Enkelinäky/ Mitä ihmettä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030162]Eli ei löydy taaskaan uholle perusteita? Olipa "ylläri". Joten seuraavaksi siis siirryit taas nimittelemään. Sen minäkin olisin osannut ennustaa =)

Mutta, mites ne "lentskarit" ja "pöydällä puhuvat kuvat"? Lisätäänkö listaan, vai mietitkö vielä?[/QUOTE]

Lisää mun puolesta jos se oloasi helpottaa :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030164:
Älä itse ole hölmö.

Jos vuonna nolla tai 1000 eKr ennustetaan että vainoja on aina niin onhan se tulevaisuuden osalta ennustus, vaikkei menneisyyden osalta olekaan. Eikä automaattisesti voi olettaa, että kun jotain on aiemmin ollut niin se jatkuu samoin in the futurekin.

Ja sittenhän joskus 60-70 jKr juutalaiset ajettiinkin maanpakoon omasta maastaan ja he hajaantuivat ympäri maailmaa. Ja palasivat kotiseuduilleen holokaustin jälkeen. Sillä vaikka vainoja on ollut aina niin silti holokausti oli poikkeuksellinen kansanmurha kautta historia.
Sanoit, että juutalaisten vaino on konkreettinen ennustus, toteutunut sellainen, Jeesuksen toisesta tulemisesta. Eli odotellaanko tässä Jeesusta vielä montakin sataa vuotta? Tarkka ennustus, kyllä. Haluatko lisätä listaan?
 
äiti 44 v
Mä taas en ole raamattua saanut luettua, joskus yrittänyt kyllä, mutta aika vähän etenin kun on niin paljon sivuja. :)
Ois tuo kiva jos näen äippä 44 palstalla ja muistan palata, niin kyselen sitten uudestaan tosiaan...

Raamattu on sinällään kovin viisas kirjakokoelma.

Raamatun alkukielihän oli ...? niin, mikä. Joku voisi tuota selventää, miten alkukieli siellä taustalla vaikuttaa. Aikaahan on kulunut. Ja nyt se kuvakin sitten puhuu pöydällä...
Vanhan Testamentin alkukieli on heprea, joka muuten on ihan sitä samaa hepreaa pääpiirteissään mitä nykyään Israelissa puhutaan.

Uuden Testamentin alkukieli on kreikka.

Kyllä mua täällä palstalla usein näkee... liiankin usein jopa omastakin mielestäni :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030175:
Lisää mun puolesta jos se oloasi helpottaa :D
Eli meillä on nyt niistä kymmenistä toteutuneista ennustuksista siis Israel, lentskarit, pöydällä puhuvat kuvat ja oliko muita? Onko tämä lopullinen listasi, vai haluatko vielä lisätä jotain?
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030167]Hyvin nähty, meitä nimittäin taitaa olla täällä ainakin kaksi vierasta, eli vastasit ilkeästi nyt ihan syyttömälle vieraalle. Tarkkuutta nyt siihen näkemiseeen =)[/QUOTE]

En ole selvänäkijä. Helpottaisi huomattavasti jos olisi vaikka vieras1, vieras2, vieras3... voisi saada oikeat kommentit omiin postauksiinsa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030179:
En ole selvänäkijä. Helpottaisi huomattavasti jos olisi vaikka vieras1, vieras2, vieras3... voisi saada oikeat kommentit omiin postauksiinsa.
Eli kumman läpi sinä nyt siis näetkään? Vai et näe? Puhut taas vähän ristiin itsesi kanssa, mutt ei se mitään. Jatketaan.
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030171:
no ei tuo paremmin pärjänny selvänäkään. ei vaan alkanu raivoomaan mulle..
Ei ne kaikki papitkaan ole mitään verbaliikan ihmemiehiä :D

Jos joku hidas hämäläisjuntti alkaa papiksi niin piankos sen pussiin kiepauttaa puhua? :D :D

Ja varsinkin jos pappi on sellainen nykypappi kuten tänä päivänä usein moni on, jotka uskovat ihan toisin kuin mitä Raamattu opettaa. Nämä "henkilökohtaiseen uskoonsa uskovat" on tosi helppo puhua pussiin! Heillä kun on se "minun jumala" niin jos vastaväittäjä vähänkään tietää mitä Raamattu opettaa niin nalkissa ovat nämä leipäpapit!
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030176]Sanoit, että juutalaisten vaino on konkreettinen ennustus, toteutunut sellainen, Jeesuksen toisesta tulemisesta. Eli odotellaanko tässä Jeesusta vielä montakin sataa vuotta? Tarkka ennustus, kyllä. Haluatko lisätä listaan?[/QUOTE]

Odotellaan, mutta en tiedä kuinka kauan.

Raamatussa sanotaan että edes Poika ei tiedä toisen tulemuksensa hetkeä, yksin Isä tietää. Eli siis edes Jeesus ei ihmisenä ollessaan tiennyt, vain Jumala tietää. Ymmärrettävää siis lienee että minultakaan ei vastausta löydy kysymykseen, milloin?

Sitäpaitsi, jos nämä kysymykset sua oikeasti kiinnostaa, niin kävele sisään lähimmän vapaaseurakunnan tai helluntaiseurakunnan ovesta ja kysy pastoreilta/saarnaajilta. Minä mikään raamatunoppinut ole! Mutta ev.lut.papeilta ei vaikuta kysyä, ne eivät keskimäärin usko Raamattuun Jumalan sanana.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030155:
Onko sinulla mitään omakohtaista ja todennettua näyttöä, että käännöstyö on ollut tuollaista hutilointia juuri noilta tietyin kohdin tai ylipäätänsä?

Ei se vielä paljon vaadi eikä paljon paina, että toistaa täällä ulkoa opittua vastapropagandaa!

Oletko itse edes Raamattua lukenut? Vai muiden lukemisten pohjaltako kommentoit, mitä siellä lukee?
Anteeksi, puhuiko joku jotain? kuulen vain ininää.
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030180]Eli kumman läpi sinä nyt siis näetkään? Vai et näe? Puhut taas vähän ristiin itsesi kanssa, mutt ei se mitään. Jatketaan.[/QUOTE]

Ei muuten jatketa nyt. Päivällä voidaan jatkaa. Mä lampsin nyt nukkumaan, olen keski-ikäinen akka ja rupsahdan tavanomaista nopeammin tämän valvomisen vuoksi.

Minä en ole omista ennustajanlahjoistani mitään väittänyt, älä houri. En osaa ennustaa.

Mutta palaamme asiaan päivällä, jos sopii? Hyvää Yötä ja Nuku Hyvin! :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030182:
Odotellaan, mutta en tiedä kuinka kauan.

Raamatussa sanotaan että edes Poika ei tiedä toisen tulemuksensa hetkeä, yksin Isä tietää. Eli siis edes Jeesus ei ihmisenä ollessaan tiennyt, vain Jumala tietää. Ymmärrettävää siis lienee että minultakaan ei vastausta löydy kysymykseen, milloin?

Sitäpaitsi, jos nämä kysymykset sua oikeasti kiinnostaa, niin kävele sisään lähimmän vapaaseurakunnan tai helluntaiseurakunnan ovesta ja kysy pastoreilta/saarnaajilta. Minä mikään raamatunoppinut ole! Mutta ev.lut.papeilta ei vaikuta kysyä, ne eivät keskimäärin usko Raamattuun Jumalan sanana.
Eli se ei ollutkaan toteutunut ennustus, yksi niistä kymmenistä, vaikka niin väitit? Sä olet kyllä kova puhumaan läpiä päähäsi. Miksi esiinnyt sitten asiantuntijana aiheessa, jos et edes raamattuasi tunne?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030185:
Ei muuten jatketa nyt. Päivällä voidaan jatkaa. Mä lampsin nyt nukkumaan, olen keski-ikäinen akka ja rupsahdan tavanomaista nopeammin tämän valvomisen vuoksi.

Minä en ole omista ennustajanlahjoistani mitään väittänyt, älä houri. En osaa ennustaa.

Mutta palaamme asiaan päivällä, jos sopii? Hyvää Yötä ja Nuku Hyvin! :)
"On tyypillistä että kun argumentit loppuvat, niin silloin vähätellään, pilkataan ja sitten toivotetaan hyvät yöt." Vai mites se meni =) Heippa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23030187]Eli se ei ollutkaan toteutunut ennustus, yksi niistä kymmenistä, vaikka niin väitit? Sä olet kyllä kova puhumaan läpiä päähäsi. Miksi esiinnyt sitten asiantuntijana aiheessa, jos et edes raamattuasi tunne?[/QUOTE]

Olet typerä! Idiootti todella!

Onko sun mielestäs jeesus jo toisen kerran tullut? Joo ei, toinen tulemus ei tosiaankaan ole mikään jo toteutunut ennustus.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23030188]"On tyypillistä että kun argumentit loppuvat, niin silloin vähätellään, pilkataan ja sitten toivotetaan hyvät yöt." Vai mites se meni =) Heippa.[/QUOTE]

Ja kusipää luulee olevansa näppäräkin. Vaan ei osaa edes itse tekstiä tuottaa vaan joutuu suoraan lainaamaan äiti44:n tekstiä!!! Toiseksi jäät keski-ikäiselle äidille :LOL:
 
aviomies
[QUOTE="vieras";23030188]"On tyypillistä että kun argumentit loppuvat, niin silloin vähätellään, pilkataan ja sitten toivotetaan hyvät yöt." Vai mites se meni =) Heippa.[/QUOTE]

Missäs äiti44 sua pilkkas tai vähätteli, toivotti vain hyvää yötä sulle!

Eikä sen argumentitkaan loppuneet, sehän lupas jatkaa sun kanssa PÄIVÄLLÄ!!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23030189]Olet typerä! Idiootti todella!

Onko sun mielestäs jeesus jo toisen kerran tullut? Joo ei, toinen tulemus ei tosiaankaan ole mikään jo toteutunut ennustus.[/QUOTE]



Ja nyt kun katsotaan tarkasti, niin huomataan, että se oli äiti44v, joka väitti sitä toteutuneeksi ennustukseksi. Oho. Pyydäpäs anteeksi äidiltä, että nimittelit typerykseksi ja idiootiksi äiti44v:tä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23030197]Ja nyt kun katsotaan tarkasti, niin huomataan, että se oli äiti44v, joka väitti sitä toteutuneeksi ennustukseksi. Oho. Pyydäpäs anteeksi äidiltä, että nimittelit typerykseksi ja idiootiksi äiti44v:tä.[/QUOTE]

Missä kohdassa väitti? Et pysty osoittamaan että väitti missään ja miksi olisi väittänytkään, tietäähän jokainen ateistikin ettei Jeesus oli tullut maailmaan vielä toistamiseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23030199]Missä kohdassa väitti? Et pysty osoittamaan että väitti missään ja miksi olisi väittänytkään, tietäähän jokainen ateistikin ettei Jeesus oli tullut maailmaan vielä toistamiseen.[/QUOTE]

Löytyy kyllä ketjusta. Tosin tuolla luetunymmärtämisen taidolla se voi olla haasteellinen tehtävä löytää, mutta aikaahan sinulla on, eikun etsimään ja ymmärtämään vaan.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";23030200]Olet vain äiteelle kade kun itse olet tuollainen ruskeakieli ja valtavirran mielistelijä :D[/QUOTE]

ai sä et mennykkään vielä nukkumaan äippä? no sithän tuo yksi oli oikeassa tuon suhteen että kun argumentit loppuu jne...
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";23030206]Minustakin nyt vähän haiskahtaa siltä, että samasta osoitteesta taitaa tulla nyt eri nikkejä.. Hyi olkoon, jos sellaista teet. Tämä on jo liian hupaisaa. Öitä.[/QUOTE]

jeh, juurikin näin. ->
 
"Juupa Juu"
Hassua kun sanoit "hammaskeiju". :) Kun olin pienempi, kävi yksi semmonen puhuja meidän seurakunnalla, joka sanoi, että joltain oli parantuneet reikäiset hampaat, kun oli rukoiltu. Siitä lähtien olen kutsunut sitä miestä hammaskeijuksi. Se rukoili ihmisten puolesta ja moni sai kielillä puhumisen armolahjan. Jätän kyllä mainitsematta hänen nimen.

Mä oon kuullut kielillä puhumista lapsesta asti. Olin jo vähän isompi tyttö, kun tajusin, että jotkut pitää sitä kummallisena.:D
...kutsutaan fluorihammastahnaksi sitä "ihmettä" joka ihan todistetusti pystyy korjaamaan pienet reiät hampaissa. Rukoilulla ei siinä hommassa ole osaa eikä arpaa. Toimii muuten ihan yhtä hyvin niin uskovaisilla kuin pakanoillakin, ihan vinkkinä vaan...
 

Yhteistyössä