En ymmärrä tätä lapsettomien katkeruutta ja vihaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen, paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22462540]Missä teille näitä kiukkuisia lapsettomia oikein vastaan tulee, koska itse en ole törmännyt yhteenkään. Päin vastoin, kaikki tutut lapsettomat ovat oikein fiksua porukkaa. En kyllä pane vastaan, jos nettipalstoille haluavat kirjoitella, jos on jotakin hampaankolossa.[/QUOTE]
Vai onko tämä nyt sitten tänään palstalla käsiteltyä äitiydellä pätemistä? Vaiko äitiyden vainoharhaa

[QUOTE="asdf";22462527]Mä en kyllä tajua koko tätä lapseton-termiä.

Jokainenhan on lapseton ennen kuin saa lapsia! Piru vie, itekin olen ollut 32 vuotta lapseton, ja nyt en enää ikinä ole.[/QUOTE]

Esitätkö tahallasi tyhmää?

Älkää hyvät ihmiset tuomitko tämän kaksplussan kokemusten takia kaikkia lapsettomia. Tällä palsatlla kun nyt vaan sattuu oleen lapsettomien keskustelu palsata. Tänne tullaan vuodattamaan lapsettomuudesta. Muista asioista katkerat valittaa muualla. Ja te ette vaan niitä muista asioista katkeria ihmisiä pääse lukemaan.

Aivan samalla tavalla me perheelliset valitamme täällä palstalla lapsiperheen ongelmista ihan koko ajan. Eikä kukaan käy meitä tuomitsemassa täällä. Tai no.... Tuomitaanhan täällä :D

Mutta te jotka luette tätä palstaa saatte ihan liian kärjistyneen kuvan lapsettomista kun tää nyt sattuu oleen yks parhaista lapsettomien vertaistukipalstoista. Ja aktiivisin.

Ne syöpäsairaat haukkuu meitä terveitä sitten jossain toisella palstalla mitä me ei vaan lueta.

[QUOTE="huhhuh";22462511]Niinoh tilitänhän mäkin lapsistani välillä tarpeeksi vittuuntuneena ja väsyneenä kuinka inhottavia ne on jne.
Lapseton purkaa toiselle lapsettomalle jatkuvaa tuskaansa. Kummassakaan tapauksessa ei ole mitään väärää, etenkin kun on tilittänyt sitä ko asiaan tarkoitetussa ryhmässä. ÄLÄ LUE NIITÄ! Ne ei ole sulle tarkotettuja juttuja vaan pelkkiä höyryjä joita päästää pihalle.

Lapsettomuus pitäisi hedelmäpommien mielestä piilottaa kokonaan edelleen, törkeätä. Huomas niistä lapsettomuus päivästä ennen äitienpäivääkin kuinka se pilas arvon rouvien äitienpäivän..huh huh miten itsekästä. Ihan yhtä lailla lapsettomuudesta kärsivällä on oikeus itkeä kuin väsyneellä raskaanaolevalla, ellei enemmänkin. Koska se on todellakin vaikeampi asia kuin suonikohjut. Ja oikeus hänelle kunnioitettuun "muistopäivään". Vai mikäs se nyt on...

Älkää aina olko niin itsekkäitä kaikessa.[/QUOTE]

Lapsettomat ovat isekkäitä. Lapsellilset kyllä tukevat lapsettomia, mutta itsekkäät lapsettomat eivät halua tukea äitejä ja isiä, lapsettomat eivät antaisi lapsiperheellisten tuntea väsymystä tai puhua siitä. Todella itsekkäitä.
lapsettomalla ei todellakaan ole mitään etuoikeutta omiin tunteisiin, joka menisi toisten tunteiden edelle. tai kieltää muita puhumasta omista asioistaan.

Tästäkin ketjusta näkee yhden syyn miksi lapsettomuus tuntuu niin pahalta.
Asenne heitä kohtaan...loistavaa.

Hmm, lapsettomuusfobia.
Sitä ei vaan voi kukaan ymmärtää, ellei itse ole joutunut kokemaan.

Ja turha tätä tosiaan on vatvoa, koska nämä keskustelut eivät johda mihinkään, kuten ei ne sadat aikaisemmatkaan ole johtaneet.
Nyt mentiin jo henkilökohtaisuuksiin ja seuraavaksi ketju lukitaan ja taas saa hedelmäpommit elää omassa kuplassaan.

[QUOTE="jeps";22462554]71: todistit juuri tyhmyytesi...
Aika moni on sitten niin hemmoteltuja ja tottunu saamaan kaiken kun 99,9% kokee sen kriisinä :D
Hei haloo, joskus mun tekis mieli sanoa että jotkut ansaitsis kokea sen, mutta pah...toivottavasti sulla on hedelmöllisyydesä kaikki hyvin niin et joudu kärsimään.

Sairaita ihmisiä ei jatkuvasti potkita päähän, se ero siinä on. Ja ihmiset ei varmaan mene jatkuvasti heille selittämään terveydestään ja valittamaan siitä :D Kasva likka aikuiseksi.[/QUOTE]

Mun mielestä nro 71 oli asiaa. Ja kyllä sairaitakin potkitaan päähän, kokemusta on ja paljon.

Ja muutes se asetelma on näissä keskusteluissa ihan sama.
Raskaana oleva, tai pienen vauvan hiljan synnyttänyt tulee sivaltamaan lapsettomia. Aina on niin, harvemmin näkyy sellaisia avauksia, joissa lapseton haukkuisi lapsen saaneita.

Älkää hyvät ihmiset tuomitko tämän kaksplussan kokemusten takia kaikkia lapsettomia. Tällä palsatlla kun nyt vaan sattuu oleen lapsettomien keskustelu palsata. Tänne tullaan vuodattamaan lapsettomuudesta. Muista asioista katkerat valittaa muualla. Ja te ette vaan niitä muista asioista katkeria ihmisiä pääse lukemaan.

Aivan samalla tavalla me perheelliset valitamme täällä palstalla lapsiperheen ongelmista ihan koko ajan. Eikä kukaan käy meitä tuomitsemassa täällä. Tai no.... Tuomitaanhan täällä :D

Mutta te jotka luette tätä palstaa saatte ihan liian kärjistyneen kuvan lapsettomista kun tää nyt sattuu oleen yks parhaista lapsettomien vertaistukipalstoista. Ja aktiivisin.

Ne syöpäsairaat haukkuu meitä terveitä sitten jossain toisella palstalla mitä me ei vaan lueta.

Mutta se ero on sinä, että jos minä valitan miten raskasta lapsien kanssa, minä en samaan hengenvetoon kadehdi miten lapsettomat saavat vaan tehdä mitä haluavat ja harrastaa ja levätä, ja minä en saa. Ja miten he ovat huonompia, ja miten kehtaavat puhua lapsettomuudesta, kun minä joudun aamusta iltaan raataa passaten muita. Miten kehtaavat puhua mitä ovat tehneet, kun minulla ei ole omaa aikaa ollut pitkään aikaan. Eli kukaan perheenäiti tai isä ei puhu näin. Se, että jos minulla on rankkaa, ei ole muiden vika. En syyllistä lapsettomia että valittavat, koska kukaan muu ei saisi valittaa mistään kuin minä. Kukaan muu ei voi tietää miten raskasta on olla lapsien kanssa aina...

sen sijaan lapsettomat kun puhuvat lapsettomuudsta, he alkavat haukkua muita ihmisiä samaan hengenvetoon. todella epäkypsiä ja itsekkäitä ja röyhkeitä.

Ja muutes se asetelma on näissä keskusteluissa ihan sama.
Raskaana oleva, tai pienen vauvan hiljan synnyttänyt tulee sivaltamaan lapsettomia. Aina on niin, harvemmin näkyy sellaisia avauksia, joissa lapseton haukkuisi lapsen saaneita.

Enpäs tässä(kään) ketjussa huomannut moista asetelmaa. Mutta saahan se pahalta tuntua tulevasta tai tuoreesta äidistä, jos toinen ajattelee niin negatiivisesti hänen onnestaan. Sen vielä ymmärtää, jos ei pysty osallistumaan siihen onneen, mutta että ihan vihata pitää... kun toisen lapset ei ole lapsettomalta pois.

Mutta se ero on sinä, että jos minä valitan miten raskasta lapsien kanssa, minä en samaan hengenvetoon kadehdi miten lapsettomat saavat vaan tehdä mitä haluavat ja harrastaa ja levätä, ja minä en saa. Ja miten he ovat huonompia, ja miten kehtaavat puhua lapsettomuudesta, kun minä joudun aamusta iltaan raataa passaten muita. Miten kehtaavat puhua mitä ovat tehneet, kun minulla ei ole omaa aikaa ollut pitkään aikaan. Eli kukaan perheenäiti tai isä ei puhu näin. Se, että jos minulla on rankkaa, ei ole muiden vika. En syyllistä lapsettomia että valittavat, koska kukaan muu ei saisi valittaa mistään kuin minä. Kukaan muu ei voi tietää miten raskasta on olla lapsien kanssa aina...

sen sijaan lapsettomat kun puhuvat lapsettomuudsta, he alkavat haukkua muita ihmisiä samaan hengenvetoon. todella epäkypsiä ja itsekkäitä ja röyhkeitä.

Siis mitä ihmettä! Tää koko ketjuhan on täynnä perheenäitejä jotka nimenomaan haukkuu ja syyllistää lapsettomia!!!!!

Ihan yhtä pahoja on me ollaan kaikki. Mä en vaan jaksa ymmärtää näitä jatkuvia ketjuja missä haukutaan lapsettomia. Mulle ei ainakaan koskaan yksikään lapseton ole sanonut mitään pahaa. Ja jos itse menee vakoilemaan kaverin anonyymejä nettikirjoituksia niin ihan oma vika. Ei ne ole tarkoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti otettavaksi.

Kurja että sulla on ollut noin huonoja kokemuksia lapsettomista. Itse en ole törmännyt moiseen. Toivottavast toivut katkeruudestasi!

Tää on muuten älyttömän hyvin sanottu ja niin totta!

Ihan yhtä hyvin äidit ja isät voisivat vaatia, että lapseton ei voi tietää miltä tuntuu olla aina vastuussa muisatkin kuin itsestää ja sen takia lapsettomien on oltava hiljaa eikä saa valittaa koskaan mistään kun pääsevät niin helpolla elämssä. Ja vihata näitä sen takia, että heillä ei ole lapsia, koska ei sitä lapsiperheellisen elämää voi teitää millaista se on ennen kuin sen kokee.

ja sättiä näitä netissä eri palstoilla siitä että he saavat vain olla ja mennä, eivätkä ole tulleet raskaaksi.

Kukaan muu ei voi tietää miten raskasta on olla lapsien kanssa aina...

Minusta on surullista, että sinulla on vaikeuksia jaksaa lastesi kanssa. : /

Ja herran jestas, kukas tässä on samaan hengenvetoon haukkunut lapsettomia????

Ihan yhtä hyvin äidit ja isät voisivat vaatia, että lapseton ei voi tietää miltä tuntuu olla aina vastuussa muisatkin kuin itsestää ja sen takia lapsettomien on oltava hiljaa eikä saa valittaa koskaan mistään kun pääsevät niin helpolla elämssä. Ja vihata näitä sen takia, että heillä ei ole lapsia, koska ei sitä lapsiperheellisen elämää voi teitää millaista se on ennen kuin sen kokee.

ja sättiä näitä netissä eri palstoilla siitä että he saavat vain olla ja mennä, eivätkä ole tulleet raskaaksi.

Aika moni arvosteleekin välillä, että kuinka lapsettomien elämä on niin helppoa. Itse olen moista kuullut, mutten suuttunut vaikkei silloin lapsia vielä ollutkaan, vaan olen aina ymmärtänyt että lasten kanssa on joskus todella rankkaa.

[QUOTE="huoh";22462718]Minusta on surullista, että sinulla on vaikeuksia jaksaa lastesi kanssa. : /

Ja herran jestas, kukas tässä on samaan hengenvetoon haukkunut lapsettomia????[/QUOTE]

Joo, minustakin on surullista että joillakin on vaikeuksia jaksaa ilman lapsia. Mutta silti olisi pidettävät mölyt mahassa ja iloittava ystävien kanssa jos näillä on iloja. otettava ystävien lapset osaksi omaa elämää.

ainakin siinä tapauksessa että kertoo omasta lapsettomuudesta ystävilleen.

Miksi lapsettomat on niitä, joita pitää jatkuvasti ymmärtää ja silittää myötäkarvaan?

Kylla lapsettomat vaan usein karsivat hiljaa lapsettomuudestaan, vaatimatta silitysta ja ymmarrysta kaikilta kavereilta. Lapsettomuus on vielakin tabu, josta ei oikein uskalleta aaneen puhua tuttaville. Keskustelupalstoja on joka lahtoon, hyva etta kipeasta asiasta jossain voi puhua juuri siihen savyyn kuin itsesta tuntuu. Harvoin kukaan naita ajatuksia suoraan tuttaville laukoo.

uh: lapsettomat vaihtaisivat osia sinun kanssasi mielellään vaikka elämäsi olisi miten raskasta tahansa.Siltä se siinä tilanteessa tuntuu, kun omaa lasta ei yrityksistä huolimatta saa.
Kärjistetysti sanoen: sinä sait lapsen / lapsia kuten halusit, niin elä sitten niiden kanssa ja ole tyytyväinen. Ymmärrän itse asian molempia puolia koska olen entinen lapseton. Ennen lapsia ajattelin asioista myös tuolla tavalla ja nyt tiedän sen toisenkin puolen kun olen lapsien kanssa kotona enkä pääse oikeastaan mihinkään. Ajatusmaailmani on siis avartunut toiseenkin suuntaan.
Asia on monimutkainen ja riippuu myös aina ihmisistä ja heidän luonteistaan, miten se sitten missäkin tilanteessa ilmenee.

En puhu nyt omista kavereistani vaan esim. siitä, miten asiasta puhutaan esim. täällä.

Mutta tää palsta on muutenkin kaikkea muuta kun todellisuutta. Täällä kirjoitetaan kärjistetysti. Kaikista asioista. Täällä saa ihan hullun kuvan lapsettomista, perheenäideistä, raskaanaolevista. Jos perustaa oman mielikuvan ihmisistä vaan tän palstan juttuihin on tosi hakoteillä.

Tulkaa vasta sitten valittaan jos joku teille henkilökohtaisesti valittaa. Tuskin valittaa. Palsta nyt vaan on paikka johon tullaan vaan valittaan, asiasta kun asiasta. Kuka lapsettomuudesta, kuka aviomiehestä, kuka anopista.

En minä kyllä tarkoittanut tästä ketjua, jossa haukutaan ketään puolin ja toisin.

Toin esiin oman kokemukseni, tai oikeammin tunteeni. Jäi sellainen olo nyt, että minä en saa tuntea mitään vaan minun pitää ymmärtää kaikki. Vaikka en kuitenkaan koskaan voi ymmärtää. Eli noidankehä on valmis.

Lapsettomuutta voi olla paljon, varmastikin vaikkapa Facebook-kavereistani joku on lapseton enkä sitä tiedä. En sen takia kyllä jätä mitään kirjoittamatta sinne, tai jätä mitään kuvaa lisäämättä tai mitään sanomatta. Ehkä yritin sanoa jossain kohtaa tässä ketjua, että kun en ymmärrä tätä vastakkainasettelua enkä sitä, että jomman kumman muka pitäisi piilottaa elämänsä toiselta. Lapsettomuus on kuitenkin näkymätöntä ulkopuolisille; en minä tiedä että vastaan kävelevä nainen on juuri tullut jostakin hoidosta, mutta hän kyllä näkee että minulla on rattaissa lapsi ja mahassa toinen. En minä silti siinä kävele häntä loukatakseni, vaikka sen lukemani palstan (ei muuten tämä Kaksplus) mukaan monikin minut siten kokee. Että loukkaan heitä pelkällä olemassaolollani.

Jäin miettimään, ajatteleeko ystäväni myös näin? Näkeekö hän minut enää pelkkänä mahana ja äitinä ja inhoaa sitä, mitä minulla on? En edelleenkään vaadi keltään onnen tunteita, niitä ei voi vaatia mitenkään. En vaadi edes onnitteluja. Mutta toivoisin, että minusta ei ajateltaisi niin kuin siellä palstalla ajateltiin (siis ei suoraan minusta, mutta meistä äideistä). Toivoisin, että saisin elää elämääni ja onneani ilman, että jo pelkällä olemassaolollani, hymylläni tai eleelläni joka on täysin tahaton, loukkaan jotakin.

En lähde nyt väittelemään mistään. Korostan vielä että tarkoitukseni ei ollut haukkua, enkä kyllä mielestäni ainakaan minä eikä kyllä moni muukaan, tässä ketjussa niin ole tehnyt. Yritin ymmärtää toista osapuolta, nähdä mitä hän ajattelee eikä siinä ole mitään pahaa mielestäni. Ehkä otan tämän hänen kanssaan puheeksi, vaikka en kyllä tiedä missä tai miten. Tämä on vaikea paikka enkä haluaisi olla tällaisessa tilanteessa jossa en tavallaan voi yhtään mitään sille miten asiat ovat.

Yhteistyössä