En ymmärrä tätä lapsettomien katkeruutta ja vihaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen, paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, Chalan kommentti mitä lainasit tuossa, ei ollut tarkoitettu sinulle.

Lapsettomana pahoitan mieleni tällaisista ketjuista. Ihan varmasti perheelliset pahoittavat mielensä lapsettomien vastaavista ketjuista. Ap sinunkin ystäväsi pahoittaisi mielensä, jos tietäisi mitä SINÄ puhut täällä hänestä anonyyminä.

Siksi, että minäkin olen ihminen jolla on tunteet. Ei aina mitenkään rationaalisia tunteita vaan tunteita jotka tulevat ja menevät. Ja osa jääkin vaikka mitään järkeä siinä ei olisi.

Koko ketjuni pointti voisi olla, näin paljon kokeneen mutta lapsensa helposti alulle saaneen näkökulmasta, että miksi minä en saa loukkaantua lapsettoman ajatuksesta?

Miksi hän saa loukkaantua minusta, mutta minä en hänestä?

En jaksa toistaa samoja juttuja joita olen aiempiin kommentteihini kirjoittanut, eli kannattaa ehkä tähän kohtaa luke ne.

Faktaa on jokatapauksessa se että halusin miten päljoin hyvänsä, et pysty ikinä säätelemään tositen ihmisten ajatuksia, tunteita jne. Ihmisillä on elämässään erilaisia menetyksiä ja kriisitilanteita jotka herättävät negatiivisia ajatuksia niistä jotka ovat noista tilanteista selvinneet ns. helpolla. Ei niissä tarvi olla mitään henkilökohtaista tai sinua vastaan olevaa, ihan vain sen ihmisen oman pahanolon purkua (minkä hän ehkä itsekin pian huomaa typeräksi). Jos se pahanolon purku sitten tapahtuu ihmisen oman pään sisällä tai vaikka noilla vertaistukipalstoilla niin sen ei pitäisi vahingoittaa ketään. Eri asia sitten jos vaikka tämä lapsettomuudesta kärsivä ihan noin oikeassa elämässä kaataa sen pahan olon läheisten ja vieraampienkin äitien niskaan.

Tarkoitan että niin kauan kun tämä lapseton ystäväsi ei ole sinua haukkumassa tai arvostelemassa tms, ei sinulla pitäisi olla mitään syytä loukkaantua hänen tai kenenkään muun ajatuksista mitä he noilla omilla palstoillaan jakavat. Oikeasti ystävälläsi voi olla todella paha ja katkera olo ja tuo palsta voi olla hänelle se henkireikä missä hän voi ahdistavimmalla hetkellä kiukutella niin että jaksisi sitten taas irl kohdalta sinut ilman pahaa mieltä tai katkeruutta.

Itsellänikin lapset ovat saaneet alkunsa helposti ja tiedän että varmasti on ihmisiä jotka tuntevat tästä katkeruutta, voivat ihan kaupungilla vastaantullessaankin miettiä miksi tuonkin on pitänyt saada lapset noin helposti (ikäeroa reilu 1v), vaikka iste olisin varmasti paljon parempi äiti kuin hän. Mutta miksi tämä minua loukkaisi? Miksi minun täytyisi edes pysähtyä miettimään vastaantulijoista mitä kukin heistä ajattelee minusta? Faktaa on etten pysty ikinä miellyttämään kaikkia vaikka miten yrittäisin, siksi elän omaa elämääni ja nautin niistä asioista jotka minulle on annettu. En koe tarvetta hankkia itselleni pahaa mieltä jostain mikä ei oikeasti kosketa elämääni lain. Tottakai jos sille tielle haluaa lähteä niin voi loukkaantua mistä tahansa mitä voisi kuvitella jonkun ajattelevan, mutta onko siinä oikeatsi mitään mieltä?

Chala et sinäkään nyt kovin reilu ole. Se, että minäkin saan lapsen alulle suht helposti, ei se tee elämästäni muuten sen helpompaa. Eikä minusta sinullakaan ole oikeutta sanoa noin! Jos sanoisin lapsettomista, tai vaikka sinusta samoin, niin kaikki olisivat pian haukkumassa minut maan rakoon koska kehtasin noin sanoa.

Mutta sinä saat sanoa pahastikin, koska olet ollut lapseton? Ei näin, eihän? :(

Katsos mihin kommentiin tuo Chalan vastaus oli suunnattu...

Noin yleisesti, olitko nyt raskaana vai pienen vauvan äiti niin vähän tulee tunne että hormonit keittävät tässä yli. Mielestäni (olen itsekin raskaana, kolmatta lastani odotan) Chala on läpi ketjun vastannut hyvin asiallisesti ja yrittäen avata lapsettumuudesta kärsineen näkökulmia sinulle, ilman että olen huomannut siinä mitään mistä pitäisi loukkaantua. Päinvastoin, moni olisi varmaan Chalan ominaisuudessa jo loukkaantunut sinun kirjoituksistasi. Toivoisin että pystyisit vähän rauhallisemmin mielin lukemaan ne (sinulle suunnatut!) kirjoitukset uusiksi ja ymmärtämään niiden sisällön. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää-;22465922:
Ap, Chalan kommentti mitä lainasit tuossa, ei ollut tarkoitettu sinulle.

Lapsettomana pahoitan mieleni tällaisista ketjuista. Ihan varmasti perheelliset pahoittavat mielensä lapsettomien vastaavista ketjuista. Ap sinunkin ystäväsi pahoittaisi mielensä, jos tietäisi mitä SINÄ puhut täällä hänestä anonyyminä.

En minä hänestä pahaa ole täällä puhunut :o Luinkin sitä foorumia siksi että ymmärtäisin häntä ehkä paremmin... kiva että sekin sitten käännetään pahaksi asiaksi.

Madicken mitä ihmeen loukkaavaa minä olen täällä kirjoittanut?

Ja eikö minulla ole oikeus purkaa oloani tällä foorumilla, omia ajatuksiani ilman että sinä tai kukaan lapseton niistä sitten loukkaantuu? Nehän on ajatuksia, eikä edes luokkaamismielessä kirjoitettuna. Ja mitä sitten että olen raskaana, ei kaikkea voi eikä pidä laittaa hormonien piikkiin. Olen kyllä ihan ihminen täällä mahani takana, varmasti ilman mahaakin olisin hämilläni ja luokkaantunutkin toisten pahoista ajatuksista.

Ja mihin Chala vastasi, hän olisi voinut olla myös vastaamatta niin. Ei kaikkeen tarvitse lähteä mukaan. Korostan edelleen, että minun tarkoitukseni ei missään vaiheessa ollut loukata ketään eikä pahoittaa kenenkään mieltä, ei sitä foorumia lukiessa eikä tätä aloitusta tehdessä tai tähän kirjoittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Chala: Luin, että ymmärtäisin paremmin.

On se minullekin vaikeaa, en tiedä mitä toinen mielessään minusta ajattelee tai puhuu muille. En minä nyt kuitenkaan pahalla mitään tarkoittanut.

No niinkuin tuo aloituksesi todisti, et vain voi ymmärtää, jos et itse koe sitä. Joten älä turhaan mene lapsettomien palstalle roikkumaan, kun siitä ei näköjään ole mitään hyötyä.

Ja eikö minulla ole oikeus purkaa oloani tällä foorumilla, omia ajatuksiani ilman että sinä tai kukaan lapseton niistä sitten loukkaantuu? Nehän on ajatuksia, eikä edes luokkaamismielessä kirjoitettuna. .

Älä selitä. En jaksanut lukea noita vastauksia, mutta aloituksesi on kaikkea muuta kuin neutraalisti tai ei-pahantahtoisesti kirjoitettu. Jos oikeasti olisit vain huolissasi ystävästäsi ja haluaisit ymmärtää häntä paremmin, et ensinnäkään olisi otsikoinut juttuasi tuohon tapaan yleistäen, että kaikki lapsettomat ovat katkeria ja vihaisia.

Lapsettomat nostavat istensä jollekin jalustalle. Jos saa helposti tehtyä lapset, niin ei ole yhtään huonompi ihminen kuin sellainen joka ei saisi koskaan ainuttakaan.

Kai se on kasvatuksen puute. Ihmiset kasvatetaan niin, että kaikki vain odottavat muilta jotain ja elämältä ja kukaan ei kysy mitä voisi itse tehdä toisille. Pidetään itsestäänselvänä että saa mitä haluaa ja mistän ei olla kiitollisia. Ketään ei kiitetä ja odotetaan toisilta palveluksia ja ilmaisuuksia ja lapsetkin pitäisi tulla, jos niitä haluaa. ei ennen lapsettomuushoitoja tällaiseen ollut varaa. lapsia tuli jos tuli, jos ei niin keskitytttiin sisarusten lapsii tai työhön.

Lapsetttomat käyättäytyvät erittäin huonosti. Ei heistä olisi kasvattamaan ommia lapsiaan. He eivät esim. osaisi opettaaa että kaikkea ei saa mitä haluaa. Vaikka on jollekinkateellinen, niin se tunne pitää käsitellä itse omassa päässä, eikä olla mitenkään ilkeä kateuden kohteelle.

No niinkuin tuo aloituksesi todisti, et vain voi ymmärtää, jos et itse koe sitä. Joten älä turhaan mene lapsettomien palstalle roikkumaan, kun siitä ei näköjään ole mitään hyötyä.

No sitten saman voi sanoa myös lapsettomille jotka täällä roikkuvat: ette millään voi ymmärtää miten joku asia voi loukata vaikka lapsia saisikin, että älkää tulko tänne kommentoimaan kun etten vaan voi ymmärtää.

Alkaa suututtaa tämä suhtautuminen minuun täällä.

Älä selitä. En jaksanut lukea noita vastauksia, mutta aloituksesi on kaikkea muuta kuin neutraalisti tai ei-pahantahtoisesti kirjoitettu. Jos oikeasti olisit vain huolissasi ystävästäsi ja haluaisit ymmärtää häntä paremmin, et ensinnäkään olisi otsikoinut juttuasi tuohon tapaan yleistäen, että kaikki lapsettomat ovat katkeria ja vihaisia.

Jos itse olisit ymmärtänyt aloitukseni ja sen, mistä siitä puhuin niin ymmärtäisit otsikonkin.

En oikeasti käsitä tätä vihamielisyyttä?!

Lapsettomat nostavat istensä jollekin jalustalle. Jos saa helposti tehtyä lapset, niin ei ole yhtään huonompi ihminen kuin sellainen joka ei saisi koskaan ainuttakaan.

Kai se on kasvatuksen puute. Ihmiset kasvatetaan niin, että kaikki vain odottavat muilta jotain ja elämältä ja kukaan ei kysy mitä voisi itse tehdä toisille. Pidetään itsestäänselvänä että saa mitä haluaa ja mistän ei olla kiitollisia. Ketään ei kiitetä ja odotetaan toisilta palveluksia ja ilmaisuuksia ja lapsetkin pitäisi tulla, jos niitä haluaa. ei ennen lapsettomuushoitoja tällaiseen ollut varaa. lapsia tuli jos tuli, jos ei niin keskitytttiin sisarusten lapsii tai työhön.

Lapsetttomat käyättäytyvät erittäin huonosti. Ei heistä olisi kasvattamaan ommia lapsiaan. He eivät esim. osaisi opettaaa että kaikkea ei saa mitä haluaa. Vaikka on jollekinkateellinen, niin se tunne pitää käsitellä itse omassa päässä, eikä olla mitenkään ilkeä kateuden kohteelle.

Tämä oli ehkä tämän viikon typerin kirjoitus. En tiedä, kuinka monta lapsetonta ihmisitä olet tavannut/kuinka monen kanssa olet ollut tekemisissä, mutta joka tapauksessa tuo on kyllä melkoista yleistämistä tuo juttusi. Ihan sama kun joku väittäisi, että kaikki kahden lapsen äidit ovat omahyväisiä idiootteja, jotka eivät osaa olla kiitollisia mistään ja valittavat vain oman elämänsä vaikeutta.
Miten yksinkertainen pitää ihmisen olla, että ei tajua, että kaikki ihmiset ovat erilaisia, eikä jonkun ihmisiryhmän käyttäytymistä voi leimata yhden ihmisen käyttäytymisen perusteella.
E

No sitten saman voi sanoa myös lapsettomille jotka täällä roikkuvat: ette millään voi ymmärtää miten joku asia voi loukata vaikka lapsia saisikin, että älkää tulko tänne kommentoimaan kun etten vaan voi ymmärtää.

Alkaa suututtaa tämä suhtautuminen minuun täällä.

Itse olen kärsinyt vuosikausia lapsettomuudesta, nyt minulla on kaksi ihanaa lasta. Joten kiitos vain, osaan kyllä samaistua molempien tilanteeseen, ja siksi koen että minulla on oikeus roikkua täälläkin.

Herää todellisuuteen pahvi!
Moni ex-lapseton on hoidoin saanut lapsia ja ovat nykyään vaikkapa 3 lapsen vanhempia. He ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin sinä.
EN sano, että olisivat parempia, mutta ainakin maailmankatsanta avartuu, itse et ole tainnut kokea mitään paskaa elämässäs. Kultalusikka taitaa killua sinun ja lastesi suissa. : /

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper.;22466094 En oikeasti käsitä tätä vihamielisyyttä?![/QUOTE:
No sitten sinun täytyy kyllä olla hiukan yksinkertainen. Jos minä kirjoitan aloituksen, jossa käsittelen aihetta "en ymmärrä tätä kotiäitien katkeruutta ja vihaa!", niin mitäpä luulet, kuinka ystävällisesti kotiäidit vastaisivat juttuuni.

Se viha ja katkeruus, ainakin niissä teksteissä oli ihan totta. En keksinyt sitä itse, enkä liioitellut mitään vaan kaikki esimerkkini poimin sieltä. Ja kun sata kertaa sanon etten tarkoita pahaa niin kukaan ei kuuntele eikä usko...

Ja eikö minulla ole oikeus purkaa oloani tällä foorumilla, omia ajatuksiani ilman että sinä tai kukaan lapseton niistä sitten loukkaantuu? Nehän on ajatuksia, eikä edes luokkaamismielessä kirjoitettuna. Ja mitä sitten että olen raskaana, ei kaikkea voi eikä pidä laittaa hormonien piikkiin. Olen kyllä ihan ihminen täällä mahani takana, varmasti ilman mahaakin olisin hämilläni ja luokkaantunutkin toisten pahoista ajatuksista.

Ja mihin Chala vastasi, hän olisi voinut olla myös vastaamatta niin. Ei kaikkeen tarvitse lähteä mukaan. Korostan edelleen, että minun tarkoitukseni ei missään vaiheessa ollut loukata ketään eikä pahoittaa kenenkään mieltä, ei sitä foorumia lukiessa eikä tätä aloitusta tehdessä tai tähän kirjoittaessa.

Voi sentään, en vaan kykene ajatuksiani tässä selittämään niin että niistä saisi mitään selvää.

Lähinnä meinasin että et ikinä pysty elämään ja olemaan niin ettei kukaan ihminen hetkeäkään tuntisi ärsyynnytstä, katkeruutta tai vain ihan hetkellistä kateutta sinua kohtaan. Uskotko tähän?

Koska siis jokatapuaksessa on ihmisiä jotka syystä tai toisesta kadehtivat sinua koska eivät ole itse saaneet niitä asioita mitä sinulla on, eikö ole hyvä että nämä ihmiset - vaikka nyt lapsettomat - pystyisivät keskenään omilla vertaistukipalstoilla purkamaan sitä pahaa oloaan niin ettei heidän tarvitse purhaa sitä lähimmäisiinsä?

Niin kauan kun kukaan lapseton ei ole noin siviilielämässä hyökännyt sinua tai perhettäsi vastaan niin miksi sinun kannattaa loukkaantua noista hyvinkin kärjistetyistä kommenteista jotka on kirjoitettu palstalle joka ei edes kuuluisi sinulle?

olen itse samassa tilanteessa kuin sinä, varmaan aikalailla samoin ajatuksin käynyt jotain tuollaisia palstoja lukemassa ja vaikka siellä oli aika hiuksianostattaviakin kommentteja niin ei minulle tullut mieleenkään loukkaantua niistä. Päinvastoin, koin erittäin hyvänä että nämä ihmiset saivat tuolla vapaasti keskenään kiukutella niitä pahimpia tunteitaan läpi, niin että he sitten jaksavat kohdata sen raskaana olevan ystävän/miehen siskon, hymyillä vauvan ristiäisissä jne.

Mutta siis niin kauan kun nuo toisten ajatukset -mitä emme ikinä voi kontrolloida - eivät ksoketa omaa elämäämme (=niitä ei sanota meille päin naamaa) niin kannattaako meidän oikeasti loukkaantua niistä? Mitä näiden vaikka hetkittäinkin pahaa oloa tuntevien lapsettomien sitten pitisi mielestäsi tehdä noille katkeruudentunteilleen? Jos niiden kirjoittaminen anonyymisti vertaistukipalstalle jo riittää loukkaamaan ventovieraita raskaanaolevia, niin ei kai oikeatsi tarkoita että heidän tulisi kätkeä se kaikki vain sisälleen?

[QUOTE="huoh";22466118]Herää todellisuuteen pahvi!
Moni ex-lapseton on hoidoin saanut lapsia ja ovat nykyään vaikkapa 3 lapsen vanhempia. He ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin sinä.
EN sano, että olisivat parempia, mutta ainakin maailmankatsanta avartuu, itse et ole tainnut kokea mitään paskaa elämässäs. Kultalusikka taitaa killua sinun ja lastesi suissa. : /[/QUOTE]

sepä se kun lähtökohdat ovat niin heikot, että olen ollut kiitollinen siitä, että olen hengissä, olen terve jne.
en voi ymmärtää sellaista moukkamaisuutta että AIKUINEN ihminen vertailee itseään naapuriin ja miettii että kun tuolla on jotain niin se kuulu minullekin. Aivan käsittämätöntä itsekkyyttä ja moukkamaisuutta. ja että vielä käyttäytyy huonosti toisten lapsia kohtaan tai näiden vanhempia kohtaan. Nyrpistää nokkaa jne.

[QUOTE="huoh";22461560]Ihan siinä missä muitakin.
Sehän se siinä outoa onkin. Itsekin naureskelin vaan lapsettomien kotkotuksille, kunnes pari vuotta myöhemmin löysin itseni ihan samasta tilanteesta, silloin tuntui pahalta.[/QUOTE]

hmm, mä en ihan voi ymmärtää että sitä katkeruutta, surua puretaan niihin jotka saavat lapsia..
meillä on yritystä nyt takana 1,5v eikä ole todennäköistä että mä toista lasta luomuna saan.. (vika voi olla mussa tai sitten miehessä) ennestään on yksi lapsi ja nyt ollaan vihdoin tutkimuksiin menossa.
vaikka me ei ikinä saatais yhteistä lasta, niin se ei ole kenenkään muun vika, toisten lapset eivät ole meiltä pois, edes toisten abortit ei ole meiltä pois.
mä en voi purkaa sitä mun mahdollista katkeruutta, surua ja harmitusta mun ystäviin, sukulaisiin ne jotka lapsia saavat. mä en voi olettaa että he varoisivat mun seurassa sanojaan, eivät näyttäisi onneaan raskaudesta/vauvasta..
tottakait olen surullinen jos en toista lasta saa, ja riippuen kummassa meistä on vikaa ja voidaanko sitä hoitaa niin tottakait saatan olla katkera elämälle.. mutta edelleenkään mulla ei ole oikeutta sitä muihin purkaa

Siksi, että minäkin olen ihminen jolla on tunteet. Ei aina mitenkään rationaalisia tunteita vaan tunteita jotka tulevat ja menevät. Ja osa jääkin vaikka mitään järkeä siinä ei olisi.

Koko ketjuni pointti voisi olla, näin paljon kokeneen mutta lapsensa helposti alulle saaneen näkökulmasta, että miksi minä en saa loukkaantua lapsettoman ajatuksesta?

Miksi hän saa loukkaantua minusta, mutta minä en hänestä?

Sinulla nyt kaiketi kuitenkin asiat ovat perus-ok, eli ei suuremmin valittamisen aihetta, eli sinulla olisi mahdollisuus tukea ystävääsi. Tiedätkö se vähän niinkuin kuuluu ystävyyteen.

Eihän tuo kohtuullista ole lapsettomuudesta kärsivän olettaa, että kukaan ei lapsista puhu missään yhtään mitään. Ja todennkäköisesti tämä lapsettomuudesta kärsivä tietää itsekin toiveensa kohtuuttomaksi ja siksi kirjoittaa siitä vain palstalla, jossa tietää olevan muita, joilla samanlainen vaikea elämäntilanne on todennkäköisesti herättänyt päässä yhtä kohtuuttomia ajatuksia.

Ihan sama, kun esim. pitkään syöpää sairastanut saattaa hyvinkin ajoittain tuskastua siihen, kun terveet ihmiset valittavat jotain nenän vuotamista tai pientä yskää. Eli aivan kuten esim. pitkään vakavasti sairastaneelta ystävältä on vain hyväksyttävä ajoittaisen turhautumisen aiheuttamia ei-niin-kauniita-ajatuksia, niin ihan sama tilanne tässä. Sinulla olisi mahdollisuus tukea ystävääsi ja auttaa häntä, sen sijaan että haukut häntä täällä ulkopuolisille ihmisille.

Kaikilla on jonkinlaisia vastoinkäymisiä elämässä. Useimmilla nykyään hyvinkin suuria: rahahuolia, erittäin paljon syödään masennuslääkkeitä, itsemurhayrityksiä, väsymystä, uupumusta, sairauksia, syöpiä hyvinkin paljon jopa nuorilla, lapsia kuolee liikenteessä ja synnytyksissä ja syöpiin jne.

Mutta yhteisellä rintamalla ei mikään muu ryhmä syyllistä siitä muita. Tai vertaa, että kun tuokin paska tuossa kävelee ja minun lapsi kuoli.

aivan käsittämmätöntä ja törkeää käytöstä ja se on hyvin yliestä lapsettomillla. Olen sitä mieltä että näin käyttäytyvät lapsettomat eivät ansaitse mitään. eikä varsinkaan lapsia.

Siis että en keksinyt sitä provotakseni täällä vain jotain. Se oli totta, niin todellista kuin miten ne kirjoitukset voi sieltä kuka vain lukea. Jonkun ajatuksia, tosia siis.

Öh... Eli siis asioita mitä joku on kiukuissaan, ahdistuksessaan ja pahassa olossaan kirjoittanut palstalle joka toimii muiden samoja asioita läpikäyvien purkautumispaikkana.

Ethän sinä nyt oikeasti voi ajatella että ne jutut mitä sinne on kirjoitettu kuvaavat sen kirjoittajan koko ajatusmaailmaa, elämänasennetta ja suhtautumista läheisiinsä ihan irl....???? :O

Öh... Eli siis asioita mitä joku on kiukuissaan, ahdistuksessaan ja pahassa olossaan kirjoittanut palstalle joka toimii muiden samoja asioita läpikäyvien purkautumispaikkana.

Ethän sinä nyt oikeasti voi ajatella että ne jutut mitä sinne on kirjoitettu kuvaavat sen kirjoittajan koko ajatusmaailmaa, elämänasennetta ja suhtautumista läheisiinsä ihan irl....???? :O

No en kuvittele, minä nyt vain olen jo ihan kyllästynyt eräiden asenteisiin minua kohtaan tässä ketjussa ja oikeastaan tuossa vastasin tuolle toiselle. Että en ainakaan provoa täällä.

Antakaa olla, ei tästä tule mitään. Luulin että voisin puhua myös omista tunteistani ja että ystävyys olisi kuitenkin kaksisuuntainen tie, että molemmilla on oikeus tunteisiinsa oli ne sitten järjellä selitettäviä tai ei.

Se ajatusmaailma kiinnosti, ei muuta. Ja kun tänne on moni kirjoittanut vaikka mitä niin olisi kiva ettei minua nyt leimata samaan kastiin heidän kanssaan.

Mutta yhteisellä rintamalla ei mikään muu ryhmä syyllistä siitä muita. Tai vertaa, että kun tuokin paska tuossa kävelee ja minun lapsi kuoli.

aivan käsittämmätöntä ja törkeää käytöstä ja se on hyvin yliestä lapsettomillla. Olen sitä mieltä että näin käyttäytyvät lapsettomat eivät ansaitse mitään. eikä varsinkaan lapsia.

Itseasiassa varin monelle lapsensa menettäneelle tulee katkeria ajatuksia mieleen siitä, miksi juuri oma lapsi kuoli, eikä esim. joku muu.
Mitä tulee tuohon viimeiseen kommenttiisi, niin itseäni oikeasti säälittää sinun omat lapsesi, jotka joutuvat elämään tuollaisen vanhemman kanssa. Tuntuu että sinulta uupuu täydellisesti kyky tuntea sympatiaa, sillä ei muuten kukaan pysty tuollaista sanomaan, enkä usko, että sellainen äiti voi olla hyvä äiti kenellekään.

Yhteistyössä