en ymmärrä miten ihminen voi lihottaa itsensä satakiloiseksi!!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
jos normaalipaino on esim. 65kg, niin luulis että alkais hälytyskellot soimaan kun paino lähentelee 80kg ja joutuu ostaan isompia vaatteita!
ei semmonen laardimäärä vaan voi tulla huomaamatta ja vahingossa!
 
hei
Itse asiassa voi. Mutta sitten tuosta 80 kilosta eteenpäin on jo sen verran kamaa, että sen jo huomaa ja mua ainakin häiritsi. Siksipä laihdutin. Nyt raskaana ja paljon on päällä taas... liikaa, just eilen sanoin ukolle, että jääköön muut tämmöiseksi vauvan jälkeen, jos tahtovat, mutta mulle tämä ei sovi.

Mutta siis tuosta kuusvitosesta 80 kiloon meni aika hujauksessa. =) Strech-housut jne.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Mutta jos ihmistä ei jostain syystä (esim masentunut ) jaksa kiinnostaa se oma ulkomuoto niin helposti voi tulla painoa ilman että hälytyskellot soi tai vaikka sois ei ole voimavaroja tehdä asialle mitään.
tän takia masennusta sanotaan muotisairaudeksi! kaikki pistetään sen syyksi, omaa vastuuta ei oteta!
 
mammeli
Mulla on taipumuksena laihtua ihan hälyttävät määrät aina kun masennun. :( Taitaa jokainen reagoida siihen painollaan yksilöllisesti, toiset lihoo ja toiset laihtuu.
 
Vieras
Mulla on painoa yli sata ja kun se on tullu pikkuhiljaa niin kai kroppa on niin tottunut siihen painoon että ei se ero 98 Kg ja satasen välillä enää ole niin iso ja taas seuraavan parin kilon päässä sama tilanne ja itse ei enää muista millaista edes oli olla 65 kiloinen. Eikä ketään itseään lihota mihinkään vaan painoa voi tulla monestakin syystä ja väärään syömiseen voi olla monta syytä, liian kiireinen elämäntapa, jmasennusta ym.

Usein ne jotka arvostelevat lihomista ovat itse turhan kriittisiä omasta kropastaan ja ulkonäöstään ja kun itse on siellä toisessa ääripäässä on vaikea ymmärtää toista ääripäätä.
Mulle ei koskaan ole ulkonäöllä ollut mitenkään korostunutta merkitystä enkä ole surrut jokaista tullutta kiloa. Terveys on enemmänkin mulle se asia joka kannustaa pudottaan painoa, ei mikään yleinen kauneusihanne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammeli:
Mulla on taipumuksena laihtua ihan hälyttävät määrät aina kun masennun. :( Taitaa jokainen reagoida siihen painollaan yksilöllisesti, toiset lihoo ja toiset laihtuu.
:hug: Siskoni on juuri osastolla lihotettavana, painoi osastolle mennessään 34 kg ja on 156cm pitkä, jos näistä kahdesta pitää valita, niin ehkä se laardi kuitenkin.
 
vieras
jos on elämässä vaikeuksia,ei jaksa välittää mistään.jotkut syö suruunsa.itselläni tuli 20 vuoden aikana kilot.mutta sitten päätin muuttaa elämäni.voin sanoa että nyt 55 kiloa laihdutettuani olo on ihana ,vaivat ovat hävineet,jäsenet eivät ole kipeät.aion pysyä tästä lähin kuosissa=)
 
Kiki
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Mutta jos ihmistä ei jostain syystä (esim masentunut ) jaksa kiinnostaa se oma ulkomuoto niin helposti voi tulla painoa ilman että hälytyskellot soi tai vaikka sois ei ole voimavaroja tehdä asialle mitään.
tän takia masennusta sanotaan muotisairaudeksi! kaikki pistetään sen syyksi, omaa vastuuta ei oteta!
No hyvä sulle kun et ole masennusta kokenut mut voin sanoo että jos koko elämä ei kiinnosta niin omalla ulkonäöllä ei ole kauheesti välii. Ite oon onnellinen et selvisin hengissä tappamatta itteeni ja se läski mikä tuost ajast jäi on aika vähänen murhe mulle ja sun pitäs murehtii sitä viel vähemmän.
 
nojaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhtä hyvin kuin päästää itsensä alipainoiseksi tai huonokuntoiseksi.
Aika vähän alipainoisia suomessa... kehitysmaissa kylläkin niitä löytyy mutta ovat sitä vastoin tahtoaan:)
Ja huonokuntoiseksi tulee yleensä ylensyömällä suomessa siis..

Taas noita selityksiä. "Onhan niitä alipainoisiakin.. "

Voi vitja mitä selittelyä taas...
 
nojaa
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja mammeli:
Mulla on taipumuksena laihtua ihan hälyttävät määrät aina kun masennun. :( Taitaa jokainen reagoida siihen painollaan yksilöllisesti, toiset lihoo ja toiset laihtuu.
:hug: Siskoni on juuri osastolla lihotettavana, painoi osastolle mennessään 34 kg ja on 156cm pitkä, jos näistä kahdesta pitää valita, niin ehkä se laardi kuitenkin.
Ehkä silläkin vain itsetunto kohdallaan kun noin laihtui =) ainakin palstaläskien mukaan hyvä itsetunto johtaa ongelmiin painon kanssa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nojaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhtä hyvin kuin päästää itsensä alipainoiseksi tai huonokuntoiseksi.
Aika vähän alipainoisia suomessa... kehitysmaissa kylläkin niitä löytyy mutta ovat sitä vastoin tahtoaan:)
Ja huonokuntoiseksi tulee yleensä ylensyömällä suomessa siis..

Taas noita selityksiä. "Onhan niitä alipainoisiakin.. "

Voi vitja mitä selittelyä taas...
No ei mitään selittelyjä, mutta jos mun pitäis valita harhaisen syömishäiriöisen anorktikon ja laardikasan väliltä, ni mielummin nuppi kunnossa ja vähän laardia, josta voi päästä eroon ilman osastolle joutumista.
 
heps!
Kyllä siitä ihrasta pääsee osastolle terveyden pettäessä 100% varmuudella :D Se ei vaan tapahdu aina heti, vaan sitten kun eniten tarvitsisi terveyttä.. eli vanhempana kun elimistö ei enää uusiudu kunnolla.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Mutta jos ihmistä ei jostain syystä (esim masentunut ) jaksa kiinnostaa se oma ulkomuoto niin helposti voi tulla painoa ilman että hälytyskellot soi tai vaikka sois ei ole voimavaroja tehdä asialle mitään.
tän takia masennusta sanotaan muotisairaudeksi! kaikki pistetään sen syyksi, omaa vastuuta ei oteta!
Plääh, nyt meni maku edes vastata.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taas tää rinnaton ap täällä jolla rööki suupielessä kaljatuoppi toisessa handussa ja lapset huostaanotettuja
?? lapset on kotona, rinnat on d-kupit ja painoindeksi normaali. ei ole röökiä eikä kaljoja.
mikäs sun ongelmas on? vai puhuitko ittestäs? kandeis sunkin laihduttaa, ei tarvis luulla kaikkien olevan moniongelmaisia vaan siksi että ite oot. :hug:
 
Minä en ymmärrä empatiakyvyttömiä (normaalipainoisia) ihmisiä. Luulisi, että aikuinen ihminen osaisi asettua toisen asemaan ja miettiä syvällisesti asiaa. Tai sitten, jos ei siltikään ymmärrä, niin ainakin osaisi olla asiallinen, eikä sortua laukomaan ilkeitä kommentteja.... :saint:
 

Yhteistyössä