Enään ei saa oppilailta kerätä rahaa retkiin mutta muotoillaan se retkeilytuki muotoon niin .....

  • Viestiketjun aloittaja hienosti koulut kiertää lakia
  • Ensimmäinen viesti
säpäle harmaana
Kenellä se luokan oma kassa siis on? Opettajalla? Koululla? Vanhemmilla? Tuossahan pyydettiin rahaa luokan omaan kassaan.

Anteeksi nyt oikeasti kun olen näin taukki..
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28389001:
Kenellä se luokan oma kassa siis on? Opettajalla? Koululla? Vanhemmilla? Tuossahan pyydettiin rahaa luokan omaan kassaan.

Anteeksi nyt oikeasti kun olen näin taukki..
Meillä on luokassa käsittääkseni yksi vanhempi joka on pojan luokan kassanhoitaja.
 
"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28389001:
Kenellä se luokan oma kassa siis on? Opettajalla? Koululla? Vanhemmilla? Tuossahan pyydettiin rahaa luokan omaan kassaan.

Anteeksi nyt oikeasti kun olen näin taukki..
Koululla, opettajahan siitä tietääkseni vastaa.
 
"vieras"
Voi vittu kun täällä osa on niin pässejä että tarttuu epäolennaiseen. Keskittykää asiaan kiitos, ihme että kehtaavat koulusta tehdä noin! Ja sitten jos vaikka soittaa koululle että noin ei kuulu tehdä niin saa hankalan vanhemman leiman.
Ihan oikein. Lopettakaa se turhasta viniseminen, ällöttää kun kaikki pitäs saada ilmaseksi ja nokan eteen. Ilman typeriä vanhempia ja kukkahattutätejä ei tälläisiäkään pässejä, turhia köyhien lakeja ois säädetty.
 
periaatteessahan koulu on edelleen ilmaista. Kaikki noi varainkeruuthan on vapaaehtoisia. Tuossakin oli ruksi et oppilas ei tuo kouluun rahaa ja näinollen osallistuu sinä päivänä normiopetukseen. Pakkohan sitä rahaa ei ole viedä.

ja se on minusta oikein et ne jokka ei maksa ei pääse ja samoten ne ketkä ei osallistu luokan varainkeruuseen niin ei pääse leirikouluun.

Itse olen koko yläasteajan osallistunu kaikkii kissanristiäisiin, paskapaperin myyntiin jne et saatiin leirikouluun rahaa... ei ollu ihan mitää lempitouhua mutta oli se kiva olla kuusamossa koulun kanssa viikko.
se olis ottanu aika rankasti päähän siin vaihees jos neki olis päässy mukaan jotka ei mitää niiden rahojen etee ole tehny.

meillä kyllä maksetaan tytön koulujutut jos niihi rahaa pyydetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
"vieras"
Meillä oli niin, että jos joku ei pysty esim. rahavaikeuksien takia maksamaan matkaa, niin lain mukaan koulu joutuu sitten maksamaan, koska köyhempiä ei saa tälläisissä asioissa syrjiä. Käytännössä vaan oli niin, että rehtori ilmoitti, että jos koulu joutuu maksamaan yhdenkin oppilaan matkan, niin jatkossa ei retkiä enää tehdä.
Meillä yhden lapsen luokan kohdalla yksi perhe ei maksanut vaadittua summaa ja lapsi oli kuitenkin tulossa retkelle. Muut vanhemmat päätyivät siihen, että muuta maksavat puuttuvan summan. Itse kieltäydyin, koska kyseinen perhe ei ollut köyhä, vaan tuossa oli kyse ihan jostain muusta. Lopulta opettaja sai puhuttua niin, että perhe maksoi puuttuvan rahan. Tuli paniikki, kun sanoin, ettei meidän lapsi sitten lähde mukaan, jos joudutaan muiden osuuksia maksamaan, vaan halutaan omat rahat sitten pois.
Muitten lasten kohdalla nuo asiat ovat menneet hyvin, mutta tuo yksi luokka oli kyllä kaiken kaikkiaan melkoinen tapaus, tuntui ettei mikään raha riitä.
 
[QUOTE="vieras";28389121]Meillä oli niin, että jos joku ei pysty esim. rahavaikeuksien takia maksamaan matkaa, niin lain mukaan koulu joutuu sitten maksamaan, koska köyhempiä ei saa tälläisissä asioissa syrjiä. Käytännössä vaan oli niin, että rehtori ilmoitti, että jos koulu joutuu maksamaan yhdenkin oppilaan matkan, niin jatkossa ei retkiä enää tehdä.
Meillä yhden lapsen luokan kohdalla yksi perhe ei maksanut vaadittua summaa ja lapsi oli kuitenkin tulossa retkelle. Muut vanhemmat päätyivät siihen, että muuta maksavat puuttuvan summan. Itse kieltäydyin, koska kyseinen perhe ei ollut köyhä, vaan tuossa oli kyse ihan jostain muusta. Lopulta opettaja sai puhuttua niin, että perhe maksoi puuttuvan rahan. Tuli paniikki, kun sanoin, ettei meidän lapsi sitten lähde mukaan, jos joudutaan muiden osuuksia maksamaan, vaan halutaan omat rahat sitten pois.
Muitten lasten kohdalla nuo asiat ovat menneet hyvin, mutta tuo yksi luokka oli kyllä kaiken kaikkiaan melkoinen tapaus, tuntui ettei mikään raha riitä.[/QUOTE]

No mutta mitäs jos joku perhe on oikeasti todella köyhä eikä raha meinaa riittää peruselämiseenkään?

Ja vastaukseksi ei kelpaa, että kun jättää kaljat ja tupakat ostamatta, saa leirikoulurahat kasaan.
 
"ope"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28389277:
No mutta mitäs jos joku perhe on oikeasti todella köyhä eikä raha meinaa riittää peruselämiseenkään?

Ja vastaukseksi ei kelpaa, että kun jättää kaljat ja tupakat ostamatta, saa leirikoulurahat kasaan.
Tiedän tapauksen, jossa kaupungin/kunnan sosiaalitoimisto hoiti tällaisen perheen lapsen retkimaksut. Asia hoitui todella järkevästi ja hienotunteisesti. Ja mikä parasta, lapsi pääsi osallistumaan leirikouluun aivan kuten muutkin luokan oppilaat.
 
"vieras"
[QUOTE="mimmu";28388940]Arvaa ottaako minun lastani päähän, kun ovat koko vuoden leiponeet ja järjestäneet myyjäisiä niin kaikki kuitenkin pääsevät retkelle vaikka osa ei ole pannut tikkua ristiin asian suhteen? Meinasin kysyä vanhempain-ilassa osan näisen laiskojen vanhemmilta, että miten kehtaavat antaa lastensa retkeillä ahkerien siivellä????[/QUOTE]

Onko se niiden lasten vika jos vanhemmat eivät halua osallistua? Itse osallistuin lapsena kaikkiin rahankeruusysteemeihin mitä luokassa järjestettiin, olin arpajaisissa myymässä, väänsin myyjäisiin havukransseja, kiersin ovelta ovelle myymässä pinssejä jne. mutta mun vanhemmat eivät laittaneet tikkua ristiin, vaikka suurin osa vanhemmista osallistui jotenkin (eism. leipomalla myyjäisiin, myi työpaikallaan lapsensa puolesta ne pinssit jne.) Musta tuntui pahalta kun omat vanhemmat eivät olleet kiinnostuneita, ja hävetti aina jos koulussa julkaistiin vaikka joku työlista johonkin projektiin, että kenen vanhemmat osallistuu mihinkin, kun mun vanhempien nimiä siellä ei ollut koskaan.

En tiedä voidaanko nykyään kerätä rahaa esimerkiksi niin että laitetaan lapset yksin myymään jotain ovelta ovelle, mutta jos ainoa rahankeräyskeino on sellainen että siihen tarvitaan vanhempien panostusta, niin kyllä mä toivon että nekin lapset pääsee retkelle mukaan, joiden vanhempia ei kiinnosta (tai ei ole varaa). Voi olla, että juuri tällaisille lapsille se retki voi olla paljon tärkeämpi kokemus kuin muille, jos vanhempien köyhyyden tai mielenkiinnon puutteen takia ei pääse koskaan "minnekään", ja muutenkin voi olla että erottuu esim. sen köyhyyden takia usein porukasta huonolla tavalla.

Vaikka en rikas tai edes hyvätuloinen olekaan, niin olisin itse valmis vaikka maksamaan yksin lapsen luokkakaverin osuuden, jotta kaikki pääsisivät retkelle. (Luonnollisesti siis kuitenkin siinä tapauksessa, että summa olisi kohtuullinen ja mahtuisi meidän perheen budjettiin), jos siihen ei saataisi kerättyä kaikilta vanhemmilta pientä summaa.
 
"vieras"
Kyllähän rahaa saa nykyäänkin kerätä, jos esim. luokan vanhempainillassa vanhemmat niin päättävät. Opettaja ei saa olla kerääjänä, vaikka yleensä opettaja asiaa hoitaakin. Rahat maksetaan vaikkapa jonkun vanhemman tilille. Mutta vapaaehtoista sen on oltava. Ja tietenkin kaikkien on päästävä mukaan, vaikkei se aina reilulta tuntuisikaan.
 
itsekkyys
periaatteessahan koulu on edelleen ilmaista. Kaikki noi varainkeruuthan on vapaaehtoisia. Tuossakin oli ruksi et oppilas ei tuo kouluun rahaa ja näinollen osallistuu sinä päivänä normiopetukseen. Pakkohan sitä rahaa ei ole viedä.

ja se on minusta oikein et ne jokka ei maksa ei pääse ja samoten ne ketkä ei osallistu luokan varainkeruuseen niin ei pääse leirikouluun.

Itse olen koko yläasteajan osallistunu kaikkii kissanristiäisiin, paskapaperin myyntiin jne et saatiin leirikouluun rahaa... ei ollu ihan mitää lempitouhua mutta oli se kiva olla kuusamossa koulun kanssa viikko.
se olis ottanu aika rankasti päähän siin vaihees jos neki olis päässy mukaan jotka ei mitää niiden rahojen etee ole tehny.

meillä kyllä maksetaan tytön koulujutut jos niihi rahaa pyydetään.
Oli tosi kivaa olla se lapsi jonka äidillä ei ollut varaa maksaa noita leirikoulumaksuja ja muita retkitouhuja ja olin sitten se joka jäi usein rannalle itkemään. Keksin jotain tekosyitä etten olisi aina joutunut kiusaamisen kohteeksi köyhän perheen lapsena. Suket oli mummolassa, unohdin sen 5e kotiin jne. Luojan kiitos joskus pystyi työllä saamaan itsensä johonkin toimintoihin mukaan, jos oli myyjäisiä tms. Yritin keräillä pulloja jotta saisin edes sen 2e uintilipun, jotta ei taas tarvinnut kuunnella liikunnnanopettajan valitusta kaikkien edessä ja taas saanut kuunnella "Tiinalla on aika köyhä perhe hihihi".

Koko lapsuus piti pelätä koska tulee seuraava rahapyyntö koulussa, edes se 2e. Koska taas piti hävetä kun ei ole edes pieniä tuloja äidillä tai viitseliäisyyttä muutenkaan. Kiva että sä teet lastes eteen, mutta kaikkien vanhemmat ei, onko se oikein niiden lapsia kohtaan?!

Nyt hyvätuloisena ja viitseliäänä vanhemana joka tasan osallistun niin moniin juttuihin kun pystyn, on ehdottoamsti hyvä asia, että myös niiden perheiden lapset kustannetaan meidän antamilla rahoilla, jotta ei tarvitsisi jäädä ulkopuolelle kun sattui syntymään "väärään" perheeseen.

En ikinä pystyisi olemaan niin itsekäs, että kokisin oikeaksi katsoa vierestä kun omat kultalusikkalapseni pääsevät retkille, mutta kylän toinen lapsi ei kun vanhemmat ei osallistuneet johonkin tai ei ollut varaa, kostetaan lapselle.

Eli mun mielestä joko niitä retkiä ei järjestetä ollenkaan sellaisia, joihin pitää vanhemmlta rahaa pyytää, tai sitten pidetään, mutta kaikki pääsee.
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
"Sari"
[QUOTE="a.p";28388565]Ei ole vaihtoehtoa ;)
on merkattu valmiiksi joko muksu osallistuu ja maksaa sen xx summan
tai
ei maksa ja ei osallistu.
Kyllä tässä ihan selkeästi lakia kierretään keinoilla millä hyvänsä ;)[/QUOTE]

Mikä on ongelmasi? Ole tyytyväinen, että joku viitsii järjestää näitä retkiä ja maksa se. Miksi ihmeessä kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Jos ei ole varaa maksaa, niin sitten lapsi ei mene retkelle. Niin yksinkertaista se on. Ihme ruikutusta. Minä ainakin olisin tyytyväinen, että selviää pelkällä rahalla näistä retkistä, eikä tarvitse itse olla mukana kaikenmaailman kissanristiäisissä rahaa keräämässä.

Ministeritkään eivät välitä lakipykälistä, joten ihan turhaa vinkumista aapeelta. Päättäjien esimerkin voimin on siis täysin ok kiertää lakeja.
 
  • Tykkää
Reactions: pirullinen emäntä
frwf
Oli tosi kivaa olla se lapsi jonka äidillä ei ollut varaa maksaa noita leirikoulumaksuja ja muita retkitouhuja ja olin sitten se joka jäi usein rannalle itkemään. Keksin jotain tekosyitä etten olisi aina joutunut kiusaamisen kohteeksi köyhän perheen lapsena. Suket oli mummolassa, unohdin sen 5e kotiin jne. Luojan kiitos joskus pystyi työllä saamaan itsensä johonkin toimintoihin mukaan, jos oli myyjäisiä tms. Yritin keräillä pulloja jotta saisin edes sen 2e uintilipun, jotta ei taas tarvinnut kuunnella liikunnnanopettajan valitusta kaikkien edessä ja taas saanut kuunnella "Tiinalla on aika köyhä perhe hihihi".

Koko lapsuus piti pelätä koska tulee seuraava rahapyyntö koulussa, edes se 2e. Koska taas piti hävetä kun ei ole edes pieniä tuloja äidillä tai viitseliäisyyttä muutenkaan. Kiva että sä teet lastes eteen, mutta kaikkien vanhemmat ei, onko se oikein niiden lapsia kohtaan?!

Nyt hyvätuloisena ja viitseliäänä vanhemana joka tasan osallistun niin moniin juttuihin kun pystyn, on ehdottoamsti hyvä asia, että myös niiden perheiden lapset kustannetaan meidän antamilla rahoilla, jotta ei tarvitsisi jäädä ulkopuolelle kun sattui syntymään "väärään" perheeseen.

En ikinä pystyisi olemaan niin itsekäs, että kokisin oikeaksi katsoa vierestä kun omat kultalusikkalapseni pääsevät retkille, mutta kylän toinen lapsi ei kun vanhemmat ei osallistuneet johonkin tai ei ollut varaa, kostetaan lapselle.

Eli mun mielestä joko niitä retkiä ei järjestetä ollenkaan sellaisia, joihin pitää vanhemmlta rahaa pyytää, tai sitten pidetään, mutta kaikki pääsee.
Mä olen samaa mieltä. Meidän lasten koulussa on niin, että maksoi tai ei, niin kaikkien pitää päästä mukaan. Lasten luokilla ovat kyllä kaikki osallistuneet noihin erinäisiin talkoisiin rahojen hankkimiseksi. Muiden maksamisista en tiedä, itse olemme kaikkien kohdalla maksut hoitaneet.
 
Minä maksan ilomielin retkirahoja olen vihainen sille juntille joka aikoinaan piipers" kun mulla ei oo 5 markkaa niin nikoamalia ei pääse retkelle."Maksaisin tosisaani kun en todellakaan jaksa leipoa jotain myyjäisiin olla vahtimassa diskossa myymässä makkaraa jotta lapset pääsisivät sille vitun retkelle, itsehän kumminkin ostaisin siltä toiselta mammalta jonkun känttypussin jä hän sitten vastaavasti minun känttypussin hei haloo helpommalla pääsen kun lykkään sen kympin luokan tilille suoraan.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
Oli tosi kivaa olla se lapsi jonka äidillä ei ollut varaa maksaa noita leirikoulumaksuja ja muita retkitouhuja ja olin sitten se joka jäi usein rannalle itkemään. Keksin jotain tekosyitä etten olisi aina joutunut kiusaamisen kohteeksi köyhän perheen lapsena. Suket oli mummolassa, unohdin sen 5e kotiin jne. Luojan kiitos joskus pystyi työllä saamaan itsensä johonkin toimintoihin mukaan, jos oli myyjäisiä tms. Yritin keräillä pulloja jotta saisin edes sen 2e uintilipun, jotta ei taas tarvinnut kuunnella liikunnnanopettajan valitusta kaikkien edessä ja taas saanut kuunnella "Tiinalla on aika köyhä perhe hihihi".

Koko lapsuus piti pelätä koska tulee seuraava rahapyyntö koulussa, edes se 2e. Koska taas piti hävetä kun ei ole edes pieniä tuloja äidillä tai viitseliäisyyttä muutenkaan. Kiva että sä teet lastes eteen, mutta kaikkien vanhemmat ei, onko se oikein niiden lapsia kohtaan?!

Nyt hyvätuloisena ja viitseliäänä vanhemana joka tasan osallistun niin moniin juttuihin kun pystyn, on ehdottoamsti hyvä asia, että myös niiden perheiden lapset kustannetaan meidän antamilla rahoilla, jotta ei tarvitsisi jäädä ulkopuolelle kun sattui syntymään "väärään" perheeseen.

En ikinä pystyisi olemaan niin itsekäs, että kokisin oikeaksi katsoa vierestä kun omat kultalusikkalapseni pääsevät retkille, mutta kylän toinen lapsi ei kun vanhemmat ei osallistuneet johonkin tai ei ollut varaa, kostetaan lapselle.

Eli mun mielestä joko niitä retkiä ei järjestetä ollenkaan sellaisia, joihin pitää vanhemmlta rahaa pyytää, tai sitten pidetään, mutta kaikki pääsee.
Mä olen ollu silloin yläasteikäinen kun suomi on noussu lamasta ehkä pikkusen näytti valoista jo pimeeseen aikaan.
Meillä ei vanhemmat "ostanu" kaikkia paskapapereita vaan ne piti oikeesti itse myydä.
Saatiin ilmaseks roskalava mihin käytiin kylän asukkailta pyytämäs lehtiroskia ja tehtii itse ilmotukset et ihmiset voi tuoda lehtiroskat tienpäähän ja sit niit kerättiin ja ku kontti oli täynnä niin siit luokka sai sit tienestiä.
Meillä ei kerätty mitää kuukausirahaa koska kaikki ei tuonu ja päätettiin et se työllä tehdään ja kerätään. Muistaakseni luokalta jäo pois ainaki yks poika koska ei tehny mitään ja oli poissa koulusta ainaki pari pvää viikosta. Mutta kaikki teki duunia nii kaikki pääsi.

Ei meidänkään perhe mikää rikas ollu. Päinvastoin. mut sit korvattiin se työllä.
uinti meillä ei koulussa ole ikinä maksanut eikä muukaan liikuntatoimi. Suksia mullakaa ei oo koskaan ollu vaan oon menny koulun kakkosnelosilla. Luistimetki oon aina saanu jostain.
Kyl mä tiiän sen mitä on ku ei ole rahaa. Mut mun vanhemmat sen kompensoi sit et ne autto mua esim. kuskaamalla noita lehtiroskia.

Mua enemmänki ihmetyttää sellaset vanhemmat jotka ei halua nähdä vaivaa sen eteen et lapsella olis mahdollisuudet päästä mukaan tai tehdä ja osallistua. Joo leipominen on ihan rastihomma.. en tykkää mut jos sit on jotain muuta mitä viedä nii joo. Mut jos mulla ei olis rahaa niin kyllä mä yrittäisin keksiä keinon millä lapsi voi osallistua et tekee sen osuutensa sen matkan eteen.

en nyt tarkoita sua enkä sun vanhempia mutta yleisesti ottaen kun puhutaan et vanhempia ei kiinnosta..
 
sama...
Mä olen ollu silloin yläasteikäinen kun suomi on noussu lamasta ehkä pikkusen näytti valoista jo pimeeseen aikaan.
Meillä ei vanhemmat "ostanu" kaikkia paskapapereita vaan ne piti oikeesti itse myydä.
Saatiin ilmaseks roskalava mihin käytiin kylän asukkailta pyytämäs lehtiroskia ja tehtii itse ilmotukset et ihmiset voi tuoda lehtiroskat tienpäähän ja sit niit kerättiin ja ku kontti oli täynnä niin siit luokka sai sit tienestiä.
Meillä ei kerätty mitää kuukausirahaa koska kaikki ei tuonu ja päätettiin et se työllä tehdään ja kerätään. Muistaakseni luokalta jäo pois ainaki yks poika koska ei tehny mitään ja oli poissa koulusta ainaki pari pvää viikosta. Mutta kaikki teki duunia nii kaikki pääsi.

Ei meidänkään perhe mikää rikas ollu. Päinvastoin. mut sit korvattiin se työllä.
uinti meillä ei koulussa ole ikinä maksanut eikä muukaan liikuntatoimi. Suksia mullakaa ei oo koskaan ollu vaan oon menny koulun kakkosnelosilla. Luistimetki oon aina saanu jostain.
Kyl mä tiiän sen mitä on ku ei ole rahaa. Mut mun vanhemmat sen kompensoi sit et ne autto mua esim. kuskaamalla noita lehtiroskia.

Mua enemmänki ihmetyttää sellaset vanhemmat jotka ei halua nähdä vaivaa sen eteen et lapsella olis mahdollisuudet päästä mukaan tai tehdä ja osallistua. Joo leipominen on ihan rastihomma.. en tykkää mut jos sit on jotain muuta mitä viedä nii joo. Mut jos mulla ei olis rahaa niin kyllä mä yrittäisin keksiä keinon millä lapsi voi osallistua et tekee sen osuutensa sen matkan eteen.

en nyt tarkoita sua enkä sun vanhempia mutta yleisesti ottaen kun puhutaan et vanhempia ei kiinnosta..
Niin ja susta on sittrn ok että näiden laiskojen lapset laitetaan kärsimään ja häpeilemään? Mun puolesta pääsee nuokin lapsiparat mukaan. Eli joko on retki johon kaikki saa osallistua vaikkei rahaa ole tai sitten ei ole ollenkaan, se on hyvä. Mä olisin aikoinaan tehny ihan mitä vaan jottei olisi tarvinnut jäädä rannalle itkemään ja teinkin aina kun oli mahdollista pienillä kätösillä tehdä. Vanhemmat eivät osallistuneet noihin hommiin eivätkä kustantaneet, mutta onhan se oikein laittaa minut kiusaamisen kohteeksi.

Mä mieluusti sallin kaikkien lapset mukaan ja maksan vaikka sen pari euroa enemmän, ettei kenenkään tarvitse jäädä pois, pahalta tuntuu ajatuskin siitä lapsesta joka ei asialle voi mitään. :(
 
lisäys
Mä olen ollu silloin yläasteikäinen kun suomi on noussu lamasta ehkä pikkusen näytti valoista jo pimeeseen aikaan.
Meillä ei vanhemmat "ostanu" kaikkia paskapapereita vaan ne piti oikeesti itse myydä.
Saatiin ilmaseks roskalava mihin käytiin kylän asukkailta pyytämäs lehtiroskia ja tehtii itse ilmotukset et ihmiset voi tuoda lehtiroskat tienpäähän ja sit niit kerättiin ja ku kontti oli täynnä niin siit luokka sai sit tienestiä.
Meillä ei kerätty mitää kuukausirahaa koska kaikki ei tuonu ja päätettiin et se työllä tehdään ja kerätään. Muistaakseni luokalta jäo pois ainaki yks poika koska ei tehny mitään ja oli poissa koulusta ainaki pari pvää viikosta. Mutta kaikki teki duunia nii kaikki pääsi.

Ei meidänkään perhe mikää rikas ollu. Päinvastoin. mut sit korvattiin se työllä.
uinti meillä ei koulussa ole ikinä maksanut eikä muukaan liikuntatoimi. Suksia mullakaa ei oo koskaan ollu vaan oon menny koulun kakkosnelosilla. Luistimetki oon aina saanu jostain.
Kyl mä tiiän sen mitä on ku ei ole rahaa. Mut mun vanhemmat sen kompensoi sit et ne autto mua esim. kuskaamalla noita lehtiroskia.

Mua enemmänki ihmetyttää sellaset vanhemmat jotka ei halua nähdä vaivaa sen eteen et lapsella olis mahdollisuudet päästä mukaan tai tehdä ja osallistua. Joo leipominen on ihan rastihomma.. en tykkää mut jos sit on jotain muuta mitä viedä nii joo. Mut jos mulla ei olis rahaa niin kyllä mä yrittäisin keksiä keinon millä lapsi voi osallistua et tekee sen osuutensa sen matkan eteen.

en nyt tarkoita sua enkä sun vanhempia mutta yleisesti ottaen kun puhutaan et vanhempia ei kiinnosta..
Hienoa, miten tää muuten liittyi lainaamaasi tekstiin? Sankaritarina siitä mitä vanhempas teki, sehän vaan korostaa sitä väärää ettei kaikkien vanhemmat tee ja lapset kärsii sitten....
 
"Pee"
[QUOTE="Sari";28389514]Mikä on ongelmasi? Ole tyytyväinen, että joku viitsii järjestää näitä retkiä ja maksa se. Miksi ihmeessä kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Jos ei ole varaa maksaa, niin sitten lapsi ei mene retkelle. Niin yksinkertaista se on. Ihme ruikutusta. Minä ainakin olisin tyytyväinen, että selviää pelkällä rahalla näistä retkistä, eikä tarvitse itse olla mukana kaikenmaailman kissanristiäisissä rahaa keräämässä.

Ministeritkään eivät välitä lakipykälistä, joten ihan turhaa vinkumista aapeelta. Päättäjien esimerkin voimin on siis täysin ok kiertää lakeja.[/QUOTE]

Peesi tälle! Olkaa tyytyväisiä siitä, että joku viittii järjestää retkiä teidän lastenne iloksi.
 
Miksei olisi
[QUOTE="vieras";28389499]Niin, mitä sitten? Ei sillä lain sanomisella ole läheskään aina merkitystä.[/QUOTE]

Onhan sillä merkitystä, kun nostaa metelin. Viesti opettajalle, rehtorille ja paikallislehteen.
 

Yhteistyössä