niin ettei se ole ihan joka minuutti ajatuksissa. Olokin on kyllä viime päivinä ollut huomattavasti pirteämpi. Ei esim. hengästy enää juuri ollenkaan verrattuna vielä viimeviikkoiseen tilanteeseen. No, sitä kuitenkin ehtii miettiä tasaisen varmasti, onkohan tuolla alhaalla kaikki hyvin....tällä viikolla on jo parina päivänä tehnyt mieli painella yksityiselle ultraan tsekkaamaan tilanne, mutta oon saanu vielä neuvoteltua itseni kanssa, että odottelen suosiolla sinne ensi tiistain np-ultraan + lääkäriin.
Vitsi, sä oo ollut aktiivinen, kun sait pyydettyä jo sen synnytystapa-arvion...mäkin kyllä ehdottomasti haluan sen, näistä anatomisista poikkeavuuksistani johtuen. Aion myös ottaa ensi viikon lääkärillä puheeksi pelkopolille halukkuuteni. Vaikka en haluais sitä edes myöntää, niin mahdollinen synnytys pelottaa. Erityisesti normi alatietyyliin. Ehkä se on se kontrollinmenetyksen pelko, mun alhainen kipukynnys, yleinen toimenpidepelko , jne...vaikka loppupeleissä tiedän, että kyllähän se lapsi sieltä ulos saadaan ja muutkin on selvinneet siitä:eek:

Aleksa: suurensuuret onnittelut tuoreelle rouvalle:flower:
En nyt juuri pääse tarkastamaan listassamme, mutta missä olikaan se "teillä päin", jossa pääsee tähän "kalliiden lasten" erikoisultraan?
Hienoa, että kaikki oli niinkuin pitääkin:)

Dreamer: perjantai lähestyy, hyvä niin! ultrissa se epätietoisuuden verho vedetään hetkeksi syrjään...enitenhän sitä toivoo, että on ajan tasalla, missä mennään!

ON: tosiaan, oma olo on ollu selkeästi pirteämpi tällä viikolla. Mitä nyt ihan älyttömän malttamattomana ja pelonsekaisin tuntein odotan ensi tiistain np-ultraa. Tunnetustihan sitä vetää näiden oireiden vähenemisestä omat johtopäätöksensä, you know...Onneksi rintavarustus on edelleen melkoisen kosketusarka, että edes jotain oiretta, huh:| Niin, ja kaipa se hemoglobiinin lasku JOSTAIN kertoo (en kyllä ihan oo varma, että mistä...)

Mangu & Pingu 10+3
 
No niin :) Olenkin ihan unohtanut tämän ketjun, anteeksi :)

Henna-Riikka75....37v.....LA 1.11.......KOKS..............1.ultra ?

Aleksa ja ei vielä, ihania ultrakuulumisia :) Onnea ja helpotusta! Mun niin tekisi mieli siihen alkuraskauden ultraan mutta tähän rahatilanteeseen ei oikein sovi :( Vaikkei mikään mitään takaakaan, olisi kiva nähdä että kuhmun aiheuttaa oikea kuhmu eikä mikään mielikuvitus..

Mä olen vielä niin alussa että mitään en ole ehtinyt sinänsä miettiä. Ja koska tosiaan ensikertalainen ja ihminen joka ei ole aikaisemmin ollut niin kovin kiinnostunut lapsista, niin en edes tiedä mitä kaikkea pitäisi miettiä :D

ON: Mulla on perussairautena fibromyalgia ja heti kun plussasin, jätin lääkkeet. Jonka seurauksena en saa juurikaan nukuttua öisin. Tai saan ja saan, mutta fibroon kuuluu oireena se, että syvä uni, se lepoa tuova uni, puuttuu lähes kokonaan..
Pahoinvointia oli heti silloin plussauksesta ja kesti n. viikon, eli 3+4-4+4, sen jälkeen on ollut hieman etovaa oloa, mutta ei mitenkään rajoittavasti.
Tissit on täyteläisemmät ja kipeähköt ja alamahassa on erilaisia tuntemuksia :)
En edes tiedä onko se kohtu, kun tuntuu tuossa häpyluun yläpuolella kovempana kuhmuna, mutta niin haluan kuvitella (koska sellaista kuhmua ei ole koskaan aikaisemmin tuntunut). Ja aina kun iskee uskonpuute, hieraisen vähän kuhmua, mun henkilökohtaista onnenamulettia :)

Henna-Riikka ja kuhmu 6+1
 
Mangu, tää meidän hoitolaitos on siis Kymenlaakson keskussairaala, eli täällä Kaakossa ovat katsoneet, että keinoalkuisia raskauksia kannattaa seurata ultralla vielä 28-viikollakin.

Mä muuten odotin mielestäni myös poikaa, aina 21-viikolle asti. Työnimi lapsella oli Pertti. Sit rakenneultrassa järkytyin, kun kätilö kertoi, että meille olis tulossa "prinsessa". Joku viikko meni, kun yritin saada pyyhittyä mielestäni pinkin kretongin hörhelöt.

Nyt tuntuis ihan mahdottomalta ajatukselta, että tää lapsi olis poika! Hullua. Tietysti se on tyttö. :)
 
Ei vielä, ihanat vauvauutiset :heart:! Mun kaverille kävi vähän samoin. Tyttöä toivoi, ja oli ihan ihmeissään kun poika olikin tulossa. Kun raskaus eteni, niin ajatukset olivat jo kääntyneet sellaisiksi, että niinhän sen pitääkin olla, eikä voinut enää kuvitellakaan mitän muuta kuin että tuo poika tulee :).

Onnea Aleksa naimisiin menon johdosta :) :flower: :heart: Ja onnea myös tyttöuutisista :). Mielettömän hyvät vauvakuulumisetkin teillä on.

Samoin Mangu :ashamed:, taas tekisi mieli mennä ylimääräiseen ultraan :D. Yritän kyllä jaksaa, (niin, saimme siis eilen tietää että meillä on se 22.3, eli tasan kahden viikon päästä), niin sinne siis. Äh mikä lause, mutta olkoon.

Henna-Riikka, voi miten harmi että tuo uni jää vähän huonommalle. Nyt kun sitä juuri tarvitsisi. Ihanaa kuitenkin että sielläkin on kaikki hyvin :). Toivottavasti aika lentää nyt siivillä että sun ultra aika tulee nopeasti :). Alkuraskaushan vasta sitä todellista piinaa onkin....:D.

Sukupuolesta sen verran, että itselleni on oikeastaan ihan sama kumpi sieltä tulee, tyttö vai poika, mutta mies toivoo enemmän poikaa. Eli minulle on molempi parempi. Lapsen terveyden puolesta tulee huolestuttua, tai siis jännitän nyt vähän sitä np ultraa ja niitä muita tutkimuksia mihin sitten lähdettiin. Kumpa nyt vain olisi terve vauva tulossa! Mutta tuohan nyt on tietenkin ihan itsestään selvä toive meidän kaikkien kohdalla.

Oloni on vähän paksumpi kuin aiemmin (ei niinkään hyvässä mielessä), ja rinnat edelleen kipeät. Tuossa olikin pari päivää että rintojen kanssa oli aivan järkyttävän tuskaista. Voi kun se vatsa alkaisi nyt näkymään kun on kuitenkin jo koko ajan sellainen kova tunne tuossa vatsan seutuvilla. Jotenkin alkuraskaus vaan on yhtä piinaa, kun mitään kauhean konkreettista ei ole vielä näkyvillä.

Dreamerin ultrakuulumisia odotellen :)...

Susirouva ja sudenpentu 9+2
 
No niin, nyt on Dreamer kaynyt ultrassa, ja kaikki hyvin meidan yhden vauvelin kanssa! :)
Siella se kasvaa ja kehittyy, normaalin kokoinen ja hyvalta naytti. Paa ja jalat erottui jo selvasti, aika ihmeellista. Toista vauvaa ei nakynyt enaa ollenkaan, se on kadonnut kuvasta jo kokonaan.
Pienen pelonaiheen se laakari kuitenkin aiheutti meille. Sanoi etta istukka on kovin lahella kohdun suuta, Placenta Previa on sen diagnoosin nimi ja kuulemma on riski, etta alan sitten vuotelemaan loppuraskaudesta ja joudun vuodepotilaaksi ja voi tulla keisarin leikkaus.... BLAAAAH! Tama tasta viela puuttui. Kuitenkin lohdutti, etta viela joutuu tilannetta seuraamaan ja kohtu kasvaa koko ajan, joten tilanne voi muuttua, ja voi ollakin etta taysin normaali tilanne tulee olemaan eika tarvii tehda mitaan erikois kikkoja. Mutta jalleen, aika nayttaa. Onko toi diagnoosi teille muille tuttu ennestaan? Taytyy alkaa taas lukemaan tietoa jostain...

Dreamer ja pikkuinen 9+1
 
Saman olen kuullut, Dreamer. Toi istukan sijainti on tietysti valitettava ja tietysti sitä pitää seuranta, mutta musta se on niin yleinen, että siksi ne tajuaa sen heti alkuraskaudesta varmistaakin. Ja mä myös olen lukenut, että se saattaa hyvinkin siirtyä kohdunsuulta ylemmäs tai sivuun, kun kasvuspurtit on vielä edessä. Älä murehdi sitä liikaa. Ammattilaiset tietää nyt seurata asiaa ja pitää sut kyllä ajan tasalla.
 
Heippa pitkästä aikaa!

Näinhän siinä meikäläisellä käy, että tässä kevään korvalla, jolloin yleensä töiden määrä alkaa lisääntymään huomattavasti, niin kaikki muut aktiviteetit, kuten tää palstailu, kärsii... Täällähän on tapahtunut niin paljon että! En varmaankaan ihan kaikessa ole kärryillä, mutta ihana lukea, kuinka kaikkien odotus etenee ja masut kasvaa



Susirouva: mukavaa, että np-ultra alkaa lähestyä, enää viikko taitaa siihen olla, vai kuinka...Sehän on sellainen etappi, joka tekee jälleen astetta konkreettisemman tästä odotuksesta...

Dreamer: hienoa kuulla, että pienokainen kasvaa ja kehittyy!:flower: Hyvä, että tota istukkajuttuakin seuraillaan; mullakin on parilla ystävällä ollu sama diagnoosi, ja hyvin on asiat menneet!
Aikamoinen askel on myös siirtyä lapsettomuuspuolelta sinne "prenataliin":) Mitä tulee tohon salmiakkiin, niin noi Suomi-yhteydet ulkomailla on ihan must ainakin salmiakin ystäville. Itsekin kaipasin ulkomaanvuosina ruokajutuista just tota salmiakkia....Ja nyt odotusaikana pahimmat himotukset ovat kohdistuneet juurikin siihen. Tätä kirjoittaessakin rupee taas tekemään mieli:)
Luojan kiitos meikäläisen verenpaineet (eilen neuvolassa 95/65) on niin alhaiset, että se hiukan lieventää salmiakkisyyllisyyttäni..

Aleksa: hyvää palvelua tarjolla Kymenlaakson sairaalassa, ei se itseäkään haittais, jos pääsis sitten ylimääräiseen ultraan ihastelemaan pienokaista. Tosin ymmärrän, että sairaaloilla on varmaan vähän eri intressit ultrien tekemiseen kuin puhtaasti "ihastelut" ....


ON: viimeisin viikko on ollut tosi outo: kaikki oireet hävisivät "puff" kuin savuna ilmaan: heikotus, nälätys, väsymys, hengästyminen, massutuntemukset jne! Takaraivoon alkoi hiipiä ajatus, että nyt vaan ei voi olla kaikki hyvin. Lisäksi mulla oli töiden puolesta sikakiireistä, viikonloppukin meni kokonaan hommissa, mut ei tuntunu juuri missään! Sekös vasta järkytti! Toisin sanoen, olo oli pelottavan normaali:)
Eiliselle olin sitten onnistunut änkeämään samalla päivälle neuvolalääkärin sekä np-ultran. Ja niin vain se neuvolalääkäri löysi vahvan sykkeen masukilta, vaikka kohtu on taaksepäin kallistunu ja masukki oli mahdollisimman "piilossa". Helpotuksen tunne oli sanoinkuvaamaton!!!
Iltapäivällä ultrassa sitten myös todettiin kaiken olevan niinkuin pitääkin ja niskaturvotus tosi vähäistä. Varsinkin, kun kätilö sai pienen tökkimisen jälkeen masukin liikkeelle, nousi kyllä vesi silmiin. Se kun nyt vaan tuntuu niin IHMEELTÄ, että meikäläinenkin on päässyt tähän vaiheeseen asti...

Mangu & Pingu 11+4
 
Onnea Mangulle nt-ultrakuulumisista! Meillä oli nt-ultrassa sellainen tilanne, että isänpäivä oli just tulossa, ja isänpäivänä äitini täytti tasan 70v. Oltiin päätetty, että yhdistetyillä isänpäivä-äitin synttärikaffeilla sitten kerrotaan niille, että lapsi olis tulossa. Kun kätilö kuuli tän suunnitelman, se nappasi meille oikein hyvän sellaisen 4D-kuvan 11-viikkoisesta pienestä. (Sinänsä kiva, koska kun puoliväliraskaudessa rakenneultran yhteydessä kaikki saa täällä päin yhden 4D-kuvan, meidän mukelo piti naamansa visusti piilossa, ja silloin saatiinkin sitten vain hyvä, terävä ja häkellyttävän kolmiulotteisen tuntuinen kuva tytön vasemmasta käsivarresta... :)

Mulla vähän ikävät tunnelmat täällä, äitiltä leikattu luomi varmistui viime viikon lopulla melanoomaksi. Vielä ei tiedetä, kuinka ikävästä kasvaimesta on kyse. Kauhistuttaa ajatus jäädä neljän viikon kuluttua äitiyslomalle - sitten ehtii kaiket päivät yksin kotona murehtia ja miettiä kauhuskenaarioita. Eilen kuitenkin neuvolassa vahvistettiin, että lapsella on kaikki hyvin edelleen, maha on ottanut vähän turhaa kasvuspurttia ja painoakin on tullut, mutta periaatteessa kaikki yhä mallillaan ja keskiarvojen rajoissa.

Niin, Mangu, hormonitasot putoavat juuri noilla viikoilla ratkaisevasti, ja sen takia pahoinvointi ym. oireet helpottavat. Niin mullekin kävi. Eli oireitten helpottuminen liittyy varmasti siihen.
 
Tsemppia Aleksa2. Toivottavasti se aitisi luomi ei ole sita kaikkein pahinta laatua... Uskomatonta etta jaat jo 4 viikon paasta aitiyslomalle?? Millas viikoilla sita menetkaan?

Mina odotan kuin kuuta nousevaa sita hetkea kun taa pahoinvointi helpottaa. Puntarilla tuli just kaytya ja paino ei ole noussut yhtaan koko kymmenen viikon aikana. Ei tee vaan mieli syoda niinkuin ennen. Mutta EI VALITETA. Mussuttelen nyt vaan vahin aanin naita mun Suomi karkkeja, hih hih... Huomenna pitaisi raahautua vaatekaupoille, kun viikon paasta olisi haat. Ei oo yhtaan motivaatiota kattoa jotain haa vaatteita. Blaah.

Dreamer ja rv 10 poks!
 
Tsau Dreamer, niin tässä aika vaan kuluu, että huomenna tulee 31 viikkoa täyteen eli yhdeksän viikkoa jäljellä h-hetkeen. Äitiyslomaan työpäiviä kuusitoista... ;)

Mulla on kaksi täkäläistä lapsettomuuspalstalta tuttua odottajaa, joitten kanssa lasketut ajat osuu aika tarkasti yksiin. Ne on molemmat jo sairauslomalla äitiysloman alkuun asti, vaikka mä olen meistä ehdottomasti vanhin. On jatkuvia supistuksia ja muita kipuja. Ei voi kuin tässä kohtaa kiittää hyvää onneaan, että vointi on hyvä.

Kunhan ei tarvisi vääntää kenkiä jalkaan, eikä varsinkaan sukkia... Ei viheliäisempää puuhaa ole kuin se, sen verran maha tekee taivuttelun hankalaksi. Te onnelliset pääsette kesällä käyttämään helposti jalkaan sujautettavia lipokkaita...

Pukeutumisasiat on koko raskausajan olleet tosi ärsyttäviä, kun silloin alussakaan, kun varsinaista raskausmahaa ei vielä ollut, oli jotenkin paksu ja turpea olo. Mikään ei istu päällä eikä näytä hyvältä. Vielä kun asuu pienellä paikkakunnalla, jossa ei odottajien vaatteita juuri tyrkyllä kaupoissa ole, niin hyvissä ajoin pitää miettiä mitä panee päälle, jos joku tilaisuus on tulossa.
 
Moikka!

Päivitin Henna-Riikka sulle ton ultrapäivämäärän...Dreamer, huomasin samalla, että vahingossa jäänyt sun eka ultra merkkaamatta listaan, yritin etsiä päivämäärää sivuilta ja löysin sopivan viestin päiväyksellä 11. helmikuuta klo 01 yöllä, josta päättelin, että ultra ollut 10.2. USA:n aikaa, pitääkö paikkansa?

Mitä muuten olette mieltä tosta ultraosiosta "jäsenlistassa"? Riittääkö teidän mielestä, että siellä on vaan se ekan ultran ajankohta? Mun mielestä kyllä, mutta jos haluatte sinne viimeisimmän tai seuraavan ultran päivämäärän, niin laittakaa vaan punaisella toiveet, kiitti:)

Aleksa: voimia äitisi tilanteen selviämisen odotteluun:hug: Todella piinallista tuonkin sortin odotus, kokemusta on täälläkin: /
Vitsit, tuo äippälomalle jääminen tuntuu niin utopistiselta vielä; mahtavaa, että noin pitkällä jo sun odotus=)

Dreamer: Voi että, sulla on kyllä toi paino pysynyt tosi hyvin kurissa, tosiaan toi pahoinvointi varmaankin tekee tehtävänsä... Eihän muuten omat häät oo tiedossa? (sori, en muista, onko tää siviilisääty tullu esillle jo muussa yhteydessä)

Meikäläisellä on kyllä ollut viimeisen viikon ajan aikamoinen morkkis omista syömisistä....jotenkin ihmeellisesti oon syöny, mitä mieleen juolahtaa, esim. makeeta menee joka päivä, eikä ihan niin pieniäkään määriä:headwall: Mulla alkuvuosi meni niin hyvin; sain syötyä monipuolisesti ja herkuttelupuoli pysyi aisoissa...tällaista mun syöminen on muulloinkin ennen raskautumista olllut, kausissa menee. Jotenkin vaan ajattelin, et tää raskaus sais pysymään "kaidalla tiellä"...no, jos nyt jotain positiivista hakemalla hakee, niin onneks ei oo paheet tän vakavampia:) Ihme kyllä, paino ei oo noussu kun reilu puolitoista kiloa, mutta turvotuksen puolesta näyttäis enemmältäkin...
 
Mangu76 juu on tuo sinun laskema varhais ultra ihan oiken. 10.2. se oli...
Ja ei ollut omat häät. :heart: Miehen yks parhaita opiskelujan kavereita meni naimisiin. Meillä on oma 3 vuotis hääpäivä huomenna! :)

ON odotusrintamalla ei mitään uutta. Yhä pahoinvointia ja lisäksi tullut ummetus....
GREAT. Oon yrittänyt juoda luumumehua, kun mulla on sellainen periaate, etten haluaisi lääkkeitä napsia. Oon vihdoin päässyt kaikista tukilääkkeistä eroon, ainoa on enää prenatal vitamiini! Onko muita luomukonsteja ummetukseen?? Otetaan ideoita vastaan!!!

Eka visiittti uudella lääkärillä edessä ensi keskiviikkona. Ihanaa mennä katsomaan mitä pikkuiselle kuuluu...
 
Hei entiset ja uudet tutut !
Varovaisesti siirtyilen tuolta yli 35-vuotiaiden yrittäjien pinosta tänne odottajien puolelle.:wave:
2.ICSI:n tuoresiirrosta tuli plussa 5 vrk sitten jo pp7, ja testit on vahvistuneet koko ajan. Ensimmäisten päivien hurmoksesta on siirrytty jo tähän kauheaan 'mitä jos'- tilaan. Raskaustestejä on tehty ahkerasti ja tuntemuksia seurailtu. Lomaviikko menossa ja aikaa tähän kaikkeen aivan liikaa :rolleyes:
 
Hei Kimalle. Valtavasti onnea raskaudesta :heart: !! Ja tervetuloa! Ehdinkin jo lukea raskausuutisesi tuolta lapsettomuuspuolelta, mutta en sinne enää viitsi kommentoida, koska se voi jostakin tuntua pahalta kun muistuttelee että on itse onnistunut raskautumaan, kun niin monilla on vielä se taival kesken. Siellä kuitenkin käyn vieläkin lukemassa ja hiljaa toivomassa plussia.

Tämä ketju on vähän hiipunut, mutta yritetään taas saada tämä vähän aktiivisemmaksi :). (Olemme enemmän kirjoitelleet tuolla talven lapsettomuushoidoista plussanneiden ketjussa).

Aivan mahtavaa että plussasit!! Vielä toitotan, mutta on se vaan niin hienoa :flower:! Alkuviikot oli mulle tosi raskaat kun pelkäsin koko ajan. Toivon että osaat ottaa vähän rennommin ja kevyemmin :D. Se on juuri paha kun on liikaa aikaa miettiä. Nyt mulla on menossa niin monta asiaa, etten ehdi joka viikkoa edes juurikaan noteerata, tai no, noteeraan, mutta viikot kuluu tosi nopeasti, kun taas alussa tuntui että aika ma te lee :D.

Susirouva ja sudenpentu 12 +1
 
  • Tykkää
Reactions: Kimalle_74
Onnea Kimalle! Tervetuloa tanne toisenlaiseen piinailuun... :)

Meilla tanaan poksahtelee 12 viikkoa rikki ja kaytiin uudella laakarilla ekalla prenataali visiitilla. Kaikki hyvin ultrassa, vauva on kasvanut hyvin ja kaikki nayttaa menevan nyt niinkuin pitaakin. Huokaus. Keskenmenon riskiksi sanottiin olevan enaan alle 2 prosenttia, joten jospa tama nyt sitten tasta onnistuisi...

Pahoinvointia edelleen, tosin vahenemaan pain. Uusina vaivoina ummetus ja narastys. Blaah... Onkos muilla narastysta? Laakari suositteli zantac laaketta ennalta ehkaisyyn. Taytynee kokeilla.

Taalla menee nama seuraavat kotrollit vahan eri tavalla kuin siella Suomessa. Seuraava visiitti on viikolla 16 ja vasta viikolla 18 tehdaan rakenneultra, jossa nahdaan kaikki anatomiset yksityiskohdat. "Niskapoimu" ultraa ei siis ole ollenkaan. Taytyy vaan toivo ja luottaa siihen etta vauva olisi terve...
 
  • Tykkää
Reactions: Kimalle_74
Hei kaikille :)
Sopiiko liittyä seuraan?
Minä kanssa kirjoittelin tuolla lapsettomuuspuolella ja ensin ajattelin että odottelen ennenkuin siirryn tänne odottajien puolelle, mutta kaipa se on uskallettava alkaa uskoa tähän raskauteen :)

Tosiaan viime tiistaina kävin ultrassa ja siellä pieni sydän pomppi kovasti! Lääkärikin tokaisi, että vastoin kaikkia odotuksia luonto voi joskus yllättää :)
Minullahan oli alhaiset hcg arvot ja aluksi epäiltiin kemiallista, sitten pelättiin kohdun ulkoista ja lopulta tuulimunaa. Ja kun lääkäri nyt sitten sanoi, että pieni sydän kovin lyö niin en edes meinannu tajuta ollenkaan :)

Kieltämättä nyt alkaa tajuamaan, kun paha olo vaan lisääntyy. Muita oireita tässä vaiheessa kauhea väsymys ja välillä nipistelee rintoja.

Ensimmäinen neuvola olisikin jo ensi viikolla!

neulatyyny ja nuppis 7+3 (ultran mukaan 6+6) katsotaan mihin neuvolassa päätyvät
 
[/URL] [/IMG]

Aleksa2...............36v..........LA 17.5........KOKS...........5. ultra 24.4.
ei vielä................37v..........LA 8.9?.....ulkomailla.......1.ultra 19.1.
Mangu76.............36v..........LA 30.9..........NKL?.........1.ultra 15.2.
Susirouva............39v..........LA 8.10..........NKL...........1.ultra 28.2.
Dreamer74..........37v..........LA 11.10....ulkomailla.......1.ultra 10.2.
Henna-Riikka75...37v..........LA 1.11.......KOKS............1.ultra 22.3.
Kimalle74............37v..........LA 3.12........TAYS............1. ultra 16.4.
neulatyyny...........38v..........LA 14.11......TYKS............1. ultra 27.3. (?)


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas tähänkin ketjuun!
Olipas mukava lukea uusien odottajien viestejä....hurjasti onnea Kimalle & neulatyyny:flower:

Sain vihdoinkin jotenkin järkevästi copypeistattua ton ketjun "listan" tänne viimeisimmälle sivulle, niin on vähän helpompi pysyä kärryillä, ketä on mukana ja missä vaiheessa. Kimalle& neulatyyny; jotain tietoja tossa teistä päivitinkin, mutta kun haluatte tarkempia tietoja listaan, niin laitatteko vaan punaisella päivityspyynnöt, kiitti=)


Itse oon edelleen puolikuntoinen ja se ihme tuhruttelu jatkuu...Kävin tosin jo maanantaina yksityisellä lekurilla, joka tutki ja ultrasi paikat. Kaikki on kunnossa niinkuin pitääkin ja mitään normaalista poikkeavaa ei löytynyt.. vähän tietty edelleen mietityttää, kun vajaan viikon ollu jo tota...voipi varmaan liittyä jotenkin tähän sairasteluun. Jotenkin oon ollu kyllä tosi rauhallisin mielin ton lääkärin jälkeen, enkä juurikaan jaksa murehtia asiaa, mikä on itse asiassa aika epäluonteenomaista mulle:)

Dreamer: onnittelut ekasta varsinaisesta prenataalivisiitistä! Hieno homma; taas yksi virstanpylväs saavutettu!

Niin, ja susirouva: 12 viikon virstanpylväs on ohitettu, mahti homma!!

Mangu & pingu 13+5
 
Kimalle 37 v, la 3.12.2012 TAYS 1. UÄ 16.4.2012
Kiitokset kaikille onnitteluista !
Neulatyyny Olen niin iloinen, että kaikki sujuikin hyvin ja UÄ:ssä oli sellainen yllätys odottamassa.

Kovin epävarmalta tämä vielä tosiaan tuntuu. Mutta koko ajan on jotain pelättävää, jos sille linjalle lähtee. Kun lapsi syntyy, niin sitten sitä pelättävää ja varottavaa vasta onkin :) Täytyy yrittää pysytellä järkevänä ja ottaa vastaan se, mitä tulee. Alun tunnekuohun jälkeen alkaa elämä jo pikkuhiljaa tasaantua ja välillä jopa epäilee, onko edes raskaana. UÄ:tä odotellessa...

Susirouva Edellisessä hoitokierrossa piinailtiin yhtä aikaa. Hienoa, että sinulla on raskaus jo noin pitkällä !

Mangu Hyvä, että UÄ:ssä oli kaikki kunnossa. Erilaista vuotelua tuntuu olevan aika monella jossain vaiheessa odotusta.

Dreamer Onko siellä tapana käydä 4D UÄ:ssä ?
 
onnea viela taaltakin neulatyynylle. Tervetuloa joukkoon!

Kimalle, juu kylla taallakin tehdaan ne 4 D ultrat, mutta me mennaan vasta silloin viikolla 18. Jos haluaa menna aikasemmin, niin joutuu maksamaan sitten ekstraa... Ollaan paatetty ottaa rauhallisesti ja kerata rahaa muihin hankintoihin. :)
 
Kiitokset onnitteluista :)

Ihanaa kun on viikonloppu edessä...saa ottaa pari päivää rennosti! Väsyttää koko ajan ja paleltaa, mutta en valita, tätähän sitä on odotettu!

neulatyyny.........38v.....14.11.?.......TYKS.............1.ultra 27.3.
 

Yhteistyössä